Masku on Suomen kahdenneksitoista onnellisin kunta!
IS indeksoi kunnat kahdentoista eri tilaston perusteella. Tilastot olivat kunnan alle 6-vuotiaiden ja yli 64-vuotiaiden määrä, äänestysinto, liikenne-, omaisuus-, ja väkivaltarikosten määrä, veroäyri, työttömyysaste ja avioerojen määrä.
Tilastojen perusteella kunnalle annettiin painotetusti plus- ja miinuspisteitä. Muuttujat suhteutettiin kunnan asukaslukuun. Tilastot ovat vuosilta 2016–2017 ja lähteinä ovat Tilastokeskus ja Kuntaliitto.
Tulokset laski Lauri Lähteenmäki ([email protected])
Masku on nyt tutkitusti onnellinen kunta
9
188
Vastaukset
- Noustessanouspäähän
Nousiainen sijoittui vertailussa sijalle 27.
- Vesiperä
Äläs valehtele persu Maskulainen.
- käpykylä
kyllä maskulaiset aika onnellista porukkaa onkin. täytyy olla tavallisen onnellinen jos sinne muuttaa. maskulle kävi niin kuin vileenin huoltoasemalle uusi tie, ja äkkiä ohi.
- LestiLeevi
Maskun onnellisuus on valtuutetun Jyrki Alastalon ansiota: painimestari, joka vie rettelöitsijät putkaan, kunnon perussuomalainen poliisi joka asuu mieluimmin metsässä kuin oopperatalon vieressä.
- Anonyymi
Minulta ei ole kukaan tiedustellut, olenko onnellinen Maskussa.
Jos olisi kysytty, vastaus olisi ollut hetkeäkään epäröimättä "En". Olen maskulainen, koska asun Maskussa, mutta en haluaisi olla maskulainen. Ei ole mitään syytä, miksi haluaisin olla maskulainen. Näivettynyt pikku kunta, jossa päätöksenteko todella outoa, päättäjät tyhmiä. Päivähoito huonoa, vailla ammattitaitoista henkilökuntaa.
Miten tutkimus tehty? Miten vastaajat valittu? Vai onko tämäkin kysely ja tutkimus tehty Maskun kunnan aloitteesta, sitten ymmärtäisinkin lopputuloksen. Kunnassa osataan kyllä kierrellä ja kaarrella niin, että saadaan toivottu tulos.- Anonyymi
Tähän kyselyyn olisin myös halunut osallistua.
- Anonyymi
Kaipaisin Maskuun muitakin kauppoja, kuin Tokmannin ja K -Marketin.
- Anonyymi
Ei taida asiakkaat riittää useampaan kauppaan?
Nousten S-Market on lähellä, varsinkin kesällä tulee käytyä usein, koska siellä on paremmat/monipuolisemmat grillattavat :)
- Anonyymi
Maskun väkiluku väheni v 2018 noin sadalla ihmisellä. Varmaankin onnellisuus ajaa ihmisiä kunnasta pois. Kaikki eivät kestä onnen määrää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569