Elektrofysiologinen tutkimus

Ekifdf

Kertokaas sen kokeneet,miten se etenee ja oliko apuja.Tehdäänkö ablaatio samalla? Onko kivulias toimenpide ja pitääkö syödä marevania ennen toimenpidettä ?

4

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttakestinsen

      Siis eikö ne ole sama asia,kun ujutetaan piuha nivusesta sydämeen,ja katsotaan ruudulta onko tukoksia?Ei kait siinä mitään Marevania tarvita.Moni joutuu yhtäkkiä tuohon tilanteeseen.Minäkin,42v.ja otettiin vielä 4 hyvänkokoista koepalaa sydämestä.Tukoksia ei ollut.Mutta pahan näköinen vasemman kammion seinämävaurio löytyi,kuulin kun kuiskivat että mitä tämä on,täällähän on aivan mustaa...myokardiittia vai sarkoidoosia?Koepaloista ei löytynyt mitään,sydänsarkoidoosi varmistettiin myöhemmin oireilun perusteella,myös magneettilöydös tuki tätä.Ei ollut paha toimenpide,se oli raskaampaa,kun toimenpiteen jälkeen piti maata 4 tuntia aloillaan..

      • Ekifdf

        Tarkoitan sitä tutkimusta jossa samalla tehdään ablaatio jos voidaan,rytmihäiriöiden poistamiseksi


    • SVT2

      Itse olen ollut kahdesti tuossa tutkimuksessa rytmihäiriöiden vuoksi eli mulla on SVT, ylim johtorata vasemmassa eteisessä, jota ei kuitenkaan tutkimuksessa saatu esiin. Nopea syke kun ei levossa koskaa ntule vaan esim äkkikumarruksessa tms liikkeessä. Monta monta vuotta siirsin tutk menoa, kun pelkäsin niin paljon. Loppujen lopuksi ei se niin kauheata ollutkaan, kipua ei tunne muuta kuin sen piston nivusessa, kun se puudutetaan. Katetrin kulkua ei tunne. Jos rytmihäiriö saadaan päälle ja löydetään mahd syy nii nse poltetaan samalla pois. Marevanista en tiedä, mutta tarkay ohjeet kyllä tulevat srl:asta etukäteen. Tsemppiä matkaan !!

    • Laguuni

      En tiedä tuleeko vastaus liian myöhään, että oletko ehtinyt jo käydä ko tutkimuksessa, vastaanpa silti.
      Itselleni se tehtiin eilen, svt-oireilua ollut viimeisen kuukauden ja lisälyöntisyyttä koko pienen iän. Menin ensiksi päiväosastolle jossa vaihdettiin sairaala kamppeet ja hetken päästä tuotiin tippa. Olin peruutusajalla, joten jouduin odottelemaan tovin omaa vuoroani mutta lopulta minut ohjattiin toimenpidehuoneeseen. Kävin operaatiopöydälle ja hoitajat kiinnittivät elektrodeja ympäri kehoa sekä toivat verenpainemittarin, joka mittasi paineet about vartin välein. Hoitaja puhdisti nivusalueen, ja minut peiteltiin operaatiopeitolla. Hetken sain siinä makoilla kun työvälineet ja laitteet pistettiin jiiriin, aluksi nivusalue puudutettiin, puudutus ei tuntunut oikeastaan pientä nipistystä pahemmalta, vaikka minua varoiteltiin että saattaa tuntua keljulta. Kun puudutus oli päällä lääkäri vei katetrit sydämeen ja tämä tuntui rintakehällä muljahteluna, itse en aistinut sellaista tunnetta että sisällä kulkee jtn ylimääräistä, mistä lääkäri oli varoitellut aluksi etten pelästy tätä.
      Sitten alettiinkin itse hommiiin, sydäntä tahdistettiin eri nopeuksissa ja aiheutettiin lisälyäntejä jotka aluksi tuntuivat tosi ikäviltä ja itkinkin pelosta jossain kohtaa. Hoitajat onneksi rauhoittivat tsemppasivat koko operaation ja rauhoutuin itsekin lopulta. Kahta lääkettäkin annettiin tipan kautta jotta rytmihäiriö saataisiin käyntiin, mutta yrityksistä huolimatta rytmihäiriö ei käynnistynyt. Elimellisesti ja toiminallisesti terve sydän, sain propralin tilalle pidempi vaikutteisen bisoprololin ja näillä jatketaan. Kivulias toimenpide ei missään määrin ollut ja itseäni pelotti alkuun koska en pahemmin ole ollut sairaaloissa tai missään operaatioissa, mutta rauhotuin kun sain kuvan mitä tilanteessa tapahtuu. Tahdistaminenkin tuntui lähinnä inhottavalta mutta kyllä sen kesti. Pääsin itse samana iltana jo kotiin koska punktiopaikka eli nivunen oli lähtenyt umpeutumaan siististi.
      Toivottavasti tästä oli sinulle tai muille apua :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      94
      994
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      750
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe