Isäni sanoi että hän voisi alkaa nyt eläkkeelle päästyään antamaan minulle ennakkoperintönä sijoitusrahaa 1000e/kk, mutta Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa.
Voiko isäni siirtää rahat suoraan pankkisiirtona minun Nordnetin tililleni jotta voisin niitä alkaa sijoittamaan?
Voiko isäni siirtää minulle rahaa Nordnettiin?
8
4328
Vastaukset
- Kg590FF
"Kelan takia en voi sitä suoraan omalle tililleni ottaa."
Ihan "suoraan" se tulisi omalle tilillesi Nordnetiinkin. Jos avaat siellä tilin, se tulee omalla nimelläsi ja joudut tietysti antamaan Nordnetille postiosoitteesi ja henkilötunnuksesi. Lisäksi Nordnet kysyy, mistä sijoittamasi rahat tulevat ja sitoudut olemaan luovuttamatta henkilökohtaista salasanaasi kenellekään. Voit ITSE siirtää tilillesi rahaa Nordentille ilmoittamaltasi vastatililtä, jonka pitää tietysti olle omissa nimissäsi. Kukaan muu ei voi tilillesi rahaa panna.
Verottaja saa halutessaan Nordnetiltä kaikki samat tiedot kuin muiltakin rahalaitoksilta.- Tietääxeni
Kyllä Nordnetin tilille voi siirtää rahaa kuka vaan ja miltä tililtä vaan.
Nordnetin tililtä ulos ei voi siirtää kun ilmoitetulle vastatilille. - Anonyymi
Itse asiassa Nordnet toimittaa vuosittain suomalaisten asiakkaiden tilien tapahtumat Suomen verottajalle ihan automaattisesti. Ei siis tarvitse täyttää 9A lomaketta, eikä toisaalta verojen kiertäminen onnistu, kuten joissain muissa palveluissa...
- 9898898989
Hyvin onnistuu sillä tavalla että isäsi tekee nordnetin tilille tilisiirron käyttämällä sinun viitekoodiasi, kestää 1-2 pankkipäivää mutta hyvin toimii
Toki verottaja saa tietoon sijoitusomaisuutesi ja ehkä sitä kautta Kelakin, mutta toki viiveellä - Näinopastan
Ehkä aivan ensimmäiseksi kannattaisi hommata se työpaikka, niin ei tarvitse miettiä niitä kelan tukiaisia. Täytyy myös muistaa, että jos saat ennakkoperintöä enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero.
- lahjaverottomuus
> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero
Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessa - loposenjeejee
lahjaverottomuus kirjoitti:
> enemmän kuin 4999 euroa vuodessa, siitä täytyy maksaa lahjavero
Minun tietääkseni saa olla 4999€ KOLMESSA vuodessaKolmessa vuodessa tuo on, taisi siinä käydä kirjoittajalla ajatuskatkos.
Mutta tuli itsellä mieleen sekin, että kumpikin vanhemmista voi lahjoittaa verottomasti tuon 4999€ kolmessa vuodessa, joten jos he asuvat samassa taloudessa... lienee sama kumman tililtä tuo siirto tapahtuu.
En kannusta veropetoksiin kuitenkaan... - Anonyymi
Korjaan, kolmessa vuodessa 4999 eli isot verot maksettava
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude18014869Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t11810425Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1069279Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k449104Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy668723Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk526880Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1796465Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri305553Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1505324Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole413825