Apua lähetteen pyytämiseelle, nivelkivut kovat

Kuivnutruusu

Hei, toivon saavani apua täältä lähetteen pyytämiseeni yleislääkäriltä johonkin osaavammalle.
Tiivistän tarinani. Vajaa 10 v on ollut kipuja isoissa nivelissä, alkoi alaselästä ja kantapäistä jolloin luulin vain käyttäväni vääränlaisia kenkiä.. Tämän jälkeen kipu alkoi liikkua ja itse epäilin ensin borrelioosia koska verikoe näytti kohonneita arvoja. Ei kuulemma aihetta hätään sanoi kääkäri, tälläkin kertaa.
Kipu liikkuu , vaihtaa niveliä ja aaltoilee. Kaikki veritestit ovat ok, olen terve ja vahva kuin ammattihiihtäjä lääkäreiden mukaan.
Kolmisen vuotta sitten kunto romahti tätdellisesti, väsyin valtavasti ja kivut melkein lamaannuttivat. En ensin mennyt lääkäriin koska en aikaisemminkaan ole saanut apua näihin kipuihin muuta kun arkoksiaa viikoksi. Kun mieheni lopuksi ”pakotti” kävin näyttäytymässä ja diagnoosiksi sain fibromyalgian ja masennuslääkettä jota väsymyksen lisäyksestä en voinut käyttää. Pati kolme kertaa olen tämän jälkeen käynyt arvuuttamassa tilannettani ja pari kertaa saanut lähetteet jotka käännytetääb takaisin ”ei syytä huoleen”- lausunnoilla. Kütenkin tämä kipu ei ole todellista, polvet, kyynärpäät, yläselkä, lonkat mm nyt semmoisen kivun vallassa että itkettää ettei kukaan osaava ota vastaan.
Lisäyksenä että hormooneja syön ja kuukautiset olleet poissa n pari v.uotta joten tasapaino täällä ok.
Miten saada apua, pyydän neuvojanne? Mistä etenen, miten saada apua kun terkkarin lääkäri vaihtuu joka tapaamisessa? Valutettavasti ei ole varaa yksityiseen lääkärihoitoon, eikä ole vakuutustakaan.

9

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuivunutruusu

Ei kellään mitään apua annettavana, edes bähän kokemuksia??

• Psorikka

Pyydä terveyskeskuslääkäriltä lähete sairaalan reumatautien poliklinikalle.

• Kuivunutruus

Kiitos vastauksesta. Kahdesti on nyt lähete jo palautunut, joten reumapolille en meidän kylässä pääse, todettu. Nyt hain taas yleislääkäriltä apua toivekkaana, mutta jopa kanta.fihin oli kirjattu väärien asioiden lisäksi, huuhaata. Ihan virheitä. Ei kuulemma hänkään /yleislääkäi voi auttaa. En pääse kohta kävelemään enään kipujen takia, mutta sairas en ole. Ihanaa.

• Anonyymi

Miten menee kipujen kanssa? Oletko saanut apua?

• Anonyymi

Huomasin kysymyksesi vasta nyt. Ei, en ole saanut apua ja olen aivan täydellisen uupunut kipujeni kanssa. Maha reistailee kun syön panadolia liian paljon, muuta en saa. En näe valoa tunnelissa, jos kivut eivät kohta lopu en tiedä mitä teen. Ne vain pahenee.hirvittävä olo. Olen jo pohtinut onnettomuutta autolla, pääsisikö sillä tavalla sairaalaan? Kuuntelisiko lääkärit silloin.

• Anonyymi

Auttoiko se arcoxia niihin kipuihin, ja onko sulla siis psoriasis tiedossa?

• Anonyymi

Ramppasin yksityisellä psoriaksen takia saamatta apua, kun äityi tosi pahaksi en meinanut saada terveyskeskuksen erikoislääkärille heti vaan yleislääkäri kysyi neuvoa erikoislääkäriltä muttei toiminu ennenkuin älähdin kunnolla, kun pääsin erikois hoidon piiriin on hoito löytynyt yllättävän hyvin ja toimii, psoriasin on melkein poissa, oikea lääkitys ei heti löytynyt mutta löytyi kuitenkin, vähän kallista mutta lääkekatto tulee vastaan aika pian, onneksi.

• Anonyymi

Itse olen sairastanut psoriasista lapsesta asti ja nyt ikää on jo 36v. Nivelkipuja on ollut vuosia mutta nyt vasta sain lähetteen verikokeisiin ja röntgeniin. Röntgen oli ok mutta tulehdus arvot on koholla ja väsymys ylitsepääsemätöntä. Lääkäri määräsi Buranaa ja aikoi konsultoida reumalääkäriä. Kipujen takia ei huvita enää edes ulkoilla. Pettynyt olen ja huolissani jollei särkyihin saa kunnon lääkettä. Olisko neuvoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen sairastanut psoriasista lapsesta asti ja nyt ikää on jo 36v. Nivelkipuja on ollut vuosia mutta nyt vasta sain lähetteen verikokeisiin ja röntgeniin. Röntgen oli ok mutta tulehdus arvot on koholla ja väsymys ylitsepääsemätöntä. Lääkäri määräsi Buranaa ja aikoi konsultoida reumalääkäriä. Kipujen takia ei huvita enää edes ulkoilla. Pettynyt olen ja huolissani jollei särkyihin saa kunnon lääkettä. Olisko neuvoja?

Kokeile K2 D3 vitamiinin yhdistelmää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe