Tunnepiikit laukaisevat usein pelaamisen

JeesusKristusOnHerra

se tuli taas todistettua tänään omakohtaisesti. Sisälläni velloi viha, katkeruus ja kateus. Miten lääkitsin näitä tuntemuksiani? Samalla tavalla kuin kaikkia tunnepiikkejäni posiitivisista negatiivisiin, pelaamalla! Kuusikymmentä euroa meni sukkana pariin koneeseen ja helpottiko olo? Ei se on kahta kauheampi, mutta koska tästä on tullut omakohtaisesti niin tuttua kauraa niin eiköhän tästä taas nousta.

Olen tietyllä tavalla kiitollinen, että olen huomannut milloin sitä sortuu todennäköisimmin pelaamaan (kauan siinä kestikin), nousut ja laskut ovat vaarallisinta aikaa. Kun mieli on vihainen tai iloinen, niin kannattaisi vältellä kaikilla mahdollisilla keinoilla pelaamista.

Tähän väliin voisin mainita, että nostorajasta ei ole itselleni mitään hyötyä (kiitos kuitenkin vinkistä).

Älkää koskaan aloittako tätä touhua, siitä on hyvät voimat kaukana ja irtipääseminen todella vaikeaa (joskin mahdollista). Ihminen on taitava valehtelemaan itselleen, ei kannata edes kokeilla pelaamista.

Itse olen saanut apua rukoilemisesta ja samaa voin suositella myös muille (kokeile rohkeasti). Ei kannata heittää kirvestä kaivoon, rahaa niihin peleihin voi menettää kuinka paljon vain, mutta mielenterveyttä ei kannata menettää. Raha on vain rahaa ja vaikka tämä sanonta voi tuntua aika huvittavalta tälläisen tilanteen jälkeen, seison kyllä täysin sen takana.

Siunausta kaikille saman ongelman kanssa painivalle, tiedän todella millaista se on! Mutta ei luovuteta.

5

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rukousauttaa

      Esirukouspyyntö niin tämän kirjoittajan kuin kaikkien palstalla kirjottavien puolesta, jotta he pääsevät eroon pelaamisesta ja muista paheistaan ja pahasta mielestään myöskin.

      Usko Jumalan poikaan Jeesukseen Kristukseen.

      Rukoile.

    • E-räs

      Sama tilanne oli minullakin nuorempana. Sitä pelasi iloon, suruun, tylsyyteen, jännitykseen.

      • monetonongelmat

        AA auttaa pelaajiakin. Sinne vaan rohkeasti apua hakemaan.


      • E-räs

        Nyt jo 5 vuotta pelaamatta, pari parin sadan sortumista vuosien varrella. Pääsin irti omatomisesti ja nyt velaton. Aika ajoin pelit kummittelee ajatuksissa edelleen.


    • näääeeen-on

      Jumala on antanut ihmiselle aivot jotka ovat mahdollistaneet pelikoneiden keksimisen. Ihmiselle on myös sama herra antanut aivot ja miksei antanut aivoihin jarrua olla pelaamatta? Itse pitää kehittää aivonsa sellaiseksi että ei pelaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe