Voiko isäni siirtää minulle rahaa Nordnettiin?

Markku77____

Isäni sanoi että hän voisi alkaa nyt eläkkeelle päästyään antamaan minulle ennakkoperintönä sijoitusrahaa 1000e/kk, mutta Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa.

Voiko isäni siirtää rahat suoraan pankkisiirtona minun Nordnetin tililleni jotta voisin niitä alkaa sijoittamaan?

8

4186

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kg590FF

"Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa."

Ihan "suoraan" se tulisi omalle tilillesi Nordnetiinkin. Jos avaat siellä tilin, se tulee omalla nimelläsi ja joudut tietysti antamaan Nordnetille postiosoitteesi ja henkilötunnuksesi. Lisäksi Nordnet kysyy, mistä sijoittamasi rahat tulevat ja sitoudut olemaan luovuttamatta henkilökohtaista salasanaasi kenellekään. Voit ITSE siirtää tilillesi rahaa Nordentille ilmoittamaltasi vastatililtä, jonka pitää tietysti olle omissa nimissäsi. Kukaan muu ei voi tilillesi rahaa panna.

Verottaja saa halutessaan Nordnetiltä kaikki samat tiedot kuin muiltakin rahalaitoksilta.

• Tietääxeni

Kyllä Nordnetin tilille voi siirtää rahaa kuka vaan ja miltä tililtä vaan.
        Nordnetin tililtä ulos ei voi siirtää kun ilmoitetulle vastatilille.

• Anonyymi

Itse asiassa Nordnet toimittaa vuosittain suomalaisten asiakkaiden tilien tapahtumat Suomen verottajalle ihan automaattisesti. Ei siis tarvitse täyttää 9A lomaketta, eikä toisaalta verojen kiertäminen onnistu, kuten joissain muissa palveluissa...

• 9898898989

Hyvin onnistuu sillä tavalla että isäsi tekee nordnetin tilille tilisiirron käyttämällä sinun viitekoodiasi, kestää 1-2 pankkipäivää mutta hyvin toimii

Toki verottaja saa tietoon sijoitusomaisuutesi ja ehkä sitä kautta Kelakin, mutta toki viiveellä

• Näinopastan

Ehkä aivan ensimmäiseksi kannattaisi hommata se työpaikka, niin ei tarvitse miettiä niitä kelan tukiaisia. Täytyy myös muistaa, että jos saat ennakkoperintöä enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero.

• lahjaverottomuus

> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero

Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessa

• loposenjeejee
        lahjaverottomuus kirjoitti:

> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero

Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessa

Kolmessa vuodessa tuo on, taisi siinä käydä kirjoittajalla ajatuskatkos.

Mutta tuli itsellä mieleen sekin, että kumpikin vanhemmista voi lahjoittaa verottomasti tuon 4999€ kolmessa vuodessa, joten jos he asuvat samassa taloudessa... lienee sama kumman tililtä tuo siirto tapahtuu.

En kannusta veropetoksiin kuitenkaan...

• Anonyymi

Korjaan, kolmessa vuodessa 4999 eli isot verot maksettava

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      96
      2005
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      286
      1827
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      320
      1644
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      197
      1520
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1081
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      29
      1036
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1027
    8. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      994
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      988
    10. 67
      964
    Aihe