snap ohjelmat ei toimi

test1.ubuntu.18.04

Tuli joku päivitys ja kaikki sanpit lakkas tomimasta. Tämä on testiversio Ubuntu 18.04, joku beta1.
Ensin hävisi kuvakkeet käynnistimestä, käynnistin t-koneen uudelleen ja kuvakkeet ilmesty, mutta ei käynnisty.
Päätteeltä komensin:
$ /snap/bin/firefox
execl failed: No such file or directory
child exited with status 1
Firefoxin poistin ja asensin uudelleen, jossain välissä ja tuo herja muuttui em..
Spotify herja:
$ /snap/bin/spotify
Gtk-Message: Failed to load module "gail"
Gtk-Message: Failed to load module "atk-bridge"

(spotify:1891): Gtk-WARNING **: cannot open display: :0

Win-imuria en ole kuukausiin käynnistänyt, joten se ei ainakaan ole syynä ;-D
?

11

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitos-vielä-kerran

      Kiitokset testaajalle. Ilman teidän arvokasta työpanostasi meillä muilla ei olisi vakaita ja varmatomisia LTS-versioita.

      • test1.ubuntu.18.04

        Ole hyvä. Teitä varten tätä testaan ja myös itseäni varten ;-)


    • test1.ubuntu.18.04
    • $ /snap/bin/firefox
      execl failed: No such file or directory
      child exited with status 1

      Tuossa ainakin selvä virheilmoitus. Tiedostoa ei löydy eli firefox asennettu muualle.
      snap paketit tuskin ajan tasalla testiversiossa.

      • miksietkokeile

        Snapithan ovat juurikin ohjelmia jotka ovat ajantasalla, että on aina se ylläpitäjän uusin versio. Nyt vain oli päivityksissä tehty windowsit, eli rikottu toimivuus. Korjaus tulossa pikimiten.
        Tuossa taas nähdään kuinka haavoittuvaisia uusi on, jota eräs porukka kovasti halajaa. Vittu tuollaista toimimatonta paskaa ei tosissaan kukaan halua koneelensa, sehän on varma.
        Firefox löytyy em. polusta ja on uusin versio.


    • test1.ubuntu.18.04

      Nyt taas toimii Ubuntun Snapit, kiitos koodareille sata kertaa kitos ;). Ilman osaavia koodareita, käyttäjänä eläisin jatkuvassa epätoivossa.
      En nyt sano että maksullisen windowsin käyttö perustuu täysin epätoivoon, mutta siltä saattaisi tuntua...

    • En ole käyttänyt snap-paketteja. Jos välttämättä pitää saada se uusin olen yleensä kääntänyt itse. Snapit varmaan ajan tasalla, mutta tuskin niitä on vielä tehty testiasteella olevaan järjestelmään. Firefox on valmiina Ubuntussa ja en ymmärrä miksi se pitäisi snap paketista asentaa.

      • snaptuoreinaina

        kannattais ensin tutustua snappien rakenteeseen. toimivat niinku kaikissa linuxeissa. Firefox oli joku versio 57, siis ubuntu beta1 versiossa ja snap se uusin 59 ja risat.


      • Uusin firefox on jo 61 ja sillekin on repo jos ei halua kääntää itse. Moni käyttää vielä 56 versiota kun siinä toimii oikoluku Voikolla.


      • voikoton
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Uusin firefox on jo 61 ja sillekin on repo jos ei halua kääntää itse. Moni käyttää vielä 56 versiota kun siinä toimii oikoluku Voikolla.

        $ firefox --version
        Mozilla Firefox 59.0.1
        no eihä tuo ole edes lähelläkään versiota 61...


      • voikoton kirjoitti:

        $ firefox --version
        Mozilla Firefox 59.0.1
        no eihä tuo ole edes lähelläkään versiota 61...

        Onhan tuo lähempänä kuin vaikka 56 tai 57. 62 tulee 2018-05-07


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe