Aina voi säästää

AktiiviPakkoSäästäjä

Aina voi säästää.
En käytä palveluita.
En kuluta.
Liikun kävellen.
Korjaan kuluneet kengät.
Paikkaan vaatteita.
Syön vanhaa 30% poisto ruokaa.
Nautin vapaa-ajasta.

112

3508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokoomusLandiassa

      Kehitysmaa elintaso täälläkin, dollarilla päivä !!

      • KokomusKöyhänäSuomessa

        Koukoumus landiassa on euroopan pisimmät leipäjonot !
        Pohjolan kongo oli se tulos, vaikka pohjolan japania rakennettiin.
        Toivotalkoissa leipäjonossa minä olen myös.
        Köyhyys tuntuu ja näkyy.


      • EuPuheenjohtajaMaaOngelm
        KokomusKöyhänäSuomessa kirjoitti:

        Koukoumus landiassa on euroopan pisimmät leipäjonot !
        Pohjolan kongo oli se tulos, vaikka pohjolan japania rakennettiin.
        Toivotalkoissa leipäjonossa minä olen myös.
        Köyhyys tuntuu ja näkyy.

        Menestyvässä kokoomus-vihreä helsingissä, myllypurossa, on yli 1000 ihmisen leipäjono !!!
        Nyt kun suomi tulee olemaan taas eu puheenjohtaja maa, niin nyt helsingissä kuumeisesti yritetään piilotella lukuisia pitkiä leipäjonoja !!!
        Kun todellisuus Antaisi väärän kuvan suomesta.


    • riistäjäsika

      Entä jos on pieniä lapsia ?? Entä jos on sairauksia, kalliit lääkkeet ?

      • uytfdghj

        Toimeentulotuen asiakas saa ilmaiset lääkkeet ja muunkin terveydenhuollon. Toimeentulotuki kattaa asumisen, terveydenhuollon menot, sähkön jne. Sen lisäksi maksetaan perusosaa. Toimeentulotuen perusosa on se raha, jonka saa ns. käteen (sekä aikuisesta että lapsesta) ja josta pitää ostaa vain ruoka, vaatteet ja kunkin kulutustottumuksiin valitsemat pikkumenot (viinat, tupakat, puhelimet, rakennekynnet yms.).

        Yh:llä perusosa on 540,33 euroa kuussa.

        15-vuotiaalla lapsella 343,85 euroa kuussa.

        Jos on vielä alle 10-vuotias pikkusisar us, niin hänen perusosa on 284,90 euroa kuussa.

        Siinä se kahden lapsen yh sitten kituuttaa 1 169,08 eurolla joka kuukausi.

        http://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

        Jos oikein jää vaille jotain, voi pyytää sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea esim. lasten harrastuksiin, perheen tuettuun lomaan, uusiin silmälasehin ja HUOM siihen aivan yllättäen rikkoontuneeseen pyykinpesukoneeseen!


      • Pitkäaikatyötön
        uytfdghj kirjoitti:

        Toimeentulotuen asiakas saa ilmaiset lääkkeet ja muunkin terveydenhuollon. Toimeentulotuki kattaa asumisen, terveydenhuollon menot, sähkön jne. Sen lisäksi maksetaan perusosaa. Toimeentulotuen perusosa on se raha, jonka saa ns. käteen (sekä aikuisesta että lapsesta) ja josta pitää ostaa vain ruoka, vaatteet ja kunkin kulutustottumuksiin valitsemat pikkumenot (viinat, tupakat, puhelimet, rakennekynnet yms.).

        Yh:llä perusosa on 540,33 euroa kuussa.

        15-vuotiaalla lapsella 343,85 euroa kuussa.

        Jos on vielä alle 10-vuotias pikkusisar us, niin hänen perusosa on 284,90 euroa kuussa.

        Siinä se kahden lapsen yh sitten kituuttaa 1 169,08 eurolla joka kuukausi.

        http://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maara

        Jos oikein jää vaille jotain, voi pyytää sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea esim. lasten harrastuksiin, perheen tuettuun lomaan, uusiin silmälasehin ja HUOM siihen aivan yllättäen rikkoontuneeseen pyykinpesukoneeseen!

        "Toimeentulotuen perusosa on se raha, jonka saa ns. käteen (sekä aikuisesta että lapsesta) ja josta pitää ostaa vain ruoka, vaatteet ja kunkin kulutustottumuksiin valitsemat pikkumenot (viinat, tupakat, puhelimet, rakennekynnet yms.)."

        No eipä pidä paikkaansa. Ruoan ja vaatteiden lisäksi on ostettava juomat, hygieniatuotteet, nettiyhteys (jos ei kuulu asuntoon), kodin tekstiilit, siivoustarvikkeet, liikkuminen, sanomalehdet jne.


      • cordelia8

        Siihen lisäksi särkylääkkeet, anemialääkkeet, vitamiinit että pysyy hengissä, kurkkutabletit ym ym joita ei korvata. Vain lääkärin määräämät lääkkeet korvataan. Jatkuva flunssailu on kallista ja siihen päälle kasvavan lapsen vaatetus ja muut tarvittavat talviurheiluvälineet jne mitä koulussa tarvitaan. Tähän päälle vielä omat tarvittavat. Koitappa säästää tyhjästä!!!!!


      • PolovetYhres
        cordelia8 kirjoitti:

        Siihen lisäksi särkylääkkeet, anemialääkkeet, vitamiinit että pysyy hengissä, kurkkutabletit ym ym joita ei korvata. Vain lääkärin määräämät lääkkeet korvataan. Jatkuva flunssailu on kallista ja siihen päälle kasvavan lapsen vaatetus ja muut tarvittavat talviurheiluvälineet jne mitä koulussa tarvitaan. Tähän päälle vielä omat tarvittavat. Koitappa säästää tyhjästä!!!!!

        kannattaisi köyhien pitää polevet yhressä, eikä antaa peeniksen tulla sisään.
        Kun ei lapsia ole varaa huoltaa...


      • 167-176
        PolovetYhres kirjoitti:

        kannattaisi köyhien pitää polevet yhressä, eikä antaa peeniksen tulla sisään.
        Kun ei lapsia ole varaa huoltaa...

        Entäs kunn ne lapset on tehty "hyvinä aikoina" niin tungetaanko ne takas vittuun kun tulee YT:t ja kenkää, sairastuu tai jostain muusta syystä tulee huonot ajat?
        Melkoista jälkiviisastelua ja ei edes ole sen vertaa tolokkua että pitäisi tyhmyytensä omana tietonaan.


      • KöyhätKyykkyyn

        Markkinataloudessa sen alimman luokan tulisi toimia noin. Kun ei niillä muutenkaan ole ihmisarvoa.


      • RatkaisunaSota
        KöyhätKyykkyyn kirjoitti:

        Markkinataloudessa sen alimman luokan tulisi toimia noin. Kun ei niillä muutenkaan ole ihmisarvoa.

        Alinta luokkaa yleensö vähenentään sodilla tai taudeilla.
        Sodassa saadaan köyhiä vähenenttyä


    • vanha-äijä

      Täällä ainakin jaetaan ruoka-avustusta monessa paikassa.
      Hyvin pärjää jos kaikista hakee avustus-pussin.
      Säästää muutaman kypin joka kuukausi.

      • y7fhsdjbn

        Sullakin vanha äijä (jos olet yksinasuva) on toimeentulokilain mukaan oikeus 491,21 euron suuruiseen perusosaan.

        Mihin muuhun kuin ruokaan, vaatteisiin ja pikkumenoihin (rakennekynsiin) käytät nämä rahasi, kun joudut "säästämään" käymällä leipäjonoissa?


      • Hohhoijaaaaas

        Mitkä ihmeen 491? Lähes kaikilta kela leikkaa nykyään 20-40%, joten se on enemmin 300€/kk. Ja jos on vielä kelan mielestä sinulla on liian kallis vuokra, niin näistäkin 300€:sta pitää itse maksaa esim 150€/kk vuokraa. Joten käteen jää nyt 150€/kk. Osamaksuilla ostettu pesukone tai tietokone, niin se on 0€/kk.


    • Pärskis71

      se ei ole elämä, mutta vaan hengissä pysyminen. Ei mitään iloa. Ei vaatteet, ei juhlat, ei harrastukset, ei nautinto, ei matkustaminen, ei mitään..todella ilotonta...KUOLLEMA ON PAREMPI KUN SELLAINEN ELÄMÄ ILMAN MITÄÄN VIRIKETTA JA HAUSKUUTA.

      • ISOILLA_KIRJAIMILLA

        No jos Pärskiksen ymmärrys ei riitä ymmärtämään, miten voi elää hyvää elämää toimeentulotuella, niin ei sitten voi mitään.

        Pärskis kertoi itse mieluummin kuolevansa kuin elävänsä toimeentulotuella.

        Onneksi jokainen saa tässä yhteiskunnassa itse tehdä omat valintansa.


      • kyvyttömät.eläkkeelle

        Ihan on pelkkää ja selkeää propakandaa.

        500 euron tuloilla ei todellakaan kustanneta mitään ELÄMÄÄ, nippanappa hengissä säilyy. Pitkäaikaisesti nautittuna vähäiset tulot lisäävät sairastumisalttiutta ja ennenaikaisen kuoleman riskiä.

        Näin se vaan on.


    • ISOILLA_KIRJAIMILLA
    • Pärskis71

      Ei vi olla totta. Vihannes hengityskonneessa on myös "ELOSSA", MUTTA ONKO SE ELÄMÄ?? EI OLE. JA TUOTTA ON SIITÄ SAMAA. RUUMIS ON ELOSSA, MUTTA ELÄMÄ SE EI OLE. ELÄMÄÄN KUULUU JUHLIMINEN, HARRASTUKSET, KAUNIITT VAATTEET, SYÖMINEN RAVINTOLASSA JOSKUS, OSTAA ITSELLE JOTAIN HAUSKAA, KIVAA HERÄTTEOSTOKSET, SHOPPAILLUA.. KYLLÄ, KUOLLEMA ON PAREMPI KUN SELLAINEN KITUUTTAMINEN. SE EI OLE ELÄMÄÄ.

    • köyhämiies8888

      Olen käyttänyt monta vuotta sama hikiset farkut jotka ostin joskus vuonna 2007. Kävin juuri ostamassa parit uudet farkut kun nää vanhat alkoivat hajota. Ai että mikä ihana fiilis kun sai uudet puhtaat farkut päälle.

      • pyykkääjoskus

        Et koskaan pyykännyt niitä vanhoja?


      • diploingenjoori
        pyykkääjoskus kirjoitti:

        Et koskaan pyykännyt niitä vanhoja?

        En tietenkään. Jeesus mikä kysymys.


    • MrPndagWalking

      Jauho ruokia, perunaa. Niillä saa nälän tunteen pois.
      Näin säästää.
      Vaatteet kestää ja voi paikata. Pitää pestä käsin niin eivät kulu paljoa. Pesukone kuluttaa vaatteet.
      Köyhä joutuu pärjäämään ilman sexiä, itsetyydytys on halpaa.
      Naiset ei ole kiinnostuneita patinoituneesta työttömästä peruspäivärahalla.
      Kulunut vanha työtön ei tarjoa samppanjaa, aterioita ja istu trendi kahvilassa turhankkeena.
      Reilu vanha kulunut työtön ulkoilee kävellen, syö halppaa ruokaa ja on vapaa köyhyydessään.

      Löysin tieltä ironneen rekka auton pinnoitus kumi jäänteen, siitä sain tehtyä uudet pohjat kenkiini, nyt kävelee taas pitkään näillä kengillä. Pandag pinnoite luki kumin kappaleessa.

      • ygbcbasadghjkja

        "Reilu vanha kulunut työtön ulkoilee kävellen, syö halppaa ruokaa ja on vapaa köyhyydessään."

        Eikä osaa edes kirjoittaa. Sivistyksen puute karkoittaa naiset eikä köyhyys.


      • kevytOloViisaana
        ygbcbasadghjkja kirjoitti:

        "Reilu vanha kulunut työtön ulkoilee kävellen, syö halppaa ruokaa ja on vapaa köyhyydessään."

        Eikä osaa edes kirjoittaa. Sivistyksen puute karkoittaa naiset eikä köyhyys.

        ei sullakaan toi sivistys ole rasitteena !


      • Pandag-kestää

        Pandag pinnoitteilla menet kevyesti työkkäriin ja takaisin. Kestää isältä pojan pojallekin.


      • PinnoitteellaPitkälle
        Pandag-kestää kirjoitti:

        Pandag pinnoitteilla menet kevyesti työkkäriin ja takaisin. Kestää isältä pojan pojallekin.

        Siinä pinnoitteessa oli hyvä kuviokin, ihan ehtaa ka. pintaa.
        Nyt kestää nämä pandag pinnoitetut kengät tosiaan! varmaan tuhansia kilometrejä.
        Te toimistossa en juuri käy kun se on niin toivoton paikka. Mutta omissa menoissa kenkä kuluu.....


    • loikuuu

      Kannatan kun säästät olen 63 vuotias säästän ostan ruuat 30% alesta sähköstä, lääke ja lääkärimenoja karsin puhelinta polkupyörää, vaatteet paikkaa harrastuksia ei ole eikä pyykin pesukonetta pyykit olen koko ikäni pessyt käsin muovisankoissa, koska olen yksinäinen piika kerrostalossa(vuokra) asunto. pitää käyttää taloyhtiön pesukonetta joka haisee pahalle. vaikka työmarkkinatuki laskee 4.65% säästän sitä mukaan kun viedään työttömän suusta. kansaneläkettä haen kun täytän 65 työeläkettä kertynyt noin 100 euroa. eläketukea en hae vitun arvoinen tuki. yli 60 vuotiasta alkaa häämöttää elämän loppukaari kuolema lähenee päivä päivältä. mieluumin säästän kuin haen toimeentulotukea en osta vaatteita enää olen vanha rumpsu ämmäpiika kotioloissa välttää vanhat rievut päällä loppuvaiheessa riittää välttämätön irtaimisto jossain vaiheessa on luovuttava ei työttömän jäämistö sovi hauta arkkuun eikä haudan pohjalle laiteta irtaimistoa. minä tyhjentelen vähitellen tavarat sitä mukaan kun kuluvat loppuun niistä pääsee helpoiten eroon ja tehkää kuolinsiivous elin aikana että sisarusten ja sukulaisten ei tarvitse maksaa suurta jätemaksua. elää voi onnelisesti kuin roikkua turhaa tavaraa kotona. työttömän kuoleminen säästää esim. kuolinilmoitukset, hautakivi, ruokailu/pitopöytä halvin arkku ja tuhkaus on edullinen eikä arkun kantajia tarvita sosiaalitoimi voi hautauksen järjestää on työttömällä hyvä mennä yksin hautaa lepäämään. kukaa ei maan pinnalle. minä teen elinaikana miten hautaa mennää ja kannattaa tehdä

      • zweszswsz

        Loikuulla on hieno asenne:

        "mieluumin säästän kuin haen toimeentulotukea "

        Onnea valitsemallasi tiellä.


      • Pitkäaikatyötön

        "pitää käyttää taloyhtiön pesukonetta joka haisee pahalle."

        Oletko ilmoittanut asiasta taloyhtiölle? Sen tulisi pitää kone kunnossa.


      • tissuli

        olen paikanut tissiliivejä on isot tissit kaipaa vahvistusta uusia ei ole millä ostaa monta tukevaa paikkaa on kertynyt tissiliiveille olen 63 vuotias kuhan jotkin valjaa tukee


    • OmatoimiTyötönSyöHyvin

      Omatoimisuus on työttömän keino pärjätä.
      Vinkki hyvään ruokailuun;
      Olen harrastanut aasialaisia ruokia silloin tällöin.
      Esim. kiinassa ja koreassa syödään kaikkea, mikä liikkuu.
      - Niinpä kun ulkoillessa tapaa usein vapaana juoksevia koiria ja kissoja ja sammakkoja, tms.
      niin keräilen näitä. Teurastan, marinoin lihat ja teen herkullisia ja edullisia ruokia.
      Kannattaa katsoa esim. korealaisia ja kiinalaisia ruoka ohjeita, miten se koira tai kissa muuttuu herkku ateriaksi. Aasialainen ruoka on Ravitsevaa ja hyvää.
      Lisäksi koiran ja kissan nahkoista saa hyviä rukkasia talven kylmiin.
      Parista isosta koirasta olen tehnyt myös turkin, joka on lämmin. Nytkin pakkasilla oli koiraturkki aivan sopiva vaate.

      • namiaruokaa

        Kai syöt myös erilaisia ötököitä. Nehän ovat vielä terveellisiä, joten jos et polta etkä dokaa niin ötököiden syömisellä säästät paitsi ruokamenoissa myös terveyskuluissa.


      • Potaskanpuhujat

        Kyllä mä pärjään ainakin mainiosti tuolla vajaallaa 500 e toimeentulotuella/kk. Kaikki laskut maksetaan kelasta toimeentulotukena, myös asumistuen ja vuokran erotus, poliklinikka, hammaslääkäri, sairaalamaksut maksetaan, lukuunottamatta netti, puhelin, kulutusluotto, ym. kuluja. Netistä näen päivän uutiset, ei tarvi kallista lehteä. Toimeentulotuki kuluu pääasiassa ruokaan, vaatteisiin joita ei joka kuukausi tarvi ostella. Kyllä noi jotka kertovat täällä olevansa nälkäkuoleman partaalla puhuvat potaskaa. 500 e riittää kuukauden ruokaostoksiin todella hyvin, ylimääräistä jää tarpeeksi. Jos tiukka paikka tulee, haen täydentävää tukea sossusta.


      • SankarSuomÄllösVaihPois
        Potaskanpuhujat kirjoitti:

        Kyllä mä pärjään ainakin mainiosti tuolla vajaallaa 500 e toimeentulotuella/kk. Kaikki laskut maksetaan kelasta toimeentulotukena, myös asumistuen ja vuokran erotus, poliklinikka, hammaslääkäri, sairaalamaksut maksetaan, lukuunottamatta netti, puhelin, kulutusluotto, ym. kuluja. Netistä näen päivän uutiset, ei tarvi kallista lehteä. Toimeentulotuki kuluu pääasiassa ruokaan, vaatteisiin joita ei joka kuukausi tarvi ostella. Kyllä noi jotka kertovat täällä olevansa nälkäkuoleman partaalla puhuvat potaskaa. 500 e riittää kuukauden ruokaostoksiin todella hyvin, ylimääräistä jää tarpeeksi. Jos tiukka paikka tulee, haen täydentävää tukea sossusta.

        Sä ootkii sankari. ylen n priha.


      • nuoluhaukka

        😆😀😁😂😃😄😅🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮


      • TyötönSyömäri
        namiaruokaa kirjoitti:

        Kai syöt myös erilaisia ötököitä. Nehän ovat vielä terveellisiä, joten jos et polta etkä dokaa niin ötököiden syömisellä säästät paitsi ruokamenoissa myös terveyskuluissa.

        en välitä ötököistä yms. roskasta.
        vaan kunnon pihvi ja kunnon vihannekset, siis aito hyvä ruoka kiinnostaa vain ja ainoastaan.


    • 956496549

      Mikä toi 490e perusosa muka on?

      Mulle jää vuokran jälkeen työttömänä joku 270e koko kuukauden ruokiin ja menoihin. Sitä jos leikataan karenssilla niin ohraisesti käy.

      Tosin sallittu vuokra kaupungissani on 450e/kk ja itellä 550e/kk kun en rottaluukkuun alistu. Että siinä menee ainakin satanen perusosasta ihan omaa uppiniskaisuutta.

      • IlmaisillaLomillaSuomess

        Ala pakolaiseksi, siis muuta paperisi, tai kadota ne,, niin saat kaiken ilmaiseksi. Asuntokin maksetaan 100% ja saat harrasterahaa, Ilmaisen terveydenhuollon, jne.


    • HerkullinenNaapuri

      Onkohan ihmissyönti miten suuri synti ?
      Jos alkaisi elää luomu elämää.

    • puhelinnumero

      Aina voi säästää puhelinkuluissakin. Mä katkaisin operaattorin toimesta 0600- ja 020-alkuiset puhelinnumerot. Tuo 020-esto tuotti alkuun vaikeuksia, kun pankeilla, viranomaisilla ja takseilla on 020-alkuiset numerot. Sitten vain niitä palveluita ei käytetä. Kuukausittainen puhelinlasku tippui 2/3 osaa eli 66,67%.

      • ViihdeHallitusPolitiikka

        Ei ole puhelinta enää vuosiin ollu, katkaisin liittymän.
        Ei ole varaa puhelimeen. Nekin rahat menee ruokaan.
        Köyhän elämän mallia suomi 2018.
        - Itsellä ei puhelinta
        - ei nettiä
        - ei autoa
        - on huono polkupyörä, lyhyisiin matkoihin.
        - Vaatteita ja kenkiä en ole ostanut vuosiin. Olen korjaillut.
        - Syön yksinkertaista hyvää ruokaa
        - Vapaa aika on hyvää
        - En osta muuta kuin ruokaa, kulutus on minimissä
        - Nauran uutisille ja politiikalle, se on hupina. Poliittista Valehtelua ja ahneutta seuraa kuin kesäteatteria !
        Suomi 2018 on kuin aito kehitysmaa, jopa helsingin katukuva on kuin afrikasta.
        Lähiöt täynnä kela lomilla lepääviä ulkomaalaisia turisteja.
        VeroRahat loppuu tällä menolla, turvallisuus ja hyvinvointi katoaa.
        Suomi on jo nyt se pohjolan kehitysmaa.


