Pitääkö ilmoittaa lääkärille, kun lopettaa

Kolesteroli-lääkityksen

Olen käyttänyt kolesteroli lääkettä muutaman kuukauden ja nivelkipuja ja väsymystä. Pitääkö ilmoittaa lääkärille kun lopetan lääkityksen?

7

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä kannattaa ilmoittaa, ettei tietoihin jää väärää informaatiota heikosta hoitovasteesta.

      Jos olet käyttänyt simvastatiinia, niin kysy lääkäriltäsi atorvastatiinia. Kokeile sitä, se on pitkä- ja hidasvaikutteisempi, eli ei ole niin "äkäistä" kuin simvastatiini.

      • Alkuperäinen-kirjoittaja

        Minulla on tämä atorvastatin 10mg 1 päivässä


    • Kyllävaann

      Kyllä varmaan kannattaa ilmoittaa lääkärille kun lopetat lääkityksen!

    • ohileikattu.matkamies

      Kyllä kolestorolilääkkeistä löytyy hakemalla hyvä. Eli kannatan käyttöä, silloin kun vielä käyttäjä on hengissä.
      Itselleni Simvastatin teki ikävät veripurkaumat jalkoihin ja lääkitys lopetettiin.
      Hakemalla löydettiin sitten päivittäisessä käytössä oleva lääke, eli Rosuvastatin.
      Siitä ei ole tullut negatiivisa oireita. Olisipa jo aikaa sitten löytynyt lääke.
      Verenpaineet kannattaa hoitaa, syödä terveellisesti ja kylläkin lääkkeet ottaa, kun meillä näitä sairauksia on.
      Itse aikoinaan laistin niin verenpaineen hoidot jne. Eli oma vika, ja ohileikattu, sekä pikkusuonetkin tukossa. En ole tupakoinut, enkä juopotellut, mutta syöpötellyt kyllä.
      Lenkkiä, niin sinistä, kuin punaista, päivittäin ja eväänä. Tuskin enää syön.
      Sydänpuolen lupaus elämälle on, kun kaikki varjoainekuvaukset ym. on läpikäyty.
      Seuraava "puristus" on amen, emme valitettavasti voi enempää. Siis haloo minä itse.
      Olisinpa hoitanut ravintopuolen ja verepaineen ajoissa. Vuorotyö verotti ehkä jotain, jota koko elämäni olen tehnyt. Työ kyllä takasi hyvän fyysisen kunnon, mutta kuitenkin.

      Suosittelen kaikille, että älä tupakoi, älä juopottele, eli kaljoittele, jätä rasvaiset ruat, sekä varmista verenpaineesi. Jos sitä on, niin todella hoida sitä. Meillä on vain yksi elämä, yksi fyysinen ruumis- hengen kanssa ja kun se pettää, niin se on ilman henkeä.
      Kuka roppaa hoitaa, on aina jokainen, se minä itte. Ei sitä toiset hoida, mutta voivat suositella meille itselle, että näin ja näin. Loppu on sitten meistä paljon kiinni ja osaltaa geenit, mitkä on matkalle saatu.

    • kalkkiaseon

      Minä ilmoitin lääkärille etten ala enään käyttämään statiineita sillä mulla tuli selkälihakset kipeiksi parissa kuukaudessa ja muistiinkin tuli sanomista. Perustelin noilla väitteillä.

      http://wainanjutut.blogspot.fi/2015/04/kovatrasvat-ja-kolesteroli-ystavamme.html

      Jos teillä on jollakulla sattumoisin todistekaappi jossa on toteen näytetty kolesterolin turmiollisuus niin tuokaa linkkiä tänne?

      Eli minusta tuntuu pikku hilijaa tää jupakka suorastaan lapselliselta... lukeneet ihmiset.

    • Vanhempi-nainen

      Minulla on thyroxin lääkitys ja kamala väsymys ja kun aloitin kolesteroli lääkkeen, niin väsymys vain paheni . Ei kai tässä ole muuta vaihto ehtoa, kun lopettaa kolesteroli lääkkeen ottaminen.

      • kalkkiaseon

        Auto klinikka tutkimus tuli siihen tulokseen notta naisilla kolesterolit 7-9 tietää pitkää ikää. Tämän tutkimuksen tulokset on jossakin arkistojen kätköissä ku se ei sovi Käypä hoito agendaan.

        Statiineitten vaikuttavuus tutkimusta mietiskelee proffa Huupponen Turusssa ja kymmenen vuotta on aikaa kulunut ja pari milijoonaa euroa rahaa. Varmaan on notta myönteisiä tuloksia ei ole eikä tule olemaan.

        Utriaiselta löytyy tilastoo jos niistä tykkää.

        https://sites.google.com/site/leinoutriainen/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1404
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1109
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      77
      780
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      721
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe