Raskautuminen minipillereiden jälkeen?

Hei! Olen syönyt nyt noin vuoden ajan endometrioosin hoitoon orgametrillia (keltarauhashormoni, 5mg), jonka lopetin päälle kuukausi sitten. Heti lopettamisen jälkeen tuli normaalit menkat, ja tästä noin kaksi viikkoa ja ovulaatio (ovulaatio on mulla niin kivulias että tiedän sen). Juuri ovulaation aikaan tapahtui hupsis ehkäisyssä, mutta mies ei kuitenkaan lauennut sisälleni. Tästä taas noin viikko ja tunsin pientä vihlontaa alavatsalla ja tuli ihan vähän vaaleenpunaista vuotoo. Menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut, yli viikon jo myöhässä. Mahdollinen raskaus siis ei ollut suunniteltu eikä niinkään toivottu tähän elämäntilanteeseen, joten toiveajattelu ei ainakaan tässä aiheuta valhe oireita. Oireina tissien ja nännien älytön kipeys ja niiden turpoaminen, pahoinvointi, oksentelu, etovia tuntemuksia joitain ruoka aineita kohtaan ja toisaalta himo toisiin. Maha on ollut sekaisin ja alavatsalla välillä pientä vihlontaa, yleensä toispuoleisesti. Väsymys on ihan ääretöntä ja kokoajan täytyy rämpätä pissillä. Ruumiinlämpö on jatkuvasti puoli astetta korkeampi kuin normaalisti. Kuitenkin sekä lukuiset kotitestit että verikoe näyttävät negaa (hCG 1). Tämä pienoinen vauvakuume alkoi vasta siitä, kun aloin tosissaan miettimään että olenko raskaana. Ensi viikolla taas uudet verikokeet. Kuitenkin nyt oireet ovat jo vähän helpottaneet, niin pelkään että onko tullut keskenmeno tai jotain? Vai olenko edes ollutkaan raskaana? Voiko tällaiset oireet johtua ihan vaan noiden pillerien lopettamisesta?
165
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

PMS on se syy muuten vain kuvittelet

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mylowvey kirjoitti:

Hei! Olen syönyt nyt noin vuoden ajan endometrioosin hoitoon orgametrillia (keltarauhashormoni, 5mg), jonka lopetin päälle kuukausi sitten. Heti lopettamisen jälkeen tuli normaalit menkat, ja tästä noin kaksi viikkoa ja ovulaatio (ovulaatio on mulla niin kivulias että tiedän sen). Juuri ovulaation aikaan tapahtui hupsis ehkäisyssä, mutta mies ei kuitenkaan lauennut sisälleni. Tästä taas noin viikko ja tunsin pientä vihlontaa alavatsalla ja tuli ihan vähän vaaleenpunaista vuotoo. Menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut, yli viikon jo myöhässä. Mahdollinen raskaus siis ei ollut suunniteltu eikä niinkään toivottu tähän elämäntilanteeseen, joten toiveajattelu ei ainakaan tässä aiheuta valhe oireita. Oireina tissien ja nännien älytön kipeys ja niiden turpoaminen, pahoinvointi, oksentelu, etovia tuntemuksia joitain ruoka aineita kohtaan ja toisaalta himo toisiin. Maha on ollut sekaisin ja alavatsalla välillä pientä vihlontaa, yleensä toispuoleisesti. Väsymys on ihan ääretöntä ja kokoajan täytyy rämpätä pissillä. Ruumiinlämpö on jatkuvasti puoli astetta korkeampi kuin normaalisti. Kuitenkin sekä lukuiset kotitestit että verikoe näyttävät negaa (hCG 1). Tämä pienoinen vauvakuume alkoi vasta siitä, kun aloin tosissaan miettimään että olenko raskaana. Ensi viikolla taas uudet verikokeet. Kuitenkin nyt oireet ovat jo vähän helpottaneet, niin pelkään että onko tullut keskenmeno tai jotain? Vai olenko edes ollutkaan raskaana? Voiko tällaiset oireet johtua ihan vaan noiden pillerien lopettamisesta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu