..ollu jo aika kauankin, erikseen on aika turha edes ostaa navigaattoria.
Voi olla fiksumpaa ostaa vaikka käytetty muutama vuoden ikäinen puhelin tai tabletti ihan vaan navigaattoriksi ja laturinjohto autoon sopiva ja teline. Tabletti on siitä paras että saa todella suuren ruudun, mistä jo oikeasti alkaa saada selvääkin myös kirjoittaminen on helpompaa. 7" näyttö on jo kohtuullisen iso mutta vasta pienimpiä kun puhutaan tableteista.
Teline on vähän hankala juttu autoon mutta niistäkin voidaan keskustella että mikä on hyvä teline ja niiden kiinnitykset, isoa tablettiahan ei voi enää laittaa keskelle tuulilasia, joka muutenkin huono koska olisi kiva ylettyä myös käyttämään talbettia niin kuin myös navigaattoriakin!
Vinkkinä kirjoittamiseen niin taas puhelin saa pisteitä, ei tarvitse kirjoittaa kun voit puheella sanoa osoitteen, toimii aivan loistavasti. Kuinkas monessa edullisessa navigaattorissa voit puheella kertoa osoitteen laitteelle.
Itse käytän älypuhelinta ja tablettia navigointiin ja niissä ihan googlemapsi.
Osoitteen saa syötettyä ihan puheella ja moni muukin paikka löytyy samallalailla, ei tarvitse tietää edes osoitetta kun on google ja googlemaps, kerro vaan vaikka länsisatama niin saat ajo-ohjeet.
Helpommaksi navikointi ei juuri enää voine mennä.
Nyky puhelimessa on navigaattori
2
220
Vastaukset
- wazella-mennään
Näinhän se menee. TomTom ilmoitti lopettavansa vanhojen mallien tukemisen. Ei haittaa yhtään, koska olen itse lopettanut sen tukemisen jo monta vuotta aikaisemmin. TomTomia jos tulee ikävä, niin sen voi ladata kännykkään. Itse käytän kuitenkin muita ohjelmia, yleensä se on ilmainen Waze, koska ajan paljon kehä-kolmosen sisäpuolella, jossa Waze on paras ohjelma ruuhkien välttämiseen. Jos tarvitsee vain löytää perille, niin silloin ohjelmaksi kelpaa vaikka Google Maps, Here tai Maps.me.
- 50v.ajoa.kolhimatta
"Teline on vähän hankala juttu autoon........."
Meillä on ollut jo hyvin kauan sellainen teline , että, on pari pientä mustekalaa, siis kuminauhaa joiden päissä metallikoukut. Toinen pää on tuulilasin etumaisissa ilmastointiaukoissa ja toinen pää on puhelimen koteloon tehdyissä rei'issä. Puhelin/tabletti siis lepää koelautaa vasten, sopivalla korkeudella.
joo, heiluu ja lentää kolarissa ja on vaarallinen, yhtä vaarallisia on käsittääkseni kaikki kiinnitykset, kaikki irtoaa.
turvallisuutta ajatellen puhenimen oikea paika on varmasti kiinni pysyvässä keskikotelossa, tai jos sitä ei ole, niin hansikaslokerossa, jotta löytää sen mahdollisen ympäriajon jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036