Eiköhän nyt ole jo aika poistaa eläkeläisten raipavero. Palkansaajien raippavero on poistettu miksi ei eläkeläisten. Mene kansalaisaloite.fi sivulle ja kannata eläkekäisten raippaveron poisto aloitetta. Tässäkin taas rokotetaan eläkeläisiä, kansalaisia, muutenkin on tiukkaa. Joukolla nyt mukaan
Eläkeläisten raippavero
29
839
Vastaukset
- Hyjuva
Kävin nimeni aloitteeseen laittamassa. Kyllä tämäkin eläkeläisten raippavero on epäoikeuden mukainen, EU voisi tähänkin asiaan puuttua, Suomi ainoa maa koko EU 27 maissa joissa tällaista rangaistusta eläkeläisiä kohtaan harjoitetaan, no eihän tämä mikään ihme sinäänsä ole kun kateus suomessa eletään.
- Ramppakalkattaa
Osaatko laskea, montako kirjoitusvirhettä teit? Joku raippavero tuollaisesta pitääkin saada, tai ainakin raipasta.
- VastaappaSiihen
Osaattkoitelaskeakuinmoneenjuttuunootkommentoinuttuonsamankirjoitusvirhekommentin?
- Opeteather
Ymmärsit kuitenkin mistä on kyse. Eli, viesti meni perille.Osaat kuitenkin lukea ja sehän on sinulle edistystä.
- hakukoneisto1
En tiedä, paljonko näillä palstoilla pyörii väkeä, jonka eläke ylittää 50 000 € vuodessa. Veikkaan, ettei monta. Ja alle senhän raippavero ei vaikuta.
- Hyväosaisten-Raippavero
Jos eläke ylittää vuodessa 50.000€, niin onko se mielestänne epäoikeudenmukaista, että nämä ns. hyväosaiset maksavat enemmän veroa kuin pienellä eläkkeellä kituuttavat, jotka maksavat siitä pienestäkin eläkkeestä suhteessa enemmän kuin samaa palkkaa saava työntekijä.
Tietyllä tavalla tuo vero on aivan oikein ja oikeudenmukainen.
- Fertrua
Eihän se kuitenkaan oikeuta jakamaan ihmisiä ja eriarvoistaa. Onhan raippavero poistettu palkansaajilta., he kuitenkin ansaitsevat huomattavasti parempia ansioita kuin eläkeläiset.
- Wörkkeri18
Tällä eläkeläisten raippaverolla kustannetaan maajussien maataloustukia, muutenhan se olisi jo poistettu aikoja sitten. Kepuhallitus ei tätä varmasti poista.
- Taspuolinen
Kaikille raippavero, olit sitten pienituloinen , työtön, eläkeläinen, suurituloinen, sairaseläkeläinen,
- pikkuörkki
ELÄKELÄISILLE PITÄISI SÄÄTÄÄ LISÄKSI VAIPPAVERO. Tuli sanottu vähän isosti. Eläkeläiselle sattuu näet vahinkoja.
- Kuneläkkoit
Hyvää kannattaa sinunkin odotella, meinaan että kun itse joskus saavutat eläkeiän niin taitaa ääni ja mielipide muuttua. Tästä olen varma,😤
- pikkuörkki
Olepa varma, olen 82- vuotias.
- Pöljii
82-vuotias pikkuörkki, ei tällä palstalla kirjoittele, olen minäkin siitä varma.
- Fosrules
Kateussuomi elää ja saa voimaa eläkeläisten raippaverosta. Se että naapurilla on parempi eläke tai palkka, sille et vain voi mitään, se vain on niin. Kateuden takia sitä raippaveroa pitää periä, itse en näe muuta syytä tälle raippaverolle, kun kateutta, ja sehän vie lopulta tuhkatkin pesästä, vanha sanonta. Kateus sumentaa ihmisen ajatusmaailmankin ja se on tutkittu asia, että näin käy.
- kaikkikateellisia_ko
Paljonkos sun naapuri tienaa, tai saa eläkettä? Etpä taida tietää, mutta olet vissiin silti kateellinen.
- Kylköse
Miksi eläkkeestä yleensäkin pitää maksaa suurempi vero kuin palkkatyössä olevalta. Onko tässäkin se kateuspykälä voimassa. Onko eläkeläinen jotenkin paha loinen. Minulla on käsitys että jossain vaihessa elämää, eläke koskee myös niitä jotka ei vielä ole eläkeiässä. Eiköhän kaikki ole oman eläkkeen itse ansainnut, oli se sitten pieni tai iso.
- miksi_pitää
Miksi työmarkkinatuesta pitää maksaa suhteellisesti enemmän veroa kuin palkkatyöstä? Miksi miljoonatuloista pitää maksaa suhteellisesti vähemmän veroja kuin pienemmistä tuloista? Miksi pääomatuloista pitää maksaa suhteellisesti vähemmän veroa mitä ansiotulosta? Miksi ja miksi???
Siksi kun rikkaat päättäjät, jotka tavallisen tallaajan elämästä eivät mitään tiedä, ovat näin suuressa viisaudessaan päättäneet.
Tavallinen tallaaja, joka ei vuorostaan Suomen taloudesta tai politiikasta tiedä yhtään mitään, voi vain ihmetellä päättäjien typeryyttä ja marista asiasta. - Riku__Rikas
Kyllä rikkaat päättäjät tietävät,
mutta eivät välitä vaan tekevät päätöksiä joilla rikastuvat lisää.
- Jeliusavded
Eiköhän eläkeläinen kuitenkin ole sieltä köyhemmästa päästä, että miksi köyhää eläkeläistä pitää verottaa kovemminen on vaikea näin tavallisen eläkeläisen ymmärtää. Raippaveroa normaali veron päälle. Ei missään muussa maassa maailmassa ole tällaista järjestelmää. Kateus tulee viemään suomen syvään suohon, kateus ohjaa myös tätä sote sotkua.
- miksi_pitää
Eläkelläisiä verotetaan, jottaa saadaan valtion kassaan rahaa. Porukka on päät savuten laskenu, paljonko pitää rahaa saada ja saaneet eläkelläisille siitä veroprosentin, jos tätä veroprosenttia alennettaisiin, pitäisi jotain muuta veroa nostaa.
- ekolooki
Kyllä ainakin Ukantassa ja Pulkaariassa on.
- Vimetotisi
Niin ukantassa oli se idi amin, mikä on meidän urho ?
- liekköeksynyt
Tuntemattomassa paikassa. Palkanilla.
- Valituksetpois
Äläkää viitsikö natkuttaa pienistä eläkkeistä.
Minä saan 1000 euroa kuussa ja siitä jää säästöön 300-400 euroa.
Olen talousihminen, kokitan ja leivon itse. Vierasvara on aina olemassa.
Kaiken huipuksi olen tyytyväinen kansalainen. - Faryters
Taas tuli tuota kateus ja ahneus kommenttia, minulla kaikki hyvin, sinusta en välitä. 450.000 tuhatta suomalaista elää köyhyysrajan alapuolella,. Näistä on eläkeläisiä 150.000-200.000 tuhatta. Kannattaisi olla huolissaan, koska verotus on niin korkea kelan luukku käy kuumana koko ajan. Pahempaa on vielä odotettavissa, kun on vielä 30.000 -40.000 tuhatta nuorta 25-29 ikäryhmässä, aivan ulkona työelämästä. He on niitä ,jotka pitäisi olla turvaamassa meidän yhteykuntaa tulevaisuudessa.
- Lipulaari
Jos tätä eläkeläisten verotusta ei ajoissa hoideta kuntoon niin tästä on tulossa todella iso ongelma suomen valtiolle eli meille veronmaksajille. Viitteitä alkaa olla jo ja huolestuneita kanbanottoja. Suomalaisten on vain päästävä yli tuosta kateudesta ja ahneudesta.
- ongelmana_köyhyys
Jos eläkelläisten veroprosenttia pienennetään, nousee maksut kaikille muille köyhille, eli ongelma ei ratkea vaan se pahenee. Nämä muut köyhät ovat vielä köyhempiä mitä eläkelläiset, mutta he joutuvat silti kituuttamaan pitempään, sillä eläkelläinen kuolee kohta pois, jolloin tämä ongelma ratkeaa nopeammin, mitä silloin jos näitä nuorempia köyhiä ruvettaisiin rokottamaan lisää.
Suo siellä vetelä täällä.
- Gonbywind
Palkollisten raippavero poistettiin köyhien eläkeläisten kustannuksella. Eiköhän asia kuitenkin ole niin että työssä käyvät ansaitsevat kuitenkin huomattavasti enemmän kuin eläkeläiset. Ruokajonot kyllä on pidennyt koko ajan sen myötä kun eläkeläisten veroja on nostettu. Eläkeläisten köyhyys on suomessa länsimaiden suurin, tämä kannattaa pitää mielessä. Sossu luukku ei enään riitä, eläkeläis köyhyys vain lisääntyy ja pahenee kuukausi ja vuosi vuodelta.jos tämä suunniteltu sote toteutuu on se eläkeläiselle tuhon tuoma.
- Tiedänketäänes
Niin taas kävi, Perussuomalaiset ainoa rehellinen puolue. Ottivat esille eläkeläisten huonoa kohtelua eduskunnassa. Veroja korotetaan pienistä eläkkeistä ja raippaveroa lisätään, palkollisilta se raippavero poistettu,miksi ei eläkeläisiltä. Perussuomalaiset ottivat tämän epäkohdan esille kiitos h eille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789