Tyytymättömyys omaan elämään / osa-alueeseen

psykologiaa

voi aiheuttaa sen, että ihastus jää asumaan mieleen. Ihastuksesta muodostuu keino paeta todellisuutta ja haave, jonka avulla jaksetaan arkea.

Kysyttävää?

10

284

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkionhyvin

Olen todella tyytyväinen elämääni.
      Mites sinä?

• vainiinniin

Olin kyllä ihan tyytyväinen elämääni kun hänet kohtasin. Ajattelin että helposti unohdan, mutta kyllä se tyytyväisenäkin siellä mielessä kummitteli. Sitten tuli pelkoa siitä koska tunsin niin paljon. Sitten harmitti etten toiminut ja kyllä edelleen tämän ajan jälkeen mietin häntä. Ehkä siinä on taustalla nyt sekin että en ole enää tyytyväinen elämääni ja pakenen hänen kauttaan itseäni ja tylsää elämääni toiveena ns paremmasta ja rakkaudesta. Mutta tämä tunne on ollut sama siitä lähtien kun hänet ensimmäistä kertaa kohtasin ja häneen ihastuin.

• TaiEhkäLuulitOlevasi

tyytyväinen elämääsi? En kirjoita tätä missään nimessä ivallisesti, mutta pidin itse mansikkajäätelöä pienenä parhaana makuna, koska en ollut koskaan maistanut suklaata.

• vainiinniin
        TaiEhkäLuulitOlevasi kirjoitti:

tyytyväinen elämääsi? En kirjoita tätä missään nimessä ivallisesti, mutta pidin itse mansikkajäätelöä pienenä parhaana makuna, koska en ollut koskaan maistanut suklaata.

Olin tyytyväinen. Olin käynyt läpi hyvin outoja asioita ennen hänen kohtaamista. Tavallaan olin hämmentynyt yhden asian takia mutta kuitenkin olin tyytyväinen siihen elämään. Tai hieman pettynyt myöhemmin mutta hänen kohtaamisen aikaan olin vielä onnellinen.

• erilaisia

Mitä muita todellisuudenpakokeinoja on?

• MoniaMonetEiKovinSomia

huumeet, alkoholi, pelaaminen jne. Lista on loputon, hyvä mielikuvitus riittää monille.

• eritsykologimulla

Tykkään arjesta. Siitä vähäeleisestä toimivasta arjesta. Olin siis tyytyväinen siihen. Nyt en enää ole tyytyväinen mihinkään.

• muuttaavieläpitäis

Kaikkeen sitä tuntuu tottuvan

• Mikä aiheuttaa sen että siellä asuu sekunnin välähdyksiä jostain ihastumisen kaltaisesta ja kiellettyä tyhjyyttä ja pyssy joka pamahtaa ärsyttävistä ajatuksista.

• ainavaannäin

Ihastuminen on kiva pakokeino paeta omaa kurjuutta haavemaailmaan niin kauan kunnes luulee toisenkin pitävän itsestään ja erehtyy kertomaan ihastumisesta sille toiselle. Haavemaailma romahtaa ja sitten siitä tulee surullista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1642
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      888
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      842
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      842
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      839
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      783
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      759
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      715
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      710
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      700
    Aihe