Valtavat lihaskrampit aamuyöllä

Sokerihiiri68

Hei! Minulla on jo monen vuoden ajan seurattu sokereita. Viimeksi viime kesänä ja paastoarvo oli 7. Lääkitystä ei siis ole. Nyt muutama päivä sitten heräsin yöllä niin, että jalkani kouristivat joka puolelta! Kipu oli sietämätön. Mies oli jo ambulanssia tilaamassa, mutta noin vartin päästä kivut ja kouristukset laantuivat. otin ensiavuksi magnesiumia ja join vettä. Illalla olin syönyt pitkästä aikaa ison määrän suklaata... Näinköhän verensokeri on ollut korkea ja sitten madaltunut voimakkaasti? Olen nyt hankkimassa verensokerimittaria itselleni. Mutta kuulostaisiko nuo krampit oireelta diabateksesta?

13

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijo738763

      Ja mitä kertoo lääkäri verensokeriarvojen perusteella. Kramppeihin voi olla muitakin syitä kuin verensokeri mm. yksi tiukan VHH ruokavalion melko tavallisista. ylimeno-oireista . Ne krampit menevät pian ohi kuten nimikin sanoo mutta ts. ravinnosta aiheutuva.

    • amurtia7

      magnesium auttaa

    • veijo87638763

      amurtia7

      "magnesium auttaa"

      Joskus.

    • suihkutettavamagnesium

      Hei,

      Todella nopean avun koviin kramppeihin saa iholle suihkutettavasta magnesiumsuihkeesta. Tehoaa oikeasti ihan muutamassa minuutissa kun suihkuttaa sinne missä kramppaa.
      Nordic Healthin vahvan magnesiumsuihkeen olen huomannut kaikista tehokkaimmaksi ja se on auttanut minua kovissa krampeissa. kun sitä on käyttänyt säännöllisesti, on krampitkin pysyneet poissa.

      Suosittelen ehdottomasti tutustumaan ja kokeilemaan! https://www.nordichealthsprays.fi/Products/8/VAHVA-MAGNESIUM

    • hpv27

      Mangnesiumista ja krampeista kiinnostuneiden kannattaa lukea tämmöinen artikkeli 'Magnesium on vain lumeen veroinen yöllisissä suonenvedoissa'.

    • kal-ium

      Kaliumin puute aiheuttaa pahempia kramppeja kuin magnesiumin, josta elimistöllä on harvoin puutetta.

      • hgffkufuhgjbmnb

        Kyllä. Ja jos ottaa lisäravinnetta pillerin muodossa, niin kannattaa ottaa molemmat sitraattimuotoisena. Muut eivät imeydy.

        Perunassa on runsaasti kaliumia, samaten banaanissa. Jos on tiukalla VHH-dieetillä, niin kaliumin saanti saattaa jäädä liian vähäiseksi, varsinkin jos keskittyy ylenmäärin lihansyöntiin ja laiminlyö kasvisten osuuden.

        Keskikokoinen ihminen tarvitsee päivässä 4 700 mg kaliumia, eli se on aika iso määrä. Kalium on mukana lähes kaikissa elimistön solutason toiminnoissa, siksi sitä tarvitaan paljon.


      • hpv27
        hgffkufuhgjbmnb kirjoitti:

        Kyllä. Ja jos ottaa lisäravinnetta pillerin muodossa, niin kannattaa ottaa molemmat sitraattimuotoisena. Muut eivät imeydy.

        Perunassa on runsaasti kaliumia, samaten banaanissa. Jos on tiukalla VHH-dieetillä, niin kaliumin saanti saattaa jäädä liian vähäiseksi, varsinkin jos keskittyy ylenmäärin lihansyöntiin ja laiminlyö kasvisten osuuden.

        Keskikokoinen ihminen tarvitsee päivässä 4 700 mg kaliumia, eli se on aika iso määrä. Kalium on mukana lähes kaikissa elimistön solutason toiminnoissa, siksi sitä tarvitaan paljon.

        Kaliumkloridi imeytyy myös hyvin. Sitä on vähänatriumisessa suolassa.

        Kalium/natrium -tasapainon heittäminen on hengenvaarallista. Siksi ne mitataan esimerkiksi diureetteja käyttäviltä vuosittain. Natriumin liikasaanti on yleisempi ongelma koska suolaa käytetään niin paljon. 100 g perunaa sisältää 500 mg kaliumia, 100 g banaania 344 mg. Valkokaalissa on 320 mg/100 g eli kyllä sitä kaliumia on muuallakin. Palkokasveja kannattaa suosia proteiinin lähteenä myöskin kaliumin kannalta.


    • veijo398763

      "100 g perunaa sisältää 500 mg kaliumia, 100 g banaania 344 mg. Valkokaalissa on 320 mg/100 g eli kyllä sitä kaliumia on muuallakin"

      j adiabeetikolle suositeltavaa on niistä ainoastaan valkokaali. Muissa on tärkkelystä liikaa.

    • veijo93986y3

      ""100 g perunaa sisältää 500 mg kaliumia, 100 g banaania 344 mg. Valkokaalissa on 320 mg/100 g eli kyllä sitä kaliumia on muuallakin"

      ja lisätään nyt niin että hpv:kin ehkä tajuaa että banaani on sokeria tulvillaan.

    • miru57

      syötkö kolesteroli lääkkeitä.minulla krampit ja oikean jalan järkyttävä kipu loppui un lopetin niiden käytön.kokeile pariviikkoa ilman.

    • Sokerihiiri68

      Magnesiumia käytän usein ja nyt olen syönyt sitä kuuriluonteisesti taas kramppien takia. Eivät ole onneksi toistuneet. Olen ihan normaalilla ruokavaliolla. En harrasta VHH:ta. Lihan syöntiä olen vähentänyt ja syön paljon kasviksia. Kolesterolilääkitys ollut jo vuosia. En uskoisi, että oireet näyttäytyvät vasta nyt?

      • hpv27

        Krampit yleistyvät iän myötä. Ehkä kyse on vain siitä.

        Kiniini auttaisi kramppeikin tehokkaasti mutta sillä on liikaa sivuvaikutuksia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe