Ei taida tulla oikeaan osoitteeseen, mutta kun en muutakaan löytänyt.
Etsin tietoa "syntymämerkeistä", eli ihoa tummemmista läikistä mm. ruskeista, mutta enimmäkseen violeteista.
Eli, onko näille jotain lääketieteellistä nimeä, onko poisto mahdollista vai voiko näistä olla peräti jonkinlaista fyysistä haittaa (sillä henkistä haittaa niillä ainakin on)?
Kertokaa myös teidän mahdollisista syntymämerkeistä. Missä, väri, muoto, koko.
Kiitoksia paljon vastanneille jo etukäteen!
"Syntymämerkki"
6
3745
Vastaukset
- Syntymämerkeistä...
Toiselta nimeltä luomi, luoma. Latinaksi neevus tai naevus, ihon hyvänlaatuinen kasvain, joka usein näkyy syntymästä saakka, mutta voi ilmaantua myös myöhemmin.
Luomia on kaikilla ihmisillä. Luomet ovat pigmentoituneita luomia tai veriluomia. Pigmenttiluomet ovat ruskeita tai mustia, joskus sinisiä ja niissä voi olla karvoja. Joskus niistä voi kehittyä melanoomia eli pahanlaatuisia luomia.
Veriluomet eli hemangioomat ovat kirkkaanpunaisia tai ruskeita. Ne ovat muodostuneet tiheässä sijaitsevista hiussuonista tai niissä on laaja veren täyttämä ontelo. Vastasyntyneellä tavattavat suuretkin veriluomet voivat myöhemmin itsestään hävitä.
Poistoista ei ole tietoa, mutta itseltä on tälläinen veriluomi hävinnyt itsestään. Syntyessäni minulla oli tälläinen veriluomi kyynärpäässä ja se hävisi kouluikään mennessä ihan itsestään. - tiina
Minulla iso hemangiooma kasvoissa. Masennussairauden olen saanut, koulukiusaaminen ym. Olen 39v, mutta ei tähän koskaan totu. Fyysistä haitta ei ole, olen useilta lääkäreiltä kysynyt. Vain jos silmän lähellä, kannatta silmälääkärillä käydä jottei ole silmänpohjassa. Peitemeikkiä käytän, mutta siihen helposti jumittuu, parempi olla vain oma itsensä. Olisi kiva keskustella asiasta kanssasi. Laitan tähän sähköpostiosoitteen, saas nähdä poistaako "sensuuri" sen. En ole itsekään löytänyt kohtalotovereita, kukaan kellä ei itsellä ei ole, ei [email protected]
- hopsake
tiina kirjoitti:
jos on halukkaita yhteydenottajia, [email protected]
jaoposti ei enään, samainen TiinaTämä ketju oli vielä täällä, jos jotakuta vain kiinnostaa näiden synt.merkkien tiimoilta, ottakaa yhteyttä. Vaihdetaan ajatuksia ja tuetaan tosiamme keillä tämä tuottaa vaikeuksia arjessa. Toivottavasti on teitäkin joille elämä on vaivatonta tästä erialisuudesta huolimatta. [email protected]
- hopsake
hopsake kirjoitti:
Tämä ketju oli vielä täällä, jos jotakuta vain kiinnostaa näiden synt.merkkien tiimoilta, ottakaa yhteyttä. Vaihdetaan ajatuksia ja tuetaan tosiamme keillä tämä tuottaa vaikeuksia arjessa. Toivottavasti on teitäkin joille elämä on vaivatonta tästä erialisuudesta huolimatta. [email protected]
mä tiedän meitä on,, mistähän löytäis?? vertaistukea hemangioomaa kantaville, kokemuksia kaikkea. edelleen kirjottakaa [email protected]
- Neiti Kesäheinä
hopsake kirjoitti:
mä tiedän meitä on,, mistähän löytäis?? vertaistukea hemangioomaa kantaville, kokemuksia kaikkea. edelleen kirjottakaa [email protected]
Heippa!
Minulla on ollut iso hemangiooma ylähuulessa. Se arani pois, mutta arpikudos venytti huulta ja sitä korjailtiin HUSUKE:ssa HYKSissä monta kertaa. Ensimmäinen iso korjaus kun oli 16v., sen jälkeen muistaakseni 3 pienempää korjausta. Neljättä suunniteltiin, mutta peruin sen. Täydellistä tästä ei saa millään, joten piti osata lopettaa jossain vaiheessa. Minuakin kiinnostaisi muiden kokemukset. Koulukiusaaminen nyt oli aivan selvä juttu tällaisessa tapauksessa, mutta kylän outolintuna oleminen ei ihme kyllä ole jättänyt suurempia traumoja. Ehkä vanhemmillani oli osuutta asiaan, koska pienestä asti korostivat, että en ole yhtään huonompi kuin muut. Kipakka luonne saattoi auttaa myös kestämään, harva rumanaama huutelee kiusaajille takaisin. Oli se toki murrosiässä aika vaikeaa, ylä-asteaikoja en kaipaa.
Nykyisin moni ei edes tiedä tällaista olleen, koska arpi kuulemma niin huomaamaton. Itse huomaan sen kyllä jokapäivä, mutta suhtaudun siihen luonnollisena osana olemustani. Muutos on ollut huikea, ja vaikka olen nykyisin keskivertoa kauniimpi nainen, niin sisimmässäni asuu aina se ruma ankanpoikanen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862