Eli kannattaako korjata 98 vuoden fiat puntoo tonnilla? On jakohihnan vaihtoo ja vähä jarruremppaa tms. Kilometrejä vasta 95 tonnia.
Kannattaano korjata?
28
680
Vastaukset
- Halpaa-ajamista
Kannattaa, muttei ihan tonnilla. Mikäli omistaisin tuollaisen punton ja se on muuten koriltaan ok, niin ilman muuta vaihtaisin siihen itse jakohihnan kirisitimineen ja vesipumppuineen sekä apulaitehihnan. On muuten todella helppo vaihtaa ja tilaakin on. Tuskin se edes kahtasataa maksaisi. Jarrut saa täysin remontoitua samaan hintaan. Sitten voi taas ajaa pärryyttää monta vuotta halpoja kilometrejä
- Skslskdk
Autokorjaamossa ne teki kustannusarvion ja saisi alle 200e jakohihnan vaihdettua. Sit jarruremppaa tms tms loput
- JosItsePystyyAvainsana
Ei kannata koska moni muukin paikka voi yhtä hyvin pettää kuin jakohihna ja mikäli esim vesipumppu vuotaisi/ääntäisi niin siinä tapauksessa kun avattava kerta on niin hihnakin vaihtuisi,muuten ns "varmuuden vuoksi" en ryhtyisi ,saati jos itse ei pysty ja korjaamohommia niin vielä vähemmän.
Tämä vain minun mielipiteeni ja kovin iso vika tai montaa pikkuvikaa moiseen muutaman satasen autoon ei tarvi tulla kun rahallisesti ainakaan ei touhussa mitään järkeä eikä arvoon minkäänmoista vaikutusta,se on se mikä se on kunhan leima löytyy.
Tuo vähän jarruremppaa ym viittaa jo ettei kyse ihan uniikista huippuyksilöstä muutenkaan mutta jos rahalla ei väliä ja askarrella haluaa itse tai rahoittaa korjaamon tyyristä tiliä niin mikäs siinä,loputon suo. - ekopunto
Kannattaa ehdottomasti, jos sitä on vähänkään pidelty hyvin muuten, mulla on kans Punto -98 vuodelta SX mallia, uudesta ollut, meni tossa 180.000 paikkeilla kannen tiiviste ja se vaihdettiin, samalla vesipumppu ja taisi hihnakin vaihdettua. Mutta miten tuo noin kalliiksi tulee? "vähän jarruremppaa" Mitä se "vähän" on? Mulla makso koko tuo mainittu helahoito Deltalla muistaakseni 650 e paikkeilla.
Tosin tuo mun Punto on massattu 2 kertaa ja kaikki huollot kirjassa, ruosteeton auto. nyt 205.000 mittarissa. Nyt ei kannata enään myydä noin hyvää autoa 500-700 eurolla. Väsytystaistelu käynnissä. 95 tuhatta ajettu Punto, aika vähän vielä ajettu, 2 vaihtoehtoa, ostat tonnin auton ja et tiedä mikä se on tai korjautat tuon ja tiedät pikkusen enempi mitä se on syöny tonnin rempan jälkeen. - Aloittaja171927
Kiva kuulla vastauksia! Hihnan lisäksi tuossa on korjattavaksi käsikarru vaijeri, käsijarru kengät,etulevyt ja palat, jarruneste, tuulilasin pesurin pumppu(viallinen omassa) pakoputken asennon korjaus. Auto pitää myös moottoritiellä ihmeellistä sirinää kun olen ajanut 10km noin, loppuu kun painaa vähän jarrua? Ei löytänyt syytä huollossa. Ja vielä takakontin listan valo on rikki, rekisterikilven kohdalta, ei kuullemma saa enää varaosia. Pääseeköhän katsastuksesta läpi kun se on rikki? :D Mietin että veiskö korjaukseen vai ostaisko hieman uudemman auton. Jos tonnon rempalla tuo auto menisi pari vuotta vielä niin olisin tyytyväinen.
