Nykypäivän ateistit

asdsf

Nykypäivän ateistit eivät ole pelkästään Jumalan kieltäjiä, vaan myös aggressiivisia Jumalan vastustajia. He haluavat saada Jumalan näyttämään pahalta ja kaiken pahan lähteeltä, ja Jumalaan uskomisen irrationaalisena, sokeana ja tyhmänä.
Jumala on heille kuin vihollinen, joka tulee tuhota ja hävittää, ei riitä vain se että kielletään Jumalan olemassaolo.

22

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voimme varmaan todeta, että ateistit ja kreationistit ovat samaa mieltä seuraavista:

1. Jumala saa tehdä mitä haluaa.

2. Kaikki, mitä jumala tekee, on hyvää ja oikein. Jumala ei ole paha ja julma.

3. Jumala tekee armosta ihmisen iäisyysvalinnan elämästä tai kadotuksesta. Ihmisen teoilla ei ole merkitystä.

Moni kreationisti on sitä mieltä, että on oikein, jos jumala (välikäsien kautta) tappaa tiettyjä yksilöitä, esimerkiksi homoseksuaaleja, ateisteja, evolutionisteja, avoliitossa eläviä, narkomaaneja jne. Tämä ei ole julmaa ja pahaa.

Moni kreationisti on sitä mieltä, että jumala saa tuomita kokonaisia kaupunkeja ja kansoja kuolemaan ja kadotukseen. Tämä ei ole julmaa ja pahaa.

Sama tuomion mahdollisuus pätee myös kreationistiin itseensä ja hänen perheeseensä. Miksi kreationisti jäätyy tämän kysymyksen edessä ja aloittaa epäloogisen kiemurtelun ja käsien heiluttelun? Kreationisti ei ole yhtään arvokkaampi jumalan edessä kuin muutkaan ihmiset. Jumalalla on täysi oikeus heittää kreationisti ja hänen oerheensä helvettiin eikä se ole yhtään julmaa ja pahaa.

• asdsf

Vanhan testamentin aikaiset hävitykset olivat Jumalan oikeudenmukaisia tuomioita synnistä.

Esimerkiksi vedenpaisumus tuli, koska kaikki ihmiset maailmassa Nooaa lukuunottamatta olivat väkivaltaisia ja kaikkien ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.

• asdsf kirjoitti:

Vanhan testamentin aikaiset hävitykset olivat Jumalan oikeudenmukaisia tuomioita synnistä.

Esimerkiksi vedenpaisumus tuli, koska kaikki ihmiset maailmassa Nooaa lukuunottamatta olivat väkivaltaisia ja kaikkien ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.

Entä kaananilaiset? Mikä heidän syntinsä oli? Haam näki vahingossa isänsä alasti sammuneena?

21 Mutta kun hän joi viiniä, hän juopui ja jäi alastomana makaamaan telttaansa.

22 Haam, Kanaanin isä, näki isänsä alastomuuden ja kertoi siitä ulkona molemmille veljilleen.

24 Kun Nooa selvisi juopumuksestaan ja sai kuulla, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt,

25 hän sanoi:
        -- Kirottu olkoon Kanaan, tulkoon hänestä veljiensä orjienkin orja.

• "Moni kreationisti on sitä mieltä, että on oikein, jos jumala (välikäsien kautta) tappaa tiettyjä yksilöitä, esimerkiksi homoseksuaaleja, ateisteja, evolutionisteja, avoliitossa eläviä, narkomaaneja jne. Tämä ei ole julmaa ja pahaa."

Moni kreationisti on sitä mieltä, että jumala saa tuomita kokonaisia kaupunkeja ja kansoja kuolemaan ja kadotukseen. Tämä ei ole julmaa ja pahaa."

Et voi olla yhtä aikaa ateisti ja teisti. Hyvän ja pahan käsitteet kuuluvat teismiin. Et voi samaan aikaan puhua hyvästä ja pahasta ja olla ateisti. Tai sitten olet maailmankatsomukseltasi skitsofreeni.

• asdsf

Kanaanilaiset muun muassa polttivat vauvoja/pikkulapsia uhrina heidän epäjumalilleen , harjoittivat eläinteensekaantumista ja kaikenlaista muuta. Jumala kärsivällisesti antoi heille 400 vuotta aikaa parantaa tapansa mutta sitten Jumala toimitti tuomionsa käyttämällä Israelin kansaansa tämän tuomion toteuttamiseen.

• Munuaistutkija kirjoitti:

Entä kaananilaiset? Mikä heidän syntinsä oli? Haam näki vahingossa isänsä alasti sammuneena?

21 Mutta kun hän joi viiniä, hän juopui ja jäi alastomana makaamaan telttaansa.

22 Haam, Kanaanin isä, näki isänsä alastomuuden ja kertoi siitä ulkona molemmille veljilleen.

24 Kun Nooa selvisi juopumuksestaan ja sai kuulla, mitä hänen nuorin poikansa oli hänelle tehnyt,

25 hän sanoi:
        -- Kirottu olkoon Kanaan, tulkoon hänestä veljiensä orjienkin orja.

"Entä kaananilaiset? Mikä heidän syntinsä oli? Haam näki vahingossa isänsä alasti sammuneena?"

Älä mene sivuraiteille. Kysymys ei ole siitä, mikä heidän syntinsä oli, vaan siitä, kuinka sinä voisit saada syntisi anteeksi ja saada iankaikkisen elämän, etkä joutuisi kadotukseen. Se on Raamatun kaikkien kirjoitusten tarkoitus.

• räyhräyh
        Mark5 kirjoitti:

"Moni kreationisti on sitä mieltä, että on oikein, jos jumala (välikäsien kautta) tappaa tiettyjä yksilöitä, esimerkiksi homoseksuaaleja, ateisteja, evolutionisteja, avoliitossa eläviä, narkomaaneja jne. Tämä ei ole julmaa ja pahaa."

Moni kreationisti on sitä mieltä, että jumala saa tuomita kokonaisia kaupunkeja ja kansoja kuolemaan ja kadotukseen. Tämä ei ole julmaa ja pahaa."

Et voi olla yhtä aikaa ateisti ja teisti. Hyvän ja pahan käsitteet kuuluvat teismiin. Et voi samaan aikaan puhua hyvästä ja pahasta ja olla ateisti. Tai sitten olet maailmankatsomukseltasi skitsofreeni.

"Hyvän ja pahan käsitteet kuuluvat teismiin"
        Älä houraile, sekopää, eivät tietenkään kuulu vain teismiin. Kuinka houriossa joku vajaalla käyvä tollo voikin olla. Olisiko oikein, jos Jumala heittäisi sinut hourivan ääliön helvettiin? Vai tekisikö Jumala väärin?

• Mark5 kirjoitti:

"Entä kaananilaiset? Mikä heidän syntinsä oli? Haam näki vahingossa isänsä alasti sammuneena?"

Älä mene sivuraiteille. Kysymys ei ole siitä, mikä heidän syntinsä oli, vaan siitä, kuinka sinä voisit saada syntisi anteeksi ja saada iankaikkisen elämän, etkä joutuisi kadotukseen. Se on Raamatun kaikkien kirjoitusten tarkoitus.

”Älä mene sivuraiteille. Kysymys ei ole siitä, mikä heidän syntinsä...”

Aloittaja puolusteli jumalan oikeutta hävittää kokonaisia kansoja ja otin esimerkin kaananilaisista. Aloituksessa ei ole kyse minun mahdollisista synneistä tai minun jumalasuhteestani. Sivumennen sanoen kuitenkin minulla on rauha noiden asioiden suhteen. Sinulla sen sijaan on ongelma jumalasuhteessa. Kuvittelet ottaneesi jumalan oikeudet omavanhurskaudessasi ja kavahdat sitä, että jumala voisi heittää sinut helvettiin ja hän tekisi siinä täysin oikein eikä lainkaan julmasti.

• asdsf kirjoitti:

Kanaanilaiset muun muassa polttivat vauvoja/pikkulapsia uhrina heidän epäjumalilleen , harjoittivat eläinteensekaantumista ja kaikenlaista muuta. Jumala kärsivällisesti antoi heille 400 vuotta aikaa parantaa tapansa mutta sitten Jumala toimitti tuomionsa käyttämällä Israelin kansaansa tämän tuomion toteuttamiseen.

Kyllä ne on ollut ihan Jahven omia neuvoja uhrata esikoiset (jotka avasivat äidin kohdun) polttouhrina. Tässä hän itse myöntää antaneensa pahoja neuvoja. Jo tällä Hesekielin kohdalla kiivaimmat ateistit voisivat todeta, että Jahve itse myöntää olevansa paha.

25. Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää,

26. ja annoin heidän saastua lahjoistansa, siitä, että polttivat uhrina kaiken, mikä avasi äidinkohdun, jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.