      • puhelinnumero

        Ei ollut aikoinaan tälläkään kaverilla rahaa, kun joutui selvittämään ikäviä asioita USA:ssa. Kuitenkin raitistui huume- ja alkoholikoukusta ja sen jälkeen alkoi kitara jyrätä:

        https://www.youtube.com/watch?v=syVfZkgX6M8

        SRV:n musiikki on kauneinta mitä olen kuullut. Syy siihen on tekninen taituruus, nuotit ja biisien legendaarinen pysyvä ajankohtaisuus. Tämä edesmennyt nuottipää kävi Porin Jazzeilla vuonna 1985:

        https://www.youtube.com/watch?v=kxgrnmf0V2g


      • Pitkäaikatyötön
        ViihdeHallitusPolitiikka kirjoitti:

        Ei ole puhelinta enää vuosiin ollu, katkaisin liittymän.
        Ei ole varaa puhelimeen. Nekin rahat menee ruokaan.
        Köyhän elämän mallia suomi 2018.
        - Itsellä ei puhelinta
        - ei nettiä
        - ei autoa
        - on huono polkupyörä, lyhyisiin matkoihin.
        - Vaatteita ja kenkiä en ole ostanut vuosiin. Olen korjaillut.
        - Syön yksinkertaista hyvää ruokaa
        - Vapaa aika on hyvää
        - En osta muuta kuin ruokaa, kulutus on minimissä
        - Nauran uutisille ja politiikalle, se on hupina. Poliittista Valehtelua ja ahneutta seuraa kuin kesäteatteria !
        Suomi 2018 on kuin aito kehitysmaa, jopa helsingin katukuva on kuin afrikasta.
        Lähiöt täynnä kela lomilla lepääviä ulkomaalaisia turisteja.
        VeroRahat loppuu tällä menolla, turvallisuus ja hyvinvointi katoaa.
        Suomi on jo nyt se pohjolan kehitysmaa.

        Puhelinkulut jäävät etumaksuliiittymällä juuri niin pieniksi kuin sitä käyttää. Vanhan kännykän saa halvalla ja voi ladata vaikka kirjastossa.

        Itselläni on 10 vuotta vanha nokialainen, jota lataan 9-10 päivän välein. Pankkiautomaatilla lataan (1 €) puheaikaa kympin kerrallaan, joka riittää noin ½ vuodeksi. Eli kuukaudessa tulee 1,83 € puhelinkustannuksia lähes pelkästään tekstiviesteistä.


      • OikeastiTyötön
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        Puhelinkulut jäävät etumaksuliiittymällä juuri niin pieniksi kuin sitä käyttää. Vanhan kännykän saa halvalla ja voi ladata vaikka kirjastossa.

        Itselläni on 10 vuotta vanha nokialainen, jota lataan 9-10 päivän välein. Pankkiautomaatilla lataan (1 €) puheaikaa kympin kerrallaan, joka riittää noin ½ vuodeksi. Eli kuukaudessa tulee 1,83 € puhelinkustannuksia lähes pelkästään tekstiviesteistä.

        Ei ole varaa puhelimeen, kaikki raha menee ruokaan.


      • H.Ernekeitto
        OikeastiTyötön kirjoitti:

        Ei ole varaa puhelimeen, kaikki raha menee ruokaan.

        Oletko joku erakko vai sukulaiset kuolleet ja ystävät jättäneet? Olen saanut kavereilta ja sukulaisilta ilmaiseksi vaikka kuinka monta heidän vanhaa toimivaa kännykkäänsä. Mutta eihän niitäkään tolkuttomasti tarvitse. Samoin kirpparilta saisi melkein ilmaiseksi. Prepaid on ei käytännössä maksa mitään, soittelevat kellä on asiaa. Ihmettelen suuresti, mitä valmistat ruuaksi, kun kaikki rahat menee ruokaan.


      • EiVaraaYhtiötukeen
        H.Ernekeitto kirjoitti:

        Oletko joku erakko vai sukulaiset kuolleet ja ystävät jättäneet? Olen saanut kavereilta ja sukulaisilta ilmaiseksi vaikka kuinka monta heidän vanhaa toimivaa kännykkäänsä. Mutta eihän niitäkään tolkuttomasti tarvitse. Samoin kirpparilta saisi melkein ilmaiseksi. Prepaid on ei käytännössä maksa mitään, soittelevat kellä on asiaa. Ihmettelen suuresti, mitä valmistat ruuaksi, kun kaikki rahat menee ruokaan.

        Toiset mieluummin itse syö ja nauttii, kuin maksaa kymmenyksiä pyhille puhelinyhtiöille.
        Itsenäisty sinäkin ja älä tue keinottelua.


      • eivaraatukeayhtiöitä

        En syö itse, vaan olen lakannut maksamasta kymmenyksiä pyhille elintarvikeketjuille. Itsenäisty sinäkin ja älä tue keinottelua.


      • ÄläTueAhneusBisneksiä
        eivaraatukeayhtiöitä kirjoitti:

        En syö itse, vaan olen lakannut maksamasta kymmenyksiä pyhille elintarvikeketjuille. Itsenäisty sinäkin ja älä tue keinottelua.

        niiiin, - kyllä se perustoimeentulo, syöminen, nukkuminen, asuminen, ne pitää hoitaa.
        Mutta kaikki muu keinottelun tuki seis !!


      • Kaiken.ulkopuolella
        ViihdeHallitusPolitiikka kirjoitti:

        Ei ole puhelinta enää vuosiin ollu, katkaisin liittymän.
        Ei ole varaa puhelimeen. Nekin rahat menee ruokaan.
        Köyhän elämän mallia suomi 2018.
        - Itsellä ei puhelinta
        - ei nettiä
        - ei autoa
        - on huono polkupyörä, lyhyisiin matkoihin.
        - Vaatteita ja kenkiä en ole ostanut vuosiin. Olen korjaillut.
        - Syön yksinkertaista hyvää ruokaa
        - Vapaa aika on hyvää
        - En osta muuta kuin ruokaa, kulutus on minimissä
        - Nauran uutisille ja politiikalle, se on hupina. Poliittista Valehtelua ja ahneutta seuraa kuin kesäteatteria !
        Suomi 2018 on kuin aito kehitysmaa, jopa helsingin katukuva on kuin afrikasta.
        Lähiöt täynnä kela lomilla lepääviä ulkomaalaisia turisteja.
        VeroRahat loppuu tällä menolla, turvallisuus ja hyvinvointi katoaa.
        Suomi on jo nyt se pohjolan kehitysmaa.

        Kuinka selviät laskujen maksusta ilman nettiä? Moni pankki on lopettanut asiakaspalvelun.
        Tiskillä maksaminen sitä paitsi on hirveän kallista.
        Vai tarkoitatko, että yhteiskunta maksaa kaikki sinun vakituiset laskusi asunnosta alkaen?


      • UlosSyteemistä
        Kaiken.ulkopuolella kirjoitti:

        Kuinka selviät laskujen maksusta ilman nettiä? Moni pankki on lopettanut asiakaspalvelun.
        Tiskillä maksaminen sitä paitsi on hirveän kallista.
        Vai tarkoitatko, että yhteiskunta maksaa kaikki sinun vakituiset laskusi asunnosta alkaen?

        Moni ihminen on siirtynyt käteistalouteen. kun ei kannata elättää erilaisia kuppaajia !!!
        Ja tätä asiaa päättäjät pelkää !!!!


    • KehitysMaaSuomi

      Olen työmarkkinatuella, rahat ei riitä kunnolliseen vapaaseen elämään.
      Vaan on säästettävä kaikesta. Ei voi kuluttaa. Ei voi käyttää mitään palveluja.

      Toisaalta on helppoa elää kun tietää, että ne omat ostokset ovat vain ruokaa. Näin aikaa ei mene kuluttamiseen ja kaupoissa kulkemiseen, yms kulutus hömppään.
      Elämän tavat ja arvot ovat melko terveet. Jo ajan sitten on ollut lopetettava tupakka ja viina ja kalja. Kun ei ole varaa kaljoitella, ryypätä ja tupakoida. Samoin ei ole rahaa matkustella turistikohteisiin tai muualle lomille hraamaan.
      Huorissa ei ole rahaa juosta ja paneskella hotelleissa turhake naisia. Naiset kiertää työttömän köyhän kaukaa. Köyhä on naisille ja yhteiskunnalle kuin spitaalinen.

      Ihmetyttää miksi yhteiskunta verovaroin tukee rahallisesti enemmän ulkomailta tuotuja pakolais turistejakin, kuin oman maan työttömiä ja köyhiä kansalaisia. Tämäkin, köyhien suomalaisten ajo leipäjonoihin, on hallinnon alistava, tuhoava, kyykyttävä arvovalinta.
      Rahan käyttö laajaan korruptoituneeseen pakolais turisti bisnekseen on raakaa . Korruptoitunut pakolais bisnes on jo nyt niin monen keinottelevan tahon tuottoisia bisnes, että sitä tuetaan verovaroin. Aivan samoin kuin tuetaan verovaroin korruptoitunutta kuumentunutta asunto keinottelua Etelä-Suomessa. Raaka Keinottelu on poliittinen valinta !

      • AhneusKokoomus

        Noi on kokoomus keinottelu bisneksiä, nuo suuret tulonsiirrot verovaroista keinottluun, siis asumistuen kautta ja tulonsiirrot pakolais bisneksen kautta !!
        Ja Mtk, Ek tuet, edut, veroalet.....


      • Tueton.rahaton.onneton

        Miten on mahdollista elää, jos omat ostokset ovat vain ruokaa? Minun elämääni kuuluu paljon muitakin menoja, ruoka yksi pienimmistä kuukaudessa.
        Jos sinulla ei ole muuhun rahaa kulutettava kuin ruokakauppaan, niin on aika merkillistä. että sanot, että yhteiskunta tukee rahallisesti enemmän ulkomailta TUOTUJA turisteja kuin omia köyhiä.
        Meinaatko, että jotta Suomen köyhät parhaiten tajuaisivat oman köyhyytensä, heidän kiusakseen tuodaan syöttiläitä muualta, ja kotimaan köyhät vaan katselevat kuinka korruptoituneisiin vierasmaalaisiin tuhlataan rahaa.

        Kyllä sinuunkin yhteiskunnan rahaa uppoaa, jos ainoat omat menosi ovat ruokakauppaan. Tunnut myös olevan siinä luulossa, että vain miehet ovat köyhiä ja ruikutat, ettei turhakenaiset enää ole kiinnostuneita sinusta.
        Kuvittele huviksesi, että monet naisetkin ovat työttömiä, raittita ja tupakoimattomia, ja he kaiken köyhyytensä keskellä yrittävät pitää lapsistaan huollta. Mies kun usein on mennyt omia teitään, kun köyhyys iski.
        He eivät tunne olevansa turhakkeita, eivätkä he olekaan. He ovat köyhiä yksinhuoltajia.


      • HysHysEiSaaKertoa
        Tueton.rahaton.onneton kirjoitti:

        Miten on mahdollista elää, jos omat ostokset ovat vain ruokaa? Minun elämääni kuuluu paljon muitakin menoja, ruoka yksi pienimmistä kuukaudessa.
        Jos sinulla ei ole muuhun rahaa kulutettava kuin ruokakauppaan, niin on aika merkillistä. että sanot, että yhteiskunta tukee rahallisesti enemmän ulkomailta TUOTUJA turisteja kuin omia köyhiä.
        Meinaatko, että jotta Suomen köyhät parhaiten tajuaisivat oman köyhyytensä, heidän kiusakseen tuodaan syöttiläitä muualta, ja kotimaan köyhät vaan katselevat kuinka korruptoituneisiin vierasmaalaisiin tuhlataan rahaa.

        Kyllä sinuunkin yhteiskunnan rahaa uppoaa, jos ainoat omat menosi ovat ruokakauppaan. Tunnut myös olevan siinä luulossa, että vain miehet ovat köyhiä ja ruikutat, ettei turhakenaiset enää ole kiinnostuneita sinusta.
        Kuvittele huviksesi, että monet naisetkin ovat työttömiä, raittita ja tupakoimattomia, ja he kaiken köyhyytensä keskellä yrittävät pitää lapsistaan huollta. Mies kun usein on mennyt omia teitään, kun köyhyys iski.
        He eivät tunne olevansa turhakkeita, eivätkä he olekaan. He ovat köyhiä yksinhuoltajia.

        yh maailma on suomessa ... sanoisiko lailla kehitettyä ja tuettua....laajeneva malli.
        desperado naisia on paljon.
        Ennen yrittettiin miehiä morkata kaikilla tavoin, nyt on rakennettu vastaava naismalli !!


    • SähköSätkäJättkä

      Säästin pirusti kun tilasin sähkötupakkanesteitä kiinasta. Puolen vuoden nesteet postikuluineen alle 30€, täällä kiskurien keskitysleirissä olis sama satsi maksanut yli 300€ ja olis pitänyt hakea 100 km päästä. Samalla saa jännitystä elämään kun ei tiedä tuleeko paketti vai poliisi, tällä kertaa tuli paketti, poliiseja ei ole näkynyt.

      • KiinalaisetHuijjaaAina

        Mulla ei ole varaa mihinkään tupakkaan, tms.. JA en uskaltaisi kiinalaisten kusta poltella edes sähköllä !


      • SähköSätkäJättkä
        KiinalaisetHuijjaaAina kirjoitti:

        Mulla ei ole varaa mihinkään tupakkaan, tms.. JA en uskaltaisi kiinalaisten kusta poltella edes sähköllä !

        Olen pössytellyt jo monta vuotta nikotiinilla terästetyä irlantilaista lampaankusta, keuhkotkin tykkää siitä enemmän kun punaisesta nortista. Nyt vain loppui ostot sieltä, kiitos EU kun löysin 3 kertaa halvemman kaupan kiinasta.


      • MyrkkyVaaraIlmeinen
        SähköSätkäJättkä kirjoitti:

        Olen pössytellyt jo monta vuotta nikotiinilla terästetyä irlantilaista lampaankusta, keuhkotkin tykkää siitä enemmän kun punaisesta nortista. Nyt vain loppui ostot sieltä, kiitos EU kun löysin 3 kertaa halvemman kaupan kiinasta.

        Kiinalaisia ja monia ulkomaisia tuotteita en terveyden takia uskaltaisi käyttää.
        Varsinkin jos on tuntematon yritys, tunnistamattomat aineet, siis esim lääkkeet, ja monet piriste ja tupakka tuotteet...( kiina kauppiailla yms. ei ole moraalia..).
        Oma terveys on arvokas asia !


      • SähköSätkäJättkä
        MyrkkyVaaraIlmeinen kirjoitti:

        Kiinalaisia ja monia ulkomaisia tuotteita en terveyden takia uskaltaisi käyttää.
        Varsinkin jos on tuntematon yritys, tunnistamattomat aineet, siis esim lääkkeet, ja monet piriste ja tupakka tuotteet...( kiina kauppiailla yms. ei ole moraalia..).
        Oma terveys on arvokas asia !

        Vaarallisia nuo on vain ahneelle verokarhulle joka ei edes tiettävästi itse pössyttele ollenkaan. Verokarhu onkin hyvin hyvin vihainen kun ei ole saanut minulta tupakkiveroa lähes 6 vuoteen.
        Myrkkyähän nuo nesteet on, aikoinaan kun tilasin Iso-Britanniasta niin niissä pulloissa oli pääkallon kuva. Mistähän johtuu että nuo brittien verkkokaupat myy edelleen nesteitä vaikka suomen päättäjät väitti että nesteiden verkkokauppa on direktiivillä kielletty koko EU:ssa, vaikuttaa ihan siltä että taas tuossakin asiassa valehtelivat ja suomessa se kiellettiin siihen vedoten. Tuo paska leviää päättäjien silmille heti sen jälkeen kun tulli nappaa ensimäisen minun tilaamani neste-erän, ehkä joku on jo valittanut tuosta EU:hun kun ei tulli taida puuttua noihin tilauksiin.


    • nakit-ja-muusi

      Ekaksi lopetin tupakkoinin ja sitten turhat alkolin juonnit pois, että juon n. kerran kuukaudessa 20€:lla soppelin kännin. Rahaa jää säästöön kesää varten eikä 3kk karenssi haittaa yhtään mitään.

      • 58vTyötönMies

        Vähiin on jääny viinat ja kaljat ja tupakit. Oikeastaa raivo raitista elämää vietän työttömänä.
        Olen kyllä kerran vuoteen hieman rentoutus juopotellut, esim. kesällä mukava hyvällä säällä kaljoitella, ja grillata. Mulla on vanha asuntovaunu kämppänä kesällä, siellä tulee elettyä luonnossa, ja hyvällä säällä se on hyvää elämää.
        Talvella betonilähiössä minimi kulutuksella. mutta hyvää ruokaa teen ja nautin.
        Vapaa-aikaa voi käyttää esim. hyviin kirjoihin ja ulkoiluun. Ne on edullisia harrastuksia.
        Työtön köyhä mies ei ole naisten suosiossa, olen huomannut.
        Nyt ei ole naista sulostuttamassa elämää, ja työttömänä ja rahattoman, ei oikein sovi elämään noi koppavimmat kulutus naiset. Hyvä sivistynyt naisseura olisi tarpeen, henkisessä ja sexi mielessä. Baareissa on kyllä kovin paljon sellaisia liian kokeneita kovanaamoja, mutta niitä naisia ei jaksa pitkään kuunnella...Kovaa elämää ei ole itsellä halua viettää.
        Tällaista käytännön työttömyyttä itsellä, siis normaalin säästeliään elämän asioita putkahti mieleen,kun luin noita eri kommentteja.


    • vie.tuhkatkin

      Taitais aika kalliiks tulla noi naiset.

      • UlkonaNaimaSysteemeistä

        Juu, ei työttömällä ole varaa maksullisiin tai muuten kalliisiin naisen ylläpito toimiin.
        Nyrkkikyllikki on edullinen ratkaisu.


      • Valivalivali

        Mihin tuosta vois valittaa? Jurvan kuntaanko? Entäs jos valitus ei mene läpi, Teuvan horonkyläänkö?


      • lepsokingihallinto
        Valivalivali kirjoitti:

        Mihin tuosta vois valittaa? Jurvan kuntaanko? Entäs jos valitus ei mene läpi, Teuvan horonkyläänkö?

        Olisiko eu tuomioistuimessa tai muussa homo parlamentissa nyrkkikyllikki osasto, jonne voisi sateenkari sama sukupuoli lepso valituksen tehdä? jos noin on kämmen ja kikkelli tai muu sukuelin samaa sukupuolta, ja tasa arvo ei toimi, tai tulee sexuaalista häirintää, tms..


    • Näin-on

      Hyvä homma! Aikoinaan ihmisiä kehoitettiin säästämään, mutta nyt sitävastoin kannustetaan kuluttamaan.

      • 167-176

        Huomasivat että velallinen on nöyrempi kun velaton ja sitä on helppo kyykyttää.


      • kohtuullinen_nuukailija

        Pitääkö luottoyhtiöitä tai pankkeja uskoa, nehän kulutusluottoja lähinnä markkinoivat, sinne mahtuu toki muitakin huonekalukaupasta ja postimyyntifirmoista lähtien.

        Isolla osalla ihmisiä ei ole enää kykyä ajatella järkevästi. Säästämään kehoitetaan edelleen, mutta ne kehoitukset hukkuvat kaupallisten tiedotteiden massaan ja yleiseen markkinahumuun. Porukka on melko aivopestyä.


      • ÄläTueRikollisia
        kohtuullinen_nuukailija kirjoitti:

        Pitääkö luottoyhtiöitä tai pankkeja uskoa, nehän kulutusluottoja lähinnä markkinoivat, sinne mahtuu toki muitakin huonekalukaupasta ja postimyyntifirmoista lähtien.

        Isolla osalla ihmisiä ei ole enää kykyä ajatella järkevästi. Säästämään kehoitetaan edelleen, mutta ne kehoitukset hukkuvat kaupallisten tiedotteiden massaan ja yleiseen markkinahumuun. Porukka on melko aivopestyä.

        Se koko pikavippi maailma on rikollisten käsissä. Järkevä työtön kiertää ne riistokeinottlu rikolliset kaukaa !!


      • ÄläTueRosvoja
        ÄläTueRikollisia kirjoitti:

        Se koko pikavippi maailma on rikollisten käsissä. Järkevä työtön kiertää ne riistokeinottlu rikolliset kaukaa !!

        Pikavippi gangstereita ei kannata tukea.
        Ja Siinä pikavippi keinottelussa asiakas häviää aina.....


    • KöyhyysTuntuuArjessa

      Olen tätä rahatonta ryhmää, pitkään työttömänä ja rahaa ei ole mihinkään. Ruuan juuri ja juuri saan. Aitoa Kehitysmaa elämää.
      Kyllä voi vuosikymmeniä elää kuluttamalla pelkästään ruokaa. Korjattuina vaatteet kestää, kenkiä voi korjata, polkupyörää voi korjata... jne jne.
      Kun ei kuluta, niin ne elämän arvot muuttuu. Kulutus elämänpiiri supistuu kun ei kulje ympäriinsä. Toisaalta on aikaa laajentaa elämänpiiriä kultturin ja tieteen kautta. Sivistää itseään, kehittyä henkisesti.
      Vaikka arki sitten kyllä palauttaa kehitysmaa köyhyyteen päivittäin.
      Esim. nyt huomasin, ettei minulla ole varaa lääkärin todistukseen, jonka tavitsen työkyvyttömyys eläkkeen hakuun. niinpä hain ilman todistua, ja se johtanee siihen ettei hakemus etene....
      Työmarkkinatuella tai peruspäivärahalla kela olen...

    • TyötönIlmanTukimuotoja

      Miksi työtön ei saa asuntolainaa?
      Miksi työtön ei saa Mtk hehtaaritukea, tai kesannointi korvausta ?
      Miksi työtön ei saa EK investontitukea ja yritystukea?
      Miksi työtön ei saa palkkaa?
      Miksi työtön ei saa kunnon palkka työsuhdetta?
      Miksi työtön ei saa työterveydenhuoltoa?
      Miksi työtön ei saa lomarahaa
      Miksi työtön ei saa pakolaisturistin harrasterahaa?
      Miksi työtön ei saa kotoutus etuja?

    • Kepulitonteri

      Lelukaupan ikkunassa
      sataa valkolunta.
      Lelukaupan ikkunassa
      soittaa soittokunta.
      Lelukaupan ikkunassa
      leikkijuna kiitää.
      lelukaupan ikkunassa
      lentokone liitää.
      Lelukaupan ikkunassa
      nukkepiiri pyörii.
      Lelukaupan ikkunassa
      tonttujoukko hyörii

      • tonttujoukkohyörii

        hyvä loru.
        ja voisi vaihtaa tuon lelukaupan hallitukseen tai eduskuntaan,,,
        niin se tarkkaan kertoisi jutun juonen...


    • justjoo5

      Ala säästämään, säästövinkit:

      -Älä pese hiuksia tai käy muutenkaan suihkussa (voit käyttää pipoa sisällä ja ulkona niin kunnes se liimaantuu siihen pysyvästi kiinni). Älä käytä mitään hygieniatuotteita.
      -Naisena ei tarvi mitään meikkejä, voi askarrella sanomalehdestä tai ilmaisjakelusta naamarin vaikka joka viikonpäivälle erilaisen
      -Älä pese pyykkiä (hajuun tottuu)
      -Älä pese astioita (makuun tottuu)
      -Älä siivoa asuntoa (pölypallojen meressä uimiseen tottuu) tai lakaisen hihalla pölyt lattioilta niin rahaa ei kulu sähköön tai pölypusseihin
      -Syö pelkkää jauhoa (maksaa 2 kg pussi n. 2 euroa) kokkaamiseen kulutettu sähkö ja vesi on turhan kallista. Jauhon voi lapata suoraan pussista suuhun. Tai nakata lattialle jos ei maistu.
      -Älä käytä mitään sähkölaitteita, iltaisin voi istua kynttilänvalossa (maksaa n. 1 euron kappale)

      • JustjooOsaamattomuus

        - justjooo,,,,,,,Aika lapsellista, ja huonosti kirjoitettua.
        Kannattaisi harjoitella ilmaisua ja käyttää järkeä, jos on.
        Muuten tyhmyys näin paljastuu, kerrot itsestäsi niin paljon.....


    • varmastii

      Älä pese persettäsi, hajuun tottuu.

      • HauskaPoikaHauskuttaa

        jeh jeh, sä oot niin hauska poika,, jeh jeh....


    • VarastaKaikki

      Miksi pitäisi säästää kun voi varastaakkin kaiken sen minkä tarvitsee ja rahat jää parempaan käyttöön?

      • TulonjakoMalli

        Ota vastuu, ja säästä, näin rikkaille jää enemmän.


    • KehitysmaaElämääSuomi

      En osta kuin ruokaa. EN kuluta. Nauran kaikille ns. palveluille !!
      Peruspäivärahalla, ei ostella ja kuluteta mitään muuta kuin ruokaa.

    • TulonjakoMallia

      Ahneus päättäjien tulisi tuntea elonsa ja ympäristönsä turvattomiksi,
      tälläin ahne rikas on valmis jakamaan tuloa ja työtä !!! Vain pelko auttaa ahnetta jakamaan...

      • MoraaliMurtuu

        Köyhät on varallisia !


      • AktiiviLahtausMalli

        Se ehdotettu, suomi 100, työväen lahtaus kolikko, joka kielletiin, se olisi kuvannut tilannetta reilusti !!!
        Aktiivi malli lahtaus kolikko uudestaan työn alle. hopi hopi.


    • KöyhätJaHyvinvointvaltio

      Köyhyys suomi on totta liian monille.
      Mutta samaan aikaan päättäjät itse elää korkeassa elintasossa.
      Näin keisarin uudet vaatteet tarina jatkuu ja jatkuu.

    • Helvetillistämenoa

      Köyhien kapina ?
      Milloin alkaa turvattomuus lisääntyä?

      • TurvatonHelsinki

        Onhan se turvattomuus jo lisääntynyt, Helsigin katukuva on kuin afrikan tasvallasta.
        en esim. menisi helsingissä metroon, tms.
        Helsingissä odotellaan, milloin pommi räjähtää tai puukko heiluu !!
        Turvatomuus on täällä, kun pösilö politikot laski mahan v. 2015 . yli 37 000 turistia ilman papereita .LOMILLE... . -ILMAISILLE LOMILLE !!


      • kalliitOnLomat
        TurvatonHelsinki kirjoitti:

        Onhan se turvattomuus jo lisääntynyt, Helsigin katukuva on kuin afrikan tasvallasta.
        en esim. menisi helsingissä metroon, tms.
        Helsingissä odotellaan, milloin pommi räjähtää tai puukko heiluu !!
        Turvatomuus on täällä, kun pösilö politikot laski mahan v. 2015 . yli 37 000 turistia ilman papereita .LOMILLE... . -ILMAISILLE LOMILLE !!

        Olleet lomilla jo 3 vuotta, ja tyhmä kansa maksaa pakolais turismin .....ja pakolais bisnes korruption, ja terrorin kulut...


    • vapaa_valinta

      Ystäväni säästi vielä enemmän, kun ei kuulunut mihinkään ammattiliittoon tai edes työttömyyskassaan.
      Työssä nettotulot n . 2000 /kk
      Nyt työttömäksi jäätyään saa n. 500€/ kk

    • OlenHuomannut

      itsetyydytys tulee halvemmaksi kuin naiset.

    • turhasäästää

      Ei tarvitse säästää kun arastaa tarpeeksi.

      • turhasäästää

        siis varastaa


    • KöyhänElintasoa

      Köyhän kannattaa levätä. Se on hyväksi. Lepo ja juuri se peloteltu vaarallinen Sohva jalostaa työttömän lepoa ja ajattelua. Tästä lepo elintasosta ovat työuupujat ja ahneet rikkaat tosi kateellisia.

      Hyväksi on myös liikunta ja hyvä ruoka. Monipuolinen elämä ilman tressiä on hyväksi.

      • SyntinenSohva

        Olen juuri nyt sillä kielletyllä alueella, nautinnon hedelmällä, masi kukassa, eli olen työttömänä moniosaajana levossa , aikuisena miehenä sohvalla, siis levossa, vaaka-asennossa !!

        Tätä sohvailun synnin määrää ei ymmärrä ahne työuupuja ja suorittaja ja muu tressipullero.
        Vaan työtöntä pitää rankaista ja antaa raippaa !!! Sohva on syntiä !!

        Mutta en ota ahneiden raippaa vastaan,. Ahneet, Raiskatkaa ja kiduttakaa itseänne. Juuri te ahneet siat !! Ahnehtikaa ahnehtikaa !!

        Olen teidän puolesta annettu, naulattu työttömyyden ristille, josta tulen nousemaan kun huvittaa.
        Mutta ahneiden Ahneus syö mielen ja kehon ja synti saa sijaa, oppienne mukaan, te syntiset ja ahneet. Vapiskaa.


      • TulonjakoEvankeliumi
        SyntinenSohva kirjoitti:

        Olen juuri nyt sillä kielletyllä alueella, nautinnon hedelmällä, masi kukassa, eli olen työttömänä moniosaajana levossa , aikuisena miehenä sohvalla, siis levossa, vaaka-asennossa !!

        Tätä sohvailun synnin määrää ei ymmärrä ahne työuupuja ja suorittaja ja muu tressipullero.
        Vaan työtöntä pitää rankaista ja antaa raippaa !!! Sohva on syntiä !!

        Mutta en ota ahneiden raippaa vastaan,. Ahneet, Raiskatkaa ja kiduttakaa itseänne. Juuri te ahneet siat !! Ahnehtikaa ahnehtikaa !!

        Olen teidän puolesta annettu, naulattu työttömyyden ristille, josta tulen nousemaan kun huvittaa.
        Mutta ahneiden Ahneus syö mielen ja kehon ja synti saa sijaa, oppienne mukaan, te syntiset ja ahneet. Vapiskaa.

        Jooooo, työtön on se golgattalle naulittu, muiden elintason edestä annettu uhri !


    • HyvätuulinenTyötön

      Työtön oli iloinen, työtön oli myös hyvällä tuulella.

      • AhneusJumalana

        Työtöntä herjataan julkisesti, työtöntä solvataan, väheksytään, nimitellään. Näin kokoomus kepu juudakset saa hyvän mielen !


      • KokomusKepuUhrit
        AhneusJumalana kirjoitti:

        Työtöntä herjataan julkisesti, työtöntä solvataan, väheksytään, nimitellään. Näin kokoomus kepu juudakset saa hyvän mielen !

        Kokoomus kepu juudas iskariotit mellastaa.
        Tem, te, typ, mätä kyykytys hallinto antaa työttömille raippaa.

        Osa kokoomus pervoista huutaa työttömiä naulittaviksi ristille !


      • AhneudenSynti
        KokomusKepuUhrit kirjoitti:

        Kokoomus kepu juudas iskariotit mellastaa.
        Tem, te, typ, mätä kyykytys hallinto antaa työttömille raippaa.

        Osa kokoomus pervoista huutaa työttömiä naulittaviksi ristille !

        Kokoomus kepu perisynti on jumalaton ahneus.


    • AhneusTalous

      Terve teille, te muutkin köyhyyteen raskautetut !
      Me köyhyyteen ja työttömyyteen naulitut, me olemme ne yhteiskunnan uhratut,
      rikkaiden ja töissä olevien edestä annetut.
      Teemme osaltamme, köyhyydellämme, mahdolliseksi ahneen tulonjaon vain rikkaille.
      Olemme sivussa tulonjaosta, olemme ilman työtä ja tuloa.

      Työvoimareservissä on sivussa paljon osaavaa työvoimaa, jota ei haluta palkata kunnon palkoilla töihin. Mutta Työttömyys-työvoimapula teatteri jauhaa täysillä. Ollaan tekevinään jotain edes.. Mutta todellisuudessa ongelman ytimeen, rehelliseen, tasa-arvoiseen, työn ja tulon jakoon ei haluta mennä.
      Halutaan vaan ahnehtia osalle kansaa yhä enemmän.
      Ja myös halutaan herjata ja pilkata ja syyllistää työttömät, tulonjaosta ulos hyljätyt.
      Tämä on aitoa ahneuden syntiä !! AITOA Ahneuden SYNTIÄ !!

      • TyötönRistiinNaulittu

        Noin se menee.
        Itsekin tässä olen aitona työttömyys veteraanina ja juhlin nyt veteraanipäivää.
        Olen puollustanut suomea työttömyyden eturintamassa.
        Uhrautuen, köyhyyteen. Tarjoten rikkaile enemmän itselleen jaettavaa ...
        Mutta yhteiskunta ei kiitä, ja tarjoa työttömyys veteraanille kuntoutusta, yms.
        Tulee vain ahnetta, pervoa, kokoomus kepu aktiivi-raippaa !!½


      • RikkaidenSosialismia
        TyötönRistiinNaulittu kirjoitti:

        Noin se menee.
        Itsekin tässä olen aitona työttömyys veteraanina ja juhlin nyt veteraanipäivää.
        Olen puollustanut suomea työttömyyden eturintamassa.
        Uhrautuen, köyhyyteen. Tarjoten rikkaile enemmän itselleen jaettavaa ...
        Mutta yhteiskunta ei kiitä, ja tarjoa työttömyys veteraanille kuntoutusta, yms.
        Tulee vain ahnetta, pervoa, kokoomus kepu aktiivi-raippaa !!½

        Rikkaat jakaa itselleen paljon suuria etuja ja vero aleja.....


    • KKJ
    • PoisOrjuudesta

      Kulutus seis.
      Vain ruokaa.
      Turhuus pois ja niin mieli kirkastuu.
      On turha palvella mammonaa ja juosta kulutuksen orjana.

    • KöyhänäIlmanPalkkaa

      Rehellisiä töitä kun ei palkalla löydy, niin minäkin olen suomi kehitysmaassa siirtynyt aitoon köyhyystalouteen, vain alennus ruokaa ostan,
      Palveluja en käytä. Varaa ei ole edes terveyskeskus maksuihin.

      • KulttuuriMarxismiKeinott

        Niin se on, suomalaisella köyhällä ei ole varaa edes tereyskeskus maksuihin !! Menee koko ruokailubudgetti sekasiin, jos maksaa terveyskeskus maksut.
        Niin suomalainen työtön köyhä, työmarkkinatuella, ( ei sos. tuella,,,) ei voi käyttää palveluita.

        Mutta, esim. paperittomien turistien eduista ja palveluista ovat päättäjämme huolestuneet !!
        Päättäjämme siis ovat selvästi omaa kansaa vastaan, pervoja ulkomaalaisten turistien palvojia ?

        ja jatkuvasti afrikasta tuodaan väkeä kasvattamaan isojen kaupunkien asuntopulaa, -kela lomille suomeen !!
        suomessa on keksitty iki-liikuja, asumisella keinottelu ja kela tuen siirto asumiskeinotteluun !!!! Korruptio on syvällä rakenteissa ja politiikassa !!


    • Ähäkutti

      Jep, aktiivimallilla Suomi kuntoon! Koskapa työttömyyskorvausta verotetaan kovemmin kuin työtuloa ja vielä 4,65 prosentin alennus korvaukseenkin, olen jättänyt kulutuksen minimiin. Säästän kuin hullu, sillä tämä maa ei enää tunnu omalta. Haaveena on saada pienistä tuloista kokoon tarpeeksi iso potti, että pääsen muuttamaan halvempaan maahan, kun muutaman vuoden päästä pääsen virallisesti eläkkeelle. Onpahan jotakin käyttöä kielitaidolle, jota mikään työnantaja ei täällä arvosta. Vajaassa vuodessa on kertynyt jo sellainen summa, etten olisi ikinä uskonut.

      Kun niin moni yrittäjä on työttömiä herjannut julkisesti, niin siitä sisuuntuneena olen tullut tulokseen, että kotimainen kulutus rajoittuu osaltani lähinnä maitotaloustuotteisiin ja satunnaisesti lihaan. Lidlistä ja netistä ulkomailta ostan kaiken muun. Leivät leivon itse. Kampaajalla en ole käynyt moneen vuoteen, meikit, kosteusvoiteet ja shampoot olen opetellut tekemään itse Briteistä tilatuilla aineilla. Terveystalot ja pörriäiset eivät minun rahoillani rikastu. Kuntosaliyrittäjät saavat yrittää tyrkyttää kalliita salimaksujaan. Ovella ramppaaville remonttimiehille vastaus on tiukka ei.

      Tämäkö oli hallituksen tarkoitus? Jos muutama sata tuhatta työtöntä tinkii samalla tavalla kulutuksestaan, tietoisesti tai pakon sanelemana, se tekee kansantaloudelle gudaa. Varmaan enemmän kuin aktiivimallin tai kikyn kuvitellut "säästöt"?

    • Omaakansaavastaan

      Kapinaa ahneutta vastaan tarvitaan.
      Mutta ovelasti kansaa on sotkettu ja se yhtenäinen kansa on tuhottu.
      Näin ahneet saa pitää valtansa. Siis ahneus kapitalistit ja kulttuuri marxistit vas. Vihreät.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe