Kertokaas sen kokeneet,miten se etenee ja oliko apuja.Tehdäänkö ablaatio samalla? Onko kivulias toimenpide ja pitääkö syödä marevania ennen toimenpidettä ?
Elektrofysiologinen tutkimus
4
336
Vastaukset
- muttakestinsen
Siis eikö ne ole sama asia,kun ujutetaan piuha nivusesta sydämeen,ja katsotaan ruudulta onko tukoksia?Ei kait siinä mitään Marevania tarvita.Moni joutuu yhtäkkiä tuohon tilanteeseen.Minäkin,42v.ja otettiin vielä 4 hyvänkokoista koepalaa sydämestä.Tukoksia ei ollut.Mutta pahan näköinen vasemman kammion seinämävaurio löytyi,kuulin kun kuiskivat että mitä tämä on,täällähän on aivan mustaa...myokardiittia vai sarkoidoosia?Koepaloista ei löytynyt mitään,sydänsarkoidoosi varmistettiin myöhemmin oireilun perusteella,myös magneettilöydös tuki tätä.Ei ollut paha toimenpide,se oli raskaampaa,kun toimenpiteen jälkeen piti maata 4 tuntia aloillaan..
- Ekifdf
Tarkoitan sitä tutkimusta jossa samalla tehdään ablaatio jos voidaan,rytmihäiriöiden poistamiseksi
- SVT2
Itse olen ollut kahdesti tuossa tutkimuksessa rytmihäiriöiden vuoksi eli mulla on SVT, ylim johtorata vasemmassa eteisessä, jota ei kuitenkaan tutkimuksessa saatu esiin. Nopea syke kun ei levossa koskaa ntule vaan esim äkkikumarruksessa tms liikkeessä. Monta monta vuotta siirsin tutk menoa, kun pelkäsin niin paljon. Loppujen lopuksi ei se niin kauheata ollutkaan, kipua ei tunne muuta kuin sen piston nivusessa, kun se puudutetaan. Katetrin kulkua ei tunne. Jos rytmihäiriö saadaan päälle ja löydetään mahd syy nii nse poltetaan samalla pois. Marevanista en tiedä, mutta tarkay ohjeet kyllä tulevat srl:asta etukäteen. Tsemppiä matkaan !!
- Laguuni
En tiedä tuleeko vastaus liian myöhään, että oletko ehtinyt jo käydä ko tutkimuksessa, vastaanpa silti.
Itselleni se tehtiin eilen, svt-oireilua ollut viimeisen kuukauden ja lisälyöntisyyttä koko pienen iän. Menin ensiksi päiväosastolle jossa vaihdettiin sairaala kamppeet ja hetken päästä tuotiin tippa. Olin peruutusajalla, joten jouduin odottelemaan tovin omaa vuoroani mutta lopulta minut ohjattiin toimenpidehuoneeseen. Kävin operaatiopöydälle ja hoitajat kiinnittivät elektrodeja ympäri kehoa sekä toivat verenpainemittarin, joka mittasi paineet about vartin välein. Hoitaja puhdisti nivusalueen, ja minut peiteltiin operaatiopeitolla. Hetken sain siinä makoilla kun työvälineet ja laitteet pistettiin jiiriin, aluksi nivusalue puudutettiin, puudutus ei tuntunut oikeastaan pientä nipistystä pahemmalta, vaikka minua varoiteltiin että saattaa tuntua keljulta. Kun puudutus oli päällä lääkäri vei katetrit sydämeen ja tämä tuntui rintakehällä muljahteluna, itse en aistinut sellaista tunnetta että sisällä kulkee jtn ylimääräistä, mistä lääkäri oli varoitellut aluksi etten pelästy tätä.
Sitten alettiinkin itse hommiiin, sydäntä tahdistettiin eri nopeuksissa ja aiheutettiin lisälyäntejä jotka aluksi tuntuivat tosi ikäviltä ja itkinkin pelosta jossain kohtaa. Hoitajat onneksi rauhoittivat tsemppasivat koko operaation ja rauhoutuin itsekin lopulta. Kahta lääkettäkin annettiin tipan kautta jotta rytmihäiriö saataisiin käyntiin, mutta yrityksistä huolimatta rytmihäiriö ei käynnistynyt. Elimellisesti ja toiminallisesti terve sydän, sain propralin tilalle pidempi vaikutteisen bisoprololin ja näillä jatketaan. Kivulias toimenpide ei missään määrin ollut ja itseäni pelotti alkuun koska en pahemmin ole ollut sairaaloissa tai missään operaatioissa, mutta rauhotuin kun sain kuvan mitä tilanteessa tapahtuu. Tahdistaminenkin tuntui lähinnä inhottavalta mutta kyllä sen kesti. Pääsin itse samana iltana jo kotiin koska punktiopaikka eli nivunen oli lähtenyt umpeutumaan siististi.
Toivottavasti tästä oli sinulle tai muille apua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808