En saa rahoja ulos

EveliinaSarkki

Tililläni on noin 57000 €. Tämä sisältää omia säästöjä ja liki kymmenen vuotta vanhan perinnön. Tilini korko on niin pieni, että verotuksen jälkeen vuosittainen tuotto on alle 120 €. Katson että kirjaamisista ja ilmoituksista on enemmän haittaa kun tuo hyötyä.

Tuttavan vinkistä ajattelin minäkin siirtää varat tallelokeroon. Hyötyjä on paljon joita en nyt lähde tässä luettelemaan, mm. että pienet avustukset lapselle ja lastenlapsille käyvät helposti jonottamatta ja sen enempää selittelemättä.

Pankki ei anna koko summaa heti käteisenä ulos. Voin siirtää tallelokeroon vain 4000 € kuukausittain. Eli tuon summan siirtoon menee yli vuosi.

Onko tällaiset siirtorajat normaaleja? Vaikuttaakohan tässä se että tallelokero on toisessa pankissa ja ainoan tyttäreni nimellä. Minulle jäi kuva että tällaiset varojen siirrot tullaan kieltämään.

Juuri kun olen oppimassa sitä että pankki ei vastaanota enää rahaa, niin täytyy huomata että ei se enää myöskään anna sitä.

Olen myymässä pientä perintönä tullutta metsäpalstaa. Hinta jää alle kolmenkymmenentuhannen. Olin ajatellut myynnin toteutuvan normaaliin tapaan sopimuksien allekirjoituksilla kaupanvahvistajan luona, jossa samanaikaisesti olisi tehty tilisiirto tililleni. Nyt tuonkin ulos nostaminen veisi 8 kk.

Kuinkahan tässä voisi muutoin toimia?

23

4161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toteaja_

      Kyseessä saattaa olla joku erikoistili, jolle maksetaan vähän parempaa korkoa ja josta syystä on myös rajoituksia. lue tiliehdot.

      • järjestäytynytrikollis

        Sairasta kun Ruotsi on luopumassa käteisestä. Mikä kätevämpi maksu tapa nopea ja varma pankkitoimet kaatuu tämän tästä.! Maksa yli 80 isällesi vaikka joku ostos tai toisinpäin älypuhelinta ei oo,,??? Takana on sairaiden kyttääjien tarve valvoa syytöntä kansalista. Mikään virka EI saa olla niin suojattu ettei saada hoitoon vaikka tarve kytätä on SAIRAANOMAISTA! Pitää ajaa laki joka poistaa suojan Poliisin Pankin sun muiden sairaiden kyttäys houreille. Oletko törmännyt tekstiin tili suljettu VIRANOMAISTOIMINNAN vuoksi. Tekevät tutkintoja salaa joka lienee rikollista järjestäytynyt rikollisuus ei laista välitä ovathan täyttä lain suojaa nauttivia. Oikeustoimet tätä porukkaa vastaa ovat taysin naurettavas Shou joka jättää kansalaisen vain maksajan paikalle. Järjestäytynyt rikollisuus riistää lasten oikeuksia oikeustoimi täysin olgranttien vallassa parenmpiosaista ei kansalainen voi voittaa kaikki tärkeät oikeustoimet ohjataan järjestäytyneelle rikollisuudelle ratkottavaksi. Lait on jo vuosikymmenet sorvattu kansalaista kohtaan suoritettavan mielivallan toimiin soveltuviksi. Seuraavaksi tiet kavalletaan ja seuranta laite liitetään kansalaisen autoiluun lain nojalla.


      • oiqropi

        VAROITUS tallelokeroiden saranat on JOUSIA kun ylä ja ala lokero on Auki/tyhjiä saa lokeron auki painamalla jouset sisään. Kerroppas kuka sun oikeuksia suojaa tuomari vai... =)


    • Velkakierre

      Normaaleilla käyttötileilläkin on usein kuukausittainen nostoraja. Omalla tililläni se on 10000 euroa, jota suuremmat käteisnostot on irtisanottava reilusti etukäteen. Tuollaisia käteissummia en kuitenkaan koskaan ole tarvinnut ja tilisiirroissahan ei ole rajoitusta.

      Pankin konttoreilla saattaa lisäksi olla omat rajansa kerralla nostettavalle käteiselle. Nykyisin konttoreissa ei yksinkertaisesti ole enää suuria summia varalla vaan ne täytyy tilata.

      Tilin lopettaminen saattaisi olla nopein keino saada rahat ulos. Silloin menettely voi ehkä olla erilainen.

      • iopjgtrhoj

        Älä pistä rahojasi talletus lokeroihin. Pankit on nykyään täysiä roistoja joilla lokeroihinsa avaimista kaksois kopiot. Sinne EI sovi viedä kun testamenntia sun muita. Nosta käteiseksi ja anna suoraan tarpeeseen lapsillesi. Avaa tili toiseen pankkiin ja siirrä maksuina rahat sinne kysy saavatko käteistä pihalle.


    • Rahat.pois.x

      N_____?

    • pankkiiri2255

      Käyt konttorissa asettamassa tilillesi isomman päiväkohtaisen nostorajan, jolla saat rahat pihalle nopeammin.

    • Kulta_kassakaapissa

      Osta sijoituskultaa. Se on arvonlisäverotonta ja tuottaa jotain. Kullan voi sitten laittaa pankin tallelokeroon tai omaan kassakaappiin.

      • yuiyuiy

        Kulta ei tuota yhtään mitään. Kilo kultaa tänään on kilo kultaa huomennakin. Lähinnä kultaa ostamalla ottaa riskin kullan arvonkehityksestä.


    • vanha-äijä

      Mul o vaa 5000 säästöss.Oonks mää köyhä?

    • Dgndgndgnrg

      Ne "hyödyt jotka jätät mainitsematta" ovat veropetoksia.

      Muutenkin käteisen käyttöön on tullut paljon rajoituksia rahanpesun estämiseksi. Kukaan ei tänä päivänä tarvi 50 tonttua käteistä mihinkään mikä kestää päivänvaloa.

      • eemilis

        Mistä tiedät? Omien rahojen nosto omalta tililtä käteisenä ei ole laitonta, eikä käteisellä maksamisessa ole mitään eriskummallista. Käteinen on ihan pankkien painamaa virallista rahaa.

        Eikä rahoja kannata koron toivossa pankeissa makuuttaa.


    • MeilleKäyVainKäteinen

      Jos laitan tuon 50 tonttua pankin tilille, niin sehän ei ole silloin minulla. Tällöin minun rahani ovat pankilla, joka on ne minulle velkaa. Nettipankista näen paljonko pankin velka on minulle. Sama asia kun lainaisin kassakaapista 50 tonttua tuttavani yritykselle. Siellä ne muualla pois minun käytöstä.
      Vasta kun nostan automaatista (pankki maksaa velkaansa) niin raha on minulla.

      Yhteiskunta on aika haavoittuvainen. Näemme kriisejä päivittäin eri puolella maapalloa. Heti ensimmäiseksi pankki lukitsee ovet. Et saa rahojasi tililtä, etkä lokerosta. Kenen silloin rahat ovat?

      Jos liike-elämässä, avioliiton eroprosessissa, jne .. vähänkään tulee mutkaa matkaan, tilisi lukitaan selvityksen ajaksi. Viranomaiset eivät tee aina oikeudenmukaisia päätöksiä. Näyttö ratkaisee ja tiliäsi ei välttämättä enää avata vaikka se mielestäsi oli väärin. Olet aivan varaton, mikäli sinulla ei ole käteistä kotona. Kenen silloin rahat ovat?

      http://jukkahankamaki.blogspot.fi/2016/08/kateinen-raha-on-vapauden-ja.html?m=1

      • dfgdflkjld

        Kannattaa avata tili ulkomaille vaikka saksalaiseen N26:teen ja siirtää rahoja sinne eikä kerro suomessa tilistä kenellekään ulkopuoliselle.

        Jos Suomessa tulee ongelmia esim. viranomaisten kuten kelan, poliisin tai ulosoton kanssa niin silloin säästöt ovat ulkomailla turvassa. Siinähän lukitsevat suomalaisen tilin jonka saldo on lähellä nollaa. Itse voi sitten naureskella pskaisesti päälle.

        Suomessa ei ole pankkisalaisuutta joten sellaista haluavan pitää luoda se itse käyttämällä käteistä ja ulkomaisia tilejä ja nettilompakoita.


    • Rabbiri

      Pankit yrittävät lopettaa käteisen saadakseen täyden mielivallan asiakkaansa rahoihin. Tili suljetaan heti ja olet rahaton vaikka rotöstelijä on pankki sinä olet rahaton minuuteissa. Nostorajoitus turvaa pankille lokoisat oltavat kun jokin romahdus uhkaa yhteiskuntaa saa vain roposia tiltäsi koska pankki on sijoittanut rahasi niitä ei voi nostaa. Oikeus on suomessa parempiosaisten hallinassa herroja vastaan oikeutta hakiessa saat aikaan vain "riemunkiljahduksia" oikeus on täysin eliitin hallinassa jokainen kansalainen häviää kun herrojen etu niin vaatii.

    • Selitys

      Ihme teorioita ihmisillä, näköjään.
      Itse ymmärrän nostorajoituksen niin, että se suojaa esim. tilanteessa, jossa kortti on kadonnut ja mahdollisesti varastettu. Varas ei voi nostorajoituksen ansiosta voi heti tyhjentää ainakaan koko tiliä, mikäli on onnistunut jotenkin urkkimaan tunnusluvun.
      Kaiken lisäksi nostorajoitukset voi asettaa tilille itse ja tietääkseni myös poistaa - en nyt tähän hätään rupea tarkistamaan tilin ehdoista, miten asia on.
      Mutta jokainen voi saada pankistaan tiliensä ehdot milloin tahansa - sähköisesti ja/ tai paperilla.

      • dfgdflkjld

        Suomalaisissa pankeissa on sellaiset nostorajat joita ei voi itse korottaa. Esim. S-pankin tililtä voi nostaa automaatista korkeintaan 1500 eur. päivässä. Jos haluaa nostaa enemmän niin rahat pitää tilata pankin konttoriin sillä S-pankin konttoreissa voi nostaa vain 2000 euroa ilman etukäteistilausta.

        Mutta N26:ssa ei ole mitään nostorajoja jollei niitä itse aseta. Nykyään pidän säästöjä vain siellä. S-pankin tili on käyttötili josta rahat jatkavat matkaansa välittömästi eteenpäin eivätkä jää sinne.


    • Nigkuudestoista

      Minullakin on ongelma pankin kanssa. Olen nigerialaiskuninkaan nuorin poika ja perimisjärjestyksessä 16. Minulle on kuitenkin siunaantunut 60 miljoonaa euroa, jotka pitäisi saada talletettua jonnekin. Onko kokemuksia, voitteko auttaa?

    • roopeankka

      Pankin kanssa asioidessa saa olla tarkkana, jotta pysyy kieputuksessa mukana. Kannattaa ottaa tiliksi ihan perustili ilman mitään riskiä. Tämä kannattaa sopimustekstistä tarkastuttaa, että tili on oikeasti riskitön. Tilin avauksessa näitä ei juuri oteta esille. Vuosittain sadat ihmiset yllätyksekseen saavat tietää että edelleen sijoittaminen ei ole ollut pankin puolelta kovin kannattavaa ja saldot eivät ole sitä mitä itse luulee. Tilin lopettaminen voi todella olla kallista, eli varojen tiskiin pyytäminen. Päältä lähtee monta prosenttia ja isosta summasta se on paljon.

      Pankin käyttöä kannattaa muutoinkin miettiä tarkkaan. Kun viet tilillesi 18 000 €, lainaat sen pankille. Kannattaako tiliehdoilla lainata omaa rahaa? Laina koituu kulujen vuoksi helposti tappiolliseksi. Edullisempaa ja varmempaa on säilyttää se omassa kassakaapissa.

      Onhan se kätevää tarkistaa pankin velan määrä nettipankista ja lyhentäähän se pankki välillä velkaansakin kun sitä käy automaatista nostamassa.
      Jos yhteiskunnassa on vähänkin häiriötä, pankki on todella huono velan maksaja. Netti on sinne suljettu, puhelimet eivät vastaa ja ovet ovat lukossa. Viranomaisilta on turha pyytää apua pankkia vastaan. Kenellä silloin rahasi ovat?

      • dfgdflkjld

        Kannattaa avata tilit sellaisten maiden pankkeihin, joiden talous on paremmassa kunnossa kuin Suomen konkurssitalous. Sellaisia maita ovat esim. Viro, Ruotsi ja Saksa.

        Noiden maiden pankeissa voi pitää huoletta säästöjänsä eikä niihin pääse käsiksi edes romahdusvaltio suomen kela, sossu, poliisi tai ulosotto.


    • korotjuokseekorolle

      Kuka hullu pitää rahojaan suomalaisilla tileillä 0-korolla? Tämänkin ketjun aloittajakin olisi saanut 120€ korkotuoton sijasta lähes 1000€ norjalaisesta pankista. Talletukset suomessa on aivan sama, kuin repisi 100€ seteleitä ja vetäisi ne vessan pytystä alas.

      Kotimaisessa pankissa voi käyttelytilillä pitää muutaman tonnin ja käteistä jonkin verran kotona, mutta muuten rahan pitää tehdä duunia ja tuottaa.

    • Anonyymi

      Älä ikinä pidä tilillä enempää rahaa kuin elämiseen ja menoihin tarvitset +puskuri hätätilanteisiin.

      Pankit ja viranomaiset väittävät muuta, mutta nyky-yhteiskunnassa tietomurrot, hakkeroinnit, mahd. jopa venäjän iskut ym sähköisen tietoliikenteen uhat ovat sitä luokkaa, että sen lisäksi että isoveli valvoo (positiivinen rekisteri 2024) ym vahingoittavat omaisuutesi turvallisuutta.

      Samalla luovutaan pikkuhiljaa käteisestä kun muovirahan ongelmat kyttäyksestä huijauksiin yleistyvät.

      On totta ettei raha tallelokerossa tai ns patjan alla kasva korkoa.
      Mutta ei se kasva tililläkään enää jos ollaan tavallisia tallaajia.

      Sijoittajat erikseen.

      Aina voidaan perustella sillä että kotisi ryöstetään tai asunto palaa.

      Noh, jokainen miettiköön todennäköisyydet ja piilonsa sitä vastaan mikäli vaikkapa kuvitteellinen 100.000€ makaa tilillä kun menehtyy.

      Tämä valtio keksii kyllä verotetusta tulosta lisäveroa ja lisäveron lahjaveroa ja perintöveron lisätulon lahjaveron vaikutukset jokaiseen muuhun elämäsi osa-alueeseen. Vastaa sitten pankille ja mahdollisesti Kelalle joka asiasta ja kannata valtion köyhät pidetään köyhänä -politiikkaa.

      Kateellinen kansa on kuitenkin sitä mieltä että ottakoon valtio mielummin kaiken kuin oma sisar, veli tai lapsi.

      Ja kyllähän keisari ottaakin mikä keisarille kuuluu ja vielä vähän päälle.

      Pidetään sitä yllä.

    • Anonyymi

      57000€ on täysin talletussuojan rajassa. 2018 tilanne ei ole muuttunut miksikään. Se, että nostaa useita kymppejä käteiseksi ei ole mitenkään perusteltua. Joku pääsee salkun jäljille tekee hyvän tilin. Vaikka ihmisellä olisi käteisenä ”miljoona” niin se ei ole inflaatiolta suojassa sen paremmin käteisenä kuin tililläkään. 2018 vuoden euro on kaikissa muodoissa nyt 0,80€.


      Toinen asia on se, että ostettaessa ”tonnin” puhelinta käteisellä kauppa joutuu selvittämään rahan alkuperää, ehkä myös sitä onko asiakkaan raha menossa käytön mukaiseen tarkoitukseen. Jos maksaa oston kortilla, niin pankki on varmentanut rahan lähteen. Mutta voihan se tonni olla silti koko kuukauden käyttöraha ja jokin tärkeämpi asia jää hoitamatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe