Persiista IT-ala, ei kouluteta suomalaisia

susipazkaa

3

300

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C128D

Muistan kun 90-luvulla ja 2000-luvun alkuvuosina pääsi mukaan uusiin projekteihin uusilla välineillä mukaan tekemään ja samalla kouluttautumaan uudenlaisiin tekniikoihin/alustoihin. Tänä päivänä on rojektit niin kriittisiä ja scrummattuja ( tiukat sanktiot toimituksiin liittyen) .... tarvii saada heti kaikki mulle nyt. IT-ala on aika ankea paikka jos meno muuttuu vieläkin tiukemmaksi, ajetaan moni loppuun alle 10 vuodessa.

• ueyreuy

"Hänen mukaansa ajatuksena ei ole korvata pohjoismaisia it-osaajia egyptiläisillä. CrossWorkers yrittää pikemminkin lievittää tietyissä teknologioissa vallitsevaa osaajapulaa."

Ensimmäinen ja toinen lause eivät ole ristiriidassa.

Eihän?

• pointterinpointteri

Tuo 3000 euroa kk-laskutus tarkoittaa, että sillä koodarin palkka on n 1200 euroa/kk brutto. Egyptissä sillä varmaan pärjää ihan ok, Suomessa se ei riitä elämiseen.

Oma palkkani oli 4000 euroa/kk, kun olin Nokialla (ulkoistusfirman kautta), nyt työtön ja peruspäivärahalla, tulot 1200 euroa/kk netto (=ppv as.tuki tt-tuki). Kun ikää liikaa, ei enää saa töitä Suomesta, mutta kerran tuli kotiin puhelu Lontoosta ja tarjottiin töitä Tukholmassa: ihmettelin mitä tää on, niin sanoi, että "sun nimi on meidän tietokannassa" (kv konsulttifirma, mihin en itse ollut ottanut yhteyttä). Sieltä tuli paikat s-postiin myös Norjaan ja Hollantiin (ldap-koodari Eindhoveniin, 10 v sitten koodasinkin ldapia C:llä (maintenancea), päätiedostossa oli 10000 riviä koodia, se on ainoa kerta kun vastaan on tullut pointterinpointterinpointteri ***p).

Koodaushommani alkoi aikanaan sen jälkeen kun kävin Ratolin tk-kurssin Raahessa, asunto oli sopivasti tien toisella puolella Nuorisohotellissa. Vieläköhän Raahessa järjestetään näitä tk-kursseja? Se oli erittäin hyvä kurssi aikanaan, sellaisia tarvittaisi nytkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      79
      1120
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      111
      1120
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      77
      581
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      493
    5. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      17
      491
    6. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      9
      488
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      44
      455
    8. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      112
      441
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      432
    10. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä