Koneellani on nyt Lubuntu 17.10 ja olen tekemässä USB väylästä ladattavaa tikkua. Olen joskus tehnyt niitä oikein urakalla, mutta siitä on jo aikaa. Levykuva on ladattuna, mutta millä ohjelmalla teen sen tikun, vai meneekö se ihan Lubuntussa olevalla levynteko ohjelmalla. Joskus oli Puppy ja siinnä oli hyvät tikunteko ohjelmat. Kannataisko synptikista laittaa joku jolla sen voisi tehdä, mutta mikä se voisi olla.
Älkää tarjotko sitten päätettä kun en osaa käyttää sitä.
saisko apua
15
274
Vastaukset
- W-U-fffs
Kai siinäkin on valmiina joku
USB-levykuvaan kirjoittaja - Man_dd
dd on jo monasti ohjeistettu ohjelma levykuvan kopioimiseen monille eri medioille. Mukaanlukien USB-tikut.
- Man_dd
Vain lukutaidoton ei osaa hoitaa homma netistä löytyvillä ohjeilla komentoriviltä.
- ukko-lumessa
Man_dd kirjoitti:
Vain lukutaidoton ei osaa hoitaa homma netistä löytyvillä ohjeilla komentoriviltä.
Opin lukemaan 1955 enkä silti halua käyttää komentoriviä kun siitä aikanaan pääsin eroon.
- OikeastiLukutaitoinen
ukko-lumessa kirjoitti:
Opin lukemaan 1955 enkä silti halua käyttää komentoriviä kun siitä aikanaan pääsin eroon.
Lukemisen ymmärtämisesi taisi jäädä väliin. Kukaan ei ole kiinnostunut perversseistä typeristä haluistasi. Unohda ne! Pääset helpommalla.
- ukko-lumessa
OikeastiLukutaitoinen kirjoitti:
Lukemisen ymmärtämisesi taisi jäädä väliin. Kukaan ei ole kiinnostunut perversseistä typeristä haluistasi. Unohda ne! Pääset helpommalla.
Idiootit nimittelevät toisia ihmisiä.
Jos ei ole edes lusikalla annettu niin ei voi kauhallakaan vaatia. - Turbo-Urpo
OikeastiLukutaitoinen kirjoitti:
Jos tässä jollakin on ongelmia ymmärtää mitä toinen sanoo ja haluaa tehdä niin kyllä se torvelo olet sinä itse. Kaveri sanoo ettei halua kometokehotteesta käsin tehdä mitään, onko sinun noin vaikea ymmärtää se. Sinun on vain hyväksyttävä nimittelemättä se ettei antamasi ohje kelpaa.
- snowtree
ukko-lumessa kirjoitti:
Idiootit nimittelevät toisia ihmisiä.
Jos ei ole edes lusikalla annettu niin ei voi kauhallakaan vaatia.Eräs näiden palstojen ylijumalana pitävä henkilö kommentoi tuohon tyyliin kirjautumatta.
Kirjauduttuaan tietää kaikesta kaiken ja vieläkin enemmän - snowtree
snowtree kirjoitti:
Eräs näiden palstojen ylijumalana pitävä henkilö kommentoi tuohon tyyliin kirjautumatta.
Kirjauduttuaan tietää kaikesta kaiken ja vieläkin enemmänSiis itseään ylijumalana pitävä
- ukkolumessa
snowtree kirjoitti:
Siis itseään ylijumalana pitävä
Silloin pitää vastata samalla mitalla jos joku aloittaa asiattomuudet.
- ukkolumessa
ukkolumessa kirjoitti:
Silloin pitää vastata samalla mitalla jos joku aloittaa asiattomuudet.
Unohtui sanoa että hyvä niin jos menevät jonkun toisen piikkiin.
Itse käytän aina dd:tä kun en jaksa opetella graafisia kikkareita jotka eivät aina toimi. Jos niitä tikkuja tekee urakalla jää komento selkäytimeen ja onnistuu vaikka joku keskellä yötä herättäisi. Periaate nro 1 - en käytä graafisia sovelluksia rootin oikeuksin.
- Unetbootilla
Unetbooting on tosi yksinkertainen Usb- asennustikun tekemiseeen. Täytyy olla täysin kädetön, jos sitä ei osaa käyttää. Valitsee ISO tiedoston, ja asemaksi USB, ja painaa OK. Onnistuu varmaan alakouluikäisteltäkin:
https://www.linux.fi/wiki/UNetbootin- Man_dd
Valitettavasti ei enää juuri UnetBoot:in ole suositeltu käynnistylevyn tekemiseen. Dd:llä olen varmimmin saanut tehtyä käynnistys/asennukseen USB-tikun.
Minulla on kyllä (uudehko) kannettava, joka ei osaa käynnistyä kaikilta USB-asennustikuilta, vaikka ko. tikut toimivatkin monissa muissa koneissa täysin ongelmitta :-/
- Lubuntullakin
Lubuntussakin taitaa olla levyt-työkalu, sen "palauta levykuva"- toiminnolla voi tehdä boottaavan usb-tikun. Muistaa vaan avarmistaa, että kohde on se haluttu usb-tikku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904463
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?603321Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1232426Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1012385- 422065
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282007Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241763Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91657- 291628