- kuntoonvaan
Jakohihna kiristin vesipumppu n. 50€ yht, näiden vaihto n. 1 tunti ammattimieheltä, takajarrukengät uuden asennussarjan kans 20€ käsijarruvaijeri n. 10€/kpl etujarrulevyt 16€ kpl palasarja eteen 12€ jarruhommiin kun varaa ammattimies 3 tuntii, niin johan rokkaa. Eli osat= 135€ nelisen tuntii asennustyötö jos olis viiskybää tunti= koko homma n.350€ Jos ei muuta oo leiman esteitä, mielestäni kannattaa viel laittaa. Osien hinnat kattelin netistä: nimark.fi
- jiipeevee2
Jos auto on siisti ja ruosteeton, ja pystyt itse tekemään nuo työt, niin korjaus on kannattavaa. Varaosat saa parilla satasella. Korjaamoon ei mielestäni kannata noin paljon rahaa kantaa, kun auton arvo on alle 500 euroa.
- ekopunto
Suht paljonhan ne tekis tuohon hintaan, hihnan vaihto ei ole pikku juttu yksistäänkään, käsijarruvika vaatii kässärin suojien aukasemisen ja säätämistä ja jos käsijarrun kengät( ottaa takana ja rummut)
pitää avata takarummut ja uskoisin, että samalla ne tulee putsatuksi, säädetyksi ja voidelluiksi siellä korjaamolla, rumpujen irroittaminenkin ottaa aikansa, itse jos alkaa aukomaan niitä niin voi jäädä aukaisematta, vanhassa autossa ne voi olla tosi lujalla, etulevyt maksaa ja palat, tuulilasin pesurimoottorikaan ei ole ilmainen, pakoputki voidaan joutua tiputtaan alas kokonaan, kuinka se väärässä asennossa on?
Takakontin listan valo?? Tarkoitat ilmeisesti rekkarin valoa? Ei siinä takakontissa muita valoja ole? Miten niin ei ole varaosia? Lamppuhan siitä vain on mennyt? Sen voit kyllä itsekin vaihtaa, ristipää meisseli ja ruuvilla auki se
pikkulasi siinä mustan listan alla, kyllä moittivat rekkarivaloa katsastuksessa, jos huomaavat, aina ne ei kerkee tai muista. Ei auto nyt siitä jää leimaamatta.
Älä siitä sirinästä välitä, jos eivät huollossa vikaa löytäneet.
Nuo kun laitetaan kuntoon, niin aika paljon saat tuohon rahaan loppujen lopuksi. niinkuin sanoin, jos pistät sen tonnin toista johonkin toiseen samankaltaiseen ja ikäiseen autoon, et voi tietää
kuinka paljon se tulee taas viemään korjausrahaa. Jos autosi kone kiihtyy hyvin, kulkee suoraan, eikä vie öljyä kohtuuttomasti ja pellit on suht eheät sillä kyllä ajelee pois tiehensä.
Olen pärjännyt vm 98 Puntolla kohta 20 v ja kuskannut sillä jääkappeja ja helloja sun muuta kun penkit lyö nurin, todellinen monikäyttöauto. Ja eikä kuluta paljon.
Nämä "neuvot" on vain suuntaa antavia koska en ole autoa livenä nähnyt. - Kfkfkfkfkfkfkkfkf
Sirinä varmaan tulee jarruista.
Hihnanvaihto saattaa olla ihan turha, kun auto menee muista syistä paaliin lähiaikoina isolla riskillä. Siellä se uusi hihna ei paljon lohduta. Vanha hihna kuitenkin todennäköisesti kestää yli vaihtoikänsä. Tietenkin jos se on edelleen alkuperäinen, niin saattaa loppu olla lähellä.
Ehkä olennaisinta, että onko auto ollut sinulla pitkään ja tiedät sen muuten hyväksi ja viattomaksi? Vai onko auto sinulle uusi, jolloin et edes tiedä, josko siinä on jotain muutakin rikki?
Tonni on aika ääriraja, jos menisi sen yli, niin en varmaan korjaisi, vaikka kuinka hyvä yksilö kyseessä. - Pepshukka
Erona aloittajan kysymyseen on että olet ilmeisesti ostanut Fiuden uutena ja toinen aloittaa vasta 20v myöhemmin valmiiksi puoliraadolla yksilöllä joiden molempien yhteinen piirre on arvo,max 500e.
Autojen kunnot voi poiketa toisistaan silti kuin yö ja päivä.
Mitään järkeä moisen kunnosteluun ei ole jos siihen rahaa laitettava edes 200e per vuosi ja tuo summa tulee täyteen hyvinkin nopsaan jo pikkuvioista ja niitähän fiiatissa piisaa uudesta alkaen ,puhumattakaan käyttöikänsä jo ylittäneestä yksilöstä.
Mikä sitten olisi "järkevämpi"ratkaisu?
Ajaa tuo loppuun ja unohtaa hihnanvaihdot ellei vesipumppu edes vuoda.
Ehkä ostaa tonnilla joku hyvässä kodissa ja kunnolla pidetty automalli josta ei kukaan kiinnostunut erityisemmin ja listaarvo kilohintaluokkaa,siis kuten tuo Fiiartti mutta mieluummin japskimerkki tai vaikka ranskalainen.
Niitä löytyy kuolinpesien luopumina,autolliikkeisiin niiden ykkösomistajilta vaihdossa pakosta otettuina ja myyntipalstoilta todella vähän ajettuina ja paapan silmäterinä olleita joissa huoltopuoli sen jakohihnankin(surkea keksintö) kera jo tehty valmiiksi merkkikirjon ollessa laaja.
Kulutuskysymys kaatuu monesti isoihin korjauskuluin eli huono pointti ja monikäyttöauto..tuoko?
Älä viitsi.- Fkfkfkfkfkgkg
Kyllä se tonnin auton ostaminenkin on aina riski, ellet nyt hyvältä kaverilta osta.
- ekopunto
Mitä tarkoitat"pikkuvikoja piisaa uudesta alkaen" ?
Muista en tiedä mutta ei ainakaan mulla. Jos autolla ei muuta kun ajaa meneen vaan välittämättä siitä yhtään, se on sama mikä merkkki on niin loppu lähenee ennen aikojaan.
Monikäyttöautolla tarkoitin, että pikkuautoksi se ei ole ahdas vaikka en ole mikään pikkumies ja
takapenkit kun kaataa tavaraa menee reilusti taakse ja etupenkit saa taas makuuasentoon, jos haluaa nokoset ottaa, ainakin SX mallissa, mikä mulla on, siinä on tosin jo sähköikkunat, keskuslukko, lisävalot, sähköinen valojen säätö, sumuvalot, lukuvalo pelkääjälle, meikkipeili, ym.ym, vaikka kyse on sentään 20 v vanhasta mallista.
Sanoinhan että kun ei ole autoa nähnyt huono sanoa, kannattaako laitattaa ja mainitsin kyllä, että sen pitää olla muuten ehjä ja suht terveessä kunnossa.
Tosi on, että olen jäävi vertaamaan tuota tapausta omaani koska luulempa että mun Fiatti on
helmi muiden rinnalla, vioista puheenollen koskaan ei ole välille jättänyt koko 20 v aikana, eikä jäänyt pihalle, ettei pääse lähtemään.
Sen siitä saa kun huollattaa auton aina tarkasti merkkiliikkeessä,2 kertaa massattu (Dinitrol) (toinen huoltokirja on jo menossa leimoineen), pesee säännöllisesti ja vahaa kesäisin, eli ei sitä kannata enään myydä polkupyörän hintaan. Ajaa meneen vaan.
- Bravo1.4
Mitä oon kuullut ja omasta Fiat kokemuksesta (nyt 8 viime vuotta Fiateilla, GP ja Bravo), taitaa olla niin että muissa merkeissä niitä pikkuvikoja piisaa uudesta asti mutta ei todellakaan ainakaan minun Fiateissani. Tämä jälkimmäinen on ostettu vieläpä käytettynä, mutta toimii kuin uudet.
- oli_nätti_ja_hyvä
Olipa meilläkin tuo Grande Punto aikanaan kauppakassina ja työmatkoihin, ajettiin suurin piirtein 60.000 km ja 4,5 vuotta sillä. Joku huohotinputki hapertui ja vaihdettiin siinä kolmen vuoden kieppeillä (töineen joku 30 euroa), muuten ei ollut mitään paitsi pari polttimoa vaihdoin. Nekin oli aika helppoja vaihtaa. Meni vaihtoon niin siistin näköisenä että melkein kadutti, pohjakin näytti olevan aivan ruosteeton. Takajarrun sai muutaman kerran talvella jäätymään kun sopivalla kelillä vahingossa tuli jättäneeksi käsijarrun päälle. Muuten oli ongelmaton ja hyvä auto.
- Kgkffkfkfkfkkf
Voi olla, että Fiatit ovat mainettaan parempia ja aivan kelvollisia kulkupelejä, hyviäkin monilta ominaisuuksiltaan, mutta vihoviimeisiä ne kyllä ovat aivan kaikissa laatu- ja luotettavuusmittauksissa. Eikä tämä muuksi muutu kenenkään omilla kokemuksilla. Ne omat kokemukset vaan korostavat sitä, että nykyajan epäluotettavinkin auto voi hyvällä mahdollisuudella olla ihan jees.
- hyvä_oli_punto
Kgkffkfkfkfkkf kirjoitti:
Voi olla, että Fiatit ovat mainettaan parempia ja aivan kelvollisia kulkupelejä, hyviäkin monilta ominaisuuksiltaan, mutta vihoviimeisiä ne kyllä ovat aivan kaikissa laatu- ja luotettavuusmittauksissa. Eikä tämä muuksi muutu kenenkään omilla kokemuksilla. Ne omat kokemukset vaan korostavat sitä, että nykyajan epäluotettavinkin auto voi hyvällä mahdollisuudella olla ihan jees.
Voiskohan noista laatu- ja luotettavuusmittauksista ehkä tämän valossa ajatella jotain? Jos ne hännänhuiput ei jätäkään tielle tai muutenkaan seiso jatkuvasti korjaamolla...
Itse ostelen aina mitä autoja sattuu huvittamaan, ja noita "huonolaatuisia" on tullut jo ostettua useampi. Vieläkin odottelen että koska niitä ongelmia alkaisi tulla. Katsastustilastot muuten ei mittaa oikeastaan muuta, kuin että miten hyvää huolta autoista on pidetty. Ei näy niissä ne öljynsyönnit tai tielle jättäneet viat. - Fkfkfkfkfkfkfmfmf
hyvä_oli_punto kirjoitti:
Voiskohan noista laatu- ja luotettavuusmittauksista ehkä tämän valossa ajatella jotain? Jos ne hännänhuiput ei jätäkään tielle tai muutenkaan seiso jatkuvasti korjaamolla...
Itse ostelen aina mitä autoja sattuu huvittamaan, ja noita "huonolaatuisia" on tullut jo ostettua useampi. Vieläkin odottelen että koska niitä ongelmia alkaisi tulla. Katsastustilastot muuten ei mittaa oikeastaan muuta, kuin että miten hyvää huolta autoista on pidetty. Ei näy niissä ne öljynsyönnit tai tielle jättäneet viat.Eivät ne minkään muunkaan merkin fanipojat myönnä merkkiään huonoksi. Eivätkä myönnä minkään tutkimuksen tai tilaston pätevän, jos oma merkki ei pärjää. Denialistille löytyy aina pakotie.
Itse ostin viimeksi huonolaatuisena pidetyn ja tilastoissa heikon ja onhan siinä vikaa ollut. Toisaalta yksittäistapauksena olisi vikaa voinut olla missä vaan. Ja sainpa ainakin käytettynä monta tonnia halvemmalla kuin vastaava arvostetun merkin auto. Samalla perusteella ymmärrän kyllä käytetyn Fiatin ostajia, samaan hintaan saman kokoluokan Toyota kun on kaksi kertaa vanhempi ja enemmän ajettu. Vaikka siis onkin aivan varmaa, että Toyota on kestävämpi kuin Fiat, niin rajansa silläkin mitä tuosta kestosta kannattaa maksaa? Samanhintainen käytetty Fiat voi hyvinkin olla Toyotaa kestävämpi, juuri Toyotan vanhemmuudesta johtuen.
Katsastustilastot tuntuvat korreloivan aika hyvin muiden tilastojen kanssa, mm. tämän tiellejättämistilaston kanssa.
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/adac-tiepalveluraportti-2017-ahdistavat-akut-stressaavat-sahkot/
Lisäksi on kyselytutkimuksia ja vaikka mitä, eikä Fiat koskaan ole kärjessä. - Fkfkfkfkfkfkfmfmf
Fkfkfkfkfkfkfmfmf kirjoitti:
Eivät ne minkään muunkaan merkin fanipojat myönnä merkkiään huonoksi. Eivätkä myönnä minkään tutkimuksen tai tilaston pätevän, jos oma merkki ei pärjää. Denialistille löytyy aina pakotie.
Itse ostin viimeksi huonolaatuisena pidetyn ja tilastoissa heikon ja onhan siinä vikaa ollut. Toisaalta yksittäistapauksena olisi vikaa voinut olla missä vaan. Ja sainpa ainakin käytettynä monta tonnia halvemmalla kuin vastaava arvostetun merkin auto. Samalla perusteella ymmärrän kyllä käytetyn Fiatin ostajia, samaan hintaan saman kokoluokan Toyota kun on kaksi kertaa vanhempi ja enemmän ajettu. Vaikka siis onkin aivan varmaa, että Toyota on kestävämpi kuin Fiat, niin rajansa silläkin mitä tuosta kestosta kannattaa maksaa? Samanhintainen käytetty Fiat voi hyvinkin olla Toyotaa kestävämpi, juuri Toyotan vanhemmuudesta johtuen.
Katsastustilastot tuntuvat korreloivan aika hyvin muiden tilastojen kanssa, mm. tämän tiellejättämistilaston kanssa.
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/adac-tiepalveluraportti-2017-ahdistavat-akut-stressaavat-sahkot/
Lisäksi on kyselytutkimuksia ja vaikka mitä, eikä Fiat koskaan ole kärjessä.Ja tietty siis tarkoitan, että keskimäärin Toyota on kestävämpi kuin Fiat. Yksilöistähän ei tiedä käytettyinä varsinkaan. Ja tässä siis tarkoitan samanikäistä ja yhtä ajettua. Jos taas samanhintaisia verrataan, niin Fiat paljon tuoreempi ja siksi ehkä kestävämpikin, muun uutuuden viehätyksen päälle.
- khihihihihii
Fkfkfkfkfkfkfmfmf kirjoitti:
Ja tietty siis tarkoitan, että keskimäärin Toyota on kestävämpi kuin Fiat. Yksilöistähän ei tiedä käytettyinä varsinkaan. Ja tässä siis tarkoitan samanikäistä ja yhtä ajettua. Jos taas samanhintaisia verrataan, niin Fiat paljon tuoreempi ja siksi ehkä kestävämpikin, muun uutuuden viehätyksen päälle.
Toyotan fanipoika ei tainnut ihan ymmärtää, ja denialismia pukkaa.
- Aloittaja37444
Varasin auton remonttiajan. Jos nyt autolla pääsee ajamaan pari vuotta isompia remontteja niin kyllä se kannattaa. En vielä halua ottaa autolainaa. Työmatkakin mulla on vaan 4-5km. Olen auton kolmas omistaja. Mummu antoi sen minulle ja sillä ollut kauan kauppa autona. Auto muuten toiminut hyvin. Ja mitä tuohon auton rekkarin valoon, niin se rekkarin lista on rikki kun hajotin sen vahingossa.
Jos sattuu että auto pettää rempan jälkeen niin sitten pettää. Sitten ostan uudemman auton. Auto on päässy jokasesta katsastuksesta läpi missä on ollut(mummun aikana) Auto on ollut muuten tosi edullinen ja uudet talvirenkaatkin vielä. Hyvää viikonloppua kaikille ! - FCA
Tuossa linkissä olu mm. Zafira 07 jossain eniten tielle jättänyt. No, eipä aina pidä tilastoja uskoa. Nimittäin 2 tuttavaperheen Zafirat, molemmat 03. Toinen ajanut kohta 10 vuotta ja todella tyytyväinen. Ostettaessa oli joku vika ja piti hinurilla viedä pajalle kun startti hajosi, lisäksi ilmastointi ei toiminut. Nämä korjasi myyjälike. Myöhemmin vain jarrut ja kytkin laitettu ja tietenkin renkaita ja jakohihna. Aikaisemmin ajeli vanhemmalla Corolloilla. Kehuu nyt Opelia parhaaksi autoksi ja kun joutui lainaamaan joskus poikansa perheeseen autoaan, hekin tykästyivät Zafiraan ja vaihtoivat Avensiksen samanlaiseen. Parhaiten heilläkin toiminut Zafira. Toinen enemmän ajettu mutta uudempi Nissan paljon epäluotettavampi ollut. Koskaan ei Zafirat näillä jättäneet tielle. Että se niistä tilastoista.
Tuon tutkimuksen mukaanhan esim. Fiat 500 on luotettavampi kuin Hyundai i30 ja Nissan Qasghai.. mutta itse en tilastoja katso kun auton ostan.
Grande Punto ja Nuova Bravo Jtd menestyivät erittäin hyvin taannoin autobildin 100 tkm kestotesteissä. Sen tiedän että paljon ajetuissa turbo-Bravoissa on ollut vaihteistovikaa (GM:n laatikko),
mutta ei tietääkseni perusmallissa jossa kait Fiatin kestävempi laatikko.
Yhteistyötähän ei enää GM:n kanssa ole. Ja onhan Fiatin dieseltekniikkaa käyttäneet monet merkit, mm. Opel, Saab, Cadillac, Suzuki jne. Aikaisempi Suzuki SX4 ja Fiat Sedici ovat lähes samoja autoja.- Fkfkfkffkfk
Joo, yksittäistapaukset voittavat aina tilastot, kun vatipäät pääsevät laineille. Soutuveneelläkin voi monta kertaa päästä Tallinnaan, ei se siitä silti turvallisempaa tee kuin Tallinkista. Vaikka Tallinkkin voi upota.
- ekopunto
Ok, nuo mummut tahtoo olla hyviä huolehtimaan autoistaan. Tuohan tieto muuttaa
kokonaan asian. Kyllä sä sillä tuut pärjäämään, kun se ei ole amispoikien pilalle revittämä lintta.
Kyllä tuollasen Toyotankin saa äkkiä resuksi (niitäkin näkee)kun ei hoida ja ajaa käsittelee autoa kuin se olis monttuauto. Ei ne Toyotatkaan mistään titaanista ole tehty, suurin piirtein samaa metallia ja materiaalia ne on Toyotatkin kuin Fiatitkin.
Itsekin hajotin tuon mustan listan missä ne rekkarivalot on siinä alla. Pakkasella luulin että luukku oli auki ja eikä ollutkaan, nykäsin vähän rajummin luukkua siitä listasta ja se lohkesi. Liimasin sen tehokkaalla liimalla ja on pysynyt monta vuotta kun en revi siitä liian kovaa.
Voihan tuolta kysyä josko saisivat tilattua sen listan.
www.autokeskus.fi/fiat/varaosat
Hyvää viikonloppua. - ekopunto
- käytettyynkäytettyosa
Kannattaa ehkä kysellä purkuosana purkamoilta, punto on ollut kuitenkin suht yleinen auto suomessa. Tuolta vois kysellä:
https://www.varaosahaku.fi/ - käytettyynkäytettyosa
käytettyynkäytettyosa kirjoitti:
Kannattaa ehkä kysellä purkuosana purkamoilta, punto on ollut kuitenkin suht yleinen auto suomessa. Tuolta vois kysellä:
https://www.varaosahaku.fi/Tuollastako lie tarkoittanee:
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osat/Fiat/FIAT-PUNTO/1994_1999/Takapään-osat/Takakannen-paneeli/Kaikki/ID-30458022/
- ekopunto
Täydennän edellisen linkittäjän vinkkiä, kun nuo ei aukene nuo pitkät osoitteet.
http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/stock/Vammalan-Osamyynti-Oy/Hae/Osat/Fiat/FIAT-PUNTO/1994_1999/Takapään-osat/Takakannen-paneeli/Kaikki/
Se on takakannen paneeli osanimeltään ja maksaa 60 e. Tuo liike on Vammalan osamyynti Oy. Voit googlata tuon firman nimen kautta, Fiat, vuosimalli, mikä osa jne. Puh. 035141766
Nettitilauksenakin voi ostaa. Jos pidät auton, joudut tuon osan varmasti hommamaan, rekkarivalot pitää kumpikin toimia.
Hyvä tieto tuo osakauppa itsellekkin, jos ei muualta saa. Kiitos, - Aloittaja62827
Noniin fiat huollettu ja toiminut tosi hyvin! Piti tänne tulla kirjoittaan että auto toiminut huollon jälkeen hyvin. Noh nyt tulin ainakin kirjoittamaan kun tänään tulin töistä iltavuorosta niin huomasin öljyläntin autonipaikalla. Öljyä on vähän vuotanut maahan. Katson huomenna tarkemmin että mistä sitä on vuotanut. Laitoin sanomalehden autoni alle ja katson huomenna paljonko on tiputtaut yön aikana. Ottaa kyllä hieman päähän juuri kalliin huollon jälkeen ja sielä vaihdettiin öljytkin. Mistäköhä voisi johtua? Kiitoksia! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086