Erikoinen piirre täällä Karstulassa kun niin sanotusti "hyväosaiset" käy ruokailemassa seurakuntatalolla, vaikka käsitykseni mukaan tarkoitettu vähävaraisille. Vai olenko väärässä ?
Seurakunnan ruokailu, onko tarkoitettu varakkaille
18
1621
Vastaukset
- kahdestikäynyt
Niin käy keskustassa asuvat hyväosaiset ja komeilla uusilla autoilla ajavat. Köyhä kansa ei omista edes sellaisia vaatteita joilla kehtaisi mennä seurakunnan kiinteistöön ruokailemaan.
Siellä muuten kuulee ne kylän pahimmat juorut jotka leviävät kulovalkean tavoin ja vääristettyinä eteenpäin. Hyvää ruokahalua vaan vaikka oksettaa. - suojhhh
No eihän ne muuten ois hyväosaisia, jos omilla rahoilla pitäis ruokakin ostaa.
- ujosensukulainen
Kuka sen ruuan kustantaa? Jos seurakunta, niin ne jotka eivät kehtaa mennä ruokailuun maksavat kirkollisveroina hyväosaisten ruuat.
Uskon että srk ei tätä lystiä maksa.
- oppiipa
Ite en ainakaan kehtais mennä hyväosaisena ruokailuun . Kirkollisverohan on vapaaehtoinen aina voi erota kirkosta ei tarvi maksaa voi kumminkin käydä ruokailussa. Kyllä ne sitten hyväosaiset syntiset joutuu tilille kun kuolema koittaa joutuvat helvetin tuleen kadotukseen.
- ristiperseeseen
Ei ole taivasta eikä helvettiä. Kristinusko on paskaa.
- JTK-TAMPERE-
Raamatussahan sanotaan, että paratiisi ja taivas on oleva teillä maan päällä, mutta köyhille maanpäällinen elämä on helvetti
- tossup
Ei helvetissä ole enää kuuma. Ilmastomuutos nääs.
- KunEnTiiä
Onko se ruokailu tarjolla säännöllisesti joka arkipäivä vai miten?
- näläkä
Hongalla ei ole ruokalaa.
Mihinkähän aikaan se ruokailu on siellä srk-talolla?
- Brynebyläinen
Miksi seurakunnan ruokailua ei järjestetä nätissä
- Anonyymi
Voi tulispas kova ripuli rikkaille mitkä siellä käyvät napaansa täyttämässä.🤣
- Anonyymi
Eihän ne aina ihan oikeen mee nää "maalliset" järjestelyt, pitäisi olla konkin ns. kirkon , tai seurakuntasalin tiloissa .Niin on Saarijärvellä ja homma toimii , tosiaankin käyvät varattomat ja kadun kulkijat ym heikossa tilanteessa olevat . Ruotuun katsomatta !! Vapaakirkon tiloissa on siellä, eikä siellä valita lahkoa ,kaikille jaetaan ruoka.
- Anonyymi
Koskaan ole mikään hyvin. Ei koskaan.
- Anonyymi
Se on tuo ihmislaji sellanen erittäin ITSEKÄS tapaus ! Ja hyvin hyvin monasti valittaa aivan turhasta asioista ,täällä VIELÄ eletään lintukodassa sinänsä. Pitäisi olla tyytyväinen ja ehkä tietyllä tavalla auttavainen . Maailma on sellanen ,et voi olla huonommin paljon ,kuten on nähty !
- Anonyymi
Seurakunta käyttää hautausmaan aurauksesta säästyneet rahat näiden silmäätekevien syöttämiseen ja ruokkimiseen.
- Anonyymi
Eihän siinä ole mitään pahaa, jos on tarjolla ilmaisia aterioita. Ainakin seurakuntakuorossa olevat laulajat tekevät suuren, ilmaisen palveluksen, kun kokoontuvat kirkkoon laulamaan, korvauksetta. Ei ole liikaa, jos saa silloin tällöin keittolautasen ja leipäpalan ilmaiseksi ja samalla voi suunnitella uusia laulujakin.
- Anonyymi
Meinaatko ??
- Anonyymi
Et taida ymmärtää. Varakkaat ei olisi varakkaita jos joka asiassa ei säästettäisi. Itsekin kävisin, mutta kun en kuulu kirkkoon niin ei kehtaa mennä. Ostan kyllä punalaputetut lihat kaupasta yhdeksän jälkeen pakastimeen. Kylässä käyn ruoka aikana niin saa mahan täyteen ilmaiseksi. On lukemattomia tapoja säästää. Varallisuutta on tullut perintönä ja sitä mukaa kun lisää kertyy ostan sijoitus asuntoja Helsingistä. Tällä hetkellä niitä on jo useita. Jos eläisin yhtä leveästi kuin perus duunari olisin haaskannut omaisuuteni jo ajat sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269