Teen teille selväksi, veljet...

H_Urtig

Erkki Hurtig
16/03/2018 10:32

Tästä tekstistä en ole koskaan kullut saarnattavan seuroissa:

Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle (Gal 1:11-12).

8

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on Paavalin sanoma omasta parannuksestaan.
      Hän tuo tuon julki kahteen kertaan, että Hän sai opin VAIN JEESUKSELTA.

      Sitä kai hurtig tarkoitti.

      • " aloittajan kysymykseen"
        -
        On Lutherin selitys :
        jos osaisin sen vähän lyhentää, sillä se on 7 sivua pitkä
        Galattalais kirjeen selitys...
        -
        Tämä on käsiteltävänä olevan kohdan pääajatus, siitä antaikse aina toisen luvun
        loppuun saakka ulottuva kumoaminen ja puolustus. Se, mitä Paavali tässä esittää,
        on niin sanakseni yhtäjaksoita kertomusta.
        -
        Pyhän Raamatun kertomukset ovat usein hajanaisia ; niistä ei ole helppo saada sopusointuun toistensa kanssa; Kyseiseen kohdan evankeliumi ei ole ihmisten mukaista, enkä minä ole
        sitä saanut ihmisiltä, vaan Jeesauksen Kristuksen ilmestyksen kautta. Samalla Paavali
        vannottaa galattalaisia sitä uskomaan.
        -
        jäi paljon vielä kirjoittamatta.!


      • padasjoenukko kirjoitti:

        " aloittajan kysymykseen"
        -
        On Lutherin selitys :
        jos osaisin sen vähän lyhentää, sillä se on 7 sivua pitkä
        Galattalais kirjeen selitys...
        -
        Tämä on käsiteltävänä olevan kohdan pääajatus, siitä antaikse aina toisen luvun
        loppuun saakka ulottuva kumoaminen ja puolustus. Se, mitä Paavali tässä esittää,
        on niin sanakseni yhtäjaksoita kertomusta.
        -
        Pyhän Raamatun kertomukset ovat usein hajanaisia ; niistä ei ole helppo saada sopusointuun toistensa kanssa; Kyseiseen kohdan evankeliumi ei ole ihmisten mukaista, enkä minä ole
        sitä saanut ihmisiltä, vaan Jeesauksen Kristuksen ilmestyksen kautta. Samalla Paavali
        vannottaa galattalaisia sitä uskomaan.
        -
        jäi paljon vielä kirjoittamatta.!

        >>On Lutherin selitys :
        jos osaisin sen vähän lyhentää, sillä se on 7 sivua pitkä
        Galattalais kirjeen selitys...** Mikä pitkä se on. Minulla on sellainen 370 Sivuinen, se kertoo jo asian selkeästi.

        Raamattua ei lueta, sitä tutkitaan rukouksen jälkeen, jotta Pyhä Henki sen avaisi.

        Sen jälkeen se on pelkkää viivaa.


      • hengettömänjorinoita
        Kesitas kirjoitti:

        >>On Lutherin selitys :
        jos osaisin sen vähän lyhentää, sillä se on 7 sivua pitkä
        Galattalais kirjeen selitys...** Mikä pitkä se on. Minulla on sellainen 370 Sivuinen, se kertoo jo asian selkeästi.

        Raamattua ei lueta, sitä tutkitaan rukouksen jälkeen, jotta Pyhä Henki sen avaisi.

        Sen jälkeen se on pelkkää viivaa.

        Kiitos tunnuksesta. On ollut tosi selvää, että kirjoituksesi ovat viivaa, merkityksettömiä.


      • teuta011
        padasjoenukko kirjoitti:

        " aloittajan kysymykseen"
        -
        On Lutherin selitys :
        jos osaisin sen vähän lyhentää, sillä se on 7 sivua pitkä
        Galattalais kirjeen selitys...
        -
        Tämä on käsiteltävänä olevan kohdan pääajatus, siitä antaikse aina toisen luvun
        loppuun saakka ulottuva kumoaminen ja puolustus. Se, mitä Paavali tässä esittää,
        on niin sanakseni yhtäjaksoita kertomusta.
        -
        Pyhän Raamatun kertomukset ovat usein hajanaisia ; niistä ei ole helppo saada sopusointuun toistensa kanssa; Kyseiseen kohdan evankeliumi ei ole ihmisten mukaista, enkä minä ole
        sitä saanut ihmisiltä, vaan Jeesauksen Kristuksen ilmestyksen kautta. Samalla Paavali
        vannottaa galattalaisia sitä uskomaan.
        -
        jäi paljon vielä kirjoittamatta.!

        esimerkiksi :
        -
        Kristus ei ollut ainoastaan ihminen, vaan samalla sekä tosi Jumala ,
        että tosi ihminen .
        Evankeliuminsa Paavali taas sai ollessaan matkalla tiellä jo lähellä Damaskoa
        siellä Kristus ilmestyi hänelle ja puhui hänen kanssaan.
        Hän on puhunut myöhemminkin hänen kanssaan Jerusalemin pyhäkössä,
        Apt . 22. 17. mutta evankeliumoin Paavali sai tiellä ollessaan niin kuin
        Luuk. 9:6 kertoo.
        -
        Luther sanoo: Minä totisesti en olisi ikinä tuollaista jaksanut uskoa, elleivät nämä
        Galatian , Korinton , Aasian ynnä muiden seurakuntien tarjoamat esimerkit olisi
        sitä minulle opettaneet ; jopa nekin, jotka alussa olivat ottaneet sanan ilolla vastaan -
        ja heidän joukossan on ollut monta huomattavaa henkilöä - niin äkkiä ovat
        ovat saattaneet hämmentyä.
        -
        helposti siis valeapostolit asian noin värittäen pettivät galattalaiset , jotka eivät
        vielä olleet vakaantuneita, ja joiden juuret olivat heikot, vaan jotka oli heikot uskossa.
        -
        2 Moos 19.16.
        Room . 7 23.
        Jaak. , ,1 :23 .
        -


      • Kesitas kirjoitti:

        >>On Lutherin selitys :
        jos osaisin sen vähän lyhentää, sillä se on 7 sivua pitkä
        Galattalais kirjeen selitys...** Mikä pitkä se on. Minulla on sellainen 370 Sivuinen, se kertoo jo asian selkeästi.

        Raamattua ei lueta, sitä tutkitaan rukouksen jälkeen, jotta Pyhä Henki sen avaisi.

        Sen jälkeen se on pelkkää viivaa.

        Minun galattalais selitys kirja on 716 sivua, kokonaisena.


      • teuta011 kirjoitti:

        esimerkiksi :
        -
        Kristus ei ollut ainoastaan ihminen, vaan samalla sekä tosi Jumala ,
        että tosi ihminen .
        Evankeliuminsa Paavali taas sai ollessaan matkalla tiellä jo lähellä Damaskoa
        siellä Kristus ilmestyi hänelle ja puhui hänen kanssaan.
        Hän on puhunut myöhemminkin hänen kanssaan Jerusalemin pyhäkössä,
        Apt . 22. 17. mutta evankeliumoin Paavali sai tiellä ollessaan niin kuin
        Luuk. 9:6 kertoo.
        -
        Luther sanoo: Minä totisesti en olisi ikinä tuollaista jaksanut uskoa, elleivät nämä
        Galatian , Korinton , Aasian ynnä muiden seurakuntien tarjoamat esimerkit olisi
        sitä minulle opettaneet ; jopa nekin, jotka alussa olivat ottaneet sanan ilolla vastaan -
        ja heidän joukossan on ollut monta huomattavaa henkilöä - niin äkkiä ovat
        ovat saattaneet hämmentyä.
        -
        helposti siis valeapostolit asian noin värittäen pettivät galattalaiset , jotka eivät
        vielä olleet vakaantuneita, ja joiden juuret olivat heikot, vaan jotka oli heikot uskossa.
        -
        2 Moos 19.16.
        Room . 7 23.
        Jaak. , ,1 :23 .
        -

        Jeesus oli tosi Jumala, myös tosi ihminen, eläen rikkeettömänä lain alla.
        siinä syy, ettei Hänen tarvinnut uhrata Temppelissä.
        Paavali (Saul) Opiskeli yhteensä 18 vuotta, ennen kuin aloitti työn pakanoiden keskuudessa, josta viimeiset 8v Jeeuksen suorassa opissa.


      • padasjoenukko kirjoitti:

        Minun galattalais selitys kirja on 716 sivua, kokonaisena.

        Se kyllä avaa solmut.
        Onko siinä Galatia kerrottu minkälaiseksi kohteeksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe