Isäni sanoi että hän voisi alkaa nyt eläkkeelle päästyään antamaan minulle ennakkoperintönä sijoitusrahaa 1000e/kk, mutta Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa.
Voiko isäni siirtää rahat suoraan pankkisiirtona minun Nordnetin tililleni jotta voisin niitä alkaa sijoittamaan?
Voiko isäni siirtää minulle rahaa Nordnettiin?
8
3618
Vastaukset
- Kg590FF
"Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa."
Ihan "suoraan" se tulisi omalle tilillesi Nordnetiinkin. Jos avaat siellä tilin, se tulee omalla nimelläsi ja joudut tietysti antamaan Nordnetille postiosoitteesi ja henkilötunnuksesi. Lisäksi Nordnet kysyy, mistä sijoittamasi rahat tulevat ja sitoudut olemaan luovuttamatta henkilökohtaista salasanaasi kenellekään. Voit ITSE siirtää tilillesi rahaa Nordentille ilmoittamaltasi vastatililtä, jonka pitää tietysti olle omissa nimissäsi. Kukaan muu ei voi tilillesi rahaa panna.
Verottaja saa halutessaan Nordnetiltä kaikki samat tiedot kuin muiltakin rahalaitoksilta.- Tietääxeni
Kyllä Nordnetin tilille voi siirtää rahaa kuka vaan ja miltä tililtä vaan.
Nordnetin tililtä ulos ei voi siirtää kun ilmoitetulle vastatilille. - Anonyymi
Itse asiassa Nordnet toimittaa vuosittain suomalaisten asiakkaiden tilien tapahtumat Suomen verottajalle ihan automaattisesti. Ei siis tarvitse täyttää 9A lomaketta, eikä toisaalta verojen kiertäminen onnistu, kuten joissain muissa palveluissa...
- 9898898989
Hyvin onnistuu sillä tavalla että isäsi tekee nordnetin tilille tilisiirron käyttämällä sinun viitekoodiasi, kestää 1-2 pankkipäivää mutta hyvin toimii
Toki verottaja saa tietoon sijoitusomaisuutesi ja ehkä sitä kautta Kelakin, mutta toki viiveellä - Näinopastan
Ehkä aivan ensimmäiseksi kannattaisi hommata se työpaikka, niin ei tarvitse miettiä niitä kelan tukiaisia. Täytyy myös muistaa, että jos saat ennakkoperintöä enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero.
- lahjaverottomuus
> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero
Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessa - loposenjeejee
lahjaverottomuus kirjoitti:
> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero
Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessaKolmessa vuodessa tuo on, taisi siinä käydä kirjoittajalla ajatuskatkos.
Mutta tuli itsellä mieleen sekin, että kumpikin vanhemmista voi lahjoittaa verottomasti tuon 4999€ kolmessa vuodessa, joten jos he asuvat samassa taloudessa... lienee sama kumman tililtä tuo siirto tapahtuu.
En kannusta veropetoksiin kuitenkaan... - Anonyymi
Korjaan, kolmessa vuodessa 4999 eli isot verot maksettava
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808