Olen skannannut omaan käyttöön yli 400-sivuisen kirjan liberoffice-muotoon. Skannauksen seurauksena jokaisella skannatulla sivulla on oma sivutyylinsä (converted1, converted2, converted3 jne), joten marginaalit vaihtelevat ja jatkuva sivunumerointi ei onnistu. Onko mitään keinoa saattaa yhtenäinen sivutyyli voimaan koko asiakirjassa?
Sama sivutyyli koko asiakirjaan?
5
289
Vastaukset
- zxxH4tbo
Oletko kokeillut seuraavaa? Valitaan koko asiakirja. Sitten valikosta Muotoilu-Sivu... annetaan uudet arvot sivuille.
- Sivutyyli
Olen kokeillut. Kun valitaan koko asiakirja ja sitten Muotoilu-Sivu ja annetaan uudet arvot sivulle, se vaikuttaa vain siihen sivuun, jolola kursori on.
- Turbo-Urpo
Eli tällä hetkellä liberoffice asiakirja koostuu skannerilla otetuista kuvista, ja kuvat ovat miten sattuu otettuja. Et voi tehdä asialle yhtään mitään, kuvien sisältämä teksti ei ole asemoitavissa ellet irroita tekstiä kuvista jollakin OCR-ohjelmalla ensin.
- Sivutyyli
Olen skannannut ja käsitellyt tekstin finreader OCR-ohjelmalla kuvasta tekstimuotoon. Mutta OCR-ohjelman jälkeen jokaisella sivulla on oma sivutyylinsä. Ainoa tapa, jolla kykenen yhdenmukaistaman tyylit, on käsitellä sivu kerrallaan koko monen sadan sivun dokumentti.
- Turbo-Urpo
Sivutyyli kirjoitti:
Olen skannannut ja käsitellyt tekstin finreader OCR-ohjelmalla kuvasta tekstimuotoon. Mutta OCR-ohjelman jälkeen jokaisella sivulla on oma sivutyylinsä. Ainoa tapa, jolla kykenen yhdenmukaistaman tyylit, on käsitellä sivu kerrallaan koko monen sadan sivun dokumentti.
No ei ainakaan voi skannausohjelmaa huonoksi sanoa, jos ABBYY FineReaderilla ei saa niin ei saa muillakaan. Harmillisen työlääksi meni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?
Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-257515Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"
Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite986176Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin1194276- 1554224
- 1631971
Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.511893- 631852
Miksi miehen on hankala ymmärtää
Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.1461759- 451564
- 401539