Onko tämä lähtölaskentapalsta?

Meistä moni tuli aikanaan 65-palstalle.
Kun palstaa sitten pykättiin uuteen uskoon tuli tämä kymmenjako.

Yritetään nyt saada jotain hengenpidintä täällä aikaiseksi.

31

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ollut vielä mukana 60 tai 65 palstalla, mutta lukenut olin palstahistoriaanne jo pitkään taaksepäin, ennen kuin tulin mukaan.

      Miten hyvältä tuntuu istua niin kuin ennenkin työpöydän ääreen, uudessa ympäristössä! Ihan raikkaalle,.... ilman ikätovereihin suunnattuja moitteita ympärillään. Sellaisen lukeminen ei anna mitään, saa vain surulliseksi.

      Minulle ei muutot ei ole ollut vaikeita, lukuunottamatta aivan nuorena kotoa lähtö.
      Joskushan kytkimen nosto on helpotuskin, hyvin olen viihtynyt missä kuljen., ja ol

      Aamun ilo oli nähdä ruune, tuttu nimimerkkisi.😀

      Kiitos kun olet täälläkin mukana!

    • Alkukankeutta

      Alkukankeutta?

    • Niin uskoisin, kankeuttapa hyvinkin! 😀 On myönnettävä, että itse kirjoittaessani nautin itse tapahtumasta, kirjoittaminen selventää ajatuksiakin. Saattaa olla päiväkirjan kirjoittajilla myös tottumus, yksinäiseen puuhaan,

      Ehkä ei niin helposti pitäisi antaa periksi, saattaahan täälläkin käväistä joku ikätoveri, joka osallistuisi aikansa katseltuaan.
      Vilkas,... oikeastaan työläs päivä on takana, huonekasvit on saaneet mullanvaihdon, ruokapuoli hoidettu ja ennen kaikkea siistitty keittiö multainvaasiosta.
      Roskien ulosvieminen jsaa jäädä huomiseen, tulikin paljon Plantagenin kuorman mukana, mutta se on huomisen hommia. Siististi ne jo on pakattu eteisessä.
      Nyt ei kun TV:n ääreen rentoutumaan, heippa.

    • Seuraa.odottanut

      Seitsenkymppiset halusivat vanhemmat pois palstalta. Mitä häpeämistä siinä on? Jokainen on ikäisensä. Tämä palsta on kahdeksankymmentä täyttäneille.
      Eikö mikään keskustelunaihe kiinnosta? Minusta tuntuu, että useimmat aloitukset edelliselläkin palstalla oli näitten vanhempien kynästä.
      Jatkakaa samaan tahtiin.
      Seitsenkymppisissä ei ole minkäänlaista keskustelun tynkää nytkään, vaikka fossiilit ovat poissa häiritsemästä.

      • Tavallaan otin varaslähdön!
        Täytän,siis luoja suo ja viskaalit salii Jaakonpäivänä sen ikäkynnyksen,mutta tunnen henkisesti omaavani ton veteraaniiän ja eikun ,pökköä pesään!

        Sini-sirkku,samoinkuin ruune,olette mahtavia asioiden esilletuojia,että eiköhän jatketa asialinjalla
        ama


    • tulomeno

      kirjoitus aiheet ovat kai samoja oli ikä mikä tahansa. ikä ei ole este kirjoittamisessa---aika reall ehkä----tavataan.

    • jjoutava

      Olin aluksi Olavina'... 65 tai60 palstalla ja joskus 70 itse täytettyäni tulin 70 palstalle. Enkä tiedä missä olen jatkossa.

    • millaurjami

      No olipas mukava huomata että kirjoittajia löytyy . Olen kirjoitellut Täälä 80 jo montavuotta Inakin 3vuotta . Nyt täytin 84 v enkä ole kuntoni puolesta muuttunut miksikään , Päin vastoin Nyt on näkökin niinkun nuorena --olin silmäleikkauksessa n 1vuosi sitten -- En tarvitse ollankaan silmälasia nyt, molemmat silmät leikattiin .Olin Optikolla ja hän kysyi , että koska olen käynyt silmälääkärissä -- --silloin kaaduin ja tarvitsin vakuutukseen todistuksen kun lasit meni rikki -- Taisin olla vielä sillon työssäkin ja nyt jo kauan eläkkeelläkin !
      No nyt ei toivottavasti tarvitse sitten täälä yksin kirjoitella kun Huomasin, että on kova häätäminen 70 kirjoittajilla --kaikki yli 80 vaan veken -- jos tulisi sitten kotain jutunjuurtakin täälä .

      • sini.sirkkuek

        No tallellahan ullamirjami on, kiva nähdä tuttu nimimerkki. Alusta lähtien olit mukana Jerry Cottonin kanssa, ja kerroit kuinka lenkkeilitte monta kertaa päivässä. Muista valokuvasi parvekkeella Jerryn kanssa, voi että !😊

        Juu, kovasti toivotaan 80 pois tieltä nyt, mikäpä siinä, nyt pitää kuunnella uutisia miten on äänestys % ollut Venäjällä. Moikka!


      • jjoutava

        Ullamirjami näkyminen täällä on hyvä merkki alku näyttää hyvältä, eiköhän juttua ala löytymään.


    • kevätpurosuli

      Ei mitään lähtölaskentaa eikä synkistelyä, ilo se on jokakantaa uuteen päivään, sillä *elämä on lyhyt kuin lapsella paita ja sen joka puolella piikkilanka-aita*.
      Jätetään taakse se *viel uusi päivä jne...* jokainen aamu tuo uuden päivän ja meidän päivätyö, perhe ja omakin elämä elettävä nyt!
      Tänään luvattu aurinkoista, kattojen yllä kuitenkin seikkailee joku sumupilvi ja sehän häipyy ja pian aurinko antaa uutta intoa, tervetuloa kevät ja hyväti lumet!

    • kevätpurosuli

      Hywää Huomenta!
      Mielestäni on aivan sama onko 8-, 7-, vai 90 millä ikä kirjoitetaan sopu sijaa antaa vaan se on tuntematon käsite 70sissä. Kun yksi riesa pitää olla aina jossain 'kulmantakana'.
      Ihmisillä ei tässä iässä monellakaan ole enää läheisiä eikä juurikaan ystäviä, ja sellaiset täysin yksinäiset ovat hankalat tapaukset.
      Mitä sitä turhaa enää miettii?
      Täällä on rauhallisen tuntuista ja nautitaan siitä!
      Vielä hiukan puuttu 80 minulle se ei ole haitaksi ;-))

    • miinaorvokki

      Tässä ketjussa ei vanhoja muistella, raapustelen jotain että sormet saa toimimaan. Ulkona jotain oksia ja muita roskia paljain käsin keräilin, kyllä se jo illan viileä kosteus tarttuu,eikä vain sormiin koko kroppa kun ei ollut kuin villatakki hartioilla.
      Mitäs tässä nyt keksisi illan ratoksi, TV ja pullakahvi eikös se ole päivän kruunu sillä saa synnit anteeks itselleen ja hyvän mielen kun on omavalintainen *munkkirinkeli*, toivon ettei se maistu vanhalle rasvalle, silloin illan kohokohta latistuu.

      Puutetta on minunkin 8ja0,ssa vaan 70 valitukset on pitäneet minut poissa sieltä sivulta.
      Surut pois ja kukka rintuukseen!

      • Kristiina..23

        "Surut pois ja kukka rintuukseen!"

        Näin teemme, mutta missä on aloittaja joka kirjoittaa, että:; "Yritetään nyt saada jotain hengenpidintä täällä aikaiseksi."?

        Minä en ole ulos mennyt (edes roskapussia viemään), vaan luin Toivo Pekkasen kirjan loppuun, jonka lainasin lapseltani, mutta olihan aika lukukokemus, koska kirja on ilmestynyt jo 1932. Hyvin siveellistä tekstiä, kun vertaa nyky kirjailijoihin.!

        Toinen lainaamani kirja olikin aivan utopinen, koska oletin (katsoin vain kannen ja lukaisin jotain takaa) sen sisältävän jotain mielenkiintoista ja olihan se, mutta minulle aivan yliymmäryksen menevää, sillä se sisälsikin kaksi näytelmää, jotka oli jostain mytologiaa Kreikan ja Rooman Jumalista ja kirjailijakin oli syntynyt ennen ajanlaskun alkua?

        Annoin kyllä jo puhelimitse palautetta lapselleni, että kuka helv.......rumia sanoja...on mennyt lainaamaan tuollaisia kirjoja, mutta tietenkin tyttäreni, joka haluaa tutustua kaikkeen folkfloristiikaan ja on kirjaston expertti tietäen kaikkien kirjojen sisällöstä, niin tietenkin hän!

        Jotenkin tuli mieleeni sini-sirkku, että hän ei olisi sivuuttanut tuo kirjan lukemista, mutta typerempää kirjaa ei ole osunut kohdalleni.,

        ps. Nyt vain ruunemankin kehiin keskustelemaan, niin saadaan sitä hengenpidikettä aikaiseksi.


      • Kristiina..23 kirjoitti:

        "Surut pois ja kukka rintuukseen!"

        Näin teemme, mutta missä on aloittaja joka kirjoittaa, että:; "Yritetään nyt saada jotain hengenpidintä täällä aikaiseksi."?

        Minä en ole ulos mennyt (edes roskapussia viemään), vaan luin Toivo Pekkasen kirjan loppuun, jonka lainasin lapseltani, mutta olihan aika lukukokemus, koska kirja on ilmestynyt jo 1932. Hyvin siveellistä tekstiä, kun vertaa nyky kirjailijoihin.!

        Toinen lainaamani kirja olikin aivan utopinen, koska oletin (katsoin vain kannen ja lukaisin jotain takaa) sen sisältävän jotain mielenkiintoista ja olihan se, mutta minulle aivan yliymmäryksen menevää, sillä se sisälsikin kaksi näytelmää, jotka oli jostain mytologiaa Kreikan ja Rooman Jumalista ja kirjailijakin oli syntynyt ennen ajanlaskun alkua?

        Annoin kyllä jo puhelimitse palautetta lapselleni, että kuka helv.......rumia sanoja...on mennyt lainaamaan tuollaisia kirjoja, mutta tietenkin tyttäreni, joka haluaa tutustua kaikkeen folkfloristiikaan ja on kirjaston expertti tietäen kaikkien kirjojen sisällöstä, niin tietenkin hän!

        Jotenkin tuli mieleeni sini-sirkku, että hän ei olisi sivuuttanut tuo kirjan lukemista, mutta typerempää kirjaa ei ole osunut kohdalleni.,

        ps. Nyt vain ruunemankin kehiin keskustelemaan, niin saadaan sitä hengenpidikettä aikaiseksi.

        "jotka olivatkin jostakin mytologiaa Kreikan ja Rooman jumalista" kirjoittaa Kristiina 23.

        Tuli mieleen Tatu Vaaskivi, joka oli arvostettu aikansa kirjallisuusarvostelija ja itsekin kirjailija. Tuo kertomasi muistuttaa hänen kirjaansa Arkaidiset jumalat, jossa hän käsittelee kreikkalaista mytologiaa.

        Kauas ajassa taaksepäin oli Kreikan kylissä tapana merkitä uhriksi joku kyläläinen, jonka selkään kasattiin kaikki synnit, jonka jälkeen häbet pakoitettiin kiipeämään vuorelle kyläläisten seuratessa.

        Päästyään jyrkänteen reunalle, uhriparka syöstiin alas kuolemaan, synnintaakat selässään.
        Helpottuneen kevyeinä kyläläiset palasivat alas kotehinsa.

        PS. Olisko ihmiskunta aina tarvinnut sijaiskärsijää, uhria ? Jo Vanhan Testamentin jumalalle uhrattiin, mikä kummallinen syyllisyys, ja siitä vapautuminen on iskostettu ihmiskuntaan?

        Niinkö paljon pahojaan on ihmiskunta tehnyt, että ne on geeniperimässäkin syyllistämässä?,... Nyt alkaa jo naurattamaan koko ajatus, mutta Tatu Vaaskivi tuntui kyllä miettivän samoja.


      • Kristiina..23
        sini.sirkku kirjoitti:

        "jotka olivatkin jostakin mytologiaa Kreikan ja Rooman jumalista" kirjoittaa Kristiina 23.

        Tuli mieleen Tatu Vaaskivi, joka oli arvostettu aikansa kirjallisuusarvostelija ja itsekin kirjailija. Tuo kertomasi muistuttaa hänen kirjaansa Arkaidiset jumalat, jossa hän käsittelee kreikkalaista mytologiaa.

        Kauas ajassa taaksepäin oli Kreikan kylissä tapana merkitä uhriksi joku kyläläinen, jonka selkään kasattiin kaikki synnit, jonka jälkeen häbet pakoitettiin kiipeämään vuorelle kyläläisten seuratessa.

        Päästyään jyrkänteen reunalle, uhriparka syöstiin alas kuolemaan, synnintaakat selässään.
        Helpottuneen kevyeinä kyläläiset palasivat alas kotehinsa.

        PS. Olisko ihmiskunta aina tarvinnut sijaiskärsijää, uhria ? Jo Vanhan Testamentin jumalalle uhrattiin, mikä kummallinen syyllisyys, ja siitä vapautuminen on iskostettu ihmiskuntaan?

        Niinkö paljon pahojaan on ihmiskunta tehnyt, että ne on geeniperimässäkin syyllistämässä?,... Nyt alkaa jo naurattamaan koko ajatus, mutta Tatu Vaaskivi tuntui kyllä miettivän samoja.

        " mutta Tatu Vaaskivi tuntui kyllä miettivän samoja. "

        Hyvä, että kerroit, joten tiedän, että hänen kirjojaan en lainaa, mutta Tatu Vaaskiven kirja se ei ollut ja vein sen juuri aamulla takaisin, joten en muista kirjoittajaa.

        Ovelasti oli nyt piiloitettu kaikki lainakirjat makkariin, jossa tyttären i nukkui, joten sain silitellä rauhassa pyykkejä. Se, miksi siellä nukutaan on aivan ymmärrettävää mielestäni ja sitä en ala täällä selostamaan. Vähemmästäkin täällä näköjään riidansiemen itää!?

        Ihanaa, että jaksat kasvattaa yrttejä itse, koska lapseni luona (kuten minulla) niitä vain ostetaan kaupasta, vaikka heilläkin olisi ihana iso lasiterassi huone. Itselläni oli joskus siellä Espoossa myös näitä viljelyksiä, mutta nyt olen luopunut niistä ainaisen epäonnistumisen myötä.

        Yleensä näin keväällä idätän, joko sinimailasta tai mungopapuja ja nyt ei mitkään kauppat myy niitä siemeniä täällä! Hevostilalta voisi tilata säkittäin, noin 25-kg säkki! Ainakin sinimailanen olisi mukava lisä leivän päälle ja korvaa hyvin osto(ulkomaisen) kurkun, jopa tomaatin.

        Onahan minulla tuossa etupihalla (taka pihaa ei olekkaanD) 2-metrin multakumpare, jossa on nyt pari pensasmustikkaa, ikuisesti versova rukola ja joitain ikikukkia. Tänne ei voi oikein lisätä tuota "maanviljelystä" enempää, koska tuokin "palsta" on herättänyt katkeruutta, ainakin talkkarilta!D

        No, elämä hymyilee minulle nyt, koska sain jonkun kirjan kuitenkin luettavakseni ja melkein loppu nuo lakana silitykset ja se kaduttaa hel....paljon, että kierrätyskeskuksessa oli ilmaiseksi sänhömankeli ja minä en vain viitsinyt sitä ottaa autoni perään, tai siis vaikka etuistuimelle.

        Nyt käyn tutustumaan tuohon kirjaan, jonka "armosta" sain, koska olisihan minulla Kirjasto lähellä, mutta itse en osaa valita luettavaani ja on tuskastuttavaa miettiä, että mitä lukisin?


    • Eihän avausketju saa olla rasite omalle egolle,päinvastoin viihdyke?
      Oletko ruune nyt asettanut tavoitteesi ylisuuriksi,että jollei minun aloitukseni hipaise tiettyä
      lukijakuntaan,niin ja niin?

      Jos ja kun näkyy,että jatkat samaa kiukuttelua saat palstasi pitää,ollaan seitsemänkymppisissä
      tai kahdeksankymppisissä?
      Toi sairas kiukuttelunhysteriasi jotenkin särkee koko palstan kestävyyskynnyksen?
      Mielipide on aman ja jollet kasva aikuiseksi,niin saat jäädä yksin mielipiteinisi KIITOS!

      • vaki-puska-kautta-aikain

        ohoh
        rituliini itse näyttää olevan riidan aiheuttaja
        alkoi oikein kaivaa nenästään taas verta, huh,

        nooooooh, rituliini on vain ikääntyvä ihminen,
        toisinaan asiallinen , toisinaan hyvinki hyökkäävä,
        usein hyvin teräväkielinen,


      • rauhaa-rauhaa-rauhaa

        "Sini-sirkku,samoinkuin ruune,olette mahtavia asioiden esilletuojia,että eiköhän jatketa asialinjalla
        ama"

        Ja sama ama jatkaa hetkenpäästä;

        "Oletko ruune nyt asettanut tavoitteesi ylisuuriksi,että jollei minun aloitukseni hipaise tiettyä
        lukijakuntaan,niin ja niin?

        Jos ja kun näkyy,että jatkat samaa kiukuttelua saat palstasi pitää,ollaan seitsemänkymppisissä
        tai kahdeksankymppisissä?
        Toi sairas kiukuttelunhysteriasi jotenkin särkee koko palstan kestävyyskynnyksen?
        Mielipide on aman ja jollet kasva aikuiseksi,niin saat jäädä yksin mielipiteinisi KIITOS!"


        Tästä ne palstariidat alkaa, kun ensin kehutaan ja muutaman drinkin jälkeen moititaan. Aamulla taas pyydetään anteeksi ja jos ei vastapuoli hyväksy anteeksipyyntöä, niin se on siinä IKkuinen viha ja moite.

        Ainakin saatiin ensimmäinen palstariitelijä kehiin, siis nuo ristiriitaiset kirjoitukset ruunemannista, että hyvä ja ihana olet, mutta oletkin pas...ka siellä Junttilan tuvan seinällä.


      • rauhaa-rauhaa-rauhaa kirjoitti:

        "Sini-sirkku,samoinkuin ruune,olette mahtavia asioiden esilletuojia,että eiköhän jatketa asialinjalla
        ama"

        Ja sama ama jatkaa hetkenpäästä;

        "Oletko ruune nyt asettanut tavoitteesi ylisuuriksi,että jollei minun aloitukseni hipaise tiettyä
        lukijakuntaan,niin ja niin?

        Jos ja kun näkyy,että jatkat samaa kiukuttelua saat palstasi pitää,ollaan seitsemänkymppisissä
        tai kahdeksankymppisissä?
        Toi sairas kiukuttelunhysteriasi jotenkin särkee koko palstan kestävyyskynnyksen?
        Mielipide on aman ja jollet kasva aikuiseksi,niin saat jäädä yksin mielipiteinisi KIITOS!"


        Tästä ne palstariidat alkaa, kun ensin kehutaan ja muutaman drinkin jälkeen moititaan. Aamulla taas pyydetään anteeksi ja jos ei vastapuoli hyväksy anteeksipyyntöä, niin se on siinä IKkuinen viha ja moite.

        Ainakin saatiin ensimmäinen palstariitelijä kehiin, siis nuo ristiriitaiset kirjoitukset ruunemannista, että hyvä ja ihana olet, mutta oletkin pas...ka siellä Junttilan tuvan seinällä.

        Jos minä olen se paskaläjä siellä Junttilantuvan seinällä,niin pidä hyvänäs koko ketju?
        Minkä helvetin drinkin jälkeen? Minä hakkasin jäitä navetan ja liiterinkatolta tippuneiden lumien seasta.
        No ehkä rauhaa-rauhaa-rauhaa ei edes tiedä,mitkä ovat navetta 18m ja liiteri 8m siis kattopituus.
        Pidä hyvänäs se pakaläjä


      • vaki-puska-kautta-aikain kirjoitti:

        ohoh
        rituliini itse näyttää olevan riidan aiheuttaja
        alkoi oikein kaivaa nenästään taas verta, huh,

        nooooooh, rituliini on vain ikääntyvä ihminen,
        toisinaan asiallinen , toisinaan hyvinki hyökkäävä,
        usein hyvin teräväkielinen,

        vaki-puska-kautta aikain!
        Nyt meni yli hilseen?
        Siis marssijärjestys,jota johtaa ruuneperi on teidän puskiksien
        avointa kanavointia?
        Minkähäntähden tämä armoitettu ruune,nyt ei tule esille avoimesti?
        Toi lainakaapu tuntuu nyt todella kornilta lukennenmiehen viitaksi?

        Minä seukkaan liikunnanlehtorin kanssa,eikä meille ole koskaan tullut
        puheeksi,että kun minulla opinnot ja harrastukset eivät kohdanneet?
        Siis en tunne itseäni alaarvoiseksi,pitäisikö minun tuntea?

        Kyllä tällä iällä se tekemätön kradu ja opinnot ovat paskanhailee,
        siellä Junttilantuvassakin,jopa naurettavaa?

        Luuleeko teistä joku,että se taivasportti aukeaa suuremmalle,kuin hänelle joka
        vähäisemmällä oppimäärällä sinne täältä maasta pyrkii??


    • rauharahajamie

      Onkohan tua -rituliini- kastelkklut kynänsä kossussa kun niin ronskisti kirjoituksessa huitasee edellistä kirjoittajaa.
      Ei tunnu sivullisestakaan passelilta tuollanen huitominen!

      • rauharahajamie!
        Lepää yösi aivan rauhassa!
        Kyllä minun baarikaapistani löytyy rommia,viinejä,Aramis V.S.O.P useita pulloja,muutama koppa kaljaa ja lonkeroa,mutta koskenkorvaa ei todella?
        Minkätähden olisin kastellut jonkun esineen kossuun?

        Jospa edes opettelisit oikeinkirjoitusta ja sen jälkeen voitais aloittaa keskustelu,että kuka oli se laitahyökkääjä ja milloin oli paitsio ja tietty pitihän se molarikin olla,siis maalivahti,joten turha urputtaa tuntematta taustoja?


      • ikävääluettavaa
        rituliini_38 kirjoitti:

        rauharahajamie!
        Lepää yösi aivan rauhassa!
        Kyllä minun baarikaapistani löytyy rommia,viinejä,Aramis V.S.O.P useita pulloja,muutama koppa kaljaa ja lonkeroa,mutta koskenkorvaa ei todella?
        Minkätähden olisin kastellut jonkun esineen kossuun?

        Jospa edes opettelisit oikeinkirjoitusta ja sen jälkeen voitais aloittaa keskustelu,että kuka oli se laitahyökkääjä ja milloin oli paitsio ja tietty pitihän se molarikin olla,siis maalivahti,joten turha urputtaa tuntematta taustoja?

        Rituliini on tännekkin tullut sappeaan purkamaan. Jopa kirjoitusvirheistä huomauttelee vaikka itsellä niitä vilisee. Mikä se kradu on , josta vi....let ?


      • huomioi.va

        Onhan K ja G on hakusessa Rituliinillä itsellään. Gradun hän kuittaa kradulla, ja konkreettisen kongreettisellä. Mitäpä sillä muuta merkitystä, mutta ei ole varaa laukoa toisille.


    • sini.sirkkuek

      Ihanko mojovat tappelut on löytäneet tiensä tännekin. No, ihan kotoinen olohan siitä tulee,..totuttu on 😊 ))

      Peevelin jännä filmi oli SUB'illa Die Hard 2 Vain kuolleen ruumiini yli.

      Renny Harlinin ohjaama, tosi repäisevä terroristi ? lentokenttä lumimyrsky draama, joka päättyi onnellisesti!

      Let it's snow, let it'ts snow, let it'ts snow !

      🌷🌿❣️ https://www.youtube.com/watch?v=mN7LW0Y00kE🌿🌸🍀🌷

    • ilimanrahhaa

      Miks on kajottava sanaharkkoihin, kolmas on liikaa
      Aina tulee erimielisyyksiä on sitten arki tai lauantai, taitaa tuo toisten asioihin puuttuminen olla tärkeää kun löytää sanomista, oi voi?
      Rock rauha ja rakkaus, me sitä joukolla hoilattiin ja kortsuja meni koko pakkaus.....

      • Toi peukutus on minulle mysteeri,että pitääkö minun peukuttaa omaa mielipidettäni??
        Kyllä minä peukutan hyvää mielipidettä,mutta en koskaan omaani??
        Kaiketi,kun se kradu tekemättä,niin eihän minulla edes oikeutta??

        No kaiketi se Pyhä Pietari ei edes niitä kysele?


    • tid.itiden

      80 on lähtö vaikka se voi olla aina oli ikä mikä tahansa.

      • Totta, en minäkään koe lähtölaskenta paikaksi tätä portaalia, kun monet on jo menneet, ja kukaan ei tiedä ihan tarkaan omaa lähtöään!

        Pimeässä istun kynttilänvalossa ja tunnelmoin miljoonien kanssa, jotka haluaisivat säästää planeettamme!

        Kuuntelen juhlallista Exodus laulua kuoron esittämänä .🙂


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Totta, en minäkään koe lähtölaskenta paikaksi tätä portaalia, kun monet on jo menneet, ja kukaan ei tiedä ihan tarkaan omaa lähtöään!

        Pimeässä istun kynttilänvalossa ja tunnelmoin miljoonien kanssa, jotka haluaisivat säästää planeettamme!

        Kuuntelen juhlallista Exodus laulua kuoron esittämänä .🙂

        https://www.youtube.com/watch?v=7g77oy7GBVs

        Liitän sen mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      185
      4184
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      226
      2158
    3. 133
      1637
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1301
    5. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      63
      1018
    6. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      171
      1014
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      77
      1007
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      942
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      915
    10. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      904
    Aihe