Liika kantavuus renkaassa ongelmiako?

Awdon

Auto 1600kg ja normi renkaat 94 kantavuus. Miten muuttuu kun renkaassa on 100 kantavuus? 670 kg vs 800 kg . Muuttuuko täryttimeksi ? Ohjattavuus muuttuu? Jotain huonoa? Alusta on jo nyt kova. Rengas profiili muuttuu 225-55 koosta 215-60 kokoon.

8

1106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rengasmerkkien ja -profiilien välillä on suurempia eroja kuin noin pieni ero rakenteellisessa kantavuudessa.

• Cruzeideri

Mitään en tiedä, mutta pienehköhän tuo ero tosiaan kuitenkin on.

Jos joku tietää, niin voiko ilmanpaineilla säätää liian kantavan renkaan sopivammaksi?

• Itse säädän rengaspaineilla auton mukavuus/jämäkkyyssuhdetta.

Talvirenkaista esimerkiksi olen pannut merkille niiden "lötköyden", joka ilmeisesti johtuu pehmeämmästä kumiseoksesta. Kun testaa 0,2 bar – 0,4 bar suositeltua suuremmilla paineilla huomaa selvästi, kuinka talvirenkaan ajo-ominaisuudet lähenevät kesärenkaan vastaavia.

Nämä uudet "ECO" -renkaathan ne vasta veikeitä ovat: talousajossa suosituspaineet kolmen barin pintaan, joten pyörivät kevyesti vähällä energialla, mutta ovat yhtä kovat kuin Retu Kivisen autossa. ; )

• Cruzeideri
        Kollimaattori kirjoitti:

Itse säädän rengaspaineilla auton mukavuus/jämäkkyyssuhdetta.

Talvirenkaista esimerkiksi olen pannut merkille niiden "lötköyden", joka ilmeisesti johtuu pehmeämmästä kumiseoksesta. Kun testaa 0,2 bar – 0,4 bar suositeltua suuremmilla paineilla huomaa selvästi, kuinka talvirenkaan ajo-ominaisuudet lähenevät kesärenkaan vastaavia.

Nämä uudet "ECO" -renkaathan ne vasta veikeitä ovat: talousajossa suosituspaineet kolmen barin pintaan, joten pyörivät kevyesti vähällä energialla, mutta ovat yhtä kovat kuin Retu Kivisen autossa. ; )

Itse pidin edellisiä nastarenkaita lähellä kolmea muka ekoillakseni, mutta sepä taisi tehdä niistä huonot pidoltaan. Osin sen takia varmaan sitten normaalipaineiset CrossClimatet tuntuivat niin mukavilta ja pitäviltä talvikeleissä verrattuna niihin nastoihin. Tämän talven ensiliukkailla laskin Crosseista paineita ja minusta se auttoi parempaan pitoon.
        Eli se talvirenkaiden kovempien paineiden käyttö jämäkkyyden vuoksi voinee tulla pidon kustannuksella. Varmaan tästäkin kahta mielipidettä.. Kunnon testejä en ole löytänyt.

• Eri_aihe_oli
        Cruzeideri kirjoitti:

Itse pidin edellisiä nastarenkaita lähellä kolmea muka ekoillakseni, mutta sepä taisi tehdä niistä huonot pidoltaan. Osin sen takia varmaan sitten normaalipaineiset CrossClimatet tuntuivat niin mukavilta ja pitäviltä talvikeleissä verrattuna niihin nastoihin. Tämän talven ensiliukkailla laskin Crosseista paineita ja minusta se auttoi parempaan pitoon.
        Eli se talvirenkaiden kovempien paineiden käyttö jämäkkyyden vuoksi voinee tulla pidon kustannuksella. Varmaan tästäkin kahta mielipidettä.. Kunnon testejä en ole löytänyt.

Nyt ei kysytty Pentti rengasmerkkiä.

• AutoVaihtooni

Kiitti vinkistä! Olen pitänyt nastarenkaissa kovat paineet, että ajettavuus pysyy vanhassa Avessa hyvänä. Ajattavuus ja melu on 15" nastarenkailla kovilla paineilla oikein hyvä. Pito ei. En osannut yhdistää pidon huononemista koviin paineisiin.

Vakiona tossa t25 mallissa on 16" renkaat.

• load

Kantavuus on kysymyksessä.

• japointtisioli

Ain't no s*hit Sherlock!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      101
      1704
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1541
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1454
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      76
      1336
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1195
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      273
      1100
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1011
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      972
    Aihe