saisko apua

sit-iisisti

Koneellani on nyt Lubuntu 17.10 ja olen tekemässä USB väylästä ladattavaa tikkua. Olen joskus tehnyt niitä oikein urakalla, mutta siitä on jo aikaa. Levykuva on ladattuna, mutta millä ohjelmalla teen sen tikun, vai meneekö se ihan Lubuntussa olevalla levynteko ohjelmalla. Joskus oli Puppy ja siinnä oli hyvät tikunteko ohjelmat. Kannataisko synptikista laittaa joku jolla sen voisi tehdä, mutta mikä se voisi olla.
Älkää tarjotko sitten päätettä kun en osaa käyttää sitä.

15

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • W-U-fffs

      Kai siinäkin on valmiina joku
      USB-levykuvaan kirjoittaja

    • Man_dd

      dd on jo monasti ohjeistettu ohjelma levykuvan kopioimiseen monille eri medioille. Mukaanlukien USB-tikut.

      • Man_dd

        Vain lukutaidoton ei osaa hoitaa homma netistä löytyvillä ohjeilla komentoriviltä.


      • ukko-lumessa
        Man_dd kirjoitti:

        Vain lukutaidoton ei osaa hoitaa homma netistä löytyvillä ohjeilla komentoriviltä.

        Opin lukemaan 1955 enkä silti halua käyttää komentoriviä kun siitä aikanaan pääsin eroon.


      • OikeastiLukutaitoinen
        ukko-lumessa kirjoitti:

        Opin lukemaan 1955 enkä silti halua käyttää komentoriviä kun siitä aikanaan pääsin eroon.

        Lukemisen ymmärtämisesi taisi jäädä väliin. Kukaan ei ole kiinnostunut perversseistä typeristä haluistasi. Unohda ne! Pääset helpommalla.


      • ukko-lumessa
        OikeastiLukutaitoinen kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtämisesi taisi jäädä väliin. Kukaan ei ole kiinnostunut perversseistä typeristä haluistasi. Unohda ne! Pääset helpommalla.

        Idiootit nimittelevät toisia ihmisiä.
        Jos ei ole edes lusikalla annettu niin ei voi kauhallakaan vaatia.


      • Turbo-Urpo
        OikeastiLukutaitoinen kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtämisesi taisi jäädä väliin. Kukaan ei ole kiinnostunut perversseistä typeristä haluistasi. Unohda ne! Pääset helpommalla.

        Jos tässä jollakin on ongelmia ymmärtää mitä toinen sanoo ja haluaa tehdä niin kyllä se torvelo olet sinä itse. Kaveri sanoo ettei halua kometokehotteesta käsin tehdä mitään, onko sinun noin vaikea ymmärtää se. Sinun on vain hyväksyttävä nimittelemättä se ettei antamasi ohje kelpaa.


      • snowtree
        ukko-lumessa kirjoitti:

        Idiootit nimittelevät toisia ihmisiä.
        Jos ei ole edes lusikalla annettu niin ei voi kauhallakaan vaatia.

        Eräs näiden palstojen ylijumalana pitävä henkilö kommentoi tuohon tyyliin kirjautumatta.
        Kirjauduttuaan tietää kaikesta kaiken ja vieläkin enemmän


      • snowtree
        snowtree kirjoitti:

        Eräs näiden palstojen ylijumalana pitävä henkilö kommentoi tuohon tyyliin kirjautumatta.
        Kirjauduttuaan tietää kaikesta kaiken ja vieläkin enemmän

        Siis itseään ylijumalana pitävä


      • ukkolumessa
        snowtree kirjoitti:

        Siis itseään ylijumalana pitävä

        Silloin pitää vastata samalla mitalla jos joku aloittaa asiattomuudet.


      • ukkolumessa
        ukkolumessa kirjoitti:

        Silloin pitää vastata samalla mitalla jos joku aloittaa asiattomuudet.

        Unohtui sanoa että hyvä niin jos menevät jonkun toisen piikkiin.


    • Itse käytän aina dd:tä kun en jaksa opetella graafisia kikkareita jotka eivät aina toimi. Jos niitä tikkuja tekee urakalla jää komento selkäytimeen ja onnistuu vaikka joku keskellä yötä herättäisi. Periaate nro 1 - en käytä graafisia sovelluksia rootin oikeuksin.

    • Unetbootilla

      Unetbooting on tosi yksinkertainen Usb- asennustikun tekemiseeen. Täytyy olla täysin kädetön, jos sitä ei osaa käyttää. Valitsee ISO tiedoston, ja asemaksi USB, ja painaa OK. Onnistuu varmaan alakouluikäisteltäkin:

      https://www.linux.fi/wiki/UNetbootin

      • Man_dd

        Valitettavasti ei enää juuri UnetBoot:in ole suositeltu käynnistylevyn tekemiseen. Dd:llä olen varmimmin saanut tehtyä käynnistys/asennukseen USB-tikun.
        Minulla on kyllä (uudehko) kannettava, joka ei osaa käynnistyä kaikilta USB-asennustikuilta, vaikka ko. tikut toimivatkin monissa muissa koneissa täysin ongelmitta :-/


    • Lubuntullakin

      Lubuntussakin taitaa olla levyt-työkalu, sen "palauta levykuva"- toiminnolla voi tehdä boottaavan usb-tikun. Muistaa vaan avarmistaa, että kohde on se haluttu usb-tikku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe