Mikä/mitä on sielu?
Mitkä seuraavista ovat osa sielua ja onko jotain muutakin:
a) Tietoisuus eli se osa meistä, joka ajattelee ja tuntee tunteita.
b) Se alintajuntainen osa minusta, joka tuottaa tunteet.
c) Muistot.
d) Jotain muuta? Mitä?
Ehkäpä tähän ei ole vastausta, mutta miten miellätte sielun olemuksen? Itse olen ymmärtänyt, että vähintäänkin (a) kuuluu sieluun, mutta mahdollisesti (a),(b) sekä (c).
Mitä on sielu?
4
231
Vastaukset
kallistuisin siihen a vaihtoehtoon.
jaa hoksimattatulin tämösille sivuille ku sätti meni poikki ja kokeilin pelaako keskustelt näyttää pelaavan.
- Kirjakääröt
5Moos.12:23 Ole vaan luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa. Biblia (1776). Vaan ainoasti kavahda, ettes verta syö; sillä veri on henki, sentähden ei sinun pidä syömän henkeä lihan kanssa. Siis veri tai henki.
mitense sitten jos on vaikka auto onettomuus ja jolekki anetaan verta meneekö sen antajan vri toisen ruumiiseen sittn sekottuu sielä mikä mutantti siitä tuleer sitten
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak584085Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka383098- 362721
- 341958
Kaunis Martina taas lehtihaastattelussa - kommentoi Stefua
Martina sanoi, että Isabella on käytännössä aina hänen kanssaan. "Minä olen se vanhempi, joka ottaa 100-prosenttisen vas4901600- 521514
Gallup: Kenet sinä haluaisit nähdä Yökylässä-sarjassa?
Yökylässä Maria Veitola -sarjaa on nähty jo 10 kautta tv:ssä, ja Veitola on yöpynyt satojen suomalaisten julkkisten kode451432- 411340
- 691277
Mitäs mieltä
Hakeekohan pikkunennmies alavuden kaupunginjohtajaksi? Pakkoliitos ähtäri-alavus. Taas olis mieliharmi johtamassa suoho171216