Persiista IT-ala, ei kouluteta suomalaisia

susipazkaa

3

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C128D

      Muistan kun 90-luvulla ja 2000-luvun alkuvuosina pääsi mukaan uusiin projekteihin uusilla välineillä mukaan tekemään ja samalla kouluttautumaan uudenlaisiin tekniikoihin/alustoihin. Tänä päivänä on rojektit niin kriittisiä ja scrummattuja ( tiukat sanktiot toimituksiin liittyen) .... tarvii saada heti kaikki mulle nyt. IT-ala on aika ankea paikka jos meno muuttuu vieläkin tiukemmaksi, ajetaan moni loppuun alle 10 vuodessa.

    • ueyreuy

      "Hänen mukaansa ajatuksena ei ole korvata pohjoismaisia it-osaajia egyptiläisillä. CrossWorkers yrittää pikemminkin lievittää tietyissä teknologioissa vallitsevaa osaajapulaa."

      Ensimmäinen ja toinen lause eivät ole ristiriidassa.

      Eihän?

    • pointterinpointteri

      Tuo 3000 euroa kk-laskutus tarkoittaa, että sillä koodarin palkka on n 1200 euroa/kk brutto. Egyptissä sillä varmaan pärjää ihan ok, Suomessa se ei riitä elämiseen.

      Oma palkkani oli 4000 euroa/kk, kun olin Nokialla (ulkoistusfirman kautta), nyt työtön ja peruspäivärahalla, tulot 1200 euroa/kk netto (=ppv as.tuki tt-tuki). Kun ikää liikaa, ei enää saa töitä Suomesta, mutta kerran tuli kotiin puhelu Lontoosta ja tarjottiin töitä Tukholmassa: ihmettelin mitä tää on, niin sanoi, että "sun nimi on meidän tietokannassa" (kv konsulttifirma, mihin en itse ollut ottanut yhteyttä). Sieltä tuli paikat s-postiin myös Norjaan ja Hollantiin (ldap-koodari Eindhoveniin, 10 v sitten koodasinkin ldapia C:llä (maintenancea), päätiedostossa oli 10000 riviä koodia, se on ainoa kerta kun vastaan on tullut pointterinpointterinpointteri ***p).

      Koodaushommani alkoi aikanaan sen jälkeen kun kävin Ratolin tk-kurssin Raahessa, asunto oli sopivasti tien toisella puolella Nuorisohotellissa. Vieläköhän Raahessa järjestetään näitä tk-kursseja? Se oli erittäin hyvä kurssi aikanaan, sellaisia tarvittaisi nytkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe