Tumavasta-ainetestitulos

nainen41v

Hei! Minkälaisia sairauksia teillä on ollut, kun vasta-ainetestitulos on ollut positiivinen ja värjäyskuvio nukleolaarinen?

Menin lääkäriin pahenevien niveloireiden ja väsymyksen ja huimauksen vuoksi. Muut verikokeen tulokset olivat normaalit. Nyt odotan aikaa reumatologille, mutta en jaksaisi odottaa. Kertokaa kokemuksianne.

4

1301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavastiselviää

      Siis tarkoitat ANA vissiin?. Mulla oli 320 eli se raja ja värjöyskuvio oli muistaakseni homogeeninen. Ikävä kyllä noin matala arvo voi sitten tulla muuten vaan että reumatologi arvioinut ettei ihan suoraan viittaisi esim sidekudossairauteen(vastasi yleislääkärini kyselyyn siis). Tutkittiin mulla omalla rahalla kuitenkin ANA - tyypitys ja sellainen tarkempi vasta -aine testi laaja mutta ei siinä nyt näkynyt sellaista sekamuotoiseen sidekudossairauteen liittyvää hommaa kuin RNPvasta aineet sit esim? (Onhan siinä niitä muitakin siinä testissä muttei niitäkään näkynyt) (jotain immunoglobiliinejako ne sitten ovat?). Mutta reuman sukuiset sairaudet piiloutuvat välillä verestä että sanoi reumatologi että voithan ottaa esim parin vuoden päästä uudestaan veri testin (jos haluat. Kun suvussa isoäiti tasolla ollut nivelreuma joskus). Nyt kylläkin luin sitten sellaisesta UCTD:sts(on vähän sukua sille MCTD:lle eli sekamuotoiselle sidekudossairaudelle jota itse epäilin ja miksi tutkittiin sitä) että epämääräisessä/luokittelemattomassa sidekudossairaudessa (ulkomaisilta sivuilta)ei sitten tuo RNP taas näykään veressä ja että just tuo ANAkin voi olla noin suht alhainen (vaiks 320 on just se raja)!. Mut kun mulla ei ehditty esim mitenkään ultrata mun lonkkia (tod nök tulehdusta nivelen sisässä) ja nyt juuri tullutta vasemman olkapään tulehdusta että jaa voisikin ehkä olla tuo UCTD? mutta ei sellaisesta mahdollisuudesta ees puhuttu missään että kääks jos minä menen sitä kysymään että voisiko tuo olla niin en tiedä meneekö sitten hankalaksi kun minä taas kysyn/ehdotan. Mulla muuten todettu fibromyalgia että en saisi jotenkin puhua enää noista tulehduksista nivelissä jonkun yleislääkärin mielestä kun fibro hänen mielestään selittää kaiken. Että psykiatrian löhetettä odotan(kai sitte? Kun ta-lääkärin mielestä nivelten tulehdus on sitten vaan hyväksyttäväkö? Yms?Mun mielestä psykiatrille puhuminen ei auta mun tulehduskipuun mutta sanoin kyllä siitä että kun en saa tk-eläkettä jonka 4 lääkäriä mulle on B todistuksessa kirjoittanut niin että sanoin kyllä hänelle että masentaa kyllä rahattomuus., ilman rahaa kun on vaikea olla. Eli arvatenkin muitakin sairauksia minulla siis ompi! ) kun puhun vielä muista kivuistani ja kävin myös muilla erikoilekureilla tutkituttamassa kivun syitä.. Mutta on monimutkaisia asioita. Toivottavasti tuo sinun ANA arvosi olisi selvästi tuota 320 arvoa korkeampi (tai matalampi)niin tilanne etenisi sulla silloin ihan eri tavalla kuin mulla nyt on mennyt vähän hankalasti.. mutta jaksuja sullekin! (Reumoja on muuten yli 200 kpl olemassa että huom sitten että puhuin vain noista mun asioistani että sulla kun oli vörjäyskuvio eri kuin minulla niin on muutenkin joku eri sairaus asia kuin minulla)mutta terkkuja sulle!

    • näinvaintuonnetissä

      Voisiko sulla ehkä olla systeeminen skleroosi? (Voithan googlata sopivatko sen oireet? )(skleroosi on muistaakseni jotenkin ihoon liittyvä sairaus mutta kai se voi jotenkin muutoinkin oireilla? )(ja en ole lääkäri! enkä varsinkaan mitenkään reumatologi senkään vertaa! )Mutta reumatologi sen sitten selvittääkin sinulle mitä on tai ei ole.

    • nainen41v

      Moi! Kiitos vastauksista. Huomenna pääsenkin sinne reumatologille, joka selvittää toivottavasti enemmän asiaa. Jalat, varpaiden tyvet ja päkiät ovat kipeät samoin sormet ja kyynärpäät. Väsymystä ja huimausta. Saa nähdä mikä tämä tauti on....

    • Nainen41v

      Hei! Lääkäri meinasi, että katsotaan nyt pari kk mihin tauti menee. Pahenee tai paranee. Koska ei ole valkosormisuutta eikä aurinkoihottumaa, ei laittanut uusia verikokeitakaan.... määräsi kolme kk Etoricoxib krka 60 mg tulehduskipulääkettä iltaisin. Ei ole ainakaan vielä oireet helpottaneet :(. Toivottavasti pian auttaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe