Auto 1600kg ja normi renkaat 94 kantavuus. Miten muuttuu kun renkaassa on 100 kantavuus? 670 kg vs 800 kg . Muuttuuko täryttimeksi ? Ohjattavuus muuttuu? Jotain huonoa? Alusta on jo nyt kova. Rengas profiili muuttuu 225-55 koosta 215-60 kokoon.
Liika kantavuus renkaassa ongelmiako?
8
1106
Vastaukset
Rengasmerkkien ja -profiilien välillä on suurempia eroja kuin noin pieni ero rakenteellisessa kantavuudessa.
- Cruzeideri
Mitään en tiedä, mutta pienehköhän tuo ero tosiaan kuitenkin on.
Jos joku tietää, niin voiko ilmanpaineilla säätää liian kantavan renkaan sopivammaksi?Itse säädän rengaspaineilla auton mukavuus/jämäkkyyssuhdetta.
Talvirenkaista esimerkiksi olen pannut merkille niiden "lötköyden", joka ilmeisesti johtuu pehmeämmästä kumiseoksesta. Kun testaa 0,2 bar – 0,4 bar suositeltua suuremmilla paineilla huomaa selvästi, kuinka talvirenkaan ajo-ominaisuudet lähenevät kesärenkaan vastaavia.
Nämä uudet "ECO" -renkaathan ne vasta veikeitä ovat: talousajossa suosituspaineet kolmen barin pintaan, joten pyörivät kevyesti vähällä energialla, mutta ovat yhtä kovat kuin Retu Kivisen autossa. ; )- Cruzeideri
Kollimaattori kirjoitti:
Itse säädän rengaspaineilla auton mukavuus/jämäkkyyssuhdetta.
Talvirenkaista esimerkiksi olen pannut merkille niiden "lötköyden", joka ilmeisesti johtuu pehmeämmästä kumiseoksesta. Kun testaa 0,2 bar – 0,4 bar suositeltua suuremmilla paineilla huomaa selvästi, kuinka talvirenkaan ajo-ominaisuudet lähenevät kesärenkaan vastaavia.
Nämä uudet "ECO" -renkaathan ne vasta veikeitä ovat: talousajossa suosituspaineet kolmen barin pintaan, joten pyörivät kevyesti vähällä energialla, mutta ovat yhtä kovat kuin Retu Kivisen autossa. ; )Itse pidin edellisiä nastarenkaita lähellä kolmea muka ekoillakseni, mutta sepä taisi tehdä niistä huonot pidoltaan. Osin sen takia varmaan sitten normaalipaineiset CrossClimatet tuntuivat niin mukavilta ja pitäviltä talvikeleissä verrattuna niihin nastoihin. Tämän talven ensiliukkailla laskin Crosseista paineita ja minusta se auttoi parempaan pitoon.
Eli se talvirenkaiden kovempien paineiden käyttö jämäkkyyden vuoksi voinee tulla pidon kustannuksella. Varmaan tästäkin kahta mielipidettä.. Kunnon testejä en ole löytänyt. - Eri_aihe_oli
Cruzeideri kirjoitti:
Itse pidin edellisiä nastarenkaita lähellä kolmea muka ekoillakseni, mutta sepä taisi tehdä niistä huonot pidoltaan. Osin sen takia varmaan sitten normaalipaineiset CrossClimatet tuntuivat niin mukavilta ja pitäviltä talvikeleissä verrattuna niihin nastoihin. Tämän talven ensiliukkailla laskin Crosseista paineita ja minusta se auttoi parempaan pitoon.
Eli se talvirenkaiden kovempien paineiden käyttö jämäkkyyden vuoksi voinee tulla pidon kustannuksella. Varmaan tästäkin kahta mielipidettä.. Kunnon testejä en ole löytänyt.Nyt ei kysytty Pentti rengasmerkkiä.
- AutoVaihtooni
Kiitti vinkistä! Olen pitänyt nastarenkaissa kovat paineet, että ajettavuus pysyy vanhassa Avessa hyvänä. Ajattavuus ja melu on 15" nastarenkailla kovilla paineilla oikein hyvä. Pito ei. En osannut yhdistää pidon huononemista koviin paineisiin.
Vakiona tossa t25 mallissa on 16" renkaat.
- load
Kantavuus on kysymyksessä.
- japointtisioli
Ain't no s*hit Sherlock!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011704
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151541- 1401454
- 981420
- 761336
- 1181195
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2731100- 691011
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18975- 38972