• Uskonkahleista_vapaa
        Munuaistutkija kirjoitti:

Kyllä ne on ollut ihan Jahven omia neuvoja uhrata esikoiset (jotka avasivat äidin kohdun) polttouhrina. Tässä hän itse myöntää antaneensa pahoja neuvoja. Jo tällä Hesekielin kohdalla kiivaimmat ateistit voisivat todeta, että Jahve itse myöntää olevansa paha.

25. Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää,

26. ja annoin heidän saastua lahjoistansa, siitä, että polttivat uhrina kaiken, mikä avasi äidinkohdun, jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.

Minusta nuo kohdat näyttäytyvät sellaisena, että Jahve tosiaan on psykopaattiin verrattava ilkimys, joka mielihyvää saadakseen tekee viattomille käsittämättömistä syistä kauheita asioita. Minusta on vastenmielistä, että tuommoista palvotaan. Pidän yököttävinä hourimoina ihmisiä, jotka tuommoista palvovat.

Henkeni pitimiksi voisin pakon edessä feikata, että tuo olisi ihan OK, mutta muutoin en haluaisi olla tuommoisen toiminnan kanssa missään tekemisissä. Jumaluuden olemassaoloahan tämä kommentti ei mitenkään kumoa, mutta Raamatun jumalkuvan kyseenalaisuutta ei tarvitse edes kommentoida, vaan sen vastenmielisyys on ilmeistä jokaiselle nuo rivit nähneelle.

Sanoin kerran eräälle vierailevalle opettajalle, joka oli sekä pyramidiootti että muutenkin jonkinlainen salkkarihihhuli, että minä menisin mielummin helvettiin kuin palvoisin Raamatun sadistijumalaa, ja tuo hieman homppelin oloinen pseudoälykköpätijä järkyttyi. Joo, joillain meistä tosiaan on moraalia, eikä tämä maailma ole meille vain joku paratiisipalkinnon odotushuone.

• kojiuhgytf

Satiiria et osaa. Joten älä nyt paskaa siinä jauha kaikkien (ateistien) nimissä kohdillasi. Se että sinä jostain syystä olet naama kiinni Raamatussa tai mistä lie toisten sivuilta juttusi ja/tai käsityksesi kaivat, ei tarkoita, että kaikkien ateistien jumalakäsitys pyörisi samassa pienessä rupusessa kuplassasi.

• Mark5 kirjoitti:

"Moni kreationisti on sitä mieltä, että on oikein, jos jumala (välikäsien kautta) tappaa tiettyjä yksilöitä, esimerkiksi homoseksuaaleja, ateisteja, evolutionisteja, avoliitossa eläviä, narkomaaneja jne. Tämä ei ole julmaa ja pahaa."

"Et voi olla yhtä aikaa ateisti ja teisti. Hyvän ja pahan käsitteet kuuluvat teismiin. Et voi samaan aikaan puhua hyvästä ja pahasta ja olla ateisti. "

Hyvän ja pahan käsitteet siis kuuluvat moraalifilosofiaan, huolimatta siitä onko se erikseen tai osana jotain uskomusta.

• Mitäs_läksitte

"Nykypäivän ateistit eivät ole pelkästään Jumalan kieltäjiä, vaan myös aggressiivisia Jumalan vastustajia."

Minä olen nykypäivän ateisti. Olen kuitenkin ollut ateisti koko elämäni. Olen 33-vuotias, ja olen havahtunut ateismiin 7-vuotiaana, ensimmäisellä koululuokalla. Tuolloin kun uskontoa alettiin minulle opettamaan totesin, että en usko tuommoiseen. En toki ollut aiemminkaan uskonut, mutta en ollut tiennytkään koko jutusta.

"He haluavat saada Jumalan näyttämään pahalta ja kaiken pahan lähteeltä, ja Jumalaan uskomisen irrationaalisena, sokeana ja tyhmänä."

Ei minulla ainakaan ole mitään tuommoista tahtoa. Ei minua edes kiinnostaisi tuo asia millään tavalla, vaan olisin samanlainen apateisti kuin olin ennen seitsemää ikävuotta, kun en tiennyt mistään jumaluskosta mitään, ellei joku jatkuvasti tyrkyttäisi sitä nykyäänkin.

Olen tullut tätäkin palstaa katselemaan vasta sitten kun olen huomannut, että jotkut uskovaiset yrittävät korruptoida esim. tiedettä koettamalla kreationismin avulla kiilata uskontoaan sinne, mihin se ei kuulu. Semmoinen on saanut minut havahtumaan uskontokriittisyyteen, minkä suhteen olin aiemmin välinpitämätön.

"Jumala on heille kuin vihollinen, joka tulee tuhota ja hävittää, ei riitä vain se että kielletään Jumalan olemassaolo."

Minulle jumalat ovat mielikuvitusolentoja, ja niin sekaisin en ole, että pitäisin niitä vihollisinani. On toinen asia, että jotkut jumaluskovat käytännössä toivovat sellaista yhteiskuntaa, että en voi kuin pitää heitä jollain tavalla vihollisinani. Naturalismia ja sekularismia vastustava uskonnollinen propaganda saa kyllä minut aktivoitumaan sitä vastaan. Minulle olemassaolonne ja keskinäinen touhunne on yhdentekevää, mutta jos tänä päivänä yritätte tehdä uskonnostanne pakollista muillekin, niin saatte kyllä mitä tilaatte - ja takaisin lätisee kyllä enemmän kuin vain kaksin verroin.

• Tuossa ylempänä sinulle jo osaksi kerrottiin, mitä ateismi on. Minä olen ateisti, en usko persoonallisiin jumaliin. Minä en kiellä ensimmäistäkään jumalaa, minun puolestani niitä voi olla vaikka miljoona ja enemmänkin. Sinun jumalasi voi olla olemassa, Ahmedin jumala ja Indiran jumala voivat olla olemassa. Minä en usko jumaliin. En kiellä sinun jumalaasi saati hänen sukulaisiaan.

Allah voi vaikka huomenna kuristaa sinut. Minä en usko Allahiin.
      Shiva voi ensi yönä viiltää vatsasi auki ja syöttää suolesi sinulle. Minä en usko Shivaan.
      Jeesus voi vierailla joka yö luonasi, nussia sinua, juoda viinasi ja viedä rahasi. Minä en usko Jeesukseen.
      Sinä voit runkata päiväkodin pihassa Saatanan viettelemänä. Minä en usko Saatanaan.

Minun mielestäni aivan käsittämättömän yksinkertaista, miksi tuo on kuin rakettifysiikkaa sinulle?

• naurettavatkretut

Taas on päässyt yksi uskonkiimainen kretupelle vauhtiin sekoittaen niin asiat kuin termitkin keskenään

>>>>Nykypäivän ateistit eivät ole pelkästään Jumalan kieltäjiä, vaan myös aggressiivisia Jumalan vastustajia.

Ateisti ei vastusta jumalaa. Hän ei vain usko jumaluuksien olemassaoloon. Jos ateisti jotain vastustaa niin uskisten perusteettomia väitteitä joita he yrittävät kaupata totuutena ilman mitään todellisia näyttöjä niiden totuudellisuuden puolesta

>>>>He haluavat saada Jumalan näyttämään pahalta ja kaiken pahan lähteeltä, ja Jumalaan uskomisen irrationaalisena, sokeana ja tyhmänä. Jumala on heille kuin vihollinen, joka tulee tuhota ja hävittää, ei riitä vain se että kielletään Jumalan olemassaolo.

Ateistilla ei ole mitään tarvetta mustamaalata olemattomia jumaluuksia. Eikä sen puoleen juuri uskovaisiakaan. Uskovaiset kun osaavat tuoda julki oman irrationaalisuutensa, tietämättömyytensä ja typeryytensä ihan ilman apuakin.

Eikä ateistia juuri kiinnosta uskontojenkaan hävittäminen vaikka niitä lähes tarpeettomina pitääkin. Uskontojen ja uskovaisten katoamisen myötä katoisi maailmasta myös niin paljon naurunaiheita.

• Ateisti42v

Usein agressiiviset ateistit ja teistit ovat nuoria, jotka kuvittelevat, että voivat saada jotain aikaan väittelemällä, kun ovat varmoja oman mielipiteensä "paremmuudesta". Minusta on hyvä, että maailmankatsomuksellisista asioista voidaan keskustella avoimessa mielessä ja oppia ymmärtämään toisten näkökantoja. Ikävä kyllä tämä palsta on esimerkki päinvastaisesta...

Nuorena radikaali on älykäs - vanhana radikaali on hullu.

• kumpi_aloitti

Aggressiivinen teismi lienee kuitenkin ilmiönä vanhempi kuin vastaava ateismi?

• ”Usein agressiiviset ateistit ja teistit ovat nuoria, jotka kuvittelevat, että voivat saada jotain aikaan väittelemällä, kun ovat varmoja oman mielipiteensä "paremmuudesta".”

Et kai yritä vaikuttaa siltä, että vanhoilla ja ”viisailla” on totuus ja se on ääripäiden puolessa välissä? Teistien maailmankuvan kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa niin kauan kun sitä ei opeteta kouluissa, sitä ei sekoiteta tieteelliseen tutkimukseen eikä sitä käytetä yhteiskunnan moraalikoodiston perustana.

”Ikävä kyllä tämä palsta on esimerkki päinvastaisesta...”

Täsmälleen näin, tällä palstalla on ikävä kyllä räikeästi tieteen tuloksia vääristeleviä ja valehtelevia kreationisteja.

”Nuorena radikaali on älykäs - vanhana radikaali on hullu.”

Jos et ole nuorena radikaali, olet sydämetön. Jos et ole vanhana konservatiivi olet aivoton.

• Munuaistutkija kirjoitti:

”Usein agressiiviset ateistit ja teistit ovat nuoria, jotka kuvittelevat, että voivat saada jotain aikaan väittelemällä, kun ovat varmoja oman mielipiteensä "paremmuudesta".”

Et kai yritä vaikuttaa siltä, että vanhoilla ja ”viisailla” on totuus ja se on ääripäiden puolessa välissä? Teistien maailmankuvan kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa niin kauan kun sitä ei opeteta kouluissa, sitä ei sekoiteta tieteelliseen tutkimukseen eikä sitä käytetä yhteiskunnan moraalikoodiston perustana.

”Ikävä kyllä tämä palsta on esimerkki päinvastaisesta...”

Täsmälleen näin, tällä palstalla on ikävä kyllä räikeästi tieteen tuloksia vääristeleviä ja valehtelevia kreationisteja.

”Nuorena radikaali on älykäs - vanhana radikaali on hullu.”

Jos et ole nuorena radikaali, olet sydämetön. Jos et ole vanhana konservatiivi olet aivoton.

"Teistien maailmankuvan kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa niin kauan kun sitä ei opeteta kouluissa, sitä ei sekoiteta tieteelliseen tutkimukseen eikä sitä käytetä yhteiskunnan moraalikoodiston perustana."

Tähän kohtaan aamen minunkin puolestani.
        Lisäisin kuitenkin vielä, että niin kauan kun uskonnlliset käytännöt eivät ole lakien ja hyvien tapojen vastaisia.

Aiheesta tänään TV1 A-studio 21, 05: "Miten toimivat Jehovan todistajien oikeuskomiteat?"
        Ehdin juuri sopivasti sauna- ja sököillasta katsomaan ohjelman.

• kojiuhgytf

No yleisellä tasolla ateismi yksinkertaisesti on parempaa. Siitä ei seuraa konflikteja. Yksilötasolla ei niin yksioikoista.

• Nykypäivän uskovaiset eivät osaa tehdä eroa reaalimaailman ja uakonnollisen fantasiakulttuurin välille. Miksi uskovaiset pilkkaavat omaa filosofiaansa yrittämällä käyttää henkilökohtaisia tulkintojaan yhden uskontokunnan opeista universaalina luonnontieteenä?

• Ateisti42v

"Et kai yritä vaikuttaa siltä, että vanhoilla ja ”viisailla” on totuus ja se on ääripäiden puolessa välissä?"

En yritä. Ei ole mitään syytä olettaa, että totuus olisi kompromissi tai että vanhempi olisi väistämättä viisaampi kuin nuorempi. Nuorista löytyy silti ehkä suhteellisesti enemmän niitä, jotka katsovat, että kärkkäillä kommenteilla voi saada aikaan jotain muutosta. Osa ihmisistä viisastuu iän mukana - osa ei.

Jos haluaa oikeasti vaikuttaa jonkun toisen mielipiteisiin (mikä on erittäin vaikeaa ja usein mahdotonta) niin ensimmäinen askel on ymmärtää, miksi toinen ajattelee, niin kuin ajattelee.

"Teistien maailmankuvan kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa niin kauan kun sitä ei opeteta kouluissa, sitä ei sekoiteta tieteelliseen tutkimukseen eikä sitä käytetä yhteiskunnan moraalikoodiston perustana."

Täysin samaa mieltä, että uskonto ja tiede pitää pitää erillään - etenkin opetuksessa.
      Moraalikoodisto on aika subjektiivinen - myös ateistien sisällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      266
      4783
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      80
      3227
    3. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      36
      2643
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2523
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1797
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      97
      1590
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      94
      1368
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      144
      1005
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      988
    10. Laita vielä yksi viesti

Saisin rohkeutta☺️ Naiselta
      Ikävä
      99