Pseudoscientific Aalto's Methodology

Haluaisin lanseerata uuden termin 'Aalto's Methodology'. Olen nimennyt tuon termin erään julkisilla foorumeilla esiintyneen kreationistin mukaan sekä myös ulkomaisilla keskustelupalstoilla lanseeratun 'Aalto's Law' pohjalta.

Tämä viittaamani kreationisti on yksi Aalto's Methodology -metodin tunnetuimpia soveltajia. Toki on mahdollista että hän on kyseisen menetelmän plagioinut muilta kreationisteilta. Kreationistiset kieroilutekniikat kun tunnetusti leviävät tehokkaasti kreationistien keskuudessa.

Olemme nähneet Aalto's Methodology -menetelmää käytettävän myös täällä palstalla nimimerkin RaamattuOnTosi toimesta. Lienee hänkin kopioinut tämän menetelmän ensin mainitulta kreationistilta.

Aalto's Methodology tarkoittaa pseudotieteellistä tutkimusmenetelmää, jossa:

1. Pseudotieteilijä googlaa valikoimillaan hakusanoilla jonkin web-sivun joka vähintään näyttää tieteelliseltä ko. pseudotieteilijän tai maallikon silmissä. Kuten olemme nähneet, googlattu sivu voi olla todellisuudessa vaikka parodiasivusto.

2. Pseudotieteilijä esittää pseudotieteellisten uskomustensa pohjalta pseudotieteellisen väitteen jolla ei ole joko 1) mitään tekemistä tai 2) on päinvastainen kuin googlaatun artikkelin raportoima tutkimustulos - siis jos artikkeli on edes tieteellisesti validi. Väitteensä näennäiseksi "todisteeksi" pseudotieteilijä linkkaa googlaamassa web-sivun.

3. Kun pseudotieteilijän väite ammutaan alas nolona aivopieruna ja/tai suorana valheensa niin pseudotieteilijä palaa kohtaan #1.

Monissa tapauksissa pseudotieteilijä on tietenkin plagioinut tai vähintään omaksunut pseudotieteelliset uskomuksensa joltain toiselta pseudotieteilijältä.

15

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuikeanMenestyksekäs

      Metodi on lisäksi aivan poikkeuksellisen tehokas perinteiseen tieteelliseen metodiin verrattuna. Kyseisellä metodilla muodostetut väittämät kumoavat jokaisen yksittäisen väitteen kohdalla evoluutioteorian. Näin evoluutioteoria on kumottu perusteellisesti jo useita kymmeniä kertoja.
      Mikä muu metodi kykenee samaan?

      • Eheheheheheee

        No totta Mooses. Kyllä tietyssä helluntaiseurakunnassa kannattaa jo tilata kakkukahvit juhlistamaan tulevaa Nobel-palkintoa joka myönnetään pseudotieteilijöille Kohl ja Aalto.


      • EiToistenAnsioilla
        Eheheheheheee kirjoitti:

        No totta Mooses. Kyllä tietyssä helluntaiseurakunnassa kannattaa jo tilata kakkukahvit juhlistamaan tulevaa Nobel-palkintoa joka myönnetään pseudotieteilijöille Kohl ja Aalto.

        Vähän sitä Nobelia epäilen. IQ Nobel saattaisi olla mahdollinen, mutta sekin vaatii itse tehtyä tutkimusta. Plagiointi ei riitä.

        "Ig Nobel -palkinto eli Huumori-Nobel[1] on parodia vuosittain jaettavista Nobel-palkinnoista. Se jaetaan vuosittain lokakuun alussa samoihin aikoihin kuin Nobel-palkinnot. Palkinnot myöntää tieteen huumorilehti Annals of Improbable Research (AIR) kymmenelle eri tieteenalan tutkimukselle, ”jotka saavat ihmiset ensin nauramaan ja sitten miettimään”. Ig Nobel -palkintoja on myönnetty kymmenessä eri kategoriassa vuodesta 1991 lähtien[2]. Nykyisin palkintojenjakotilaisuus järjestetään Harvardin yliopiston Sanders Theatressa ja palkinto saa muutenkin tukea yliopiston taholta. Ensimmäiset palkinnot jaettiin perustein ”tutkimusta ei voi eikä pidä toistaa”. "


      • Aallonliplatusta
        EiToistenAnsioilla kirjoitti:

        Vähän sitä Nobelia epäilen. IQ Nobel saattaisi olla mahdollinen, mutta sekin vaatii itse tehtyä tutkimusta. Plagiointi ei riitä.

        "Ig Nobel -palkinto eli Huumori-Nobel[1] on parodia vuosittain jaettavista Nobel-palkinnoista. Se jaetaan vuosittain lokakuun alussa samoihin aikoihin kuin Nobel-palkinnot. Palkinnot myöntää tieteen huumorilehti Annals of Improbable Research (AIR) kymmenelle eri tieteenalan tutkimukselle, ”jotka saavat ihmiset ensin nauramaan ja sitten miettimään”. Ig Nobel -palkintoja on myönnetty kymmenessä eri kategoriassa vuodesta 1991 lähtien[2]. Nykyisin palkintojenjakotilaisuus järjestetään Harvardin yliopiston Sanders Theatressa ja palkinto saa muutenkin tukea yliopiston taholta. Ensimmäiset palkinnot jaettiin perustein ”tutkimusta ei voi eikä pidä toistaa”. "

        Aallolla olisi tutkimuskenttää valita asti.
        Esimerkiksi kuinka nopeasti genomin väistämätön rappeutuminen etenee.Vakionopeudella vai kiihtyvällä?
        Miten nopeasti rappeutumisen vaikutukset ilmenevät keskeisissä ominaisuuksissa kuten liikkumiskyvyssä,eliniässä ja kognitiivisissa taidoissa?
        Oikea vastaansanomattomin todistein perusteltu tieteellinen tutkimus kumoaisi evo-opin että heilahti!
        Ei enää tarvitsisi kumota evoa pienenpieni pala kerrallaan päivästä toiseen.
        Jäisi enemmän aikaa rukouksiin ja ylistykseen.Nehän ne lopultakin ovat ainoa varma tie ikuisuuteen Vanhurskaiden seurassa.Ja PH:n!


      • Pro-Aalto
        EiToistenAnsioilla kirjoitti:

        Vähän sitä Nobelia epäilen. IQ Nobel saattaisi olla mahdollinen, mutta sekin vaatii itse tehtyä tutkimusta. Plagiointi ei riitä.

        "Ig Nobel -palkinto eli Huumori-Nobel[1] on parodia vuosittain jaettavista Nobel-palkinnoista. Se jaetaan vuosittain lokakuun alussa samoihin aikoihin kuin Nobel-palkinnot. Palkinnot myöntää tieteen huumorilehti Annals of Improbable Research (AIR) kymmenelle eri tieteenalan tutkimukselle, ”jotka saavat ihmiset ensin nauramaan ja sitten miettimään”. Ig Nobel -palkintoja on myönnetty kymmenessä eri kategoriassa vuodesta 1991 lähtien[2]. Nykyisin palkintojenjakotilaisuus järjestetään Harvardin yliopiston Sanders Theatressa ja palkinto saa muutenkin tukea yliopiston taholta. Ensimmäiset palkinnot jaettiin perustein ”tutkimusta ei voi eikä pidä toistaa”. "

        Nyt ehdottamaan Aallolle IQ Nobelia ... Kyllähän tuollainen nero arvoisensa palkinnon ansaitsee.


      • onsesekosepäse

        Tosiaan on huikea menetelmä tämä Aallon menetelmä. Tänäänkin evoluutioteoria on aivopierut kumoon jo ainakin kaksi kertaa ROTin toimesta.


    • Se.Aallon.pituus.hehe

      Onko ROT ehtinyt aivopiereskellä tälle päivälle evoluutioteorian nurin? Vaiko maaninen vaihe vaihtunut taas depressioksi?

      • Taksisuhari.Korsosta

        ROT ei ole ollut oikein vedossa viime aikoina. Aika löysiä aivopieruja on kyseinen pelle päästellyt.


    • Tomi.Aaltopahvi

      Onko kenelläkään tallella niitä keskusteluja joissa biibbeli linkitti aivopierujensa "todisteiksi" huumorisivuja?

    • Plagiarismia

      >>Monissa tapauksissa pseudotieteilijä on tietenkin plagioinut tai vähintään omaksunut pseudotieteelliset uskomuksensa joltain toiselta pseudotieteilijältä.

      Aallon kohdalla taitaa olla lähes kaikki plagioitua. Eikös Aallolla ja jollakin toisella pseudotieteilijällä ollut julkisuudessa sanailua siitä kun Aalto röyhkeästi plagioi sen toisen hörhön aivopieruja?

      Omahyväinen Aalto haluaa esitellä muiden aivopieruja ominaan kun ei kykene itse saamaan aikaan riittävän pseudotieteellisiä aivopieruja.

      • PlagiointikoEiVäärin

        Kohliahan tuo lainaili. Kohl ei varmaan tiedä lainailun jatkuvan, mutta nyt suomen kielellä.
        On helppo erottaa, mikä on lainattua ja mikä ROT:n itsensä tuottamaa. Tason pudotus on melkoinen.


    • Viime aikoina ROT on alkanut linkittämään todisteeksi omaa blogisivustoaan, joka koostuu joukosta pseudotieteellisiä "artikkeleita". Kommentoinnin pseudotieteilijä on tietenkin ko. blogissa disabloinut, jotta kukaan ei pääsisi kirjoittamaan kannaltaan kiusallisia kommentteja.

    • Tiedoksi uusille palstalaisille. Palstalla ajoittain maanisestikin uskonnollis-pseudotieteellisiä höperöintejään esittävä nimimerkki 'RaamattuOnTotuus' eli lyhennelmänä ROT noudattaa avauksessani kuvattua pseudotieteellistä menetelmää.

      Huvittavaa on että, jopa hänen nimimerkkinsä 'RaamattuOnTotuus' sisältää Raamatun kehäpäätelmään perustuvan epätoden uskomuksen.

      • Lisäksi hän
        - lisäilee Raamatun totuuteen ateistis-evolutionistisen tieteen käsitteitä (DNA, epigenetiikka, genomi)...
        - antaa palttua Raamatun totuudelle jos se ei sovi senkertaisiin tarkoituksiin...


      • On huomattavaa, että ainoan huomattavaa kannatusta saaneen Raamatullisen Luonnontieteellisen Totuuden (Maan littanuuden) ROT jyrkästi ja järkähtämättömästi kiistää, ja asettuu täten uhkarohkeasti Herransa vihalle alttiiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe