snap ohjelmat ei toimi

test1.ubuntu.18.04

Tuli joku päivitys ja kaikki sanpit lakkas tomimasta. Tämä on testiversio Ubuntu 18.04, joku beta1.
Ensin hävisi kuvakkeet käynnistimestä, käynnistin t-koneen uudelleen ja kuvakkeet ilmesty, mutta ei käynnisty.
Päätteeltä komensin:
$ /snap/bin/firefox
execl failed: No such file or directory
child exited with status 1
Firefoxin poistin ja asensin uudelleen, jossain välissä ja tuo herja muuttui em..
Spotify herja:
$ /snap/bin/spotify
Gtk-Message: Failed to load module "gail"
Gtk-Message: Failed to load module "atk-bridge"

(spotify:1891): Gtk-WARNING **: cannot open display: :0

Win-imuria en ole kuukausiin käynnistänyt, joten se ei ainakaan ole syynä ;-D
?

11

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos-vielä-kerran

      Kiitokset testaajalle. Ilman teidän arvokasta työpanostasi meillä muilla ei olisi vakaita ja varmatomisia LTS-versioita.

      • test1.ubuntu.18.04

        Ole hyvä. Teitä varten tätä testaan ja myös itseäni varten ;-)


    • test1.ubuntu.18.04
    • $ /snap/bin/firefox
      execl failed: No such file or directory
      child exited with status 1

      Tuossa ainakin selvä virheilmoitus. Tiedostoa ei löydy eli firefox asennettu muualle.
      snap paketit tuskin ajan tasalla testiversiossa.

      • miksietkokeile

        Snapithan ovat juurikin ohjelmia jotka ovat ajantasalla, että on aina se ylläpitäjän uusin versio. Nyt vain oli päivityksissä tehty windowsit, eli rikottu toimivuus. Korjaus tulossa pikimiten.
        Tuossa taas nähdään kuinka haavoittuvaisia uusi on, jota eräs porukka kovasti halajaa. Vittu tuollaista toimimatonta paskaa ei tosissaan kukaan halua koneelensa, sehän on varma.
        Firefox löytyy em. polusta ja on uusin versio.


    • test1.ubuntu.18.04

      Nyt taas toimii Ubuntun Snapit, kiitos koodareille sata kertaa kitos ;). Ilman osaavia koodareita, käyttäjänä eläisin jatkuvassa epätoivossa.
      En nyt sano että maksullisen windowsin käyttö perustuu täysin epätoivoon, mutta siltä saattaisi tuntua...

    • En ole käyttänyt snap-paketteja. Jos välttämättä pitää saada se uusin olen yleensä kääntänyt itse. Snapit varmaan ajan tasalla, mutta tuskin niitä on vielä tehty testiasteella olevaan järjestelmään. Firefox on valmiina Ubuntussa ja en ymmärrä miksi se pitäisi snap paketista asentaa.

      • snaptuoreinaina

        kannattais ensin tutustua snappien rakenteeseen. toimivat niinku kaikissa linuxeissa. Firefox oli joku versio 57, siis ubuntu beta1 versiossa ja snap se uusin 59 ja risat.


      • Uusin firefox on jo 61 ja sillekin on repo jos ei halua kääntää itse. Moni käyttää vielä 56 versiota kun siinä toimii oikoluku Voikolla.


      • voikoton
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Uusin firefox on jo 61 ja sillekin on repo jos ei halua kääntää itse. Moni käyttää vielä 56 versiota kun siinä toimii oikoluku Voikolla.

        $ firefox --version
        Mozilla Firefox 59.0.1
        no eihä tuo ole edes lähelläkään versiota 61...


      • voikoton kirjoitti:

        $ firefox --version
        Mozilla Firefox 59.0.1
        no eihä tuo ole edes lähelläkään versiota 61...

        Onhan tuo lähempänä kuin vaikka 56 tai 57. 62 tulee 2018-05-07


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe