...joka on myös laajalti harrastanut matkailua,?
Kun nyt tuohon matkailuaiheeseen päästiin niin tehdäänpä tosiaan pikku gallup palstan naisille.
Tutustutte jossain treffipalvelussa vaikkapa kolmevitoseen mieheen joka sanojensa mukaan on käynyt kulttuurimatkoilla ainakin reeperbahnilla, Rion sambakarnevaaleilla, pari reissua kuubassa ja tottakai on myös rutinoitunut thaimaan kävijä, sinne mennyt melkeinpä kerran vuodessa pistäytymään. Myös entisen itäblokin maita on tullut katsastettua. Kotimaan matkailuakaan se ei ole täysin hyljeksinyt, lapin hiihtokeskukset ovat tulleet tutuiksi laskettelulomilla.
Sen miehen facebookissa on paljon reissukuvia joissa se poseeraa paikallisten kauniiden naisten kanssa, monet noista naisista ovat myös sen facebook -kamuja joiden kanssa ahkeraankin vaihdellaan toisinaan viestejä, kenties sovitaan tulevien reissujen aikaisista näkemisistä.
Vaikka miehellä on hyvä koulutus ja työpaikkakin sen verran kuitenkin on nuo reissut lohkaisseet taloudesta ettei ole tullut esim. omistusasuntoa hankituksi, velkaa vähän on kertynyt autosta, huonekaluista ja muista välttämättömyyksistä mutta sitä on ainoastaan parikymmentä tuhatta. Mies ylpeänä kertoo jo alta parikymppisenä linjanneensa että pitää elää nuorena kun on vielä mahdollisuus, asuntolainaa ehtii kyllä sitten maksamaan kun asettuu lopullisesti aloilleen ja perustaa perheen.
Rehellinen vastaus palstan naiset, olisiko siinä mielestänne sellainen mies jonka alkaisitte "kesyttämään " ja jonka kanssa voisitte alkaa perheen perustamiseen?
Entäs sitten naiset, kelpaisiko 30+ mies...
59
1091
Vastaukset
Pikkukakkosen oppien mukaan tuollainen mies olisi ihannemies.
- riippuumistäroikkuu
On matkailua ja matkailua. Niin miehillä kun naisilla.
- Nainen39vee
Nojaa. Olen minäkin käynyt Reeberbahnilla, monissa entisen itäblokin maissa ja Kuubassakin olisi kiva käydä. Silloin kun itse kävin Reeberbahnilla, siellä maleksi lapsiperheitäkin. Muistaakseni kävin ihan tavallisessa baarissa juomassa kaljan ja jatkoin Hampurin kiinnostavammille kulmille. Niin ja entisen kumppanini kanssa kävin siellä, eli tekeekö nyt tämä käynti hänestä miehenä jotenkin epäilyttävän tulevia suhteitaan ajatellen?
"Sen miehen facebookissa on paljon reissukuvia joissa se poseeraa paikallisten kauniiden naisten kanssa, monet noista naisista ovat myös sen facebook -kamuja joiden kanssa ahkeraankin vaihdellaan toisinaan viestejä, kenties sovitaan tulevien reissujen aikaisista näkemisistä."
No, sinänsä jos on sinkkuna tapaillut matkoillaan naisia, niin eipä se minua haittaisi, mutta tuollaisesta matkan varrella tavattujen naisten kanssa poseeraamisesta kyllä tulee vähän junttimainen vaikutelma. Eri asia, jos poseeraisi ihan vaan nais- ja miesporukassa - joskaan en pidä hyvänä tapana julkaista ainakaan lupaa kysymättä tuntemattomien tai puolituntemattomien ihmisten kuvia facebookissa. Tuo naisten esittely olisi kyllä miinusta - mutta ihan samalla lailla tulee juntti vaikutelma naisesta, joka jakaa facebookiin kuvia miehistä ja haluaa tuollaisten poseerausten kautta esittää jotain.
"Vaikka miehellä on hyvä koulutus ja työpaikkakin sen verran kuitenkin on nuo reissut lohkaisseet taloudesta ettei ole tullut esim. omistusasuntoa hankituksi, velkaa vähän on kertynyt autosta, huonekaluista ja muista välttämättömyyksistä mutta sitä on ainoastaan parikymmentä tuhatta. Mies ylpeänä kertoo jo alta parikymppisenä linjanneensa että pitää elää nuorena kun on vielä mahdollisuus, asuntolainaa ehtii kyllä sitten maksamaan kun asettuu lopullisesti aloilleen ja perustaa perheen."
Minua ei ole koskaan haitannut kumppanin tai seurustelukumppanin varattomuus. Itselläni on omat tulot ja oma omaisuuteni, jonka olen hankkinut itse ilman yhdenkään mies- tai naiskumppaninkaan apua. Joten ei minua tuollainen häiritsisi. Oma asiansahan se on, mihin on rahansa halunnut käyttää. Itse en kyllä ostaisi huonekeluja velaksi, koska varattomana niitä saa aika halvalla kirppikseltäkin. Joten minulle voisi olla suurin turn off se, jos "on pakko" hankkia parintonnin sohva, vaikkei siihen olisi varaakaan. Joku parinkympin kirppissohva sen sijaan voisi antaa ihmisestä minulle jopa hyvän vaikutelman (kierrätys, ei nojaa tietynlaisiin statussymboleihin, jne). Minulle olisi aika sama, milloin toinen olisi valmis asuntolainaa maksamaan - se on sitten eri asia, olisinko itse halukas ottamaan yhteistä lainaa kenenkään kanssa (todennäköisesti en olisi, ainakaan nyt tässä elämäntilanteessa).
Sinänsä tuollainen "pitää elää nuorena kun on vielä mahdollisuus" on aina kuulostanut mielestäni todella typerältä puheelta. Kyllä ihminen voi elää läpi elämänsä ja tehdä kiinnostavia juttuja. Joten tuo voisi tietysti olla toinen turn off. Mutta ei se rahan laittaminen matkusteluun tai varattomuus minulle mikään ongelma olisi.- livetothefullest
"Sinänsä tuollainen "pitää elää nuorena kun on vielä mahdollisuus" on aina kuulostanut mielestäni todella typerältä puheelta. Kyllä ihminen voi elää läpi elämänsä ja tehdä kiinnostavia juttuja. "
Kyllähän se liikuntakyky ja jaksaminen monella heikkenee vanhempana. Eikä voi koskaan tietää mitä käy, eli sinänsä kannattaa elää silloin kun tietää että elämää on. - livetothefullest
"Joku parinkympin kirppissohva sen sijaan voisi antaa ihmisestä minulle jopa hyvän vaikutelman (kierrätys, ei nojaa tietynlaisiin statussymboleihin, jne). "
En takuulla ostaisi mitään käytettyä sohvaa, johon joku toinen on hinkannut persettään aikansa. Kyllä sohvan pitää olla uusi. - Nainen39vee
livetothefullest kirjoitti:
"Sinänsä tuollainen "pitää elää nuorena kun on vielä mahdollisuus" on aina kuulostanut mielestäni todella typerältä puheelta. Kyllä ihminen voi elää läpi elämänsä ja tehdä kiinnostavia juttuja. "
Kyllähän se liikuntakyky ja jaksaminen monella heikkenee vanhempana. Eikä voi koskaan tietää mitä käy, eli sinänsä kannattaa elää silloin kun tietää että elämää on."Kyllähän se liikuntakyky ja jaksaminen monella heikkenee vanhempana. Eikä voi koskaan tietää mitä käy, eli sinänsä kannattaa elää silloin kun tietää että elämää on."
Niin, tämä on tietysti totta. Tarkoitinkin sellaista ajattelua, että pitää tehdä kaikkea mahdollista harkittua ja harkitsematonta nuorena, koska vanhempana ei sitten tehdä enää mitään. Elämää kannattaa toki arvostaa ja elää ja tehdä asioita, silloin kuin voi - kannattaa nauttia niin kesäaamuista kuin toteuttaa niitä unelmiaan. "Sitten joskus" -tyyppinen ajattelu yleensä ei koskaan tuota mitään muuta kuin jatkuvasti lykättyjä aikomuksia. - Nainen39vee
livetothefullest kirjoitti:
"Joku parinkympin kirppissohva sen sijaan voisi antaa ihmisestä minulle jopa hyvän vaikutelman (kierrätys, ei nojaa tietynlaisiin statussymboleihin, jne). "
En takuulla ostaisi mitään käytettyä sohvaa, johon joku toinen on hinkannut persettään aikansa. Kyllä sohvan pitää olla uusi."En takuulla ostaisi mitään käytettyä sohvaa, johon joku toinen on hinkannut persettään aikansa. Kyllä sohvan pitää olla uusi. "
Ok.
Jos olisi pakko valita näistä, niin kumman ottaisit - Ikean sohvan vai jonkun vanhan ja arvokkaan antiikkisohvan?
Tottakai normaalisti on muitakin vaihtoehtoja, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kysyn. Tai voisitko käyttää sellaista käytettyä sohvaa, joka olisi esim. isovanhempiesi vanha eli ei kenenkään tuntemattoman käyttämä? Nainen39vee kirjoitti:
"En takuulla ostaisi mitään käytettyä sohvaa, johon joku toinen on hinkannut persettään aikansa. Kyllä sohvan pitää olla uusi. "
Ok.
Jos olisi pakko valita näistä, niin kumman ottaisit - Ikean sohvan vai jonkun vanhan ja arvokkaan antiikkisohvan?
Tottakai normaalisti on muitakin vaihtoehtoja, mutta ihan vaan mielenkiinnosta kysyn. Tai voisitko käyttää sellaista käytettyä sohvaa, joka olisi esim. isovanhempiesi vanha eli ei kenenkään tuntemattoman käyttämä?Kyllä livetiothefullest on ihan oikeassa, ei kannata ottaa mitään käytettyä perseenhajuista sohvaa:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4383693/ketju/sohva_haisee_perseelta_miten_puhdistan
Toki esim. omat isovanhemmat on eri juttu kuin jotkut tuntemattomat mutta itsekin sanoisin että uusi ja käyttämätön ikean sohva kyllä kepittää sen antiikkisohvan, varsinkin jos se on useissa paikoissa kiertänyt perseenhajua keräämässä.
Mutta hyvä kun otit tämän asian esille, ehkä sitä kautta alat hieman paremmin ymmärtämään meidän miesten odotuksia naisten käyttöasteen suhteen, ei me niihinkään haluta mitään jännämiesten perseenhajuja.- Nainen39vee
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä livetiothefullest on ihan oikeassa, ei kannata ottaa mitään käytettyä perseenhajuista sohvaa:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4383693/ketju/sohva_haisee_perseelta_miten_puhdistan
Toki esim. omat isovanhemmat on eri juttu kuin jotkut tuntemattomat mutta itsekin sanoisin että uusi ja käyttämätön ikean sohva kyllä kepittää sen antiikkisohvan, varsinkin jos se on useissa paikoissa kiertänyt perseenhajua keräämässä.
Mutta hyvä kun otit tämän asian esille, ehkä sitä kautta alat hieman paremmin ymmärtämään meidän miesten odotuksia naisten käyttöasteen suhteen, ei me niihinkään haluta mitään jännämiesten perseenhajuja.No selevä, nyt tuli sohva-asiakin käsiteltyä. No, jos se velaksi sohvan ottanut perustelisi asian, niin ehkäpä silloin voisin häntä ymmärtää. Ja oma asiansahan se toki on, mihin itse rahansa käyttää ja mihin ottaa velkaa, ja eipä hänen sohvavelkansa minun elämääni vaikuttaisikaan.
- kaikkiselvisi
Nainen39vee kirjoitti:
No selevä, nyt tuli sohva-asiakin käsiteltyä. No, jos se velaksi sohvan ottanut perustelisi asian, niin ehkäpä silloin voisin häntä ymmärtää. Ja oma asiansahan se toki on, mihin itse rahansa käyttää ja mihin ottaa velkaa, ja eipä hänen sohvavelkansa minun elämääni vaikuttaisikaan.
Ja myös perseasia.
No rehellinen vastaus, että en kesyttäisi enää yhtään ketään. Minkäänlaista miestä, ikinä.
Mutta nuorena ja nuorena sinkkuna nimenomaan en välittänyt matkailusta yhtään ja pidin sitä turhuuksien turhuutena. Koska mielessä oli hankkia se oma koti ja perhe.
Eipä matkustelu haittaisi, eikä sekään ettei ole omaa huushollia, enemmänkin haittaisi se jos on eletty velaksi ja rampattu naisissa. 🤣Jos nyt vastaan siinä mielessä, että mitä ajattelin, kun olin sinkku. Veikkaan, että mulla on aika yleisiä ajatuksia, mitä muillakin naisilla. Matkailua on monenlaista. Just se, missä mies on matkaillut, kertoo aika paljon siitä, olisiko meillä yhteistä. Eli voisiko ajatella, että voisimme yhdessä matkailla seurustellessammekin.
Rantalomamiehet ei ole koskaan kiinnostaneet. Positiivisinta miehessä olisi, jos häntä kiinnostaa eniten luontomatkailu, kaupunkien kulttuurikohteet, patikointi, yhdessä maassa vuokra-autolla tai julkisilla liikkuminen. Liftari ei tällä iällä, eikä sinkkuna ollessanikaan kiinnostanut. Myös mies, joka osaa katsoa budjettia, on hyvä. Bookingista voi löytää hienoja majoituksia huokeaan hintaan, kun osaa ja jaksaa etsiä. Samoin lennot ja vuokra-autot, niitäkin kannattaa vertailla. Vaikka olen perheellinen, emme koskaan ole suosineet pakettimatkoja. Itse räätälöity matka on paras. Ja Euroopassa riittää katsottavaa, eipä juuri ole hinkua lähteä toisella puolelle maapalloa.
Tuo kertomasi mies vaikuttaa aika tylsältä junttimatkailijalta, joten en usko että meillä olisi paljon yhteistä. Perheen kanssa tulee vältettyä just tuollaisia ryysis-turisti-paikkoja, missä tuo heppu kävisi. Itse en sinkkuna matkustellut ulkomailla, mutta lapsuudenperheeni kanssa aika paljonkin. Toki enemmän kotimaassa. Nykyisen perheeni kanssa pari kertaa vuodessa tulee käytyä ulkomailla. Mieheni oli muutamat interrailit tehnyt kavereidensa kanssa ennen mua ja pari yksinkin. Oli siitä jotain kuvia muiden interreilaajien kanssa (mukana myös naisia) mutten minä niitä mustiksena tiiraillut. Väkisinhän sitä muihin tutustuu reilatessa. Tietääkseni ei mitään romansseja kuitenkaan ollut. Jos olis ollutkin, niin so what? sama kai se, olisko ne ollut suomalaisia tai vaikka saksalaisia ne pikaromanssit."Tuo kertomasi mies vaikuttaa aika tylsältä junttimatkailijalta, ...."
Niin, miltäpä luulet meistä miehistä vaikuttavan useimpien naismatkailijoiden? Vaikka ne reissut niille itselleen on fantsuu ei ne miehin hirveästi tee vaikutusta.- 12121212121212
Kuten Harmaaritari sanoi.
Naisten versio WT-matkailusta on hinnat alkaen-paketti Dubaihin tms jossa päästään poseeraamaan Instakuvaa varten kaliin hotellin aulassa henkkamaukan shortseissa ja ne iänikuiset kuoharilasit kätösissä.
Tästä syntyy miehille ihan vastaava kuva kuin naisille siitä että mies matkaa Oktoberfesteille poseeraamaan promotyttöjen rinnalla.
Rantalomat menevät sitten jo samalle osastolle kuin Thaikkula. Harmaaritari kirjoitti:
"Tuo kertomasi mies vaikuttaa aika tylsältä junttimatkailijalta, ...."
Niin, miltäpä luulet meistä miehistä vaikuttavan useimpien naismatkailijoiden? Vaikka ne reissut niille itselleen on fantsuu ei ne miehin hirveästi tee vaikutusta.Sepä se just kertookin, sopiiko tyypit toisilleen. Jos vaikka naisen patikointi Slovenian luolissa ja vuoristossa kuulostaa miehestä tylsältä, niin molemmat voi todeta, että emme sovi toisillemme. Samoin kuin miehen baariseikkailut jossain lasPalmasissa voi kuulostaa samaisesta naisesta nukuttavalta.
12121212121212 kirjoitti:
Kuten Harmaaritari sanoi.
Naisten versio WT-matkailusta on hinnat alkaen-paketti Dubaihin tms jossa päästään poseeraamaan Instakuvaa varten kaliin hotellin aulassa henkkamaukan shortseissa ja ne iänikuiset kuoharilasit kätösissä.
Tästä syntyy miehille ihan vastaava kuva kuin naisille siitä että mies matkaa Oktoberfesteille poseeraamaan promotyttöjen rinnalla.
Rantalomat menevät sitten jo samalle osastolle kuin Thaikkula.No noita Dubai-matkailijoita on tullut kyllä ihmeteltyä, koska ymmärtääkseni paikassa ei tosiaan ole mitään katsottavaa tai koettavaa. Pelkkää rahalla rakennettua tylsyyttä ja sitä lämpöä, mitä saa monesta paljon mielenkiintoisemmastakin paikasta. Mutta eikö tämä just ole se hyvä tapa kartoittaa, millainen mahdollinen tuleva treffikumppani on? Ottaa selvää, missä toinen tykkää matkustella. Kertoo aika paljon ihmisestä ja mielenkiinnon kohteista.
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Sepä se just kertookin, sopiiko tyypit toisilleen. Jos vaikka naisen patikointi Slovenian luolissa ja vuoristossa kuulostaa miehestä tylsältä, niin molemmat voi todeta, että emme sovi toisillemme. Samoin kuin miehen baariseikkailut jossain lasPalmasissa voi kuulostaa samaisesta naisesta nukuttavalta.
"Jos vaikka naisen patikointi Slovenian luolissa ja vuoristossa kuulostaa miehestä tylsältä, niin molemmat voi todeta, että emme sovi toisillemme. Samoin kuin miehen baariseikkailut jossain lasPalmasissa voi kuulostaa samaisesta naisesta nukuttavalta."
Hauskasti siinä stereotypioit naisen reippaaksi ulkoilmaihmiseksi ja miehen baareissa luuhaavaksi alkoholistiksi.- Nainen39vee
Harmaaritari kirjoitti:
"Jos vaikka naisen patikointi Slovenian luolissa ja vuoristossa kuulostaa miehestä tylsältä, niin molemmat voi todeta, että emme sovi toisillemme. Samoin kuin miehen baariseikkailut jossain lasPalmasissa voi kuulostaa samaisesta naisesta nukuttavalta."
Hauskasti siinä stereotypioit naisen reippaaksi ulkoilmaihmiseksi ja miehen baareissa luuhaavaksi alkoholistiksi."Hauskasti siinä stereotypioit naisen reippaaksi ulkoilmaihmiseksi ja miehen baareissa luuhaavaksi alkoholistiksi"
Toisaalta tässä ketjussahan sinun omassa aloitusviestissäsi oli se bilematkailua harrastava mies, joten tavallaan esimerkin jatkaminen on sikäli luontevaa. Mutta voivathan nuo kiinnostukset mennä toisinkin päin. Onhan sekä miehissä että naisissa ulkoilmaihmisiä, bilettäjiä ja iso kasa muita tyyppejä. Harmaaritari kirjoitti:
Hauskasti siinä stereotypioit naisen reippaaksi ulkoilmaihmiseksi ja miehen baareissa luuhaavaksi alkoholistiksi.Eikös stereotypiat ole tämän palstan tapa? :) Noi stereotypiat on mulle tutumpia, kuin monet palstalla esitetyt. Omaan tuttavapiiriin ei esimerkiksi kuulu yhtään naista, joka harrastaisi jotain lomaromansseja tai seksimatkailua. Ei kuulu nykyään, eikä ole koskaan kuulunut. Tuntemieni naisten matkailu on perustunut ihan muihin mielenkiinnon kohteisiin, kuin miehiin. Moni toki matkustaa miehensä/perheensä kanssa, mutta jotkut yksinkin. Mutta pari mieheni kaveria tiedän, jotka ovat ihan tyypillisiä thaikkumatkailijoita, siinä kielteisessä mielessä. Ja juu, mieheni ei ole koskaan hinkunut thaikkuihin. Joskus eläkeiässä ollaan suunniteltu menevämme sinne, maaseudulle retkeilemään. Että sekin on sitten nähty. Vaikka siellä liian kuuma onkin, ainakin miehen makuun.
Eikös stereotypiat ole tämän palstan tapa? :) Noi stereotypiat on mulle tutumpia, kuin monet palstalla esitetyt. Omaan tuttavapiiriin ei esimerkiksi kuulu yhtään naista, joka harrastaisi jotain lomaromansseja tai seksimatkailua. Ei kuulu nykyään, eikä ole koskaan kuulunut. Tuntemieni naisten matkailu on perustunut ihan muihin mielenkiinnon kohteisiin, kuin miehiin. Moni toki matkustaa miehensä/perheensä kanssa, mutta jotkut yksinkin. Mutta pari mieheni kaveria tiedän, jotka ovat ihan tyypillisiä thaikkumatkailijoita, siinä kielteisessä mielessä. Ja juu, mieheni ei ole koskaan hinkunut thaikkuihin. Joskus eläkeiässä ollaan suunniteltu menevämme sinne, maaseudulle retkeilemään. Että sekin on sitten nähty. Vaikka siellä liian kuuma onkin, ainakin miehen makuun.
No on ne vähän joo :) Niin, sun tuttavapiiriin ei kuulu kun ei ne välttämättä kerro sulle, naiselle kun useimmat romanssit vain tapahtuvat ja niitä on niin paljon että ovat tuskin edes mainitsemisen arvoisia. Esim, joku sohvasurfffaajanainen ei varsinaisesti ole seksimatkalla vaan tutustumassa paikalliseen kulttuurin, seksi sen kanssa vaan käy luontevasti siinä majoituksen ohessa:
http://www.rantapallo.fi/matkailu/suomalaisnaisia-kuvaillaan-helpoiksi-kaadoiksi-matkustavat-seksin-perassa/
Ei nuo sohvasurffaajanaiset varmaan kenellekään edes kerro että jaoin jotteivat leimaantuisi huonotapaisiksi, se jakaminen vain tapahtuu eikä siinä ole kyse edes romanssista.Harmaaritari kirjoitti:
No on ne vähän joo :) Niin, sun tuttavapiiriin ei kuulu kun ei ne välttämättä kerro sulle, naiselle kun useimmat romanssit vain tapahtuvat ja niitä on niin paljon että ovat tuskin edes mainitsemisen arvoisia. Esim, joku sohvasurfffaajanainen ei varsinaisesti ole seksimatkalla vaan tutustumassa paikalliseen kulttuurin, seksi sen kanssa vaan käy luontevasti siinä majoituksen ohessa:
http://www.rantapallo.fi/matkailu/suomalaisnaisia-kuvaillaan-helpoiksi-kaadoiksi-matkustavat-seksin-perassa/
Ei nuo sohvasurffaajanaiset varmaan kenellekään edes kerro että jaoin jotteivat leimaantuisi huonotapaisiksi, se jakaminen vain tapahtuu eikä siinä ole kyse edes romanssista.Enpä tiedä, että heistä ne, jotka yksin matkustavat, olisivat tuohon sohvasurffailuun tutustuneet. Eiköhän liene aika harvinainen tapa matkustaa. Totta kai yksinmatkustavalle sinkkunaiselle on yhtä mahdollista kuin miehelle syntyä matkalla joku romanssi, mutta ykskään mun tuntema nainen ei sellaista kyllä matkustamisessa hae. Välttelevät alkoholia ja iltaisin yksin liikkumista. Etteivät tulis esim. ryöstetyksi tai raiskatuksi. Onko täysin mahdotonta ajatella, että ihan oikeasti ne matkakohteet kiinnostaisi eikä maan miehet? Entäs jos ne mun yksin matkustavat tutut onkin lesboja? :)
- noeiole
Eikös stereotypiat ole tämän palstan tapa? :) Noi stereotypiat on mulle tutumpia, kuin monet palstalla esitetyt. Omaan tuttavapiiriin ei esimerkiksi kuulu yhtään naista, joka harrastaisi jotain lomaromansseja tai seksimatkailua. Ei kuulu nykyään, eikä ole koskaan kuulunut. Tuntemieni naisten matkailu on perustunut ihan muihin mielenkiinnon kohteisiin, kuin miehiin. Moni toki matkustaa miehensä/perheensä kanssa, mutta jotkut yksinkin. Mutta pari mieheni kaveria tiedän, jotka ovat ihan tyypillisiä thaikkumatkailijoita, siinä kielteisessä mielessä. Ja juu, mieheni ei ole koskaan hinkunut thaikkuihin. Joskus eläkeiässä ollaan suunniteltu menevämme sinne, maaseudulle retkeilemään. Että sekin on sitten nähty. Vaikka siellä liian kuuma onkin, ainakin miehen makuun.
Naisten puheet onkin yleensä kauhean luotettavia tietolähteitä. :D
Enpä tiedä, että heistä ne, jotka yksin matkustavat, olisivat tuohon sohvasurffailuun tutustuneet. Eiköhän liene aika harvinainen tapa matkustaa. Totta kai yksinmatkustavalle sinkkunaiselle on yhtä mahdollista kuin miehelle syntyä matkalla joku romanssi, mutta ykskään mun tuntema nainen ei sellaista kyllä matkustamisessa hae. Välttelevät alkoholia ja iltaisin yksin liikkumista. Etteivät tulis esim. ryöstetyksi tai raiskatuksi. Onko täysin mahdotonta ajatella, että ihan oikeasti ne matkakohteet kiinnostaisi eikä maan miehet? Entäs jos ne mun yksin matkustavat tutut onkin lesboja? :)
Voi toki olla sellaisiakin naisia joita kiinnostaa vain ne kohteet, en sitä kiistä mutta jotainhan niissä suomalaissa naisissa on ominaiskäytöstä kun aina ne nousee esiin ulkkismiesten tarnoissa helppoina kaatoina, sitäkautta väkisin meille suomalaisillekin miehille muodostuu kuva naisten reissukäytöksestä. Jos olisikin ne maailmalta kantautuvat tarinat että' suominaiset on pihtareita olisi matkailu harrastuksena helpompi hyväksyä mutta eipä ole vielä yhtään pihtaritarinaa suominaisiin tietääkseni ikinä missään liitetty.
- 12121212121212
Sepä se just kertookin, sopiiko tyypit toisilleen. Jos vaikka naisen patikointi Slovenian luolissa ja vuoristossa kuulostaa miehestä tylsältä, niin molemmat voi todeta, että emme sovi toisillemme. Samoin kuin miehen baariseikkailut jossain lasPalmasissa voi kuulostaa samaisesta naisesta nukuttavalta.
Minun on muuten puututtava tuohon.
En siis itse ole alkuunkaan kiinnostunut muodikkaasta vaellusharrastuksesta, ja patikointikin kuulostaa tylsältä.
...mutta naisten puheista saa hieman väärän kuvan noista reissuista. Oikeasti se "patikointi luolissa ja vuoristossa" tarkoittaa yöpymistä hotellissa, hiihtohissikyytiä vuorelle selfieitä napsimaan ja opastettua kierrosta luolassa jonka lähelle pääsee turistibussilla.
Jos pyytäisin naisia patikoimaan vuoristoon itselleni poikkeukselliselle "seikkailureissulle" (Mt. Blanc ensi kesänä), niin hiljaista olisi.
On varmasti niitä harvoja seikkailijanaisiakin. Mutta nämä naiset eivät ole pariutumassa, ellei vastaan satu tulemaan miljonääri-maailmanmatkaaja-miesmalliseikkailijaa. Koska esim. jos naisella on oma blogi, niin kyllähän tällaiselle naiselle sopivan miehenkin tulee olla "mielenkiintoinen". Harmaaritari kirjoitti:
Voi toki olla sellaisiakin naisia joita kiinnostaa vain ne kohteet, en sitä kiistä mutta jotainhan niissä suomalaissa naisissa on ominaiskäytöstä kun aina ne nousee esiin ulkkismiesten tarnoissa helppoina kaatoina, sitäkautta väkisin meille suomalaisillekin miehille muodostuu kuva naisten reissukäytöksestä. Jos olisikin ne maailmalta kantautuvat tarinat että' suominaiset on pihtareita olisi matkailu harrastuksena helpompi hyväksyä mutta eipä ole vielä yhtään pihtaritarinaa suominaisiin tietääkseni ikinä missään liitetty.
Kyllä mä myönnän, että tiedän ja olen nähnytkin jossain Turkissa näitä seksimatkailijanaisia. Yksi tuli jopa pokaamaan mun nenän edessä mun miestäni :D Oli tosin niin humalassa, että tuskin edes huomasi mua.. Mutta tämä naistyyppi on itselle kyllä muuten tosi vieras. Tuntuu tosi rankalta liioittelulta, että kaikki suomalaiset naiset olis tällaisia. Totta kai nämä naisia kyttäävät turkkilaiset miehet notkuvat ja ovat töissä näissä turistirysissä, missä silloinen hotellimme oli (oli eka yhteinen ulkomaanmatka, joten emme olleet vielä niin paneutuneet missä on viihtyisimmät majoitukset). Ja siitä sitten ne jutut lähtee liikkeelle, kun paikoissa, joissa tätä harrastetaan, suomalaiset naiset ovat anteliaimpia. Mutta kun on silti valtava joukko suomalaisia naisia, jotka eivät ikimaailmassa käyttäytyisi näin, niin tämä stereotypia vähän haisee..
En siis itse ole alkuunkaan kiinnostunut muodikkaasta vaellusharrastuksesta, ja patikointikin kuulostaa tylsältä.
...mutta naisten puheista saa hieman väärän kuvan noista reissuista. Oikeasti se "patikointi luolissa ja vuoristossa" tarkoittaa yöpymistä hotellissa, hiihtohissikyytiä vuorelle selfieitä napsimaan ja opastettua kierrosta luolassa jonka lähelle pääsee turistibussilla.
Jos pyytäisin naisia patikoimaan vuoristoon itselleni poikkeukselliselle "seikkailureissulle" (Mt. Blanc ensi kesänä), niin hiljaista olisi.
On varmasti niitä harvoja seikkailijanaisiakin. Mutta nämä naiset eivät ole pariutumassa, ellei vastaan satu tulemaan miljonääri-maailmanmatkaaja-miesmalliseikkailijaa. Koska esim. jos naisella on oma blogi, niin kyllähän tällaiselle naiselle sopivan miehenkin tulee olla "mielenkiintoinen".Minäkin olen nuoruudessani kulkenut Slovenian luolissa. Kuvassa olemme kavereiden kanssa valmistautumassa jännittävään patikointiin.
https://www.postojnska-jama.eu/assets/Uploads/_resampled/SetWidth1280-A-SHORT-HISTORY-OF-A-TRULY-UNIQUE-TRAIN-8.jpg
Muutenkin ihme dissaamista: Miten Las Palmas on huonompi kuin jokin Espanjan mantereen kaupunki? Sitähän se homma yleensä suosituissa kaupunkikohteissa tosiaan on, että etenkin naiset heiluu selfiekeppiensä räpsimässä kuvia itsestään, joita arvatenkin voi välittömästi uploadata someen.12121212121212 kirjoitti:
On varmasti niitä harvoja seikkailijanaisiakin. Mutta nämä naiset eivät ole pariutumassa, ellei vastaan satu tulemaan miljonääri-maailmanmatkaaja-miesmalliseikkailijaa. Koska esim. jos naisella on oma blogi, niin kyllähän tällaiselle naiselle sopivan miehenkin tulee olla "mielenkiintoinen".Joo, et vaikutakaan sellaiselta. Taidat olla enemmän Dubai-miehiä :) laadukasta shoppailua ja sillai...
En tiennytkään että vaellus tai patikointi on muodikasta. muuta kuin saksalaisten hyväkuntoisten eläkeläisten keskuudessa. Mutta joo, kyllä patikoinnista ja vaelluksesta kiinnostuneita sentään on naistenkin keskuudessa. Somessakin on 100 yötä ulkona-nainen yms. Taitaa pitää blogiakin.Miehestään en tiedä, mutta lapsia muistaakseni on, mukanakin ollut. Jos en sekoita nyt toiseen.
Eiköhän noihin vaellus ja retkeilylomiin sentään yleisemmin liity mökit tai apartementokset eikä hotellihuoneet. Ja aika harva kai laskettelupaikoissa retkeilee? :D Kun hiihtohisseistä puhut. Itse en ole muuten ikinä lasketellut, ei vaan kiinnosta pätkääkään. En tajua sen ideaa.Itsekin retkeilen paljon ulkomaan lomilla, mutten sentään mikään himopatikoija ole., enkä oikein voikaan, kun lapset on yleensä mukana matkalla. Ja heitä ei kiinnosta, ainakaan vielä. Mutta sellaisiakin pariskuntia tiedän, että molemmat patikoi ihan simona, oikeastaan nainen vielä innokkaammin.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Joo, et vaikutakaan sellaiselta. Taidat olla enemmän Dubai-miehiä :) laadukasta shoppailua ja sillai...
En tiennytkään että vaellus tai patikointi on muodikasta. muuta kuin saksalaisten hyväkuntoisten eläkeläisten keskuudessa. Mutta joo, kyllä patikoinnista ja vaelluksesta kiinnostuneita sentään on naistenkin keskuudessa. Somessakin on 100 yötä ulkona-nainen yms. Taitaa pitää blogiakin.Miehestään en tiedä, mutta lapsia muistaakseni on, mukanakin ollut. Jos en sekoita nyt toiseen.
Eiköhän noihin vaellus ja retkeilylomiin sentään yleisemmin liity mökit tai apartementokset eikä hotellihuoneet. Ja aika harva kai laskettelupaikoissa retkeilee? :D Kun hiihtohisseistä puhut. Itse en ole muuten ikinä lasketellut, ei vaan kiinnosta pätkääkään. En tajua sen ideaa.Itsekin retkeilen paljon ulkomaan lomilla, mutten sentään mikään himopatikoija ole., enkä oikein voikaan, kun lapset on yleensä mukana matkalla. Ja heitä ei kiinnosta, ainakaan vielä. Mutta sellaisiakin pariskuntia tiedän, että molemmat patikoi ihan simona, oikeastaan nainen vielä innokkaammin.Itse asiassa tuli mieleen, että innokkaimmat retkeilijä- ja patikointituttuni eivät ole ollenkaan somessa. Eivät edes facebookissa. Arvaan, että tämä ei ole pelkästään suomalainen ilmiö.
scrg kirjoitti:
Minäkin olen nuoruudessani kulkenut Slovenian luolissa. Kuvassa olemme kavereiden kanssa valmistautumassa jännittävään patikointiin.
https://www.postojnska-jama.eu/assets/Uploads/_resampled/SetWidth1280-A-SHORT-HISTORY-OF-A-TRULY-UNIQUE-TRAIN-8.jpg
Muutenkin ihme dissaamista: Miten Las Palmas on huonompi kuin jokin Espanjan mantereen kaupunki? Sitähän se homma yleensä suosituissa kaupunkikohteissa tosiaan on, että etenkin naiset heiluu selfiekeppiensä räpsimässä kuvia itsestään, joita arvatenkin voi välittömästi uploadata someen.En dissaa ollenkaan Kanarian saaria. Las Palmas ei kaupunkina houkuttele, mutta jopa Gran Canarialta ja Teneriffalta löytyy upeita paikkoja, jos vähän tutustuu etukäteen ja on vuokra-auto käytössä (ei ole edes kallista). Vielä mielenkiintoisempia saaria ovat La Palma ja la Gomera. El Hierro kiinnostaa myös, siitä ei ole vielä kokemusta.
noeiole kirjoitti:
Naisten puheet onkin yleensä kauhean luotettavia tietolähteitä. :D
Kyllä naisetkin mielellään kehaisee kavereilleen romansseista, jos sellainen eteen sattuu. Mutta monet keskittyy mielummin niihin kotimaassa. Matkustaessa on vähän muut asiat mielessä.
- 12121212121212
Itse asiassa tuli mieleen, että innokkaimmat retkeilijä- ja patikointituttuni eivät ole ollenkaan somessa. Eivät edes facebookissa. Arvaan, että tämä ei ole pelkästään suomalainen ilmiö.
Miehesi on tainnut unohtaa sinut vuosikymmeneksi yhteen niistä luolista.
Mistä syystä sitten jopa minunkin someeni tunkee retkeilykuvia ja nuku yö ulkona-haasteita? Ainakin pk-seudulla se on muotia, niitä retkeilytyyppisiä vaatteita käytetään jo kantakaupungillakin niin paljon että Fjällravenin rytkyjen käyttö Nuuksion ulkopuolella tulisi kieltää lailla.
Mutta tosiaan itse epäilen että siinäkin on kyse lähinnä Instagram-retkeilystä. Oikeasti shoppaillaan luottokortilla muodikkaat kamppeet ja käytään räppäämässä muutama filtteröity kuva jonkun kissankokoisin kirjaimin merkityn polun varrelta.
Sinänsä molemmat ovat ok (luksus ja "seikkailu"). Mutta se on huvittavaa jos esitetään seikkailijaa, kun oikeasti kyse on siitä ettei vain ole varaa luksus-herkuttelu-hemmottelu-shoppailu-reissaamiseen joka eniten kiinnostaisi.
Mitäpä veikkaat, kumman näistä "reppureissaajanainen" oikeasti valitsisi:
A) reppureissaamaan Sloveniaan, yötä majatalossa, 20km kävelyä vuoristossa joka päivä
B) luksusmatka Dubaihin, yötä hotellissa johon sinulla ei ole varaa, herkuttelua ravintolassa johon sinulla ei ole varaa, 24/7 palvelu, shoppailua merkkiliikkeissä, lennot tietysti ykkösluokassa
Vastaus on helppo arvata. 12121212121212 kirjoitti:
Mistä syystä sitten jopa minunkin someeni tunkee retkeilykuvia ja nuku yö ulkona-haasteita? Ainakin pk-seudulla se on muotia, niitä retkeilytyyppisiä vaatteita käytetään jo kantakaupungillakin niin paljon että Fjällravenin rytkyjen käyttö Nuuksion ulkopuolella tulisi kieltää lailla.
Mutta tosiaan itse epäilen että siinäkin on kyse lähinnä Instagram-retkeilystä. Oikeasti shoppaillaan luottokortilla muodikkaat kamppeet ja käytään räppäämässä muutama filtteröity kuva jonkun kissankokoisin kirjaimin merkityn polun varrelta.
Sinänsä molemmat ovat ok (luksus ja "seikkailu"). Mutta se on huvittavaa jos esitetään seikkailijaa, kun oikeasti kyse on siitä ettei vain ole varaa luksus-herkuttelu-hemmottelu-shoppailu-reissaamiseen joka eniten kiinnostaisi.
A) reppureissaamaan Sloveniaan, yötä majatalossa, 20km kävelyä vuoristossa joka päivä
B) luksusmatka Dubaihin, yötä hotellissa johon sinulla ei ole varaa, herkuttelua ravintolassa johon sinulla ei ole varaa, 24/7 palvelu, shoppailua merkkiliikkeissä, lennot tietysti ykkösluokassa
Vastaus on helppo arvata.Kyllä mullakin tulvii some noita, mutta olen ajatellut että se johtuu mun iästä (48),ei muodista. En ole ajatellut., että se on muotia, vaan että olen niin vanha, että kaikki tutut ja puolitutut on jo patikoijatyyppejä. Mutta ok, kiva jos nuoremmatkin ihmiset sitä harrastaa.:)
Hehe, olis kiva nähdä mun mies jotkut muodikkaat kamppeet päällä vaeltamassa, se kun tosiaan on innokas yksin patikoija, joka ottaa mutkin välillä mukaan pienemmille reissuille. Mut se ostaa retkivaatteensa lähinnä Prismasta, kun sitä ei kiinnosta vaatteet. Mä sit ostelen sille ns. edustusvaatteet muuhun käyttöön. En ole minäkään retkeilymallistoihin tutustunut. Mutta täytyy varmaan sitten tutustua...
Tuo kysymyksen asettelu oli aika jännä. En usko, että oikeasti ketään reppureissaajanaista vois kiinnostaa toi luksusmatka Dubaihin, kun ei minuakaan kiinnosta. Ei matkailussa mua kiinnosta luksus. En saa mitään nautintoa kalliissa hotellissa yöpymisestä tai herkuttelusta kalliissa ravintolassa. On kiva, ja tärkeääkin, että hotelli tai muu majatalo on viihtyisä, mutta luksus on turhaa, koska siellähän vain yövytään. Ruoka pitäis olla hyvää, mutta sen ei tarvis maksaa liikaa. Shoppailu ei kiinnosta lainkaan. En ostele ulkomailla yleensä oikein mitään kotiin vietäväksi. Lennotkaan ei ykkösluokassa ole millään tavalla kiinnostavia. Yleensä luen kirjaa koko lentomatkan, niin on aivan sama, missä luokassa olen. Uskon, että reppureissaajanaiset on kanssani aika samaa mieltä.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Kyllä mullakin tulvii some noita, mutta olen ajatellut että se johtuu mun iästä (48),ei muodista. En ole ajatellut., että se on muotia, vaan että olen niin vanha, että kaikki tutut ja puolitutut on jo patikoijatyyppejä. Mutta ok, kiva jos nuoremmatkin ihmiset sitä harrastaa.:)
Hehe, olis kiva nähdä mun mies jotkut muodikkaat kamppeet päällä vaeltamassa, se kun tosiaan on innokas yksin patikoija, joka ottaa mutkin välillä mukaan pienemmille reissuille. Mut se ostaa retkivaatteensa lähinnä Prismasta, kun sitä ei kiinnosta vaatteet. Mä sit ostelen sille ns. edustusvaatteet muuhun käyttöön. En ole minäkään retkeilymallistoihin tutustunut. Mutta täytyy varmaan sitten tutustua...
Tuo kysymyksen asettelu oli aika jännä. En usko, että oikeasti ketään reppureissaajanaista vois kiinnostaa toi luksusmatka Dubaihin, kun ei minuakaan kiinnosta. Ei matkailussa mua kiinnosta luksus. En saa mitään nautintoa kalliissa hotellissa yöpymisestä tai herkuttelusta kalliissa ravintolassa. On kiva, ja tärkeääkin, että hotelli tai muu majatalo on viihtyisä, mutta luksus on turhaa, koska siellähän vain yövytään. Ruoka pitäis olla hyvää, mutta sen ei tarvis maksaa liikaa. Shoppailu ei kiinnosta lainkaan. En ostele ulkomailla yleensä oikein mitään kotiin vietäväksi. Lennotkaan ei ykkösluokassa ole millään tavalla kiinnostavia. Yleensä luen kirjaa koko lentomatkan, niin on aivan sama, missä luokassa olen. Uskon, että reppureissaajanaiset on kanssani aika samaa mieltä.Oltiin viimeksi just täydellisessä majoituksessa etelän lämmössä/retkeilylomalla. Se maksoi 70 e/yö neljälle hengelle. Oma keittiö, kaksi makuuhuonetta, olohuone, wc-kylppäri, oma terassi kattoterassi, yhteinen uima-allas naapureiden kanssa. Tällainen apartementos-tyyppinen. Keittiö täydellisesti varustettu. Astianpesukone tosin puuttui tällä kertaa, mutta aamiaisastiat sai itsekin tiskattua. Muuten syötiin ulkona. Viidelläkympillä selvittiin siinäkin/ 4 henkeä.Hotellit ei oikein iske, kun on tottunut näihin.
En dissaa ollenkaan Kanarian saaria. Las Palmas ei kaupunkina houkuttele, mutta jopa Gran Canarialta ja Teneriffalta löytyy upeita paikkoja, jos vähän tutustuu etukäteen ja on vuokra-auto käytössä (ei ole edes kallista). Vielä mielenkiintoisempia saaria ovat La Palma ja la Gomera. El Hierro kiinnostaa myös, siitä ei ole vielä kokemusta.
Autoilun takia pelkästään pitää mennä joskus ajelemaan vuoristoon. Eihän Suomessa missään pääse ajelemaan ylämäkiä ja alamäkiä eikä edes tiukkoja mutkia. Teiden valloittaja.
- Nainen39vee
Vastaus on helppo arvata."Mitäpä veikkaat, kumman näistä "reppureissaajanainen" oikeasti valitsisi:
Vastaus on helppo arvata."
Dubai on todella huono esimerkki, koska reppureissaajien keskuudessa sitä taidetaan pitää vähän junttina ja nolona kohteena. Aika moni sellainenkin pitää, joka ei ole reppureissaaja, vaan ihan tavallinen perusturisti. Aika moni kokee sen muoviseksi, keinotekoiseksi paikaksi, ja lisäksi moni kokee epämiellyttäväksi sen, kun tietää sen rakennetun orjatyövoimalla. Moni haluaa lomakohteissa nähdä joko luontoa tai historiallisia kohteita, ja tästäkin näkökulmasta Dubai on todella tylsä. Se voi sopia lomakohteeksi niille, jotka tykkäävät shoppailusta - mutta kaikki eivät todellakaan tykkää. Ja moni shoppailijakin menee mieluummin Lontooseen, Pariisiin, New Yorkiin tai vaikka Tokioon.
Minusta Slovenia kuulostaa mielettömän kiinnostavalta, joskin pitkä kävely VUORISTOSSA kuulostaa myös siltä, että ei sinne ehkä kylmiltään kannata mennä. Veikkaanpa, että reppureissaajista valtaosa menisi Sloveniaan - joko tuonne mainitsemaasi majataloon tai sitten muualle. Mutta tuskin Dubaihin. Minä en ole vuoristovaeltaja, enkä mikään eräretkeilijätyyppi, mutta en kyllä mihinkään Dubain tapaiseen kohteeseen menisi myöskään. Mieluummin sitten vaikka sinne vuoristoon, vaikkei sekään ihannekohde minulle olisi. Inhoan kaikkea ahoppailua muutenkin, ja matkoilta jos jotain ostan, se on todennäköisesti kirpputorilta. Tai no, toki jos jostain kaupasta löytyy jotain sellaista, mitä Suomesta ei saa. Mutta pääasiassa käyn matkoilla kaupoissa vaan ostamassa ruokaa ja ehkä jotain drinksuja hotellihuoneeseen. Enpä jaksa kauppakeskuksissa aikaa viettää Suomessakaan, miksi sitten muualla. Jaa, no poikkeus voi olla joku KaDeWen tapainen paikka, siellähän oli ihan kiinnostava ruokaosasto.
Eivät kaikki reppureissaajat ole mitään vuoristo- tai metsävaeltajia. Kyllä reppumatkaaja voi kaupungeissakin reissata. Mutta nimenomaan reppumatkaajissa on paljon niitä, jotka majoittuvat hostelleissa tai B&B:ssa. Ei kaikkia todellakaan edes kiinnostaisi mikään ns. luksus. Koska ei se kaikille sellaista elämystä anna, mitä ehkä luulet. Monelle voi olla luksusta enemmänkin vaikka se, että löytää mukavia kuppiloita, joissa istuskella ja voi kiireettömästi tutustua uusiin kaupunkeihin. scrg kirjoitti:
Autoilun takia pelkästään pitää mennä joskus ajelemaan vuoristoon. Eihän Suomessa missään pääse ajelemaan ylämäkiä ja alamäkiä eikä edes tiukkoja mutkia. Teiden valloittaja.
Vuoristotiet on hauskoja noilla saarilla. Tosin korvat menee helposti lukkoon alamäissä :) Ensimmäisillä reissuilla olin kauhuissani jyrkissä mutkissa, mutta nyt olen jo tottunut. Ja tiet on vuosi vuodelta parantuneet, jopa noilla saarilla, joissa ei ole niin paljon turisteja. Viime reissulla törmäsimme yhteen ainoaan suomalaiseen, vanhaan naiseen, joka asui tuolla saarella. Muut turistit olivat lähinnä saksalaisia eläkeläispatikoijia ja amerikkalaisia hippiperheitä.
- Nainen39vee
Harmaaritari kirjoitti:
"Voi toki olla sellaisiakin naisia joita kiinnostaa vain ne kohteet, en sitä kiistä mutta jotainhan niissä suomalaissa naisissa on ominaiskäytöstä kun aina ne nousee esiin ulkkismiesten tarnoissa helppoina kaatoina, sitäkautta väkisin meille suomalaisillekin miehille muodostuu kuva naisten reissukäytöksestä. Jos olisikin ne maailmalta kantautuvat tarinat että' suominaiset on pihtareita olisi matkailu harrastuksena helpompi hyväksyä mutta eipä ole vielä yhtään pihtaritarinaa suominaisiin tietääkseni ikinä missään liitetty. "
Ja kaikki kansalliset stereotypiat ovat aina... totta?
On minultakin ulkomailla kysytty, onko totta että kaikilla suomalaismiehillä on aina puukko mukana. Niin ja kuulemma kaikki suomalaiset kuulemma tykkäävät hevimusiikista ;) - Nainen39vee
Harmaaritari kirjoitti:
"Tuo kertomasi mies vaikuttaa aika tylsältä junttimatkailijalta, ...."
Niin, miltäpä luulet meistä miehistä vaikuttavan useimpien naismatkailijoiden? Vaikka ne reissut niille itselleen on fantsuu ei ne miehin hirveästi tee vaikutusta."Niin, miltäpä luulet meistä miehistä vaikuttavan useimpien naismatkailijoiden? Vaikka ne reissut niille itselleen on fantsuu ei ne miehin hirveästi tee vaikutusta."
No se ei varmaan haittaa..? yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Vuoristotiet on hauskoja noilla saarilla. Tosin korvat menee helposti lukkoon alamäissä :) Ensimmäisillä reissuilla olin kauhuissani jyrkissä mutkissa, mutta nyt olen jo tottunut. Ja tiet on vuosi vuodelta parantuneet, jopa noilla saarilla, joissa ei ole niin paljon turisteja. Viime reissulla törmäsimme yhteen ainoaan suomalaiseen, vanhaan naiseen, joka asui tuolla saarella. Muut turistit olivat lähinnä saksalaisia eläkeläispatikoijia ja amerikkalaisia hippiperheitä.
Toivottavasti sille naiselle ei käynyt kovin pahasti, jos kerran oli suomalainen.
Saksalaiseläkeläisillä on ihme viehtymys lymyillä alasti siten, että ne melkein on näkösuojassa poluilta ja teiltä.
Orjatyövoimalla ne on pyramiditkin rakennettu. Ei se enää ketään haittaa. Arabit vaan kunnioittaa ja ylläpitää vanhoja perinteittä.scrg kirjoitti:
Toivottavasti sille naiselle ei käynyt kovin pahasti, jos kerran oli suomalainen.
Saksalaiseläkeläisillä on ihme viehtymys lymyillä alasti siten, että ne melkein on näkösuojassa poluilta ja teiltä.
Orjatyövoimalla ne on pyramiditkin rakennettu. Ei se enää ketään haittaa. Arabit vaan kunnioittaa ja ylläpitää vanhoja perinteittä.Öö, joo, ei me ihan konkreettisesti törmätty ;) Hän vaan tuli juttelemaan, kun ilahtui, kun kuuli pitkästä aikaa suomen kieltä.
Eipä ne siellä vuoristossa patikoidessa sentään alasti painele. Mutta saksalaisia ne vastaantulijat enimmäkseen tosiaan kuulemma oli aamuvarhaisellakin, kun mies lähti vuorille ja me jäätiin vielä nukkumaan. Reipasta porukkaa.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Öö, joo, ei me ihan konkreettisesti törmätty ;) Hän vaan tuli juttelemaan, kun ilahtui, kun kuuli pitkästä aikaa suomen kieltä.
Eipä ne siellä vuoristossa patikoidessa sentään alasti painele. Mutta saksalaisia ne vastaantulijat enimmäkseen tosiaan kuulemma oli aamuvarhaisellakin, kun mies lähti vuorille ja me jäätiin vielä nukkumaan. Reipasta porukkaa.Niin joo kun ulkomaalaiset tosi harvoin osaa suomea. Se on sääli. Suomen osaamkinen kuitenkin on portti mm. loistaviin Pisa-tuloksiin.
Mä luulen että Helmut ja Ursula oli vaan etsimässä jotain rotkoa tai loukkoa, jossa kukaan muu germaani ei vielä aiemmin ollut pyhimpiään paistatellut auringossa.- rasittavuus
Kyllä mullakin tulvii some noita, mutta olen ajatellut että se johtuu mun iästä (48),ei muodista. En ole ajatellut., että se on muotia, vaan että olen niin vanha, että kaikki tutut ja puolitutut on jo patikoijatyyppejä. Mutta ok, kiva jos nuoremmatkin ihmiset sitä harrastaa.:)
Tuo kysymyksen asettelu oli aika jännä. En usko, että oikeasti ketään reppureissaajanaista vois kiinnostaa toi luksusmatka Dubaihin, kun ei minuakaan kiinnosta. Ei matkailussa mua kiinnosta luksus. En saa mitään nautintoa kalliissa hotellissa yöpymisestä tai herkuttelusta kalliissa ravintolassa. On kiva, ja tärkeääkin, että hotelli tai muu majatalo on viihtyisä, mutta luksus on turhaa, koska siellähän vain yövytään. Ruoka pitäis olla hyvää, mutta sen ei tarvis maksaa liikaa. Shoppailu ei kiinnosta lainkaan. En ostele ulkomailla yleensä oikein mitään kotiin vietäväksi. Lennotkaan ei ykkösluokassa ole millään tavalla kiinnostavia. Yleensä luen kirjaa koko lentomatkan, niin on aivan sama, missä luokassa olen. Uskon, että reppureissaajanaiset on kanssani aika samaa mieltä.Lähde pikkukakkosen mukaan sinne Mt. Blancille.
Olisi kiva jos se pysyisi vähän aikaa pois täältä v-tun lassukkajuttuineen.
Take one for the team. scrg kirjoitti:
Niin joo kun ulkomaalaiset tosi harvoin osaa suomea. Se on sääli. Suomen osaamkinen kuitenkin on portti mm. loistaviin Pisa-tuloksiin.
Mä luulen että Helmut ja Ursula oli vaan etsimässä jotain rotkoa tai loukkoa, jossa kukaan muu germaani ei vielä aiemmin ollut pyhimpiään paistatellut auringossa.Mitenkä sä kuulostat jotenkin tutulta.. :)
rasittavuus kirjoitti:
Lähde pikkukakkosen mukaan sinne Mt. Blancille.
Olisi kiva jos se pysyisi vähän aikaa pois täältä v-tun lassukkajuttuineen.
Take one for the team.Mä luulen, että me ei oikein oltais oikein sopiva tiimi. Häntä kiinnostaa enempi luksusmatkailu. Ja minä itse en ole mikään erityinen reppureissaaja, seikkailija. Tunnen vaan jonkin verran sellaisia, miehiä ja naisia. Itseä kiinnostaa retkeily ja mielenkiintoisissa paikoissa käyminen. Ei vuorikiipeily, vaan vuoristossakin se luonto. Kuten miestänikin, jo ammatinsakin takia.
Mitenkä sä kuulostat jotenkin tutulta.. :)
Mä toistan itseäni. Ihan vastikään pari vuotta sitten keskusteltiin printti-t-paidoista.
"Kom Ursula. Hier ist ein herzlichsonneschnippelvorstellungplatz. " Niillä on varmaan jokin tuollainen oma sana tarkoittamaan paikkaa, jossa voi melkein piilossa loikoilla reporankana munasillaan.- Rose_91
Vastaus on helppo arvata.Ehkä johtuu siitä, että olen maalta kotoisin (ja vaikka muuttanutkin kaupunkiin niin en kuitenkaan asu pk-seudulla), mutta minulla ei kyllä somessa koskaan vilku" nuku yö ulkona" -haasteita tai vaelluskuvia tms. Ehkä ikä ei ihan vielä riitä tai sitten nuo seikkailumatkat eivät ole niin muodikkaita pk-seudun ulkopuolella.
Rose_91 kirjoitti:
Ehkä johtuu siitä, että olen maalta kotoisin (ja vaikka muuttanutkin kaupunkiin niin en kuitenkaan asu pk-seudulla), mutta minulla ei kyllä somessa koskaan vilku" nuku yö ulkona" -haasteita tai vaelluskuvia tms. Ehkä ikä ei ihan vielä riitä tai sitten nuo seikkailumatkat eivät ole niin muodikkaita pk-seudun ulkopuolella.
Mäkin oon maalta kotoisin. Mutta somekavereihin kyllä kuuluu samantapaisia ihmisiä, jotka tykkää reissata esim. vuokra-autolla ympäri Eurooppaa tai vaikka jotain muuta manteretta. Mitä heillä on päällä, siihen en ole kiinnittänyt huomiota :D Voi olla Fjällräveliäkin. Meillä ei ole muuta tuota merkkiä olevaa, kuin toisella lapsella reppu.Yhtäkään tuttua ei ihan heti tule mieleen, kuka innostuisi tuosta Dubaista. Mutta voihan niitäkin olla, joku jonka tunnen huonosti, että onkin jollain salaisena haaveena. Ainakin voisin kuvitella että joku väsynyt äiti-ihminen vois olla ihan mielissään tuosta. Itse en vaan saa tuollaisesta paikasta mitään. Täysin rahalla rakennettu uututtaan kiiltelevä ympäristö. Pitäisi olla seuran ainakin sitten sellaista, joka kertoisi, mikä tässä viehättää. Ehkä, jos olisi ihan burn outin partaalla, eikä haluaisi muuta kuin maata auringossa, syödä ja juoda, niin sitten. Shoppailua en silti jaksaisi jossain ulkomailla. Ainoa shoppailu mikä vois kiinnostaa olis naisseurassa jossain Pariisin tai muun eurooppalaisen metropolin kirppiksellä tai antiikki/vintage-liikkeissä. Sieltä vois tehdä löytöjä. Mutta ei tuokaan niin paljon kiinnosta, että sellaista matkaa erikseen alkaisin järjestää. Netti-shoppailu on mun shoppailua nykypäivänä.
scrg kirjoitti:
Mä toistan itseäni. Ihan vastikään pari vuotta sitten keskusteltiin printti-t-paidoista.
"Kom Ursula. Hier ist ein herzlichsonneschnippelvorstellungplatz. " Niillä on varmaan jokin tuollainen oma sana tarkoittamaan paikkaa, jossa voi melkein piilossa loikoilla reporankana munasillaan.Ok, eikä kyllä soita tuo kelloja, mutta joku sun jutuissa vaan.. :)
- 12121212121212
Rose_91 kirjoitti:
Ehkä johtuu siitä, että olen maalta kotoisin (ja vaikka muuttanutkin kaupunkiin niin en kuitenkaan asu pk-seudulla), mutta minulla ei kyllä somessa koskaan vilku" nuku yö ulkona" -haasteita tai vaelluskuvia tms. Ehkä ikä ei ihan vielä riitä tai sitten nuo seikkailumatkat eivät ole niin muodikkaita pk-seudun ulkopuolella.
Ehkäpä sitten eivät ole.
Toisaalta minulla on somekavereina entisiä työkavereita, joiden joukossa on vanhempia naisia (eronneita, yllättäen). Ovat jatkuvasti Nuuksiossa pyörimässä.
Kuulin yhdeltä äitini matkailijalta että matkailu on kuin huumetta, ei kannata edes aloittaa jos ei halua joutua koukkuun .
- 7yuhu
Jos sen miehen reissut olisi ollut vain ryyppäämis- ja seksimatkailua, niin ei kiitos. Muuten miehn matkailu, miksi se minua haittaisi. Ja millään omistusasunnolla ei ole merkitystä, vain sillä ihmisellä, jos hänestä kiinnostun, on ihan sama asuuko hän vuokra- vai omistuasunnossa.
"elää nuorena kun on vielä mahdollisuus, asuntolainaa ehtii kyllä sitten maksamaan kun asettuu lopullisesti aloilleen ja perustaa perheen". No ei tuo mikään huono linjaus ole.- dlksjklf
Se suomalaisten miesten ja naisten nuoruuden matkustelu on niin erilaista. Suomalainen mies hengailee kavereidensa kanssa ja mahdollisesti vaihtaa baarissa pari sanaa paikallisten kanssa. Suomalaisen nuoren naisen matkoihin taas seksi kuuluu käytännössä automaattisesti. Suomalainen nuori mies taas saa ulkomailla vain rahalla.
Näin se menee.
Hah...Suosittelen hiv testejä, mikäli tuollaiseen sekaantuu. Kulttuuria in my ass.
- viinipullo
Nuoret homomiehet matkustelevat epätavallisen paljon, "avartavat maailmankuvaa" yrittävät selitellä. Todellisuudessa nämä teeskentelijät avartavat suunsa lisäksi vain aanusreikäänsä, joka tosin saakin kovaa rassausta vereslihalle asti etelän yössä.
Työnteosta tai naisista (vain kulissina) nämä ntimiehet eivät kiinnostu. Stereotypia taas, mutta osuva sellainen.
Yllättävän moni (koulutettu)nainen pistää rahat menemään ulkomaan matkoihin ja spa-hoitoihin ja himoksen reissuihin ja neljän euron latteihin ja 30 euron brunsseihin trendikkäissä paikoissa. Tietysti vuokrallakin on pitänyt asua keskustassa.
Miehistä taas yllättävän moni harrastaa osakesäästämistä ja elää muutenkin niukasti tai jopa pihisti. Tämä on myös tilastollinen fakta. Miehet ovat ylivoimainen enemmistö sijoittajissa. Tosin viime aikoina naisten osuus on lähtenyt kasvuun.
Osittain yllä mainittu on mutua, mutta voin tuttavapiiristäni nimetä heti kymmenkunta esimerkkiä, joissa 30-40 v nainen tuo liittoon sinänsä ihan ok tulot, mutta ei mitään varallisuutta säästöjen tai vaikkapa asunnon muodossa.
Tämä koskee myös omaa parisuhdettani. Itselläni säästettynä puoli asuntoa, vene ja auto ja melkein 100 000 sijoituksia . Naisella taas runsaasti kokemusta opiskeluista ja työskentelystä ulkomailla .
Eikä siinä mitäänsanonnan mukaan käärinliinoissa ei ole taskuja, mutta kuinka ollakaan kyllä naista on alkanut kiinnostaa, mihin rahani menevät jos kuolen . Olen ilmoittanut, että tietysti lapsilleni normaalin perintökaaren mukaisesti.
Sitten on tietysti vielä tuo seksuaalihistoria. Naiset yökkäilevät ajatukselle, että mies on ostanut maksullista seksiä ulkomailta, eivätkä tajua, että se on ainoa tapa, millä KTM ulkomailla naista saa, kun taas naiset saavat mistä vain ja milloin vain.- panostaparisuhteeseeen
Tuulenhuuhtoma mutta hyvin rassattu perse :)
- Nainen39vee
Niin, ihmiset elävät eri tavoin. Ei kannata aloittaa suhdetta ihmisen kanssa, jonka elämäntapa häiritsee. Jos sinulle oli ongelma se, että naisella ei ollut omaisuutta tai säästöjä, niin miksi aloitit suhteen? Sitten taas, jos vallitseva tilanne oli sinulle ok, niin mikäs ongelma tuo sitten on?
Kuvaamasi kaltainen osakesäästäminen ja omaisuuden kartuttaminen on tietysti mahdollista ihmiselle silloin, kun tulotaso on riittävän hyvän (tai jos pesämunana on perintöä tai lahjaksi saatua omaisuutta). Eipä tuo kaikille miehillekään mahdollista ole.
Ja mitä siihen tulee, että ulkomailta seksin ostaminen on naisen mielestä vastenmielinen ajatus - no, hänellä on tietysti oikeus tuntea näin. Ei naisen tarvitse "ymmärtää" miehen seksin tarvetta, kun samaan aikaan lukee vaikka ihmiskaupasta - onhan se vastenmielinen ajatus, että oma kumppani olisi sellaiseen sotkeutunut, vaikkakin vain "seksinpuutteesta kärsivänä", maksavana osapuolena. Jos nainen tuntee suurempaa myötätuntoa mahdollista ihmiskaupan uhria kohtaan kuin seksinpuutteesta kärsinyttä miestä kohtaan, niin sitten se on niin, eikä tule matchiä. Mutta haluaisiko se mieskään suhdetta naisen kanssa, joka on noin perustavanlaatuisesti eri mieltä?
Kaikkeen prostituutioon ei tietenkään liity ihmiskauppaa tai pakottamista, mutta näitä tarinoita on luettu niin paljon, että kyseinen ala ei todellakaan ole ongelmaton. Ulkomailla turistin on usein vieläpä kotimaatakin mahdottomampaa ymmärtää mahdollisia viitteitä ihmiskaupasta, joten on hyvin mahdollista, että mainitsemasi KTM on tullut rahoittaneeksi sellaistakin toimintaa - tietysti varmaan tahtomattaan, mutta ei se KTM voi myöskään tietämätön ongelman suhteen olla. Eli hän on tehnyt tietoisen valinnan, ettei välitä, ja tuudittautunut valheelliseen uskoon, että riittää, kun itse "ei ole tietoinen". Nainen39vee kirjoitti:
Niin, ihmiset elävät eri tavoin. Ei kannata aloittaa suhdetta ihmisen kanssa, jonka elämäntapa häiritsee. Jos sinulle oli ongelma se, että naisella ei ollut omaisuutta tai säästöjä, niin miksi aloitit suhteen? Sitten taas, jos vallitseva tilanne oli sinulle ok, niin mikäs ongelma tuo sitten on?
Kuvaamasi kaltainen osakesäästäminen ja omaisuuden kartuttaminen on tietysti mahdollista ihmiselle silloin, kun tulotaso on riittävän hyvän (tai jos pesämunana on perintöä tai lahjaksi saatua omaisuutta). Eipä tuo kaikille miehillekään mahdollista ole.
Ja mitä siihen tulee, että ulkomailta seksin ostaminen on naisen mielestä vastenmielinen ajatus - no, hänellä on tietysti oikeus tuntea näin. Ei naisen tarvitse "ymmärtää" miehen seksin tarvetta, kun samaan aikaan lukee vaikka ihmiskaupasta - onhan se vastenmielinen ajatus, että oma kumppani olisi sellaiseen sotkeutunut, vaikkakin vain "seksinpuutteesta kärsivänä", maksavana osapuolena. Jos nainen tuntee suurempaa myötätuntoa mahdollista ihmiskaupan uhria kohtaan kuin seksinpuutteesta kärsinyttä miestä kohtaan, niin sitten se on niin, eikä tule matchiä. Mutta haluaisiko se mieskään suhdetta naisen kanssa, joka on noin perustavanlaatuisesti eri mieltä?
Kaikkeen prostituutioon ei tietenkään liity ihmiskauppaa tai pakottamista, mutta näitä tarinoita on luettu niin paljon, että kyseinen ala ei todellakaan ole ongelmaton. Ulkomailla turistin on usein vieläpä kotimaatakin mahdottomampaa ymmärtää mahdollisia viitteitä ihmiskaupasta, joten on hyvin mahdollista, että mainitsemasi KTM on tullut rahoittaneeksi sellaistakin toimintaa - tietysti varmaan tahtomattaan, mutta ei se KTM voi myöskään tietämätön ongelman suhteen olla. Eli hän on tehnyt tietoisen valinnan, ettei välitä, ja tuudittautunut valheelliseen uskoon, että riittää, kun itse "ei ole tietoinen"." Jos sinulle oli ongelma se, että naisella ei ollut omaisuutta tai säästöjä, niin miksi aloitit suhteen? Sitten taas, jos vallitseva tilanne oli sinulle ok, niin mikäs ongelma tuo sitten on?"
Minullehan se ei ole ongelma, mutta sopii vain aloitukseen. Muutenkin se on enemmän naisen ongelma, kun huomaa tottuneensa elintasoon ja tajuaa, että voi menettää sen kaiken yhden kolarin tai eron myötä ja ne ketkä sen saavat, ovat lapset.
"Kuvaamasi kaltainen osakesäästäminen ja omaisuuden kartuttaminen on tietysti mahdollista ihmiselle silloin, kun tulotaso on riittävän hyvän (tai jos pesämunana on perintöä tai lahjaksi saatua omaisuutta). Eipä tuo kaikille miehillekään mahdollista ole."
Äärimmäisen harvassa ovat ne ihmiset, joilla se ei olisi mahdollista. Tietysti on työttömyyttä ja sairautta, mutta kyse on lähinnä suunnitelmallisuudesta ja sinnikkyydestä. Jonkun mielestä kympin lounas tai oma auto ovat välttämättömyyksiä ja toinen tekee eväät ja polkee fillarilla ja säästää hyvän päivän varalle. Kysymys on siis asenteesta jos asenne on, että "kerranhan täällä vain eletään" ei rahaa jää säästöön, mutta jos ottaa sen asuntolainan ja kaivaa rahat vaikka kiven alta, karttuu sitä omaisuutta.
"Jos nainen tuntee suurempaa myötätuntoa mahdollista ihmiskaupan uhria kohtaan kuin seksinpuutteesta kärsinyttä miestä kohtaan, niin sitten se on niin, eikä tule matchiä. Mutta haluaisiko se mieskään suhdetta naisen kanssa, joka on noin perustavanlaatuisesti eri mieltä?"
Lähtökohtaisesti uskon, että nainen ei ajattele asiaa ihmiskaupan kautta, vaan ajatus miehestä jonkun *uoran kanssa on yhtä vastenmielinen, kuin miehellä naisesta afrikkalaistaustaisen kanssa sängyssä. Sama nainen kuitenkin tuhoaa maapalloa lennellessään ympäri maailmaa .
Yleisesti ottaen ajatusmaailmastasi heijastuu aikamoinen ehdottomuus. Itse en ainakaan usko löytäväni kumppania, jossa ei mikään häiritsisi. Jos toinen ei hyväksy maksullista seksiä, ei se ole dumppaamisen syy. Jotkut asiat häiritsevät enemmän ja jotkut vähemmän. Jotkin ovat ns. showstoppereita. Viimeksimainittuihin voisi kuulua ainakin tupakointi, kovin värikäs parisuhdehistoria, runsaat tatuoinnit, ylenmääräinen ylipaino ja se, ettei nainen hyväksyisi lapsiani.
- NimimerkkiABC
Velkaa huonekaluista...? :/ Omituinen ajatus, että huonekaluja velaksi ostaisi.
Mutta siis minulle tulee mielikuva maailmanmatkaajasta, joka ei erityisemmin halua asettua aloilleen. Ja tykkää elää elämäänsä niin. En minä haluaisi ketään "kesyttää". Eli jos itse hakisin parisuhdetta, jossa vakiinnutaan ja perhettäkin perustetaan, niin en minä lähtisi häntä vaivaamaan.
Lisäksi kuulun siihen perisuomalaisimpaan viidennekseen pimeän Suomen kansasta, jotka ei edes kestä olla tuollaisissa aurinkokohteissa saamatta näppylöitä. Joten meh....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002881
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss622546Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa222001- 681683
- 1431463
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1701393Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1111385- 901304
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1161294- 1221064