Vasemmistoliitto on paras puolue työväelle!

Timon.tunnustus

Sanoo Timo Soini plokissaan. Persuthan sitä ei enää ole, koska jätin sen omantunnon syistä.

145

1190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • racism_is_for_idiots

      Timohan alkoi puhumaan järkeä, kun pääsi rasisteista eroon!

      • JapäätyiPunaRasisteihin

        Niin sinisistä, aivan........


      • 11111222222

        Tunnetustihan tämä timo puhuu potaskaa, mutta näillehän kelpaa kaikki. Timollaku ei ole enää mistä puhua mitään.


    • jjtt

      Missä Suomella on vara maksaa Eun/ jäsenmaksua melkein 2miljardija euroa vuodessa, mutta ei ole varaa poistaa asunnottomuutta ja ruokajonoja ja kaikille riittävä toimeentulo olipa hänellä töitä tai ei, nyky-yhteiskunnassa ei kaikille riitä töitä tämä on varma siitä pitää automaatio huolen ja ropotit.

      • SuomalainenJääKadulle

        Oletko rasisti !! Kuten vihervasurisuvakit vaativat, matut ensin ja sitten vasta suomalaiset!!!
        Helsingissä on jo tilanne että kantaväestö jätetään kadulle, kun maahantulijat ottavat asunnot haltuunsa ohi jonon. Ja vihervasurisuvakkien luvalla!!!
        Miksi Helsingin vihreät eivät tätä asiaa hoida, kysynpä vaan?


      • persut_mamuttaa
        SuomalainenJääKadulle kirjoitti:

        Oletko rasisti !! Kuten vihervasurisuvakit vaativat, matut ensin ja sitten vasta suomalaiset!!!
        Helsingissä on jo tilanne että kantaväestö jätetään kadulle, kun maahantulijat ottavat asunnot haltuunsa ohi jonon. Ja vihervasurisuvakkien luvalla!!!
        Miksi Helsingin vihreät eivät tätä asiaa hoida, kysynpä vaan?

        Miksi persut sitten päästivät tänne hallitusaikanaan yli 100 000 mamua? Eikö niiden tuloa olisi kannattanut vaalilupausten mukaan rajoittaa?


      • Mistä tekin olette kotoisin? Ei maailman onnellisimman kansan jäsen kirjoittele tuollaista jaskaa mihin te syyllistytte! Menkää sinne mistä tulittekin sillä meidän onnelaamme te ette pilaa!


      • persut_mamuttaa
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mistä tekin olette kotoisin? Ei maailman onnellisimman kansan jäsen kirjoittele tuollaista jaskaa mihin te syyllistytte! Menkää sinne mistä tulittekin sillä meidän onnelaamme te ette pilaa!

        Persurasistit eivät vaan ymmärrä ...


      • persut_mamuttaa kirjoitti:

        Persurasistit eivät vaan ymmärrä ...

        En edes tiedä muita persurasisteja kuin nyt sinut, joten en kykene siltä osin kommentoimaan.


      • mamuttajax

        persut_mamuttaa on itse syyllinen maahanmuuttoon, mutta kun homma meni pieleen on tämä tolvana keskittynyt syyttämään muita omasta mokastaan.
        Lapsellisen läpinäkyvää.


      • persut_mamuttaa
        mamuttajax kirjoitti:

        persut_mamuttaa on itse syyllinen maahanmuuttoon, mutta kun homma meni pieleen on tämä tolvana keskittynyt syyttämään muita omasta mokastaan.
        Lapsellisen läpinäkyvää.

        100 000 persujen tänne haalimaa mamua todistaa jotain ihan muuta!


      • Vasuri_Mamuttaa
        persut_mamuttaa kirjoitti:

        100 000 persujen tänne haalimaa mamua todistaa jotain ihan muuta!

        persut_mamuttaa on itse syyllinen maahanmuuttoon, mutta kun homma meni pieleen on tämä tolvana keskittynyt syyttämään muita omasta mokastaan.
        Lapsellisen läpinäkyvää. taas...


      • persut_mamuttaa
        Vasuri_Mamuttaa kirjoitti:

        persut_mamuttaa on itse syyllinen maahanmuuttoon, mutta kun homma meni pieleen on tämä tolvana keskittynyt syyttämään muita omasta mokastaan.
        Lapsellisen läpinäkyvää. taas...

        100 000 persujen (Soini, Huhtasaari, Halla-aho jne.) hallitusaikanaan tänne haalimaa mamua todistaa jotain ihan muuta!
        Minun syyttämiseni hallituspäätöksistä osoittaa sinun olevan normaalipersuakin typerämpi ääliö.


      • vasurit_mamuttaa
        persut_mamuttaa kirjoitti:

        100 000 persujen (Soini, Huhtasaari, Halla-aho jne.) hallitusaikanaan tänne haalimaa mamua todistaa jotain ihan muuta!
        Minun syyttämiseni hallituspäätöksistä osoittaa sinun olevan normaalipersuakin typerämpi ääliö.

        persut_mamuttaa on itse syyllinen maahanmuuttoon, mutta kun homma meni pieleen on tämä tolvana keskittynyt syyttämään muita omasta mokastaan.
        Lapsellisen läpinäkyvää. taas...

        Esitäpä meille jokin kutsusopimus jossa on tuo sanottu.
        Esim persujen allekirjoittamana. Eipä taida löytyä......

        Kyllähän nuo 100.000 tulivat sinun ja muiden vasureiden kutsumana...
        Olet kyllä normaalipersuakin typerämpi ääliö.


      • persut_mamuttaa
        vasurit_mamuttaa kirjoitti:

        persut_mamuttaa on itse syyllinen maahanmuuttoon, mutta kun homma meni pieleen on tämä tolvana keskittynyt syyttämään muita omasta mokastaan.
        Lapsellisen läpinäkyvää. taas...

        Esitäpä meille jokin kutsusopimus jossa on tuo sanottu.
        Esim persujen allekirjoittamana. Eipä taida löytyä......

        Kyllähän nuo 100.000 tulivat sinun ja muiden vasureiden kutsumana...
        Olet kyllä normaalipersuakin typerämpi ääliö.

        100 000 persujen (Soini, Huhtasaari, Halla-aho jne.) ja lesta Sipilän hallitusaikanaan tänne haalimaa mamua todistaa jotain ihan muuta!
        Minun syyttämiseni hallituspäätöksistä osoittaa sinun olevan normaalipersuakin typerämpi ääliö.


      • vasurit_mamuttaa
        persut_mamuttaa kirjoitti:

        100 000 persujen (Soini, Huhtasaari, Halla-aho jne.) ja lesta Sipilän hallitusaikanaan tänne haalimaa mamua todistaa jotain ihan muuta!
        Minun syyttämiseni hallituspäätöksistä osoittaa sinun olevan normaalipersuakin typerämpi ääliö.

        persut_mamuttaa on itse syyllinen maahanmuuttoon, mutta kun homma meni pieleen on tämä tolvana keskittynyt syyttämään muita omasta mokastaan.
        Lapsellisen läpinäkyvää. taas...

        Esitäpä meille jokin kutsusopimus jossa on tuo sanottu.
        Esim persujen allekirjoittamana. Eipä taida löytyä......

        Kyllähän nuo 100.000 tulivat sinun ja muiden vasureiden kutsumana...
        Olet kyllä normaalipersuakin typerämpi ääliö.

        Etkö ressukka uskalla vastata ????


      • 1111122222

        Kyllähän se on niin että tämä lipposen paavo muutti tätä maahanmuutto lakia silleen,että tänne pääsee kuka tahansa, sekä myi päätäntä vallan maahanmuutto asiasta brysseliin.Silloin ei ollut perussuomalaiset hallituksessa, Kannattaisiko lahopää ottaa asiasta ensin selvää ja sitten vasta kirjoitella???. Jos täällä joku on rasisti niin se olet sinä lahopää, koska suomessahan ei ole muita rasisteja kuin nämä anarkistiset rasistit.


      • persut_mamuttaa
        1111122222 kirjoitti:

        Kyllähän se on niin että tämä lipposen paavo muutti tätä maahanmuutto lakia silleen,että tänne pääsee kuka tahansa, sekä myi päätäntä vallan maahanmuutto asiasta brysseliin.Silloin ei ollut perussuomalaiset hallituksessa, Kannattaisiko lahopää ottaa asiasta ensin selvää ja sitten vasta kirjoitella???. Jos täällä joku on rasisti niin se olet sinä lahopää, koska suomessahan ei ole muita rasisteja kuin nämä anarkistiset rasistit.

        Poistattamalla muiden vastauksia et pysty muuttamaan sitä tosiasiaa, että persujen hallituskaudella ja hyväksynnällä maahamme haalittiin yli 100 000 uutta kehitysmaamuslimia!
        Ei niistä voi Lipposta mitenkään syyttää ... halooooo ....


      • 1111122222

        Etkös vitun kurahaara ymmärrä, kokoomus se vastaa maahanmuutosta!!!!!!!!!!!!!! Siinä käytettiin lipposen aikaan saamaa lakia tähän maahanmuuttoon!!!!!!!!!!!!!! Eli lipponen myi maahanmuutto asiat eu-lle joten eu päättää siitä kuinka paljon tänne pitää niitä ottaa!!!!!. Vitun lahopää!!!!!! Itse olen ollut politiikassa mukana yli 30 vuotta tietoa löytyy!!!!!!!!! Älä s...………….tan kakara isää naimaan opeta.


      • persut_mamuttaa
        1111122222 kirjoitti:

        Etkös vitun kurahaara ymmärrä, kokoomus se vastaa maahanmuutosta!!!!!!!!!!!!!! Siinä käytettiin lipposen aikaan saamaa lakia tähän maahanmuuttoon!!!!!!!!!!!!!! Eli lipponen myi maahanmuutto asiat eu-lle joten eu päättää siitä kuinka paljon tänne pitää niitä ottaa!!!!!. Vitun lahopää!!!!!! Itse olen ollut politiikassa mukana yli 30 vuotta tietoa löytyy!!!!!!!!! Älä s...………….tan kakara isää naimaan opeta.

        No miten sitten selität sen, että persujen hallituskaudella ja hyväksynnällä maahamme haalittiin yli 100 000 uutta kehitysmaamuslimia? Kysyikö persut Lipposelta neuvoa vai? ... heheheh


    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Tottakai on. Timppa on oikeessa!

      • Vasemmisto.oppositioon

        Timppahan on aina pitänyt vasureita yksinkertaisina tolloina.
        Joutui kouluttamaan arhistakin tavoille monta kertaa.
        Ja nyt typerä vasuri jopa kiittää siitä, hehheheheeeheeee


      • vasemmisto.vaalivoittoon
        Vasemmisto.oppositioon kirjoitti:

        Timppahan on aina pitänyt vasureita yksinkertaisina tolloina.
        Joutui kouluttamaan arhistakin tavoille monta kertaa.
        Ja nyt typerä vasuri jopa kiittää siitä, hehheheheeeheeee

        Timppa on siis viisastunut maailmanmatkoillaan ja rukousaamiaisillaan!


      • Vasemmisto.niuvanniemeen
        vasemmisto.vaalivoittoon kirjoitti:

        Timppa on siis viisastunut maailmanmatkoillaan ja rukousaamiaisillaan!

        Arhis ei viisastunut millään, vaikka monta kertaa koulutettiin, muta hän onkin idiootti typerä vasuri kuten sinäkin..


      • oikeistokakaran.itkut
        Vasemmisto.niuvanniemeen kirjoitti:

        Arhis ei viisastunut millään, vaikka monta kertaa koulutettiin, muta hän onkin idiootti typerä vasuri kuten sinäkin..

        Minun ja Arhimäen jatkuva solvaaminen osoittaa sinun olevan normaalipersuakin typerämpi ääliö.


      • Vasemmisto.niuvanniemeen
        oikeistokakaran.itkut kirjoitti:

        Minun ja Arhimäen jatkuva solvaaminen osoittaa sinun olevan normaalipersuakin typerämpi ääliö.

        Oikeiston jatkuva solvaaminen osoittaa sinun olevan vain sairas vasuri-idiootti.


    • Vassaritpölhöjä

      Onko työssä käyvä henkilö työväkeen laskettavissa ?

      • loisivatporvarit

        Kokeile joskus työntekoa niin huomaat.


      • loisivatporvarit kirjoitti:

        Kokeile joskus työntekoa niin huomaat.

        Mitä ne ovat? Mistä niitä löytää? Siis loisivia porvareita kun niitä ei, siis porvareita, ole ollut edes olemassa satoihin vuosiin. Koko porvari hype on pelkkää komuloisten märkää unta jonka avulla he pyrkivät osoittamaan jonkun heitä ahdistelevan. On tietysti hyvä valita ahdistelija joka on ollut vähintään 300 vuotta matojen ruokana koska sellainen tuskin alkaa vastaan enää väittämään.

        Kaikki me olemme työssäkäyviä paitsi työttömät harvemmin, meitä on kahden sortin työläisiä. Sinun kaltaisiasi jotka eivät tule toimeen ilman fiksumpien työläisten avittamista. Te ette kykene toimimaan omaehtoisesti vaan vaaditte jonkun muun järjestämään teille työtä ja kun hän sen tekee te alatte haukkumaan häntä porvariksi ja riistäjäksi!

        Miksi ihmeessä te ensin haluatte jonkun järjestävän työtä mutta heti kun sen työn saa alkaa haukkuminen? Pahainen rakkikin on teitä fiksumpi eikä ahdistele ruokkijaansa.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Mitä ne ovat? Mistä niitä löytää? Siis loisivia porvareita kun niitä ei, siis porvareita, ole ollut edes olemassa satoihin vuosiin. Koko porvari hype on pelkkää komuloisten märkää unta jonka avulla he pyrkivät osoittamaan jonkun heitä ahdistelevan. On tietysti hyvä valita ahdistelija joka on ollut vähintään 300 vuotta matojen ruokana koska sellainen tuskin alkaa vastaan enää väittämään.

        Kaikki me olemme työssäkäyviä paitsi työttömät harvemmin, meitä on kahden sortin työläisiä. Sinun kaltaisiasi jotka eivät tule toimeen ilman fiksumpien työläisten avittamista. Te ette kykene toimimaan omaehtoisesti vaan vaaditte jonkun muun järjestämään teille työtä ja kun hän sen tekee te alatte haukkumaan häntä porvariksi ja riistäjäksi!

        Miksi ihmeessä te ensin haluatte jonkun järjestävän työtä mutta heti kun sen työn saa alkaa haukkuminen? Pahainen rakkikin on teitä fiksumpi eikä ahdistele ruokkijaansa.

        Ja sinähän se sosiaalipummina kaikkein pahin rakkikoira olet, kun puret jatkuvasti elättäjiesi kättä. Häpeäisit!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Ja sinähän se sosiaalipummina kaikkein pahin rakkikoira olet, kun puret jatkuvasti elättäjiesi kättä. Häpeäisit!

        Vakuutusyhtiö maksaa eläkkeeni, sitä en ole koskaan moittinut koska aina rahat ovat tulleet sovitusti!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Vakuutusyhtiö maksaa eläkkeeni, sitä en ole koskaan moittinut koska aina rahat ovat tulleet sovitusti!

        Ja sama vakuutusyhtiö vie nekin rahat meidän työssäkäyvien palkoista. Eli elät meidän rehellisten työläisten maksamilla avustuksilla!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Ja sama vakuutusyhtiö vie nekin rahat meidän työssäkäyvien palkoista. Eli elät meidän rehellisten työläisten maksamilla avustuksilla!

        Työnantajasi maksaa jotta sinä joskus saat eläkkeen. Miten päättelet olevasi rehellinen työläinen? Jutuistasi päätellen et ole. olet pelkkä paskakomuloinen joka pääosan työajastaan luimistelee tekemättä mitään.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Työnantajasi maksaa jotta sinä joskus saat eläkkeen. Miten päättelet olevasi rehellinen työläinen? Jutuistasi päätellen et ole. olet pelkkä paskakomuloinen joka pääosan työajastaan luimistelee tekemättä mitään.

        Vai on rehellisyyskin sinulle liian abstrakti käsite tajuttavaksi? No senhän olisi saattanut arvata, kun et porvariakaan vielä tiedä. Samassa lauseessa niitä ei voi kylläkään käyttää. Valhehan se sitten olisi.

        Työnantajani on kyllä eri mieltä ja ellei olisi, niin kilpailuttasin heti osaamiseni toisessa firmassa. Kummankin osapuolen tyytyväisyys kun takaa parhaan tuloksen. Ei työnantajan diktatuuri, josta koko ajan unelmoit.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Vai on rehellisyyskin sinulle liian abstrakti käsite tajuttavaksi? No senhän olisi saattanut arvata, kun et porvariakaan vielä tiedä. Samassa lauseessa niitä ei voi kylläkään käyttää. Valhehan se sitten olisi.

        Työnantajani on kyllä eri mieltä ja ellei olisi, niin kilpailuttasin heti osaamiseni toisessa firmassa. Kummankin osapuolen tyytyväisyys kun takaa parhaan tuloksen. Ei työnantajan diktatuuri, josta koko ajan unelmoit.

        Kirjoitustyylistäsi päätellen rehellisyys ei kuulu sinun valikoimiisi!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kirjoitustyylistäsi päätellen rehellisyys ei kuulu sinun valikoimiisi!

        Eikä ymmärryskyky sinun osaamisalueeseesi.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Eikä ymmärryskyky sinun osaamisalueeseesi.

        Ymmärrän sinua paremmin monta asiaa kuten esim sen miten palkka pitää ansaita. Ymmärrän senkin ettei sillä tyylillä jota ay mafia ja komuloiset kauppaavat saa aikaan kuin kurjuutta.

        Minun ymmärrykseni on luonut yrityksen joka minunkin jälkeeni on kymmenisen vuotta toiminut samalla toimialueella samoja tuotteita kehitellen joita itse kehittelin kolmisen vuosikymmentä.

        Maksoivatkin siitä ymmärrykseni tuloksesta sievoisen summan saadakseen käyttää niitä oivalluksiani.

        Mitä arvelet olisiko joku halukas ostamaan ymmärryksesi tuloksia edes kympillä?


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ymmärrän sinua paremmin monta asiaa kuten esim sen miten palkka pitää ansaita. Ymmärrän senkin ettei sillä tyylillä jota ay mafia ja komuloiset kauppaavat saa aikaan kuin kurjuutta.

        Minun ymmärrykseni on luonut yrityksen joka minunkin jälkeeni on kymmenisen vuotta toiminut samalla toimialueella samoja tuotteita kehitellen joita itse kehittelin kolmisen vuosikymmentä.

        Maksoivatkin siitä ymmärrykseni tuloksesta sievoisen summan saadakseen käyttää niitä oivalluksiani.

        Mitä arvelet olisiko joku halukas ostamaan ymmärryksesi tuloksia edes kympillä?

        Ja kuitenkin elät nyt sosiaalitukien varassa. No aika kultaa dementinkin muistot ...


      • porvariloiset kirjoitti:

        Ja kuitenkin elät nyt sosiaalitukien varassa. No aika kultaa dementinkin muistot ...

        Kuten moneen kertaan olen kirjoittanut niin en koko elinaikanani ole saanut sosiaalitukea, ne lapsilisätkin maksettiin vanhemmilleni joskus -40 ja .50 luvuilla.

        Elän ja olen elänyt aina itse ansaitsemillani varoilla ja tulen elämään edelleen. Jos se sinua noin v-tuttaa niin suosittelen töihin menoa jotta itse pääset aikanaan ansaitulle eläkkeelle eläkeläisen sosiaaliturvan eli kansaneläkkeen sijaan.


    • lkuhjeroiuer

      Euroopan komission mukaan Suomen nykyhallituksen poliittiset päätökset lisäävät köyhyyttä ja syrjäytymisriskiä.

      Suomi on sitoutunut vähentämään köyhyyden ja syrjäytymisuhan alla elävien ihmisten määrää 150 000:lla vuosien 2010 – 2020 välisenä aikana. Tavoitteesta huolimatta köyhyys- tai syrjäytymisvaarassa olevien ihmisten määrä on noin 900 000.

      Tavoitteen mukainen köyhyyden ja syrjäytymisen poistaminen edellyttäisi, että kahden vuoden päästä riski koskisi 770 000 ihmistä. Näin ei ole tapahtumassa, arvioidaan sote-alan keskusjärjestössä Sostessa.

      Järjestön oma tuore selvitys osoittaa, että viime vuosina tehtyjen perusturvan leikkausten, erityisesti indeksileikkausten ja -jäädytysten, seurauksena pienituloisten toimeentulo on viime vuosina vaikeutunut. Leikkaukset ovat kohdistuneet etenkin työttömiin, lapsiperheisiin ja opiskelijoihin.

      Sote-järjestöt valmistelevat Sosten johdolla varjosuositukset.
      ”Pienituloisimpien tilannetta heikentää lisäksi se, että asumistuen osuus vuokrasta on jatkuvasti pienentynyt. Tämä ja muu perusturvan heikentyminen yhdessä lisäävät toimeentulotuen käyttöä ja toimeentulotukiriippuvuutta, josta komissiokin esittää maaraportissa huolensa”, toteavat Sosten pääekonomisti Jussi Ahokas ja erityisasiantuntija Anna Järvinen blogissaan.

      • Miksi pitäisi maksaa asumistukea ja jos maksetaan niin miksi siitäkin valitetaan? Olen itse jo 75v enkä ole koskaan saanut asumistukea vaan aina joutunut maksamaan asumiseni itse.

        Mihin sitä tarvitaan ja miksi, siis asumistukea? Se on suurelta osin ay mafian ansiota koska sen sopimukset ovat nostaneet asuntojen valmistamisen niin kalliiksi ettei kansalaisilla ole enää varaa niissä asua ilman valtavia tukisummia.

        Jos ajatellaan vuokra-asuntoja yksityiseltä vuokranantajalta, hän on ostanut vanhan kaksion laitakaupungilta ja maksanut siitä 100'000€. Se on hänen säästöillään maksettu joten on oikein jos hän saa siitä kohtuullisen korvauksen sanotaan vaikka 4% tuoton vuositasolla. Se nostaa kuukausivuokraa 333€ eli jos vastike on 300 niin vuokraksi tulee 633€/kk. Ero jonkun suurvuokranantajan ja yksityisen välillä ei olle kovin suuri.

        Verottaja nappaa tuosta noin kolmanneksen, tuosta katteesta eli noin 110€ jolloin vuokran antajalle jää vain noin 220€ eli 2,2% tuotto neljän prosentin sijaan. Kaikki vain koska kustannustaso on noussut liian korkeaksi jonka ansiosta asumisen hinta on poistunut siitä haarukasta johon useimmilla on varaa.

        Tuo ei vielä ole kaikki, vanha talo ja siihen kuuluvat remontit pitää maksaa. Joku hissiremontti on helposti 3000€/asunto keskimäärin jolloin sinä vuonna ei tule tuottoa prosenttiakaan ja putkiremontista ei taida selvitä edes tuolla hinnalla.

        Miksi siis työläiset valittavat asumisen hinnasta jonka he itse ovat sysänneet itsektään ilottumattomiin? Eikö hieman kannattaisi miettiä kaiken syntyjä syviä ja siirtyä takaisin lapsuusaikani asunmismuotoihin jotka olivat huomattavasti edullisempia. Oli tölli ilman keskuslämmitystä, keittiössä hella ja kahdessa kamarissa muuratut tiiliuunit, oli puuvaja ja oli kaivo josta vesi haettiin ämpärillä keittiöön.Talo oli rakennettu laudasta ja eristeenä oli sahanpurua joka oli jätettä puutyöverstailta. Silti pärjättiin ilman vuokratukia.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Miksi pitäisi maksaa asumistukea ja jos maksetaan niin miksi siitäkin valitetaan? Olen itse jo 75v enkä ole koskaan saanut asumistukea vaan aina joutunut maksamaan asumiseni itse.

        Mihin sitä tarvitaan ja miksi, siis asumistukea? Se on suurelta osin ay mafian ansiota koska sen sopimukset ovat nostaneet asuntojen valmistamisen niin kalliiksi ettei kansalaisilla ole enää varaa niissä asua ilman valtavia tukisummia.

        Jos ajatellaan vuokra-asuntoja yksityiseltä vuokranantajalta, hän on ostanut vanhan kaksion laitakaupungilta ja maksanut siitä 100'000€. Se on hänen säästöillään maksettu joten on oikein jos hän saa siitä kohtuullisen korvauksen sanotaan vaikka 4% tuoton vuositasolla. Se nostaa kuukausivuokraa 333€ eli jos vastike on 300 niin vuokraksi tulee 633€/kk. Ero jonkun suurvuokranantajan ja yksityisen välillä ei olle kovin suuri.

        Verottaja nappaa tuosta noin kolmanneksen, tuosta katteesta eli noin 110€ jolloin vuokran antajalle jää vain noin 220€ eli 2,2% tuotto neljän prosentin sijaan. Kaikki vain koska kustannustaso on noussut liian korkeaksi jonka ansiosta asumisen hinta on poistunut siitä haarukasta johon useimmilla on varaa.

        Tuo ei vielä ole kaikki, vanha talo ja siihen kuuluvat remontit pitää maksaa. Joku hissiremontti on helposti 3000€/asunto keskimäärin jolloin sinä vuonna ei tule tuottoa prosenttiakaan ja putkiremontista ei taida selvitä edes tuolla hinnalla.

        Miksi siis työläiset valittavat asumisen hinnasta jonka he itse ovat sysänneet itsektään ilottumattomiin? Eikö hieman kannattaisi miettiä kaiken syntyjä syviä ja siirtyä takaisin lapsuusaikani asunmismuotoihin jotka olivat huomattavasti edullisempia. Oli tölli ilman keskuslämmitystä, keittiössä hella ja kahdessa kamarissa muuratut tiiliuunit, oli puuvaja ja oli kaivo josta vesi haettiin ämpärillä keittiöön.Talo oli rakennettu laudasta ja eristeenä oli sahanpurua joka oli jätettä puutyöverstailta. Silti pärjättiin ilman vuokratukia.

        Olet ihan oikeassa. Kaikki sosiaalituet pitää ottaa pois kaltaisiltasi, muutenkin hyvin pärjääviltä sosiaalipummeilta.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Kaikki sosiaalituet pitää ottaa pois kaltaisiltasi, muutenkin hyvin pärjääviltä sosiaalipummeilta.

        Saan vain ansaitsemaani tuloa en mitään muuta vaikka se sinua kaiveleekin syvältä! Vakuutus kuten eläkevakuutuskin toimii tavalla josta on sovittu ja tietyillä maksuilla saa tietyn eläkkeen eikä se ole sosiaalitukea vaikka sinun sisuksesi kääntyisivät nurin sen vuoksi!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Saan vain ansaitsemaani tuloa en mitään muuta vaikka se sinua kaiveleekin syvältä! Vakuutus kuten eläkevakuutuskin toimii tavalla josta on sovittu ja tietyillä maksuilla saa tietyn eläkkeen eikä se ole sosiaalitukea vaikka sinun sisuksesi kääntyisivät nurin sen vuoksi!

        Eläke on sosiaalietuus, kuten työttömyysturvakin. Ja omien sanojesi mukaan työttömyysturvalla elävät ovat sosiaalipummeja ja loisia. Joten kun sinä kuulut siihen samaan sakkiin, niin koita vaan tottua itsekkin siihen nimitykseen!
        Tai ala miettiä mitä oikein kirjoittelet muista, jos et kestä niitä omakohtaisesti.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Eläke on sosiaalietuus, kuten työttömyysturvakin. Ja omien sanojesi mukaan työttömyysturvalla elävät ovat sosiaalipummeja ja loisia. Joten kun sinä kuulut siihen samaan sakkiin, niin koita vaan tottua itsekkin siihen nimitykseen!
        Tai ala miettiä mitä oikein kirjoittelet muista, jos et kestä niitä omakohtaisesti.

        Eläke ei ole sosiaalietuus vaan vakuutuskorvaus. Jos se maksettaisiin verovaroista se olisi sosiaalietuuden kaltainen mutta nyt se maksetaan eläkevakuutusyhtiön varoista!

        Opi nyt loinen näkemään maailma todellisena!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Eläke ei ole sosiaalietuus vaan vakuutuskorvaus. Jos se maksettaisiin verovaroista se olisi sosiaalietuuden kaltainen mutta nyt se maksetaan eläkevakuutusyhtiön varoista!

        Opi nyt loinen näkemään maailma todellisena!

        Meidän työssäkäyvien työttömyysvakuutusmaksuistahan se faktisesti maksetaan. Eli saat meiltä sosiaaliapua, vaikka kuinka yrität asiaa kierrellä.
        Yritä jatkossa pysyä kirjoituksissasi asiallisena, niin ehkäpä me muutkin alamme tehdä niin !


      • porvariloiset kirjoitti:

        Meidän työssäkäyvien työttömyysvakuutusmaksuistahan se faktisesti maksetaan. Eli saat meiltä sosiaaliapua, vaikka kuinka yrität asiaa kierrellä.
        Yritä jatkossa pysyä kirjoituksissasi asiallisena, niin ehkäpä me muutkin alamme tehdä niin !

        Olet aika torvelo etkä tiedä mitään maailmasta. Komuharha on vallannut aivosi tyystin joten yritä edes päästä eroon!

        Työttömyysvakuutusmaksut eivät riitä edes 5%:n työttömyyskorvauksista vaan niin veronmaksajat kuin työnantajatkin maksavat yhteensä noin 985% työttömyyskorvauksista joten ay mafialla saattaa olla tuo 5% äänivalta asioista päätettäessä.

        Työeläkkeet sen sijaan rahoitetaan työeläkevaroista 100% eikä verovaroja käytetä senttiäkään siihen. Mikä saa komuloisen pään noin sekaisin ettei viitsi edes itsestään selvyyksiä selvittää itselleen vaan jatkaa pravdan myötä elämistään?

        Olen aina ollut sinua asiallisempi kommenteissani ja niin se näyttää olevan tulevaisuudessakin.

        En saa sinulta sosiaaliapua hituistakaan! Kun sinulla nyt on tietokone käytössä niin sieltä selviää miten työttömyyskorvaukset rahoitetaan ja miten työeläkkeet kunhan hakee noita tietoja joltain asialliselta sivulta joka kirjoittaa faktaa eikä yritä selvitä MV höpöjen palstoilla.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Olet aika torvelo etkä tiedä mitään maailmasta. Komuharha on vallannut aivosi tyystin joten yritä edes päästä eroon!

        Työttömyysvakuutusmaksut eivät riitä edes 5%:n työttömyyskorvauksista vaan niin veronmaksajat kuin työnantajatkin maksavat yhteensä noin 985% työttömyyskorvauksista joten ay mafialla saattaa olla tuo 5% äänivalta asioista päätettäessä.

        Työeläkkeet sen sijaan rahoitetaan työeläkevaroista 100% eikä verovaroja käytetä senttiäkään siihen. Mikä saa komuloisen pään noin sekaisin ettei viitsi edes itsestään selvyyksiä selvittää itselleen vaan jatkaa pravdan myötä elämistään?

        Olen aina ollut sinua asiallisempi kommenteissani ja niin se näyttää olevan tulevaisuudessakin.

        En saa sinulta sosiaaliapua hituistakaan! Kun sinulla nyt on tietokone käytössä niin sieltä selviää miten työttömyyskorvaukset rahoitetaan ja miten työeläkkeet kunhan hakee noita tietoja joltain asialliselta sivulta joka kirjoittaa faktaa eikä yritä selvitä MV höpöjen palstoilla.

        Me työeläkemaksuja maksavat työssäkäyvät maksamme sinunkin sosiaaliapusi ... älä siis sotke "komuleita" tähänkin asiaan.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Me työeläkemaksuja maksavat työssäkäyvät maksamme sinunkin sosiaaliapusi ... älä siis sotke "komuleita" tähänkin asiaan.

        Sinun osuutesi on olematon ja pääosan maksaa työnantaja!

        Vakuutuskorvaus kuten työeläke ei ole sosiaaliapua. Jos vielä väität virheellisesti niin olet pököpää komuloinen ja keskustelu päättyy siihen sillä on sinunkin jo opittava reaalia maailmaa komupravdan sijaan!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Sinun osuutesi on olematon ja pääosan maksaa työnantaja!

        Vakuutuskorvaus kuten työeläke ei ole sosiaaliapua. Jos vielä väität virheellisesti niin olet pököpää komuloinen ja keskustelu päättyy siihen sillä on sinunkin jo opittava reaalia maailmaa komupravdan sijaan!

        Toimisikohan matemaattinen lähestymistapa paremmin extyöloiseen?

        "Ilmaista rahaa seinästä ilman työntekoa" = sosiaaliapua = oma ilmauksesi ≠ "komupravda"


    • Vasuri-miesneidin-häpeä

      Vasuri itki, voivotti ja valitti tuskissaan. Lopulta hän joutui myöntämään ja pyytämään anteeksi tovereiltaan.
      Hän oli käynyt salaa töissä ja tienannut omaa rahaa!!
      Tästä julmistuneena puoluekomitea määräsi vasurin riisumaan lempimekkonsa ja pukeutumaan housuihin!

      • sairaan_tyhmät_porvarit

        Oikeistokakaran aivotonta mokellusta. Huomaa hyvin, että porvarien älyn määrä ei vaan nouse ahnehditulla rahallakaan ...


    • uioweyruiwe

      Aktiivimalli lisää heikoimmassa asemassa olevien ihmisten köyhyyttä, toimeentulotukiriippuvuutta ja byrokratiaa. Erityisen heikossa asemassa ovat sairaat ja tosiasiassa työkyvyttömät työttömät, joille ei kuitenkaan ole myönnetty työkyvyttömyyseläkettä.

      Euroopan Komissiokin huomioi, että aktiivimalli voi heikentää heikossa työmarkkina-asemassa olevien ihmisten toimeentuloa alueilla, joilla ei löydy töitä eikä aktivointitoimia ole tarjolla. Komissio epäilee myös palveluiden rahoituksen riittävyyttä. Muita mallin puutteita ei raportissa kuitenkaan käsitellä sen tarkemmin.

    • VasurinKääntöKusiHousut

      Sininen Timo on ruvennnut vasuriksi ??

      No siinähän petturi on siirtynyt pettureiden joukkoon.

      Ja näin kääntyy takki ja takki kääntyy näin, kun petos-Timo astelee pettureiden joukkoon.

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Timo kertoi vaan totuuden, ei muuta!


      • vasemmisto.oppositioon
        vasemmisto.vaalivoittoon kirjoitti:

        Timo kertoi vaan totuuden, ei muuta!

        Samaa mieltä, SiniPaskaVasurilla ei ole tulevaisuutta. Se on Totuus.


      • persuilu_on_mielisairaus
        vasemmisto.oppositioon kirjoitti:

        Samaa mieltä, SiniPaskaVasurilla ei ole tulevaisuutta. Se on Totuus.

        Enpä sellaista yhtäkään tunne, mutta Timohan voi olla sellainen. Takkiaan kääntelevä persuhan hän sisimmältään yhä on!


    • kepulimafia

      Ja kommenttien poistot vaan jatkuu aivottomien kepulikakaroiden ja korruptoituneen ylläpidon toimesta.
      Tätäkö on sananvapaus Suomi24:ssä?

    • yuiyuy

      Aktiivimalli aktivoi samat ihmiset, jotka olivat aktiivisia jo ennen aktiivimallia. Kaikilta muilta se leikkaa, eli se on pelkkä tukileikkuri. Koska se on leikkuri, niin se on suoraan vastoin hallituksen kiky-sopimusta solmittaessa antamaa lupausta olla leikkaamatta työttömyysetuuksia.

    • Sormetraamatullajuu

      Vasuripöljä siis uskoo mitä tahansa, jopa Timo Soinia! Hah-hah-haa!

      • SOS-mamutushallitus

        Onhan Timo sentään mies verrattuna lesta-Sipilään, joka kutsui maailmalta mamuja jopa kotiinsa asumaan!


      • VAS.homotusoppositio
        SOS-mamutushallitus kirjoitti:

        Onhan Timo sentään mies verrattuna lesta-Sipilään, joka kutsui maailmalta mamuja jopa kotiinsa asumaan!

        Pahinta on se että me vasurit uskomme myös omat paskapuheemme.
        Onkohan kielestä moskovan-matkoilla lähtenyt makuaisti??


      • SOS-mamutushallitus
        VAS.homotusoppositio kirjoitti:

        Pahinta on se että me vasurit uskomme myös omat paskapuheemme.
        Onkohan kielestä moskovan-matkoilla lähtenyt makuaisti??

        Kekkonenhan oli todellakin kepuli, joka nuoli Breshnevin persettä kuin koira. Ja Sipilä jatkaa perinnettä, mutta on laajentanut makuvalikoimaansa jopa Kokoomuksen peräreijät.


      • VAS.homotusoppositio
        SOS-mamutushallitus kirjoitti:

        Kekkonenhan oli todellakin kepuli, joka nuoli Breshnevin persettä kuin koira. Ja Sipilä jatkaa perinnettä, mutta on laajentanut makuvalikoimaansa jopa Kokoomuksen peräreijät.

        Vasuri ei ymmärrä historiasta yhtään mitään, taidat lapsonen olla liian nuori ja naivi ymmärtämään Kekkosen ajan politiikkaa.
        Vasurien poskisuukot kyllä muistetaan, hyi hllvetti sitä limanvaihtoa mitä Suomen vasemmisto silloin harrasti.

        Mutta tärkeintähän vasurille on aina valehdella!!


      • persReikäImuVasuri
        SOS-mamutushallitus kirjoitti:

        Kekkonenhan oli todellakin kepuli, joka nuoli Breshnevin persettä kuin koira. Ja Sipilä jatkaa perinnettä, mutta on laajentanut makuvalikoimaansa jopa Kokoomuksen peräreijät.

        Kuvaavaa, että homotusoppositio ei taaskaan puhu mistään muusta kuin makoisista persrei'istä, heheheheeee


      • kepulimafia

        Kyllähän Kekkonen oli kepuli, vaikka sen nimi olikin vielä silloin Maalaisliitto. Ja Urho poika kävi säännöllisesti nuolemassa Neuvostoliiton johtajien hanureita oman valtansa pönkittämiseksi.
        Kaikesta huolimatta Kekkonen oli kansan mies joka ajatteli myös työläiskansan ja Suomen etua. Toista se on nämä Sipilät ja muut nykykepulit, joille työläiskansan kurittaminen on ainoa poliittinen agenda rikkaiden etujen maksimoinnin ohessa.


      • persReikäImuVasuri
        kepulimafia kirjoitti:

        Kyllähän Kekkonen oli kepuli, vaikka sen nimi olikin vielä silloin Maalaisliitto. Ja Urho poika kävi säännöllisesti nuolemassa Neuvostoliiton johtajien hanureita oman valtansa pönkittämiseksi.
        Kaikesta huolimatta Kekkonen oli kansan mies joka ajatteli myös työläiskansan ja Suomen etua. Toista se on nämä Sipilät ja muut nykykepulit, joille työläiskansan kurittaminen on ainoa poliittinen agenda rikkaiden etujen maksimoinnin ohessa.

        Vasuri ei ymmärrä historiasta yhtään mitään, taidat lapsonen olla liian nuori ja naivi ymmärtämään Kekkosen ajan politiikkaa.
        Vasurien poskisuukot kyllä muistetaan, hyi hllvetti sitä limanvaihtoa mitä Suomen vasemmisto silloin harrasti.

        Mutta tärkeintähän vasurille on aina valehdella!!!!


      • kepulien.varasliiga
        persReikäImuVasuri kirjoitti:

        Vasuri ei ymmärrä historiasta yhtään mitään, taidat lapsonen olla liian nuori ja naivi ymmärtämään Kekkosen ajan politiikkaa.
        Vasurien poskisuukot kyllä muistetaan, hyi hllvetti sitä limanvaihtoa mitä Suomen vasemmisto silloin harrasti.

        Mutta tärkeintähän vasurille on aina valehdella!!!!

        Kekkonenhan nuoli historiatietojen mukaan Breshnevin peräreijänkin, jotta Neuvostoliitto pitäisi hänet Suomen presidenttinä. Sehän olisi nykyään jopa maanpetos, kuten Sipilän toimet työttömiä vastaan.
        Kepulien valtakaudet ovat aina olleet rikollisten juhlaa.


    • Sompanssikaapuakka

      Kertokaapa nyt viherkommarit edes yksi kansanedustaja viherkommunisteista tai demareista joka vastustaa kehitysmaamuslimi matujen suomessa oloa ja ei vastusta niiden palautuksia.... siis edes yksi.... niin lähdetään siitä katsomaan kuka suomen haluaa Islamisoida kehitysmaa muslimeilla ja kuka ei........

      • persuMoskeijat

        Kerroppa sinä edes yksi persukansanedustaja, joka on oikeasti vastustanut mamutusta persujen hallitusaikana. Siis silloin, kun persut päästivät päätöksillään tänne yli 100 000 uutta kehitysmaamuslimia.
        Ei siis riitä se, että on louskuttanut leukojaan MV-lehden palstoilla, vaan konkreettisesti äänestänyt hallituksen esitystä ja persujen ryhmäpäätöstä vastaan maahanmuuttopolitiikka-asioissa.

        Palautuksia ei tarvittaisi, jos persuilla olisi ollut selkärankaa hallituksessa ollessaan. Siksi niistä vinkuminen osoittaa vaan sen, että persut ovat aina jälkijunassa ja pihalla kaikista asioista.


      • hdsjsdjjsdjsd
        persuMoskeijat kirjoitti:

        Kerroppa sinä edes yksi persukansanedustaja, joka on oikeasti vastustanut mamutusta persujen hallitusaikana. Siis silloin, kun persut päästivät päätöksillään tänne yli 100 000 uutta kehitysmaamuslimia.
        Ei siis riitä se, että on louskuttanut leukojaan MV-lehden palstoilla, vaan konkreettisesti äänestänyt hallituksen esitystä ja persujen ryhmäpäätöstä vastaan maahanmuuttopolitiikka-asioissa.

        Palautuksia ei tarvittaisi, jos persuilla olisi ollut selkärankaa hallituksessa ollessaan. Siksi niistä vinkuminen osoittaa vaan sen, että persut ovat aina jälkijunassa ja pihalla kaikista asioista.

        Näytä yksi sateenkaaripersu mieltänsä osoittamassa paperittomien palveluiden puolesta ja estämässä palautuslentoja.

        Näytän sulle vassareista ja vihreistä: Paavon, Liin, Annan, Joukon...


      • persuMoskeijat
        hdsjsdjjsdjsd kirjoitti:

        Näytä yksi sateenkaaripersu mieltänsä osoittamassa paperittomien palveluiden puolesta ja estämässä palautuslentoja.

        Näytän sulle vassareista ja vihreistä: Paavon, Liin, Annan, Joukon...

        Niinpä. Palautuksia ei tarvittaisi, jos persuilla olisi ollut selkärankaa hallituksessa ollessaan. Siksi niistä vinkuminen osoittaa vaan sen, että persut ovat aina jälkijunassa ja pihalla kaikista asioista.


    • TimoVirtsaaVasurinPäälle

      Ja mitähän Timo soini on sanonut plokissaan:

      Kauas on vasemmisto uponnut Tarja Halosen ajoista. Vuonna 2006 Vasemmistoliitto meni suoraan Halosen taakse. Halonen voitti tuolloin niukasti toisella kierroksella Sauli Niinistön.

      Nyt vasemmiston ehdokkaiden yhteiskannatus on gallupissa 5 prosenttia !!! Se ei ole itsensä likoon laittaneiden Merja Kyllösen ja Tuula Haataisen häpeä. Li Andersson ja Antti Rinne ovat oikea osoite. Viime vaaleissa Paavo Lipponen sai 6,7% ja Paavo Arhinmäki 5,5 %.

      Vasemmistoliitto muni viime eduskuntavaalit kalkkiviivoilla. Arhinmäki kannatti ainoana ehdokkaana yltiöpäistä velanottoa ja tuhosi puolueensa menestyksen parilla viimeisellä vaaliviikolla.

      Vasemmiston ehdokkaat ovat epäkiitollisessa tehtävässä antaessaan kasvot viiden prosentin vasemmistolle.

      • Timon.tunnustus

        Timo on sanonut kaikenlaista, jopa kehunut syntyneensä persujen tuhatvuotisen valtakunnan johtajaksi. Mies on vanhetessaan viisastunut ja pystyy jo paremmin tajuamaan sen, ettei rasismilla pääse kuin vajaa-älyisten kirjoille. Ja sen, että vasemmisto on paras puolue työväelle.


      • sairaan_tyhmät_porvarit

        Rasistiset persut ja sisäsiittoiset kepulit eivät todellakaan osaa mitään muuta kuin olla työläiskansaa rääkkäämässä.


    • sairas.oikeistoideologia

      –Työttömille tarjotaan heikompaa pätkää ja keikkatyötä. Yritykset tietävät, että siellä on 200 000 työtöntä työmarkkinatuella. Heillä ei ole vaihtoehtoja.

      Näin sanoo Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan dosentti Johannes Kananen, ja hän on täysin oikeassa. Juuri näin tulee tapahtumaan, ja juuri tähän on pyrittykin. Jo vuosia on valitettu korkeita palkkakustannuksia ja julistettu, että huonostikin palkattu työ on otettava vastaan. Työ on parasta sosiaaliturvaa ja laiskoille työttömille on annettava keppiä. Mieliä on jo kauan muokattu marssittamalla esiin toinen toistaan laiskempia työttömiä, jotka enimmäkseen pelkällä tekaistulla etunimellä ylistävät laiskuuden ihanuutta ja tukien runsautta.

      Kun kansalaisten mielet saatiin sopivasti muokattua, niin säädettiin aktiivimalli. Työtön joutuu tekemään 18 tuntia palkkatyötä kolmen kuukauden aikana säästyäkseen työttömyyskorvauksen leikkaukselta. Työapaikkojen ovien ulkopuolella jonottaa 200 000 työtöntä saadakseen edes osa-aikaista pätkätyötä. Nyt nousevat esiin korppikotkat nauttimaan aktiivimallin hedelmistä. Vuorenvarmasti tulee yrityksiä, jotka tarjoavat työtä alle kaikkien sopimusten olevalla palkalla.

    • vxcvxertert

      Suomessa on kova into yksityistää, mikä on luonnollista, "nautimmehan" porvarihallituksesta. Mantra yksityistämisen hienoudesta tulee siitä miten se tekee kaikesta tehokkaampaa ja edullisempaa.

      Paitsi tietysti ettei tuo pidä lainkaan paikkaansa. Toki yksityistetty palvelu voi joissain tapauksissa olla tehokas ja edullinen, mutta tämä ei ole mikään sääntö. Itseasiassa yksityistetty palveluiden tuottaminen sisältää paljon enemmän rasitteita kun vastaavien palveluiden tuottaminen julkisella puolella.

      http://tamapaiva.blogspot.fi/2018/01/yksityistaminen-on-kallein-vaihtoehto.html

    • SOS.kyykytyshallitus
    • RumanAhneVasuriLoinen

      Kovaa on taas vasurin kimitys......
      Vasuri aina rupeaa kirkumaan kun ilmaisen rahan määrää vähennetään.
      Sitä kutsutaan Ahneudeksi, hyvä vasuri, ja se näyttää rumalta meidän työtätekevien silmissä.

      • oikeistokakaroiden.itkut

        Tuollaista porvarisontaa nämä idiootit oikeistokakarat täällä spämmää 24/7 ... Hyi helvetti


    • SairasTyöVasuri

      Vasuri itki, voivotti ja valitti tuskissaan. Lopulta hän joutui myöntämään ja pyytämään anteeksi tovereiltaan.
      Hän oli käynyt salaa töissä ja tienannut omaa rahaa!!
      Tästä julmistuneena puoluekomitea määräsi vasurin riisumaan lempimekkonsa ja pukeutumaan housuihin ja antoivat porttikiellon tähtitorninmäelle!!

      • oikeistokakaroiden.itkut

        Tuollaista porvarisontaa nämä idiootit oikeistokakarat täällä spämmää 24/7 ... Hyi helvetti ...


    • SOS.kyykytyshallitus

      Sipilä ja Lindström iloitsee turhaan – aktiivimalli näyttää nyt pelkältä leikkurilta!

      Ensimmäisten lukujen perusteella aktiivimallin ainoa vaikutus näyttää olleen se, että lukemattomien työttömien tuet pienenevät, Teemu Muhonen kirjoittaa.
      – Ihan hyvä suunta, arvioi työministeri Jari Lindström (sin) Talouselämä-lehdelle tietoa, jonka mukaan työttömyysturvan aktiivimalli ”on purrut 46 prosenttiin työttömistä”.

      Kelan tänään julkistetuista ennakkotiedoista käy ilmi, että vajaa puolet työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa saavista on täyttänyt tammi–maaliskuussa niin sanotun aktiivisuusehdon eli tehnyt osa-aikatöitä tai osallistunut te-toimiston palveluihin.

      Puheet aktiivimallin toimimisesta ovat kuitenkin täysin ennenaikaisia, sillä Kelan tietojen perusteella käytännössä yhtä suuri osa tuensaajista teki osa-aikatöitä tai osallistui palveluihin jo ennen aktiivimallin voimaantuloa.

      Lindströmin mainitsemaa ”hyvää suuntaa” tai mitään muutakaan suuntaa ei tilastoista löydä mikroskoopillakaan.

      Ainoa muutos: tuet pienenevät
      Pelkästään joulukuussa eli kuukautta ennen aktiivimallin tuloa noin 10 prosenttia Kelan tuensaajista teki osa-aikatöitä ja 34 prosenttia osallistui palveluihin, kertoo pääsuunnittelija Heidi Kemppinen.

      Tammi–maaliskuun aikana luvut eivät juuri hievahtaneet: 11 prosenttia tuensaajista vältti leikkurin osa-aikatöillä ja 34 prosenttia osallistumalla palveluihin.

      Tuensaajien määräkään ei ole muuttunut, vaan se on pysytellyt noin 220 000 henkilössä.

      Toisin sanoen aktiivimallin ainoa selkeä vaikutus Kelan tukia saaviin näyttää toistaiseksi olevan se, että suuren joukon tukia tullaan tulevina kuukausina leikkaamaan.

    • zqwwff

      Näyttää siltä, että ajan ratasta ollaan kampeamassa väkisin sata vuotta taaksepäin.
      Meillä on yhä kasvava köyhien ja työttömien joukko, jolle asetetaan lisävelvollisuuksia aktiivimallilla. Työtä on tehtävä, vaikka työpaikkoja ei ole ja siksi tukea leikataan.
      Tämä ei vielä riitä, sillä sosiaaliturvan tulevassa uudistuksessa tarkoitus on muuttaa tuki entistä enemmän vastikkeelliseksi. Joka ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä.
      Palkalla ei ole tarkoituskaan elää, vaan sen lisäksi on haettava tukea.

    • Ruususelta

      Vasemmisto on yhteiskunnan mädättäjä . Yhteiskunnan varallisuuden ja omaisuuden suurin hävittäjä . Samalla he köyhdyttävät duunarin työttömäksi kuten Lipposen jälkeinen EU .

      • SOS.kyykytyshallitus

        Ja nykyinen Sipilän paskahallitus leikkasi tukia ja tuloja kaikilta työttömiltä, duunareilta, eläkeläisiltä, opiskelijoilta jne.
        Ja rikkailta leikattiin vain verotuksesta.


    • vasuri.varas.valehtelija

      Jopa Kansan uutiset kertoo:

      Suhteellinen köyhyys oli korkeimmillaan vuosina 2008 ja 2010, jolloin pienituloisia henkilöitä oli noin 728 000. Pienituloisuuden kasvu näyttää vuoden 2010 jälkeen pysähtyneen ja kääntyneen hienoiseen laskuun. Vuodesta 2012 pienituloisten määrä on ollut alle 700 000 ja vuonna 2015 pienituloisia oli yhteensä 634 000 henkilöä, eli 12,4 prosenttia väestöstä.

      Eli köyhien ja työttömien joukko pienenee koko ajan.

      Mutta vasuri se vaan valehtelee. Miksi äänestää puoluetta, jonka toiminta perustuu valehteluun!

      • sairas.oikeistoideologia

        Nyt on oikeistokakara vihdoin löytänyt kunnon luettavaa. Vielä kun ymmärtäisit lukemasi niin voisit ehkä jopa viisastua.


      • sairasVasuriloisija
        sairas.oikeistoideologia kirjoitti:

        Nyt on oikeistokakara vihdoin löytänyt kunnon luettavaa. Vielä kun ymmärtäisit lukemasi niin voisit ehkä jopa viisastua.

        Vasurikakara ei ymmärtänyt ensimmäistäkään sanaa , heheheheheheee


    • sairas.oikeistoideologia

      Hallitus on leikannut sosiaaliturvaa, lisännyt sairaiden vastuuta lääkekuluistaan, nostanut sosiaali- ja terveyspalvelujen maksuja ja tarjonnut rankkaa keppiä työttömille, kuten leikannut korvauspäiviä ja säätänyt aktiivimallin.

      Seuraavissa eduskuntavaaleissa taistellaankin siitä, keiden ehdoilla perusturvasta päätetään. Sipilän hallituksen – tai saman tyyppisen – ideologisen hallituksen kokoonpano merkitsee nykypolitiikan jatkumista eli sosiaaliturvaa leikataan, työttömiä kuritetaan ja sotepalveluja tarvitsevat maksavat enemmän palveluistaan.

      Kokoomusvetoinen oikeistohallitus olisi myrkkyä perusturvan uudistamiselle.

    • sairas.oikeistoideologia

      Yritystuken leikkaamista pohtineessa työryhmässä olivat mukana poliitikkojen lisäksi EK:n, SY:n, SAK:n, MTK:n ja Metsäteollisuuden lobbarit. He eivät osallistuneet päätöksentekoon, mutta heillä oli puheoikeus. He istuivat paikoillaan myös silloin, kun päätöksiä tehtiin.
      Ja siksi porvaripäättäjät eivät saaneet mitään leikattua rikkaille yrittäjille lahjoitettavista yli 4 miljardin yritystuista.

      Jos työttömillä olisi ollut yhtä osaavia lobbareita istumassa kokouksissa, niin pelkäksi työttömyysturvan leikkuriksi osoittautunutta aktiivimallia ei olisi koskaan säädetty. Jos lapsilla, opiskelijoilla, vanhuksilla ja sairailla olisi omat lobbarit päättämässä asioista, niin varhaiskasvatuksesta, koulutuksesta, eläkkeistä ja sosiaalituista ei leikattaisi jatkuvasti.

      Heidän etujaan eivät lobbarit ole vartioimassa päätöksiä tehtäessä. Siksi heiltä onkin helppo leikata nyt ja tulevaisuudessa. Jostain on saatava säästöjä, ja on helppo tehdä niitä kipeitä päätöksiä, kun tietää niiden kohdistuvan puolustuskyvyttömiin. Muutaman krokotiilinkyyneleen voi tietysti julkisuudessa vuodattaa, sillä se on pieni hinta oman nahkan ja vaalituen pelastamisesta.

    • SOS.kyykytyshallitus

      Sipilän hallitus on jo kolme vuotta lisännyt eriarvoisuutta leikkaamalla eläkeläisiltä, työttömiltä, opiskelijoilta, lapsiperheiltä, koulutuksesta, sairailta ja vammaisilta. Onnistutaan saavuttamaan hallituksen strateginen työllisyystavoite siivoamalla tilastoja ja antamalla aktiivimallikeppiä työttömille. Siinä sivussa leikataan puolelta Suomen työttömistä muutaman päivän ruokarahat.

      Kun eriarvoisuutta on tietoisesti saatu kasvatettua, niin vaalien lähestyessä on taas aika ruveta puhumaan eriarvoisuuden vähentämisestä. Kohta Sipiläkin on taas lupaamassa, että koulutuksesta, köyhiltä, sairailta, työttömiltä ja niin edelleen ei leikata.

    • työläistenvihaaja.Sipilä

      Sipilä on saattamassa suomalaisia toisiaan vastaan eriarvoistavalla politiikallaan. Lakkoja tulee lisää, koska kusipää Sipilä ei tajua sitä, ettei työläisiä voi kohdella kuten lahtarien tapana on aina ollut.

    • SOS.kyykytyshallitus

      Äärioikeistolaisen Sipilän oikeistohallitus on jo kolme vuotta lisännyt eriarvoisuutta leikkaamalla eläkeläisiltä, työttömiltä, opiskelijoilta, lapsiperheiltä, koulutuksesta, sairailta ja vammaisilta. Onnistutaan saavuttamaan hallituksen strateginen työllisyystavoite siivoamalla tilastoja ja antamalla aktiivimallikeppiä työttömille. Siinä sivussa leikataan puolelta Suomen työttömistä muutaman päivän ruokarahat.

      Kun eriarvoisuutta on tietoisesti saatu kasvatettua, niin vaalien lähestyessä on taas aika ruveta puhumaan eriarvoisuuden vähentämisestä. Kohta Sipiläkin on taas lupaamassa, että koulutuksesta, köyhiltä, sairailta, työttömiltä ja niin edelleen ei leikata.

    • SOS.kusetushallitus

      Sote-ja maakuntauudistuksesta on kauan sitten kadonnut järki, ja nyt tehdään vain politiikkaa. Vain mieluisia asiantuntijoita kuullaan ja suuryritysten lobbarit ovat ravanneet eduskunnassa koko valmistelun ajan neuvomassa ministereitä. Kaikkein vähiten on kysytty niiltä, jotka tietävät asiasta eniten. Alan ammattilaiset on sivuutettu kokonaan.

      Olisi kannattanut kysyä. Sosiaali- ja terveysalan kattojärjestö Sosten julkaisema sosiaalibarometri kertoo, että alan ammattilaiset eivät usko soten onnistuvan. Heidän mielestään sote tulee epäonnistumaan kaikissa keskeisissä tavoitteissaan. Se ei vähennä eriarvoisuutta eikä kustannusten kasvua, se ei edistä joustavien hoitoketjujen syntymistä eikä turvaa lähipalveluja, ja sen aikataulu on liian kireä.

    • SOS-lahtarihallitus

      Sipilän oikeistohallitus leimaa työttömät laiskoiksi ja puolustaa sillä aktiivimallia.
      Sipilän oikeistohallitus leimaa työntekijät laiskoiksi ja puolustaa sillä hallituksen pyrkimyksiä heikentää irtisanomissuojaa.

      Sipilän oikeistohallitus on siis työläisvihamielisin hallitus sitten 1918 lahtarivallan.

    • SOS.kansankusetus.jatkuu

      Hallituspuolueet ovat kehua retostaneet itseään niin kovalla äänellä, että omat korvat ovat menneet jo tukkoon.
      Sipilän kyykytyshallitushan on ottanut itselleen kaiken ansion yleismaailmallisen talouskasvun kehityksestä, ja pitää sen tuomia uusia työpaikkoja omien toimiensa tuloksena. Suomen Kiky-sopimus, työttömien määräaikaishaastattelut, aktiivimalli ja jättimäiset leikkaukset ovat siis saaneet koko maailman talouden nousuun.... hehehe ehheehhe heheheh

    • SOS.kusetushallitus

      Olemme koko talven saaneet kuulla, että hallituksen toimien ansioista Suomi on nousussa. Vienti vetää, uusia työpaikkoja syntyy ja talous kasvaa kohisten. Pörssiyritykset jakavat tänä vuonna ennätysmäisiä osinkoja, ja jopa pelkkää jätevettä ja tappiota tuottava Terrafame palkitsee johtajiaan kymmenien tuhansien ja työntekijöitään satasen tulospalkkioilla. Rahaa näyttää olevan kaikkialla niin paljon, että ranteita pakottaa.

      Kun SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne esitti vappupuheessaan pienimpiin eläkkeisiin sadan euron korotusta, niin raha loppui yllättäen. Pääministeri Juha Sipilä ja valtiovarainministeri Petteri Orpo kiirehtivät tuomitsemaan Rinteen puheet populismiksi ja pelkiksi vaalipuheiksi. Eihän meillä oikeasti mitään rahaa ole. Valtiontalous on alijäämäinen ja velkaa tehdään koko ajan. Rinteen vaatimukset eivät ole realistisia, sanoo hallitus.

      Kävi kuten aina ennenkin, eli raha loppuu juuri siinä vaiheessa, kun sitä pitäisi antaa köyhille. Silloin muistetaan, että velaksihan tässä eletään ja verotus on niin ankaraa, että mistään kohtaa sitä ei voi kiristää.

    • SOS.kyykytyshallitus

      Aktiivimalli on osoittautunut jo ensimmäisen kolmen kuukauden tarkastelujakson aikana täsmälleen sellaiseksi leikkausautomaatiksi kuin pelättiin. Lisäksi se tulee valtiolle kalliiksi. Malli oli huonosti valmisteltu, koska hallitus ylimielisesti oletti voivansa tehdä entiseen tapaan työttömille ihan mitä tahansa kenenkään älähtämättä. Melkein se siinä onnistuikin, sillä media seurasi samaan aikaan eduskunnassa käytyä alkoholikeskustelua herkeämättä. Sekä hallitukselle että medialle tuli yllätyksenä akviivimallia vastustava kansalaisaloite.

      Työtöntä siis rangaistaan hänen tukeaan leikkaamalla siitä, että hän ei saa työtä tai ei mahdu työllisyyttä edistäviin toimenpiteisiin.

      Aktiivimallia on kenenkään mahdotonta puolustaa järkiperustein. Sitä ei edes yrittänyt toissailtana A-studioon haastateltavaksi saatu sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattila, joka pyöritteli asiaa tohtimatta kuitenkaan tunnustaa, että aktiivimalli on täysin epäonnistunut kyhäelmä.

    • kyykyttäjäSipilä

      Sipilä leikkasi suomalaisten mummojen sairaskulukorvauksia ja heti alkoi tulla Mayerille kymmeniä risteilijätilauksia ... Kyllä se Sipilä sitten "osaa" ........ heheh hehehe heheheh

      Kohta Sipilä varmaan leikkaa saattohoidossa olevien morfiinit niin työvoimapula nousee ihan järjettömäksi ... heheh heheh heheheh

    • työläistenvihaaja.Sipilä

      Sipilän oikeistohallitus leimaa työttömät laiskoiksi ja puolustaa sillä aktiivimallia.
      Sipilän oikeistohallitus leimaa työntekijät laiskoiksi ja puolustaa sillä hallituksen pyrkimyksiä heikentää irtisanomissuojaa.

      Sipilän oikeistolainen kyykytyshallitus on siis työläisvihamielisin hallitus sitten 1918 lahtarivallan.

      • Lahtari-vasuri

        Ja tuollako julistuksella vasemmisto aikoo osallistua seuraaviin hallitus-neuvotteluihin.
        Mainio tapa polttaa sillat jo etukäteen, heheheheheee.

        Vasemmistoliitto onkin duunarin pahin vihollinen.


      • vasemmisto.vaalivoittoon
        Lahtari-vasuri kirjoitti:

        Ja tuollako julistuksella vasemmisto aikoo osallistua seuraaviin hallitus-neuvotteluihin.
        Mainio tapa polttaa sillat jo etukäteen, heheheheheee.

        Vasemmistoliitto onkin duunarin pahin vihollinen.

        Vihervasemmistohallitusta on todellakin tiedossa, koska kansa ei pidä kyykytyksestä jota lahtari-Sipilä on harrastanut vallassa ollessaan.


    • työttömien.kyykytys

      Kohta Sipilän kyykytyshallitus pääsee työttömien syyllistämisessä uuteen ennätykseen. Entinenhän on Jyrki Kataisen nimissä, kun hän vuonna 2007 juuri laman alla julisti, että jokaiselle työttömälle on olemassa työpaikka, ja on oma valinta, jos sitä ei ota vastaan.

    • SOS.kyykytyshallitus

      Tämä Sipilän kyykytyshallitus on osoittanut poikkeuksellisen öykkärimäistä asennetta alusta lähtien. Kiky-sopimuksen hallitus kiristi uhkaamalla säätää vielä ankarammat pakkolait, ja aktiivimalli runnottiin läpi täysin keskeneräisenä varoituksista pittaamatta. Nyt kaikki ennakoidut uhkakuvat ovat osoittautuneet todeksi. Hallituksella tuntuu olevan käsittämätön halu mätkiä heikoimmassa asemassa olevia.

      Hallitus on ruvennut öykkäröimään myös eduskunnalle. Hallituspuolueiden ryhmänjohtajat julistivat pari päivää sitten, että eduskunnalla ei ole asiaa kesätauolle ennen kuin sote- ja maakuntalainsäädäntö on saatu käsiteltyä. Nämä ryhmyrit unohtivat, että he tai edes koko hallitus eivät voi määräillä eduskuntaa. Hallituksen on nautittava eduskunnan luottamusta, mutta hallitus tuntuu käsittäneen tämänkin toisin päin.

    • Sipilän.petoshallitus

      Sipilän kyykytyshallitus ajaa Sotea kuin käärmettä pyssyyn, ilman laskelmia ja kelvollisia perusteluja. Eräs juristi kysyi Facebookissa osuvasti, että käykö tämä hallituksen maakunta-ja soteuudistuksen tietopaketti oikeuslähteestä etsittäessä aikanaan lainsäätäjän tahtoa? Vai onko kyseessä hallituksen strategisen viestinnän propagandapaketti, jolla ei ole mitään juridista merkitystä?

      Kansa kyselee lainsäädännölle perusteluja, mutta hallitus tarjoaa vain haavekuvia. Sillä ei ole mitään muuta tarjottavaa, koska asiaperusteluja ei kerta kaikkiaan ole.

    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Antti Rinne on luvannut purkaa kaikki SOS-kyykytyshallituksen kyykytyslait .... jopa SDP on siis hyvä vaihtoehto duunareille ... ja varsinkin Vasemmistoliitto

      • rakkikoiravasuri

        Vasuri-ressukka ei taaskaan ymmärrä, ettei Antti tarvitse vasemmistoliiton riidanhaastajia mihinkään.

        Katsos, Vasuri, Antti on Mies, li ei .......


      • oikeistopojun.himot
        rakkikoiravasuri kirjoitti:

        Vasuri-ressukka ei taaskaan ymmärrä, ettei Antti tarvitse vasemmistoliiton riidanhaastajia mihinkään.

        Katsos, Vasuri, Antti on Mies, li ei .......

        Oikeistopojun miesmaku tulikin sitten selväksi ... hehe hhehehe hhehehehe


      • VasuriLadyBoy
        oikeistopojun.himot kirjoitti:

        Oikeistopojun miesmaku tulikin sitten selväksi ... hehe hhehehe hhehehehe

        Vasuripojulin mieshimo tulikin kerralla selväksi .. hehe hhehehe hhehehehe .. hehe hhehehe hhehehehe .. hehe hhehehe hhehehehe


      • vasurihomon.itkut
        VasuriLadyBoy kirjoitti:

        Vasuripojulin mieshimo tulikin kerralla selväksi .. hehe hhehehe hhehehehe .. hehe hhehehe hhehehehe .. hehe hhehehe hhehehehe

        Vasuripojun on turha roikkua Antin housuissa, ei tipu eikä lirise vasurikakaralle....


      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Myös Li Andersson on luvannut purkaa kaikki SOS-kyykytyshallituksen kyykytyslait ....
        Äänestä siis Vasemmistoliittoa!


    • SOS.kansankusetus.jatkuu

      Sipilän kyykytyshallitus on runnomassa läpi kaikkien aikojen suurinta uudistusta ilman että sitä pystytään perustelemaan laskelmilla. Nyt viimeistään hallitukselle itselleenkin pitäisi valjeta, että bluffi on paljastunut ja keisari on alasti. Kyseessä ei ole mikään muu kuin terveydenhuollon ideologinen yksityistäminen, jota on yritetty peitellä välttämättömyydella ja saatavilla säästöillä. Näin suurta uudistusta ei kerta kaikkiaan voi tehdä kustannusneutraalisti, vaan se joko tuo säästöjä tai lisäkuluja. Nyt on käynyt selväksi, että se tuo lisäkuluja.

      Niilläkin rahoilla voitaisiin korjata nykyjärjestelmän puutteita.

      • VAS.kansankusetus.jatkuu

        Valitettavasti vasemmistolla ei ole ihmisiä, kykyjä, taitoja tai haluja tehdä asialle yhtään mitään.
        Eihän nämä ressukat osaa muuta kuin nurkan takaa avuttomasti räkyttää oppositiossa.


      • oikeistokakaran.itkut
        VAS.kansankusetus.jatkuu kirjoitti:

        Valitettavasti vasemmistolla ei ole ihmisiä, kykyjä, taitoja tai haluja tehdä asialle yhtään mitään.
        Eihän nämä ressukat osaa muuta kuin nurkan takaa avuttomasti räkyttää oppositiossa.

        Noin päättelee oikeistokakara, joka ei tiedä todellisuudesta yhtään mitään ...


      • VAS.kansankusetus.jatkuu
        oikeistokakaran.itkut kirjoitti:

        Noin päättelee oikeistokakara, joka ei tiedä todellisuudesta yhtään mitään ...

        Äläpäs nyt pikku vasuri-piski sieltä kulman takaa irvistele. Tule rohkeasti hakemaan totuuden luu.


      • oikeistokakaran.itkut
        VAS.kansankusetus.jatkuu kirjoitti:

        Äläpäs nyt pikku vasuri-piski sieltä kulman takaa irvistele. Tule rohkeasti hakemaan totuuden luu.

        Ja oikeistokakara todisti heti itse väitteeni todeksi ... hehe hhehe hhe


    • sairaan_ahne_oikeisto

      Kokoomus huijaa valinnanvapauden säästöillä, sillä sote-uudistukseen keskeisesti liittyvällä valinnanvapausmallilla säästetään pyöreät nolla euroa.

      Tämä käy ilmi valtiovarainministeriön kansliapäällikön, valtiosihteeri Martti Hetemäen eduskunnan valtiovarainvaliokunnalle torstaina toimittamasta .

      Kyseessä on tiettävästi ensimmäinen kerta, kun valtiovarainministeriö on arvioinut valinnanvapausmallin säästöpotentiaalia.

      Muistion mukaan valinnanvapaus ei tuo säästöjä, koska sen arvioidaan lisäävän kustannuksia. Tämä johtuu siitä, että valinnanvapauden arvioidaan tuovan palvelut saataville yhä useammalle.

      – Peruspalveluihin pääsyä parantamalla valinnanvapaus vähentää erikoissairaanhoidon menojen kasvua. Toisaalta peruspalveluihin pääsy lisää menoja, Hetemäki toteaa muistiossa.

      Muistiossa esitetty arvio valinnanvapauden säästöpotentiaalista on yllättävä, sillä sote-uudistuksen yhtenä tavoitteena on saada julkiset sosiaali- ja terveysmenot kuriin. Hallituksen mukaan sote-uudistuksella pitäisi pystyä hillitsemään menojen kasvua kolmella miljardilla eurolla vuoteen 2029 mennessä.

    • sairas.oikeistoideologia

      Miksiköhän koulutuksesta on leikattu merkittäviä summia tällä ja jo edellisellä hallituskaudella?
      Syynä on hallitukset, joissa Kokoomus on ollut määräävässä asemassa.

      Oikeisto ei vaan tajua sitä, että koulutuksesta säästäminen tulee kalliiksi myöhemmin.
      Lapset ja nuoret ovat tärkein asia, mihin me voimme rahamme laittaa. Meillä ei ole toista kohdetta, millä olisi yhtä kauaskantoiset vaikutukset. Ja silti oikeisto lahjoittaa näitäkin varoja tukina hyvinvoiville yrityksille ja maajusseille.

    • työväenvihaaja.Sipilä

      Kun Sipilän kyykytyshallitus säästää, niin se vähät välittää säästön kohteiksi joutuvista. Brittitukimus osoittaa, että ihmisten rankaiseminen pienentämällä tai epäämällä sosiaalietuuksia ei auta työllistymään. Se vain ajaa ihmiset köyhyyteen, heidän terveytensä heikkenee ja saa jotkut jopa turvautumaan rikollisuuteen henkensä pitimiksi.

      Aktiivimallissa on niin paljon vikoja, että sitä ei olisi pitänyt koskaan säätää. Se toimii kuitenkin päätarkoituksensa mukaisesti aktiivisena tukileikkurina, joka säästää työttömyysturvamenjoa. Ihan kuten hallitus esityksessään kertoi.

    • nuorenparin.päätelmiä

      Avaus on täydellisen oikeassa. Nykyhallituksen toimet eivät ainakaan kannusta meitä nuoria perustamaan perhettä tai varsinkaan ottamaan asuntolainaa. Hallituksen kaavailema "ikuinen" koeaika kun ei sitä tee ja ei ole pankinkaan mielestä riittävä takuu takaisinmaksusta.

      Onneksi tiedän nyt, mitä puolueita en äänestä seuraavissa vaaleissa.

    • SOS-työläistenvihaajat

      Aktiivimalli on tuonut meille minimaaliset pätkätyöt, joilla ei missään tapauksessa elä, mutta joita on pakko tehdä leikkurin välttämiseksi. Tämä oli taas yksi aktiivimallin ”yllätys”, ja niitä tulee epäilemättä jatkuvasti lisää. Aktiivimalli on kerta kaikkiaan niin kiireellä ja hutiloiden valmisteltu, säädetty ja täytäntöönpantu, että se on häpeäksi koko yhteiskunnalle. Jos hallituksella olisi vähänkään järkeä, niin se kumoaisi koko älyttömyyden.

      Sitä on kuitenkin turha toivoa. Saamme siis seurata jatkossakin työministerin hämmästelyä omien tekemistensä seurauksista.

    • SOS-hallitus.kaatuu

      Mitä oikeasti tapahtuu, jos ja kun sote kaatuu?

      Vastaus on, että ei tapahdu mitään, vaan kaikki jatkuu kuten ennenkin. Ei tule yksityistämisen hyökyaaltoa, koska jokainen kunta tekee itsehallintonsa nojalla omat päätöksensä. Neuvotteluja on käynnissä monessa kunnassa, mutta hallitus on itse ajanut kunnat tähän roikottamalla niitä löyhässä hirressä sote-valmistelullaan. Silmukka on koko ajan kiristynyt, ja hallituksen esitys lupaa alueellisten monopolien syntymistä ja syrjäseutujen palvelujen heikkenemistä.

      Ainoa mitä tapahtuu on se, että pääsemme eroon työväen kyykytykseen ihastuneesta hallituksesta. Ja se on yksi parhaista asioista koko soten kaatumisessa.

      • kepulien.varasliiga

        Kyykytyshallitus kaatuu ... ja kukaan ei jää kaipaamaan ... heheh heheh


    • Sipilän.petoshallitus

      Sipilän kyykytyshallitus on painanut SOTEa eteenpäin kuin silmälapuilla varustettu ravihevonen. Asiantuntijoiden varoituksia ei ole kuunneltu, kaikki ikävät faktat on sivuutettu ja päämääränä on ollut asian vieminen maaliin, koska sen eteen on jo tehty niin paljon työtä. Hallitus on aikaa ja rahaa säästelemättä syyllistynyt juuri siihen, mistä perustuslakivaliokunta sitä moittii. Se on yrittänyt saada eduskunnan ja perustuslain valvonnan pakotettua tapahtuneiden tosiasioiden eteen eli hyväksymaan esityksensä ainoana vaihtoehtona. Nyt tämä varaslähtö uhkaa kostautua.

      Valmisteluun käytetyillä rahoilla olisi voitu lyhentää terveyskeskusten jonoja melkoisesti.

    • SOS.kyykytyshallitus

      Tuskin kovin moni muistaa, että Kokoomus hävisi viime eduskuntavaalit v.2015 (-7 kansanedustajaa) ja kuuluisi näinollen oppositioon.
      Mutta kuinkas siinä kävikään: Kokoomus on saanut suurimman osan omista tavoitteistaan läpi ja pj Orpo esittelee pokkana kerta toisensa jälkeen uusia köyhiä kurjistavia uudistuksia ilman kansan mandaattia. Hallitus tuli kansalle tilaamatta kuin kuuluisat Jäätteenmäen paperit.

      Jokainen oikeustieteiden perusteet-kurssin käynyt tietää, että normihierarkiassa perustuslaki on kaikkein korkeimmalla, ja erittäin hyvästä syystä. Nykyinen kyykytyshallitus on törmännyt perustuslakiin koko ajan, mutta tuntuu siltä ettei se ymmärrä, mitä varten perustuslaki on olemassa.

    • kepulien.varasliiga

      ”Joka tietoa lisää, se tuskaa lisää”, sanoi aikoinaan Saarnaajaa lainaten Erno Paasilinna.
      Ateisti tunsi raamatun ajatuksen paremmin kuin Kempeleen törkeä lesta, jonka vallankäytön muodot ja tavat ovat kuin Erdoganin Turkista. Ei tässä ole mitään kaunistelemista. Valtaan takertuminen ja suuruudenhulluus ovat kuin veli ja veli.

      Sipilän johdolla luodaan helvetin raakaa yhteiskuntaa, jonka filosofiaa Kaivopuistossa juoksenteleva Jari Erhnrooth kotimaisena Ayn Randina ymmärtävästi kuvasi YLE:n sivuilla.
      https://yle.fi/uutiset/3-10244313

    • kansan.valinta

      Vihervasemmisto valtaan!!!!

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Äänestäkäämme siis oikein. Siis vasemmistoa!


    • SOS.kansankusetus.jatkuu

      Sipilän bolsevistinen rauha tarkoittaa, että vastustavat mielipiteet mitätöidään ja vastustajat likvidoidaan. Näin ainakin meillä täällä kepulandiassa. Kaikki kierot keinot on sallittuja, ettei tätä bolsevistista rauhaa pääse väärät mielipiteet ja perustelut häiritsemään. Typeryys ja mielivalta vallitsevat vapaasti.

    • työväenvihaaja.Sipilä

      Tällä hallituskaudella on käytännössä jo tuhottu työttömyysturva aktiivimalli ykkösellä, ja nyt hallitus aikoo tuhota sen viimeisetkin rippeet aktiivimalli kakkosella. Sen lisäksi tuhotaan työsuhdeturva poistamalla irtisanomissuoja pienissä yrityksissä työskenteleviltä ja luodaan nuorten pätkätyöläisten pysyvä armeija sallimalla alle 30-vuotiaiden, kolme kuukautta työttöminä olleiden määräaikainen palkkaaminen ilman mitään perusteita.

      Tarkoittaa sitä, että jos ja kun Sipilän kyykytyshallitus kaatuu, niin rehellinen työväki ainakin iloitsee!

    • hallitus.vaihtoon

      Suomessa työmarkkinat on tuhottu täydellisesti EK-mafian toimesta. Normaali palkkatyö on nykyään poikkeus, sen sijaan otetaan palkattomia harjoittelijoita, tehdään nollatuntisopimuksia, pidetään puoli vuotta koeajalla ja vaihdetaan toinen halpatyöntekijä tilalle, aktivoidaan, kuntoutetaan, palkkatuetaan, teetetään töitä 9 eurolla/päivä. Ja kaikkea muuta paitsi maksetaan palkkaa.

      Tämä olisi surkuhupaisaa, ellei kyse olisi näin vakavasta asiasta. Miten voi olla tällaisia tomppeleita päättämässä asioista vuosikymmenestä toiseen? Nykyinen hallitus on toki pahin tähänastisista, mutta ei edellistenkään touhuissa ole mitään kehumista. Lainsäädäntö on nyt jo ala-arvoista paskaa.

    • J.Jonkerin.Naapuri

      Juu kyllä kai se Soinin mielestä on ?

      Noin pitkässä juoksussa tuo on luonnollinen päätelmä. Onhan Sinisten suosio nyt enemmän niin ja näin tosin ei kaksisesti mene V-liitollakaan. Milloin kehuja on saatava Kokoomukselta milloin taas Sinisiltä ? Muut kehujat ovatkin sitten muualla ja pienenä joukkona.

      Kun vielä huomataan miten totta nuo jutut ovat on tulos kuin aikoinaan Jonkerin perheessä.
      Tuon isäntä pakkasi aina kertoilemaan kylillä mitä milloinki, loppulisäyksin se ei oo akkojen puheita sen on sanonut meitin Mari !

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Niinpä. Soinikin on siis huomannut Vasemmistoliiton järkevän politiikan. Änkyrä poroporvarikin siis voi viisastua vanhetessaan!


    • Uskomaton.Tivolimies

      Vasemmistoliitto on paras puolue työväelle!
      Sanoo Timo Soini plokissaan.

      Sitähän se propaganda teettää. Jos on lähtemässä johonkin palkkiovirkaan on annettava lausunto jolla oman puolueen ja jonkun toisen tulevaisuus on sinetöity.
      Historiahan on melko samanlainen v-liitossa kuin sinisissä. Ensin oli Pientalonpojat sitten SMP ja sittemmin jakautunut perussuomalaiset ja siniset. Nuo tosin jakautivat vai kahteen osaan ja puoluekokouksesa äänestäen. Miten sitten tuo v_liitto ensin Moskovassa perustettu SKP, sitten vähemmistö enemmistö kautta SKDL, sen jälkeen STP, ja lukuista sirpaleet SKP tä myöten.

      Osa sai lähtöpassit osa osasi lähteä muuten ja eristäytyä koko joukosta. Joku istutettiin kultaoksalle ja seiltä tuo viserti ettei koskaa oikein "Proletaari ollutkaan".
      Aika näyttää Soinin sijoituksen tuskin se "Rouvien terveyssäätiön" johdossa on sen takaavat nuo soraäänet mielpideasioissa.

    • Maksaja

      Jos ei Suomessa halua tehdä töitä, kannattaa äänestää tuota puoluetta eli kommunisteja. Siten loppuvat kaikki työpaikat Suomesta ja olla pian Euroopan Venezuela.

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Voithan sinä äänestää SKP:tä jos haluat, mutta oikeasti työläisten asemaa ja työllistymistä voit parantaa äänestämällä ainoaa oikeaa työväenpuoluetta: Vasemmistoliittoa


      • vanha_vasuri
        vasemmisto.vaalivoittoon kirjoitti:

        Voithan sinä äänestää SKP:tä jos haluat, mutta oikeasti työläisten asemaa ja työllistymistä voit parantaa äänestämällä ainoaa oikeaa työväenpuoluetta: Vasemmistoliittoa

        Tottakai me duunarit äänestämme vasemmiston ehdokkaita!!!!!!!


    • Liitoto.J.n-Kiitos

      Nythän sinä vitsi murjaisit !

      Omatunto ja vielä persulla. Koko V-liiton propagandahan perustuu siihen, että ainoa tosin "bolsevistinen" omatunto on V-liiton hallussa. Kuka on siis ottanut käännynnäisen loikkarin" riviinsä ? Toinen "bolsevistitä" mielenrauhaa toteuttava puolue on keskusta. Se on nähtävillä jopa "Nuorisosäätiön" tukemisella. Vasemmisto taas on nyt noita "kojamoita" liitojen rahat haisenmaan niitähän on liikaa tarvitaan vain yksi. Ja eiköhän se sieltä ole tulossa . Neuvottelu jos sitä voi siksi kutsua sopii tilojensa puolesta vaikka taksin "peräkonttiin" !!

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Aivan. Persut on pelkkä vitsi ja KOK Kepu on pelkkiä rikkaiden etuja ajavia porvaripuolueita joita työläisten ei kannata missään nimessä äänestää!


    • VihervasemmistoPetos

      Vihervasemmisto nostaaa työväestön verotusta että se siitä työväestön asian ajamisesta. Kuullosstaa pikemmin kansankusetukselta mokoma petossuunnitelma,

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Oikeistohallituksemme antaa hyvinvoiville yrityksille 11miljoonaa €/pvä. Siis joka ainut päivä.
        Verohelpotuksia voitaisiin antaa kansalle todellakin paljon, kun lakkaisimme lihottamasta noiden yritysten osinkopotteja verovaroillamme!

        Äänestä siis vasemmistoa, niin verotuksesi kevenee varmasti!


    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Soini on ehdottomasti oikeassa.

      • persuilu_on_mielisairaus

        Mutta vain tässä asiassa!


    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Eilen eduskunnassa käydyssä budjettikeskustelussa kirkastui Sipilän hallituksen politiikka varmasti kaikkien tyhmimmällekin äänestäjälle: otetaan köyhiltä ja annetaan rikkaille. Tuloerot kasvavat, kun pienituloisimman kolmanneksen käytettävissä olevat tulot pienenevät ja suurituloisimmman kolmanneksen tulot nousevat. Asian otti esille SDP:n Eero Heinäluoma, ja valtiovarainministeri Petteri Orpo joutui myöntämään tämän olevan totta.

      Siksi vasemmiston ehdokkaiden äänestäminen on palkkatyöläisen ainoa oikea teko !

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe