Nyky puhelimessa on navigaattori

gemssä

..ollu jo aika kauankin, erikseen on aika turha edes ostaa navigaattoria.

Voi olla fiksumpaa ostaa vaikka käytetty muutama vuoden ikäinen puhelin tai tabletti ihan vaan navigaattoriksi ja laturinjohto autoon sopiva ja teline. Tabletti on siitä paras että saa todella suuren ruudun, mistä jo oikeasti alkaa saada selvääkin myös kirjoittaminen on helpompaa. 7" näyttö on jo kohtuullisen iso mutta vasta pienimpiä kun puhutaan tableteista.

Teline on vähän hankala juttu autoon mutta niistäkin voidaan keskustella että mikä on hyvä teline ja niiden kiinnitykset, isoa tablettiahan ei voi enää laittaa keskelle tuulilasia, joka muutenkin huono koska olisi kiva ylettyä myös käyttämään talbettia niin kuin myös navigaattoriakin!

Vinkkinä kirjoittamiseen niin taas puhelin saa pisteitä, ei tarvitse kirjoittaa kun voit puheella sanoa osoitteen, toimii aivan loistavasti. Kuinkas monessa edullisessa navigaattorissa voit puheella kertoa osoitteen laitteelle.

Itse käytän älypuhelinta ja tablettia navigointiin ja niissä ihan googlemapsi.
Osoitteen saa syötettyä ihan puheella ja moni muukin paikka löytyy samallalailla, ei tarvitse tietää edes osoitetta kun on google ja googlemaps, kerro vaan vaikka länsisatama niin saat ajo-ohjeet.
Helpommaksi navikointi ei juuri enää voine mennä.

2

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wazella-mennään

      Näinhän se menee. TomTom ilmoitti lopettavansa vanhojen mallien tukemisen. Ei haittaa yhtään, koska olen itse lopettanut sen tukemisen jo monta vuotta aikaisemmin. TomTomia jos tulee ikävä, niin sen voi ladata kännykkään. Itse käytän kuitenkin muita ohjelmia, yleensä se on ilmainen Waze, koska ajan paljon kehä-kolmosen sisäpuolella, jossa Waze on paras ohjelma ruuhkien välttämiseen. Jos tarvitsee vain löytää perille, niin silloin ohjelmaksi kelpaa vaikka Google Maps, Here tai Maps.me.

    • 50v.ajoa.kolhimatta

      "Teline on vähän hankala juttu autoon........."

      Meillä on ollut jo hyvin kauan sellainen teline , että, on pari pientä mustekalaa, siis kuminauhaa joiden päissä metallikoukut. Toinen pää on tuulilasin etumaisissa ilmastointiaukoissa ja toinen pää on puhelimen koteloon tehdyissä rei'issä. Puhelin/tabletti siis lepää koelautaa vasten, sopivalla korkeudella.

      joo, heiluu ja lentää kolarissa ja on vaarallinen, yhtä vaarallisia on käsittääkseni kaikki kiinnitykset, kaikki irtoaa.
      turvallisuutta ajatellen puhenimen oikea paika on varmasti kiinni pysyvässä keskikotelossa, tai jos sitä ei ole, niin hansikaslokerossa, jotta löytää sen mahdollisen ympäriajon jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe