- kaipaa adventistien seuraa muistellen menneitä
- aina mielessä alapäänjutut
- syyttää esimiehiä ja muita pikku-ukkoja
- naimisissa adventismin kanssa
Ex-maallikkopapi J. kertoo elämän suunnitelmistaan: "Vietän eläkepäiväni ja vaikka tekisin vitun takoraudasta, niin niin se on minun yksityinen asiani."
Ex-adventisti maallikkosaarnaaja
75
1024
Vastaukset 75
- Jari.kirj
Tein uuden kireämmän vitun takoraudasta. Tein samalla kaksi, että saan välillä myös vierasta.
- pastorikurppa
Seppä tekee mitä vain.
Adventismi harhaoppi aiheuttaa kroonista harhaisuutta. - Jari.ei.kirjautunut
Soitin aikanaan myös adventtilaulukirjasta yhteislauluja Vaasan adventtseurakunnassa urkuharmoonilla karvaisilla nakkisormillani. Aina kaikki ei mennyt ihan ok ja sävelet muistuttivat enemmän kakofoniaa tai paviaanin pieruja, joita säveliä neitseellinen anukseni säesti.
- Dr.Pers.melkein.neitsyt
Adventismi vaikuttaa aivoihin ja siksi on vaarallista.
- kiinnostava_ammatti
Pastorin vaatimukset
- rahanahneus
- perseestä neitsyt tai muuten sopivan tuntuinen
- riittävä koulutus ja kokemus seksistä
- EGW tenttien kiitettävä suoritus
-kaksihaarainen kieli korvasyyhyn opetukseen Kiitos.
Minä en käytä mitään "titteliä."
Kyllä jokainen Adventtikirkon "virkailija" joka on siis seurakunta-yhdistys-toiminnan etujärjestö-organisaation saarna- ja Raamatun opetustehtävissä täyttää "maallikkosaarnaaja" "titteliin" asetetut "vaatimukset." Adventtikirkolla ei ole "virkailija" titteliä kummempaa, eikä se kerro mitään ulkopuoliselle muutakuin konttorityöntekijän mielikuvan. "Maallikkosaarnaaja" titteliä ei kirkolla ole. Minä olen laillisesti aikoinaan liittynyt, ja laillisesti hoitanut luottamustehtävät 100% joka päivä, laillisesti sanonut vastuuni irti, ja laillisesti eronnut.
Yhdeksikään päiväksi en ole ottanut esimies-johtaja-tuomaria itselleni tai vanhemoaa itselkleni.
Olen 60- kesäinen pian. En hoida kirkon yhdistystoiminnan demokratian tehtäviä yli 10- vuoteen 1.6.2006 lukien.
Minä en ota sorvaus, putkimies, ihmishieroja, kandidaatin, ompelijattaria, pössölän vahtimestarin kotirouvaa minkäänlaiseen asemaan eläkepäiviini, enkä ole Adventtikirkon tai Adventtiseurakunnan jäsen yli 10- vuoteen.
Minulla ei ole moraalisia eikä juridisia velvollisuuksia ottaa itselleni minkäänlaista "päällikköä" eläkepäivilleni.
Pitää uskoa jo etten ole ottanut ainuttakaan johtajaa. En ole ainoakaistakaan sellaista sopimusta tehnyt koskaan. Minä en millän keinolla ota yhdistystoiminnasta minkäänlaista johtajaa joka henkseleitään paukutellen tunkeutuu joka paikkaan toisen seljän taakse leikkimään esimies-johtajaa, tai isää salaisesti persoonalle joka ei tiedä mitään paappojen salaisista metkuista.
Onko tämä liian vaikea asia käsittää?- HuolestunutEsimies
Adventismi on uuvuttavaa ja vaivaa nykyisinkin unettomuutena.
Pysykää kaukana adventismista ja adventisteista harhaoppista karta Raamatun periaattella.
- pyhpy238748234
Eikö teillä oikeasti ole elämää?
Adventtikirkon kaikki seurakunnan demokratian maallikkotehtävät eivät viranhoitoon rinnastettavia, vaan ovat yhdistys-harrastus-toiminnan -vapaaehtoisen palvelun harrastus arvopohjaisia asioita.
Olen aikoinaan liian pikaisesti keksinyt sen "maallikkosaarnaaja" "tittelin" koska en parempaa keksinyt siihen hätään. Ajattelin asiaa liian lyhyesti ja pikaisesti eikä se monta päivää minulla ollut kotisivullani.
Laitoin sen kotisivuilleni jossa olin aloittanut turhan pikaisesti projektin kun laitoin raakileita kirjoituksiani kotisivuilleni. Kirjoitin vuoden aikana yli 160 Raamattu aiheista kirjoitusta jotka ovat vielä 15% viimeistelemättä, ja käyvät aikanaan minulta läpi vielä kolmannenkin viimeistely kierroksen ja kirjoitan 100-200 aiheesta ainakin lisää vielä.
Mutta teen niitä 30- vuotta ja homma on ollut jumissa monta vuotta liikarasitus syistä.-
Pysyn päätöksessäni että olen potkaissut johtajat menemään elämästäni. Uskokaa se.
Minulla ei ole mitään tekemistä yhdenkään uskonnollisen järjestön toiminnassa.
Tarvitsen eläkepäiväni. -En kenenkään laittomia johtajuuksia, joissa vasten tahtoani ilman mitään vuorovaikutusta minun kanssani ryhdytään esimies-johtaja-tuomariksi minulle.Kandidaatti ja kumppanit -itseään eläkeläisen esimies-johtajiksi luulevat ovat saaneet suksia jo 10- vuotta sitten hevon kuuseen.
Vietän eläkepäiviäni.- Etpääseirti
Erotkaa Adventtikirkosta ja suksikaa hevonkuuseen Jarin esinmerkin mukaan.
Adventismin luja pihtiote kuitenkin pitää kuten Jarin tapauksessa. Etpääseirti kirjoitti:
Erotkaa Adventtikirkosta ja suksikaa hevonkuuseen Jarin esinmerkin mukaan.
Adventismin luja pihtiote kuitenkin pitää kuten Jarin tapauksessa.Adventtikirkolla on teologia jossa en ole havainnut mitään Raamatulle vierasta. Kirkon huipputeologit ovat Raamatun tutkimuksen huipulla olleet aina.
Adventtikirkko ei ole tehnyt myönnytystä maailman synnille.
Näiltä osin OK.
Ihmisen omatunto Jumalan edessä on tie pelastukseen riippumatta seurakunnista.
Usko ja rakkaus-suhde Jeesukseen Jeesuksen kanssa -tässä se lepää ihmisen ikuinen elämä.
Joh 3:16, 14 luku. mm.
Minä en liity edes valtion kirkkoon enää, enkä mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen organisaatioon yhdistystoimintaan näillä näkymin.
En muutu edesmenneiden sukulaisteni uskonnoiksikaan.
Käytän maan perustuslain mukaista mukaista mielipiteen ilmaisun vapauden oikeutta Raamattu aiheisissa kirjoituksissani. Kirjoituksillani ei tekemistä minkään sortin organisaation tai/ja seurakunnan toiminnassa.
Tarvitsen eläkepäiväni -päivät joissa ei ole ainuttakaan johtajaa.Kandidaattien yms. pitää olla omissa perheasioissaan siellä missä asustavat.
Hämäläisten paras pysyä aina Hämeessä.att että så där että kunnallispoliitikko joka luulee itseään tuomarin asemaan toiseen ja kolmanteen persoonaan nähden -ei ole mitään virkaa suhteessa minuun.
Pitää olla lainvalvojaksi aina poliisivoimissa koulutettu. Tuomarin virassa vain viranhaun kautta.
Esimiehenä vain jos minulla on työsopimuksesta naaraskappale. Kunnallispoliitikko saa käyttää itsenäisenä toimivaltanaan äänestyslappua vaalikauden kunnallispoliittisen paikkajaon ajan toimielimessään mihin on asetettu määräajan, joka on käytännössä nelivuotiskausi.
Valtionkonttori ei myy rahalla hiuskarvankaan vertaa valtaa. Uskonnollisessa yhdistystoiminnassa ja etujärjestöissä ei ole myöskään hiuskarvankaan vertaa valtaa kansalaiseen.
Lain valvontavalta on vain koulutetuilla ihmisillä. Kansalaisella ei ole velvollisuutta lopsauttaa korvaansa kunnallispoliitikolle, tai arvonimen haltijalle.- Ingenpapinkohtalo
Ingenpapilla elämä ja seksi hakusassa.
Ingenpapinkohtalo kirjoitti:
En minä ole papiksi itseäni koskaan sanonut. Minulla ei ole teologisen tiedekunnan maisterin tutkintoa millä hakisin papin virkaa.
Kandidaattikaan ei kelpaa papiksi, eikä kauppias tuomariksi.
Olen maininnut 1 Piet 2:9 yleisestä pappeudesta joka koskee kaikkia ns. uskovaisia. Näitä ei koskaan nimitetä papeiksi kuitenkaan, vaan kyse on palvelusta jossa persoona tekee mitä pystyy ja luulee osaavansa. Jos ei muuta niin harjaa kirkon rappusia.
Asia vastaa samaa asiaa kuin muinaiset leeviläiset kun koko heimo oli asetettu temppelin ylläpidon tehtäviin.
2000 vuoteen kukaan ei ole päässyt ihka oikean papin perään.
Pappisjärjestelmä päättyi Golgatalle.
Pappis ja pastori ovat ammatti-virka nimikkeitä.Ingenpapinkohtalo kirjoitti:
Seksiä saa netin palvelukoneella "ilolinnun" kotiovelleen heti samana iltana tilauksesta.
Pappeja ei ole 2000- vuoteen ollut enää. Pappeusjärjestelmä päättyi Golgatalle.
Ingen broblem.
Ingen pappi
Otatte ihan itsellenne ihka omat esimies-johtaja-tuomarit ihka omille eläkepäivillenne, var vänligen -Ei minulle.
Minä en ole ottanut koskaan johtajaa mistään eläkepäivilläni, yksityistuomarista puhumattakaan.
- Vietän eläkepäiviäni, enkä kaipaa jostakin tittelistäkään vittuilijaa -"titteli" joka oli hiukan pikainen ja harkitsematon ja on noin 12- vuoden takainen asia ja parin viikon asia.
_ Haukutte ja huudatte vain niille ihmisille raivokohtauksianne joiden kansa elelettekin, var vänligen. -Ei minulle raivokohtauksia, eikä johtajatauteja.Korjaus;
Olen potkaissut johtajat menemään elämästäni silloin kun viimeinen työsopimus on päättynyt.
Sen jälkeen en ole ottanut ainuttakaan johtajaa, koska vietän eläkepäiviäni.En yhtään vähää muutu helluntailaiseksikaan.
Usko ja rakkaus Jeesukseen on se pelastuksen A ja O. -- sdapanokone
Kuinka kauan olet ollut töistä poissa ja nyt päätoiminen adventismipalstalainen?
Onko sinulla ollenkaan sisaruksia tai kokemuksia 98 naisesta? - Pastori-Tampere
Rekisteröin juuri uuden yhteisön. "Perseneitseet ry."
Kakki naiset ja miehet, jotka ette ole naineet ketään, eikä teitä ole kukaan nainut, olette tervetulleita seuraavana sapattina persaukisten jumalanpalvelukseen Tampereelle.- totean.vain
Et ole sanoistasi vapaa tai pyhempi Herrasi edessä, jossa tulet kirjoitusten mukaan tuomituksi. Oletko onnellinen siitä, että iankaikkinen elämä on mielestäsi hernekeiton arvoinen? Olkoon saaste, mikä tahansa, se ei sovi Pyhään sisälle, kun viimeisen portinpieliä katsellaan.
Käsittämätöntä on kielenkäyttönne. - Jarisealaisille
Jarin kielenkäyttö ja hänen palvontansa sopii adventisteille. Onhan Jari saanut adventistipastoreiden kasvatuksen adventismin saloihin.
- minäkin.totean
totean.vain kirjoitti:
Et ole sanoistasi vapaa tai pyhempi Herrasi edessä, jossa tulet kirjoitusten mukaan tuomituksi. Oletko onnellinen siitä, että iankaikkinen elämä on mielestäsi hernekeiton arvoinen? Olkoon saaste, mikä tahansa, se ei sovi Pyhään sisälle, kun viimeisen portinpieliä katsellaan.
Käsittämätöntä on kielenkäyttönne."Käsittämätöntä on kielenkäyttönne."
Kumma kun sinä nimimerkkiäsi jatkuvasti vaihteleva hurskastelija paheksut niin kovasti kaikkien muiden kielenkäyttöä, mutta et Jarin...?? Et koskaan moiti Jaria hänen kielenkäytöstään, muita vain, vaikka koko perseneitsyydestä jauhaminen on hänestä lähtöisin! Jarilleko on sallittua törkeä kielenkäyttö, joka on monen pilkkaamisen aihe tällä palstalla ja saa uskovaiset vaikuttamaan aivan tärähtäneiltä? Sinä mukaan lukien.
Eikös se ole niin, että jos et sinä Jaria varoita, niin hänen verensä vaaditaan sinun käsistäsi? Näin muistelen sinun joskus perustelleen sitä, miksi jumalattomia on varoitettava synnin seurauksista.
No se ei varmaan sitten koske niitä, jotka toisessa lauseessa tunnustavat olevansa Jeesukseen uskovia ja seuraavassa latelevat sellaisia törkeyksiä, joita sivistyneet jumalattomatkin kauhistelisivat, jos tätä palstaa lukisivat... - Eimikäänyllätys
Sapattiveijarit ovat kaksinaamaista porukkaa ja luulevat olevansa pyhempiä ja raamatullisempia.
Oikein kristittyjen irvikuvia ja pastoreittensa seuraajia.
Adventismi = HARHAOPPIA
Kts. "Pitcairn adventist"
- kertoo jos kaikki olisivat adventisteja
- Horin.Jatelli
Peppuni on nyt kipeä. Pastori vain tarkisti tähystyssauvallaan=elämänsauvallaan, että olen varmasti neitsyt ja olihan minä. Sain kastetodistuksenkin siitä kärjen kastamisesta.
- AdventisminTuloksena
Jari tekee kristinuskolle paljon hallaa sillä onhan hän saanut oikeaoppisen adventismikasvatuksen.
Niin keneltä?
- nimenomaan parhailta adventistipastoreilta
- Jari muuten nautti suurta luottamusta Adventtikirkossa ollessaan vastuunkantaja ja saarnamies
Hyi, mikä kärmeenpesä ja sylttytehdas!- Pastori-Tampere
Uskonnot tekevät ihmisestä mielisairaan.
- apostolinenusko
Ei kaikkia uskontoja tai ateisteja tai suomalaisia voi niputtaa samaan ryhmään. Uskontoja on erilaisia.
Uskontoja on kahta sorttia
- rikka vilja = harhaopit ja eksytykset
- hyvä vilja - Kaikki.uskonlahkot
apostolinenusko kirjoitti:
Ei kaikkia uskontoja tai ateisteja tai suomalaisia voi niputtaa samaan ryhmään. Uskontoja on erilaisia.
Uskontoja on kahta sorttia
- rikka vilja = harhaopit ja eksytykset
- hyvä viljaHyviä uskontoja ei ole olemassakaan. On vain orjuuttavia, huijaavia sekä rahan -/mammonan himon perustukselle perustettuja lahkoja.
Esim. Suomeen USA:sta rantautuneet lahkot ovat bisnesuskontoja, joiden lahkojen tehtävä on kerätä pölvästeiltä maallinen hyvä pois keinoja kaihtamatta. - KusettajatAteisteja
Kyllä ateistitkin huijaavat ihmisiä ja keräävät rahaa tyhmiltä.
Ateismiin kuuluu jumalaton rahanahneus.
Ahneimmat kusettajat ovat ateisteja eikä kristittyjä.
Poikkeuksena ökyrikkaat muslimiöljymiljonäärit. KusettajatAteisteja kirjoitti:
Kyllä ateistitkin huijaavat ihmisiä ja keräävät rahaa tyhmiltä.
Ateismiin kuuluu jumalaton rahanahneus.
Ahneimmat kusettajat ovat ateisteja eikä kristittyjä.
Poikkeuksena ökyrikkaat muslimiöljymiljonäärit.Ateismi ei ole järjestäytynyttä toimintaa, kuten uskonnolliset yhdyskunnat ja lahkot.
Ateismia edistäviä yhdistyksiä on olemassa, mutta niiden jäsenmäärä on hyvin pieni suhteessa ateistien lukumäärään.
Ateismi sinänsä ei mitenkään johda ahneuteen . Se käsitys, että moraali tarvitsee pohjakseen uskonnon, on osoitettu moneen kertaan virheelliseksi.
Sen sijaan uskontoja on käytetty paljon siihen, että ihmiset saadaan tekemään moraalittomia tekoja.Ei kristinuskolle yksi ihminen -siis joka on luonnollinen henkilö, -ei voi "hallaa" tehdä.
Pitää katsoa Jeesusta aina, ei toista ihmistä.
Olen laillisesti liittynyt, laillisesti kantanut vastuuni 100% joka päivä kun vastuista oli, ja laillisesti eronnut, ja laillisesti jättänyt yhdistystoiminnan maallikkovastuut.
Olen menetellyt hyvän moraalin mukaisesti.
En toki menettele kristillisen ihanteen mukaan kun käytän rahvaanomaisia sanoja, silloin kun rahvaanomaisia sanoja saan. Toisinaan ihmisille pitää puhuakin samalla kielellä.
Väittelyt täällä, joissa ihmisten vajaa ymmärrys, ja ikäviä kiistoja ja pilkkapuheita -ei sellaiseen osallistuminen ole koskaan mitään kristillisen esimerkin mukaista.
Ei kukaan ryhdy vastuunkantajaksi jos vastuunkantoon ei ole olemassa jatkon edellytyksiä, -ihmisten ryhmissä on aina henkilösuhteita, joissa on mielivallan mieluisuuden missio- metodiikka, -eikä mielivallalle mieluisaksi yllä kuin harva "hyvä veli."
Minun yhdistystoiminnan vastuunkanto on ollut pientä, johon kuitenkin suhtauduin silloin kun vastuita oli kaikella vakavuudella, ja uhrauduin 100%.
Ihmisillä on aina olemassa henkilökohtaisiakin elämäntilanteita, että jaksaa ja on mahdollisuus toimia jossakin. Seurakunnan demokrafinen rakenne on ollut se syy miksi minun jaksaminen päättyi. Pienet ryhmät ovat usein kovin tradition vallassa kaikessa, ja perhekeskeisiä niin että joku keski-ikäinen poikamies voi jäädä hiukan väliinputoajaksi sitten "hyvien veljien" ja intuitiivisten näkemyksien mielivallan mieluisuuden ja perhekeskeisten traditioiden kanssa.
Perheellisillä joilla on vuosikymmenten traditio jäseninä on "hyvien veljien"mielivallalle mieluisuuden edellytykset paremmin olemassa ja ovat siksi sitoutuneita paremmin. Toisaalta taas sitten uusia jäseniä ei vuosikymmenten varrella tule, eli seurakunta ei kasva ja vahvistu vuoskymmenten perhekeskeistyyttä pidemmälle.
1970 luku oli aikaa, jolloin maassa oli paljon kokous-sarjoja joissa ihmiset kävivät ja hengellinen herätys oli runsasta. Useidenkin eri piirien perhetraditiot ovat 1970 luvun käännynnäisten perheiden uskonnollista ja hengellistä toimintaa. Lapset kasvavat kiinni seurakuntaan perheissään tavallisesn usein, ja heidän hyvinvoinnistaan aina huolehditaan seurakunnissa.
Aikuinen mies vastaa tietenkin itse seuranpidosta, mutta seurakunnan piirit rajoitettuja työllisten ja kiireisten perheiden ja sitten perheiden vanhuksien kanssa, -on tietenkin uudemmillä jäsenillä -keski-ikäisillä sinkkumiehillä esi. sitten aivan omat erilaiset huolet.
Yhdistykset kokoontuvat ja hajaantuvat säännöllisesti, ja ihmiset eivät elä yhdessä kuin noissa perhetraditioissa. Joukossa voi olla ihmisiä joilla ei ole koskaan ketään. Jaksaminen ja hyvinvointi päättyy hengellisissä ryhmissä jokaisella jos ihminen jää niissä yksin.
Mukavaa elämää viettävien herrojen mielivallan mieluisuuden asiat pitäisi kaikki aina hoitaa normituksien mukaan, eli olla mielille mieluisten asioiden kaikki normitukset nähtävillä että tasa-arvo olisi sitten todellista ja oltaisiin tietoisia aina niistä normeista mitä pitää täyttää ollakseen mielille mieluinen. Mielivallalle mieluisuutta ei voi koskaan vaatia. Ihmisten kanssa syntyy ristiriitoja aina siellä missä on ihmisiä.
Adventtikirkossa on mahdollisuus viettää hengellisen arvopohjan Raamatun Jeesus uskonnon pyhittynyttä elämää. On aina yksilökeskeinen asia yksin ja ryhmissäkin ihmisen oma suhde Jumalaan. Organisaation tehtävä on luoda pohja hengelliselle terveelle arvolle Raamatun uskonnon Jeesus missiossa.
Kirkon teologia on pätevien, hengellisten ja tiedollisten ihmisten hallussa, ja Raamatun tutkimus huipussaan. Raamatuntutkijoiden tutkimuksia ei kuitenkaan tarvitse jäsenien ymmärtää. Itselläni ei ole vaikeuksia ymmärtää huipputeologien kirjoituksia, sillä olen niin hyvän Raamatun perustiedon hankkinut, sekä tunnen Adventtikirkon keskeiset teologiat.
Uhrasin niin monet vuodet Raamatun oppimiseen.
On ihmisiä toiminnassa joilla ei muuta kykyä, tietoa ja taitoa ole, kuin vahtia toisen kirjoituksista rahvaanomaisia sanoja.
Minulla oli kerran työkaveri joka teki samaa työtä kanssani. Minun työpäivät olivat liian kiireisiä, kun asiakkaat halusivat asioida kanssani, ja muutakin työtä oli, että olin ylityöllistetty. Vapaa-aikana painoivat sitten yön ohessa suorittamani opinnot päälle.
Työkaverini aika kului minun virheitteni etsimiseen. En ole valmis eläkepäivilläni kenenkään alaiseksi etujärjestön yhdistystoiminnassa. Olen siksi neuvonut nykyaikaisten ryhmien toiminnan mallia, että koilutetut ja yhteistyö kykyiset ihmiset ovisivat ryhmissä toimia paremmin.
On kuitenkin aivan pakollinen asia että kirkon teologia on kirkon ylimmässä toimielimessä. Omaa mieltä saa aina olla, mutta kirkon teologia ei ole rahvaan muutettavissa.
Olen itse kaupallisessa koulutuksessa 1980 luvulla, ja 2010 hallinnollisten tieteiden opiskeluissani saanut hyvät perustiedot yritystoiminnan ja julkisen johtajuuden asioista.Lisäys;
Ihmiset jotka joutuvat väliinputoajien luokkaan kaikessa yhteydessä yhdistystoiminnassa että on vain vain kokoontuminen ja hajaantuminen, sekä yhdistystoiminnan palvelu, on sitten aina tekemisissä vain jonkun työasioiden, jonkun hallinnan ja vallinnan asian, taikka palvelun asioiden kanssa, sekä ihmisten perhekeskeisen tradition kanssa.
Ihminen voi väsyä tietysti kun hyvinvointi alkaa olla rajoittunutta.
Vapaaehtoisessa arvo-harrastus toiminnassa ei ihminen saisi joutua organisaatio johdon työasioiden kunnian asioiden kanssa tekemisiin. Töissä ei käydä, ja ihmiseltä ei evankeliumin iloa saisi viedä kenenkään työasioiden vuoksi. Herrojen ei pidä olla evankeliumista mustasukkaisia. Ihmiset eivät sitoudu harrastustoiminnoissaan kenenkään alaiseksi varsinkaan jos jäävät ilman yhteisön seurapiirien rakkautta väliinputoajiksi.
Keski-ikäinen sinkku-mies ei voi olla perheellisten sydänkäpy. "Veljeys" ja "sisarus-asiat" niin kuin Raamattu uskovaisten yhteyttä nimittää jää sitten muodolliseksi.
Raamatun ohjeet on kirjoitettu alkuseurakunnan aikana ihmisille jotka elivät yhdessä, ja joille kaikki oli yhteistä rakkaudessa Jeesukseen.
Nykyajan yhdistystoiminnan kokoontuminen ja hajaantuminen ei ole käytännössä samaa, mutta ihmisten ja ryhmän vaikeudetkin ovat erilaisia. Alkuseurakunnan aika ei ollut helppoa roomalaisten kanssa sen ajan hallintokulttuurissa, mutta vaikeudet yhdistivät.
"Ryhmäkurin" ohjeet eivät sovellut kokoontuviin ja hajaantuviin yhdistystoiminnan ihmisiin, vaan käyvät liian rajuiksi ihmisille joilla ei koskaan ole ketään kokoontuvissa ja hajaantuvissa yhdistystoiminnoissa. Armaassa maassa ei ole uskonnollisille organisaatioille ja kirkoille myönnetty hiuskarvankaan vertaa rangaistusvaltaa, että kaikki "kuritus" ryhmän taholta on laitonta. -Sellaisesta mahdollisesta, että ihminen joutuisi mm. muiden jäsenien kiroamaksi esim. pitää tehdä aina kirjallinen ilmoitus subjektille, että subjekti on tietoinen asiasta, että on joutunut kokonaisen organisaation vihan kohteeksi. En ole tietoinen kuitenkaan mistään ryhmäkurista, tai vääryydestä tai laittomuudesta eli en esitä syytöksiä historiassakaan.
>>> Minun kaikki kompastukset elämässäni ovat johtuneet siitä että olen liian ahkera. Teen sydämeni pohjasta sitä mistä tykkään. Myönteinenkin pitkäkestoinen stressi tulee joskus uupumukseksi ellei rasituksista matkan varrella palauduta, kun kerätään uusia rasituksia.
Olen ollut tässä rehkimisessä luonnevikainen ihminen. >> Kaikki minun kompastukset elämässäni ovat johtuneet stressistä, kun stressaantunut kiireinen ihminen ei ole niin emotionaalinen ihmissuhteissaan kuin pitäisi aina olla, ja ihmiset loukkaantuvat herkästi.
Työkiireissäni en ole sitten huomannut vakiintua naisten kanssa, olin kymmenien naisten kanssa muuten vain yhdessä eri pituisia aikoja työ- ja opiskelukiireissäni. Menin 16- vuotiaana kesätyöpaikkaani ja jäin työelämään. Keskeytin ammattikoulun vuoden jälkeen, että toinen lukukausi jäi käymättä. Minun oli koulutettava itseni sitten työ ohessa.
Tein joskus kahta työtä yhtä aikaa ja suoritin Markkinointi-Instituutin kursseja 2,5 tutkintoa kiitettävin ja hyvin arvosanoin. Otin maksimipisteitäkin kurssitenteissä.
Tein piruuttani samalla tavalla yliopiston kurseissa kolme erinomaista arvosanaa, useita kiitettäviä, ja useita hyviä arvosanoja -yksi välttävä ja yksi tyydyttäväkin arvosanana 2010 luvulla julkisen johtajuuden ja liiketoiminnan osaamisen päivitttämisessä yliopiston kursssitenteissä ja essee kirjoituksessa. Herätin kuulemma ihmetystä kun suoritin "organisaatioiden talouden perusteet" tentin täydellä 10 pisteellä kansakoulu arvostelu taulukolla 1-10.
Ajattelin että luen kotonani kielissä lisää että selviän kielellisistä vaatimuksista, mutta kun ikää tulee kesällä 60- vuotta, en tee tutkinnolla mitään.
Yliopistokursseista voi jokainen löytää itselleen mukavaa harrastusta, mutta kurssien runsas työmäärä vie kaiken ajan.
Jokainen ihminen tekee omatkin virheensä.
Jouduin liikarasituksen tilaan myös sen vuoksi että ryhdyin rehkimään liikaa liikuntasuoritusta kuntosalilla ja uinnilla. Verenmaku suussa minun piti uida aina reippaasti kuntosalin päälle, mutta siinä ei ollut väärää, vaan siinä oli vika että en palautunut välillä, kun hankin uutta rasitusta.
Tusinan luottamustehtävieni päälle, jouduin ylikuntotilaan. Tämän kaiken päälle olin vielä rakastunut naiseen, jota en saanut seuraani. Lisäksi en ollut asenteissani valmis uusille henkilömuutoksille mitä ympäristössä tapahtui.
Tuossa nuo syyt liikarasitukseen.Vielä;
Olen sitä mieltä että minulla ei ole moraalista eikä juridista velvollisuutta olla kenenkään alaisena tai alamaisena eläkepäivilläni ja yhdistystoiminnassa.
Jokaisen jäsenen itsenäinen toimivalta on äänestyslappu toimielimissä, tuo pitää ymmärtää, -ei luulla kandidaattina, tai käsityöammattiin pätevänä ihmisenä itseään ihmisten johtajaksi, kun ei johtamisesta mitään tiedä. Esimieheksi pääsee suhteessa toiseen ihmiseen vain jos alaisella on työsopimuksen naaraskappale. Työsopimuksesta alainen päättelee alaistaitovaatimuksensa mitä on sopinut.
Alamaisia ei laillisin keinoin saa edes rahalla ja sopimuksilla Suomessa.
Kandidaatit ja käsityöläis ammatteihin pätevät ihmiset ovat perhekeskeisiä työllisiä perhe-etujaan vaalivia ihmisiä. Vastuunkantajat ovat usein omaa kunniaansa pyytäviä ja vaativia ihmisiä. Lounas- tee pöydissä "hällä-väliä-antaa mennä vaan johtajia" joiden intuitiivinen näkemys pitäisi ainakin omasta mielestään toisen persoonan vaatimus ja laki.
Teologinen tiedekunta antaa asiantuntemuksen Raamatun teologiaan.
Organisaatiojohtajien vastuulla on organisaation vedon ja sidosryhmien vaatimuksien ja toiveiden asiat. Yksilökeskeisyyteen ei ole aikaa, eikä edes sopivaa ottaa salaisia johtajuuksia yksilöön. Sopimuksellisuuteen ei kuulu alamaisuus eikä ryhmäkuri, eikä vaatimus tyydyttää kenenkään oman kunnian pyyntöä. Vastuunkantajina on ihmisiä jotka eivät huomaa tervehtiä vierasta, jos vieras tulee kirkkoon, eli ei ole sen vertaa kiinnostusta lähetystyölle. Mutta abbaie- jos pääsee lyömään jotakin ryhmän jäsentä, niin siitä ilosta on kaikki sitten irti toisinaan otettu.
Monilla on harha että jos pääsee lyömään jotakin toista jäsentä, nousee siitä aina oma kunnia.
Vähävaraiset mukavaa elämää viettävien ihmisten rahapalkkojen maksajat tietenkin osallistuvat suuren työn tekemiseen kun evankeliumin uskonpuhdistus on suoritettu organisaatioiden toimesta jotka ovat syntyneet 1700-1800 luvuilla.
Tänään kaikilla seurakunnilla on jäsenongelmia jäsenten hiipuessa. Aikoinaan rakennetut kirkkokiinteistöt, ja yhdistystoiminnan ohjelman veto vaatii jäseniltä paljon vapaaehtoista palvelua ja uhrausta omastaan ja voi käydä liian raskaaksi. 1970 luvun käännynnäisten syntyvyys ei ole niin suuri että se riittäisi aina kaikkeen toimintaan. Hyväveli perheet eivät ole lisääntyneet syntyvyydeltään tarpeeksi, ja toimintaa ehkä siksi voi ajatella jatkuvaksi hyvien veljien olohuoneissa kun kiinteistöjen ja ohjelman ylläpito käy liian raskaaksi hyvien veljien hiipuessa luonnollista tietä.
Minä en syytä ketään menneestä, enkä ole kenestäkään kirkkolaisesta tai seurakuntalaisesta puhunut sanaakaan koskaan missään.
Kaikki ovat saaneet minulta henkilökohtaiselle uskolleen täyden arvon ja rauhan viettää omaa henkilökohtaista uskonelämää perheineen seurakunta yhteydestä riippumatta minun vainoamatta ja minun mitään puhumatta persoonista ainokaisestakaan perheineen koskaan mitään missään.
Minä en ole koskaan kirjoittanuot riviäkään Adventtikirkon teologiaa. Minun kaikki palvelu oli etujärjestön ja etujärjestön yhdistystoiminnan vapaaehtoista "mallikkopalvelua" joka ei ole viranhoitoa eikä työelämän asia, vaan harrastus-toiminnan vapaaehtoisuuden asia.
Minä käytän kaikessa ilmaisussani maan perustuslain suomaa oikeutta ilmaista mielipidettä;
PL 11 §;
Uskonnon ja omantunnon vapaus;
Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.
PL 12§;
Sananvapaus ja julkisuus;
Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä.
>>> Luonnollinen henkikö ei muutu muuksi kotisivujen/blogin tai foorumien vuoksi!
Uskonnollinen viha ei sekään ole laillista. Kunnian loukkaaminen on aina rangaistava teko riippumatta persoonan tavoista.
Kotisivu- ja muu kirjoittamani on siis mielipiteen ilmaisun asiaa, ei mitään muuta.
Ei siis opetustehtävää, ei viranhoitoa, ei luottamustehtävääkään ole-. Pelkkää eläkeläisharrastusta.PL 8§;
Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate
Ketään ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta kuin tekohetkellä on laissa säädetty.
Olen lainkuuliainen kansalainen ollut koko elämäni ajan.
Ainoa tuomioon asti omana aikanaan riittänyt asia on rattijuopumukseni 1986, 1986.
En ole puhunut sanaakaan kenenkään haarojen väleistä elämäni aikana.
Nuorilla on seikkailunsa ja olen syyllistänyt korkeintaan itseni hiljaa mielessäni 1970-1980 lukujen nuoruuteni päivien alapääseksi- yms. 30- vuoden takaiset seikkailut 30 vuoden taakse kuuluvat-.
Harkitsen uutta jäsenyyttä Adventtikkirkkoon joksus myöhemmässä ajassa mahdollisesti.
En ole syyttänyt ketään Adventtikirkossa enkä muuallakaan.
Olen polemisoinut mahdollisia ongelmia ja mahdollisia asenteita nykyajan yhdistystoiminnan asioissa yleisissä integriteetti- legitiimiysä- asioissa, joissa on ollut aina kyse yleisistä nykyajan kaikkien seurakuntien vaikeuksista. Yksilöiden hengellinen elämä ja usko on aina yksilöllinen asia.
Hyviä vuokratapojakin olen valaissut, kun olen ne tuntenut melko hyvin jo 1990 luvulla, koska kirkoilla on kiinteistöissään asuinhuoneistoja vuokralla. Toisen naapuriin ei mennä nimittämään toista naapuria naapurille johtajaksi koskaan. Naapurinsa yksityisleämän paljastelu ei ole laillista puuhaa. Uskonnoliset asiat ovat yksityisiä asumisessa.
Tämä ei ole Adventtikirkon foorumi, mutta kirjoitin joitakin asoita tänne siksi että tuiki tutut ovat pitäneet minuun yhteyttä korkeintaan nimimerkin takana täällä, ja luulleet itseänsä jopa jonkunlaiseksi päälliköksi minulle.
Johtajuuden ja esimiestaidon ensimmäinen osaamisen asia on vuorovaikutustaidot.
Lounas- ja teepöytien intuitiivinen näkemys ja salaiset nimimerkit eivät ole sellaista.
Olen 60- kesäinen ensi kesänä, ja vietän eläkepäiviäni ja suunnittelen korkeintaan taivaan rannan maalaamista. En ota haasteita ja tavoitteita.
Olen mukavimmat ajat elämästäni viettänyt, eikä monta mukavaa päivää ollut.
Olen koko elämäni ajan noudattanut lasten nukkumaan menoaikaa, ja nyt on yöuni lyhentynyt kuutene tuntiin. Herään yöllä koneelle ja juon litran vihreätä teetä.
Otan tunnin jalkakylvyn koneella istuessani.
Kirjoitin tarpeeksi tutuille täällä, ja minusta siksi minun liittäminen mihinkään on hyvä päättyä, koska minun jäsenyyteni Adventtikirkossa on jo yli 10 vuotta vanha asia.
Toinen syy että luonnollisten henkilöiden harrastus-yhdistystoiminta ei kuulu tänne julkiseksi. Rupattelen foorumeilla paljon yksinisenä ihmisenä.
Viime yön menin läpi 50 perhesukutaulua Genissä, että profiilit on tehty Geniin ihmisistä joista polveudun isä-äiti linjaa pitkin. Genissä suomalaiset rakentavat yhteistä sukupuuta.
Omaa polveutumistaan voi sitten nähdä maailmalle asti.
Polveudun lukuisista ylhäisaatelisista, mutta polveutumista ei aina pääse ulkomaille asti katsomaan. Esim. Flemingeistä tiedetään vain Suomeen muutaneet. Polveudun viisi sukupolvea Flemingeissä mm. Flemingit rakensivat Suomen kaikkein komeimmat kartanot.
http://geni.fi ___ Minulla on 796 perhesukutaulua, jotka pitää katsoa että polveutuminen on Genissä profiilit tehty. Sukututkijat ovat Etelä-Pohjalaisia sukuja hyvin päivittäneet Geniin, sillä 50:ssä perhetaulussa oli vain yksi profiili jonka tein, eli en löytänyt aikaisemmin tehtyä profiilia henkilöstä.jarinhotelli1 kirjoitti:
PL 8§;
Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate
Ketään ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta kuin tekohetkellä on laissa säädetty.
Olen lainkuuliainen kansalainen ollut koko elämäni ajan.
Ainoa tuomioon asti omana aikanaan riittänyt asia on rattijuopumukseni 1986, 1986.
Nuorilla on seikkailunsa ja olen syyllistänyt korkeintaan itseni hiljaa mielessäni 1970-1980 lukujen nuoruuteni päivien alapääseksi- yms. 30- vuoden takaiset seikkailut 30 vuoden taakse kuuluvat-.
Harkitsen uutta jäsenyyttä Adventtikkirkkoon joksus myöhemmässä ajassa mahdollisesti.
En ole syyttänyt ketään Adventtikirkossa enkä muuallakaan.
Olen polemisoinut mahdollisia ongelmia ja mahdollisia asenteita nykyajan yhdistystoiminnan asioissa yleisissä integriteetti- legitiimiysä- asioissa, joissa on ollut aina kyse yleisistä nykyajan kaikkien seurakuntien vaikeuksista. Yksilöiden hengellinen elämä ja usko on aina yksilöllinen asia.
Hyviä vuokratapojakin olen valaissut, kun olen ne tuntenut melko hyvin jo 1990 luvulla, koska kirkoilla on kiinteistöissään asuinhuoneistoja vuokralla. Toisen naapuriin ei mennä nimittämään toista naapuria naapurille johtajaksi koskaan. Naapurinsa yksityisleämän paljastelu ei ole laillista puuhaa. Uskonnoliset asiat ovat yksityisiä asumisessa.
Tämä ei ole Adventtikirkon foorumi, mutta kirjoitin joitakin asoita tänne siksi että tuiki tutut ovat pitäneet minuun yhteyttä korkeintaan nimimerkin takana täällä, ja luulleet itseänsä jopa jonkunlaiseksi päälliköksi minulle.
Johtajuuden ja esimiestaidon ensimmäinen osaamisen asia on vuorovaikutustaidot.
Lounas- ja teepöytien intuitiivinen näkemys ja salaiset nimimerkit eivät ole sellaista.
Olen 60- kesäinen ensi kesänä, ja vietän eläkepäiviäni ja suunnittelen korkeintaan taivaan rannan maalaamista. En ota haasteita ja tavoitteita.
Olen mukavimmat ajat elämästäni viettänyt, eikä monta mukavaa päivää ollut.
Olen koko elämäni ajan noudattanut lasten nukkumaan menoaikaa, ja nyt on yöuni lyhentynyt kuutene tuntiin. Herään yöllä koneelle ja juon litran vihreätä teetä.
Otan tunnin jalkakylvyn koneella istuessani.
Kirjoitin tarpeeksi tutuille täällä, ja minusta siksi minun liittäminen mihinkään on hyvä päättyä, koska minun jäsenyyteni Adventtikirkossa on jo yli 10 vuotta vanha asia.
Toinen syy että luonnollisten henkilöiden harrastus-yhdistystoiminta ei kuulu tänne julkiseksi. Rupattelen foorumeilla paljon yksinisenä ihmisenä.
Viime yön menin läpi 50 perhesukutaulua Genissä, että profiilit on tehty Geniin ihmisistä joista polveudun isä-äiti linjaa pitkin. Genissä suomalaiset rakentavat yhteistä sukupuuta.
Omaa polveutumistaan voi sitten nähdä maailmalle asti.
Polveudun lukuisista ylhäisaatelisista, mutta polveutumista ei aina pääse ulkomaille asti katsomaan. Esim. Flemingeistä tiedetään vain Suomeen muutaneet. Polveudun viisi sukupolvea Flemingeissä mm. Flemingit rakensivat Suomen kaikkein komeimmat kartanot.
http://geni.fi ___ Minulla on 796 perhesukutaulua, jotka pitää katsoa että polveutuminen on Genissä profiilit tehty. Sukututkijat ovat Etelä-Pohjalaisia sukuja hyvin päivittäneet Geniin, sillä 50:ssä perhetaulussa oli vain yksi profiili jonka tein, eli en löytänyt aikaisemmin tehtyä profiilia henkilöstä.Tämä toimii;
https://www.geni.com/
- Uskonnot-ovat-tätä
Itseasiassa uskonlahkojen johtajat ovat kaikki ateisteja, koska he tietävät todella hyvin sen, että jumalat ovat taruolentoja, mutta niiden taruolentojen nimissä he voivat laillisesti kusettaa ja kerätä herkkäuskoisilta rahat pois.
Tämä on Suomi24.fi foorumi, jossa Suomen Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä.
Keskustelevat henkilöt ovat mitä ovat -ei Adventtikirkon lausuntoja antamassa koskaan.
Minä käytän kaikessa ilmaisussani maan perustuslain suomaa oikeutta ilmaista mielipidettä;
PL 11 §;
Uskonnon ja omantunnon vapaus;
"Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
PL 12§;
Sananvapaus ja julkisuus;
"Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä."
Kansalainen voi mielipidettä ilmaista myös blogeissaan/kotisivuillaan niin ettei mielipide ole
viranhoitoa, opetustehtävän tai luottamustehtävän hoitoa, työsopimukseen perustuvaa, tms. -vaan on luonnollisen henkilön mielipidettä.
Minun jäsenyys Adventtikirkossa on vanha asia -yli 10 vuoden takainen-.
- Keskustelu jossa viitataan suoraan minuun ja perustuu rahvaan omaisten sanojen etsintään, on perusteltua lopettaa,. Tiedän kyllä hyvin ettei monen tieto-taito riitä muuhun kuin toisen rahvaanomaisten sanojen etsintään.
En ole kenenkään -kandidaatinkaan oppipoika.En ole lapsen elämänkokemuksella varustetun päällikönkään tai kenenkään muunkaan alainen.
Vaikka kävisi 100 kirkon kurssia, ei se anna hiuskarvankaan vertaa valtaa kansalaiseen.
Seurakunta yhdistys-toiminnassa kaikki päätöksenteko kuuluu aina toimielimeen, ja toimielin vastaa toiminnan vaikuttavuuden tuloksien laillisuudesta. Itsenäinen toimivalta on äänestyslappu jokaisella ryhmän jäsenellä-. -Johtajaksi ei pääse toiselle.En ole kuin armaan oikeusvaltion lakisäädöksille alainen.
En suorita siis opetus- virka- tehtävää vaan ilmaisen luonnollisen kansalaisne mielipidettä.
Minun nuoruuteni 16-30 ikävuosieni seikkailut ovat 30- vuoden takana alapääsekseineen.
Rangaistukseen yltävää rikkomusta on siis ollut rattijuopumukseni 1986, 1986, jossa on siis rikoksen tunnusmerkit täyttyneet tarpeeksi oikeusvaltiossa.
Nuorisosetä-seksi-harrastukseen olen syytön. En ole ehdotellut ainuittakaan seksuaalista ehdotusta 16-20-25 ikäisille nuorille esimerkiksi viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana.
Olen torjunut kaikki 16-20-25 ikäisten nuorten miesten seksitarjoilut esimerkiksi viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana.
Olen perseestä neitsyt, ja en ole elänyt ainokaisessakaan homoseksuaalisessa rakkaus-suhteessa elämäni aikana. En halua miestä puolisoksi, eikä kiinnosta koskaan kenenkään peräpää.
Super-pimperokin on parempi ratkaisu kuin miesten karvainen perse, yök.
Mutta lihavaa akkaa en huoli. Inhoan ihraa. Jokainen saa kantaa ihransa itse minun arvostelematta, mutta ei minun sänkyyni ihraa eikä ainuttakaan liikakiloa. Ei yli 39 numeron jalkaa naisella, eikä pituutta 160 cm pidempää minulle.
Ainuttakaan miestä en ole sanallakaan ns. homoksi nimittänyt. Ihmisillä voi olla kokeilunsa ja aikakautensakin, ja tunnevammat ja henkiset häiriötilat paranevat itsekseen hissunkissun aina miehillä vaikeiden kokemuksien jälkeen, jos vain malttaa odottaa.
Minulla voimakkaat rakkaus-pettymukset naisiin ovat kestäneet aina kuusi vuotta aikaa parantua.
Jos joku on pinttunyt homotapoihin raavaana 50-70 kesäisenä miehenä, on päätös taatusti oma, eikä voi ketään syyttää esim. kumppanin uskottomuuden vuoksi aiheutununeeksi.
Yksikään nainen minun sängyssäni millään vuosikymmenellä ei ole ollut sormukset sormessa, eli että olisin voinut tietä naisen mahdollisesta parisuhteesta.
Olen naisiin rakastunut 10- 59 vuoden iässäni, en miehiin kaveruutta ja ystävyyttä enempää.
Lähimmäiset ovat usein hyvin sympaattisia lajikumppaneina sisäisesti ja ulkomuodostaankin.
Nuorten ja nuorten vuosikymmeniä vanhat harkitsemattomuudet ja sekoilut eivät ole moralisoitavissa tai syytettävissä minunkaan kohdallani 25- vuoteen viimeisetkään mahdolliset 25-. Olisi pitänyt olla minuun yhteydessä viimeistään 25 vuotta sitten kaikessa 1980 lukuun liittyvässä.
Minun jäsenyyteni Adventtikirkossa on ollut luonnollisen henkilen harrastus-yhdisys-toimintaa, ja on hyvä päättää minuun kohdistuva henkilökohtaisuus rahvaanomaisia sanoja ja vuosia vanhoja kirjoituksia etsivänä, -jäsenyyteni hengellisessä yhdistyksessä on yli 10 vuotta vanha asia, eli vanhentunut.
Olen keskustelija foorumilla vuodesta 2005.- 50villityksenterapiaa
Kerroit aiemmin että 50 villitys oli suuri kriisi elämässäsi. Ei tainnut pyöräily, adventismi ja kehonrakennus auttaa?
50villityksenterapiaa kirjoitti:
Kerroit aiemmin että 50 villitys oli suuri kriisi elämässäsi. Ei tainnut pyöräily, adventismi ja kehonrakennus auttaa?
Minun 50- villitys oli tasan 47-53 iässä, ja se oli äärettömän vaikea villitys. En ole siitä vielä toipunut kokonaan.
Minulla oli tarve loppuelämäni kestävään puolisoon, mutta olen sitten nukkunut onneni ohitse, ja ole ollut sitten h-hetkillä neitoihin oikealla tavalla asialla.
Mahdolliset useita vuosikymmeniä kestäneet naittajaiset eivät ole tuottaneet minulle ainuttakaan hyvää tai onnellista päivää.
Olen toki itse syyllinen niin paljon, että olen jättänyt syyttämättä, mutta en ole toisaalta puhunut sanaakaan naisista ja perheistään jotka eivät seurassani liiku.
Minun elämäsäsni on olut aina myös naisia pelkkinä ystävinäkin housut aina jaloissamme, päiväkahvia pelkällä päiväkahvilla, ja päiväkaljaa pelkällä päiväkaljalla.
En pidä sopivana asiana naittajaisia ihmisiin, joiden kanssa on aivan muuta sopimusta kuin parisuhdeasioita. -Perse- ja naimajuttujen lentämistä jokaisesta askeleesta minkä joku näkee jonkun seurassa.
Tein tarpeeksi anonyymia informaatiota, että tavoitan joitakin henkilöitä tämän kautta.
Niin kuin olen sanonut, en ole kenenkään oppipoika enkä pidä opetustehtäviä, ja minun vuosia vanhoja keskusteluja ja rahvaanomaisten sanojen etsintää on turhaa suorittaa ja laittaa viestiketjun aloituksiksi.
En kuulu kenenkään vertikaaliseen "hyvä-veli-verkostoon" en kenenkään alaiseksi eläkepäivilläni. Minulla ei ole koskaan ollut ainuttakaan "hyvää veljeä" eikä "hyvää siskoa."
En kuulu 1970 luvun perinteisiin.
Laittomia johtajuuksia eläkepäivilleni -en ota ainuttakaan päällikköä eläkepäivilleni.
Hyvien veljien ja siskojen seurapiirit ovat aivan muualla.- Laillinenesimies
Onko suku, adventistit ja naiset sinut hylänneet?
Ovatko naiset kauniimpia parin päiväkaljan jälkeen?
- Pastori-Tampere
Uskonlahkot ja kirkkokuntien teologinen paska aiheuttaa aina mielisairautta ja uupumusta, joillekin myös loppuunpalamista sekä teologiaan löyhästi liittyvää puheripulia tai vain pakonomaista tarvetta kirjoittaa.
Minun esipolvi- isiä ja äitejä Flemingeissä; Googlaa kartanoiden nimiä tai katso Wikipediasta kartanoiden nimiä, olen niin komeiden kartanoiden omistajien munissa polveutunut viisi sukupolvea; ja kahden sotamarsalkan kanssa samoista isistä; sotamarsalkka Klaus Fleming nuijasodan ylhäisaatelisten komentaja, ja Marsalkka Mannerheimin ja minun yhteinen kantaisä on Henrik Fleming. Myös muut ylhäisaateliset komentajat ovat minun sukulaisiani, sekä polveudun suoraan myös Jaakko Ilkasta -nuijasotapäälliköstä talonpoikaisjohtajasta XIV sukupolvessa.
Tottakai 1300-1400 lukujen ihmisistä polveutuu ihmisiä. Suorat isä-äiti linjan polveutumiset ovat hauskoja tietää.
TAULU 366; XXI: Pedder Fleming , k. noin 1413. Vanhemmat taulusta 367 Claus Fleming, s. 1290 ja Fleming. Puoliso: Kristina, Taulusta 363, k. noin 1424. Lapset: Cecilia. Tauluun 363.
TAULU 367; XXII: Claus Fleming, s. 1290. Puoliso: Fleming, Taulusta 366,. Lapset: Pedder Fleming. Tauluun 366.
"Vouti" oli valtion korkean viranhaltijan yleinen nimike kuninkaan vallan aikana.
Olivat kuninkaan käskyjen toimeen panijoita ja kuninkaan verojen kerääjiä.
Kivilinnakkeiden päälliköitä.
TAULU 365; XXII: Claus Fleming, Voutina Barthissa, Ritari 1331-1354, syntynyt noin 1290. Clas Flemingin (voutina Barthissa 1331-1354) poika. Fleming perhe on yksi Ruotsin-Suomen tunnetuin yläluokan perheitä, samoin kuin toisen osan Fleming perheitä keskiajan Tanskassa, Puolassa ja Skotlannissa. Perhe todennäköisesti peräisin Flanders tai mahdollisesti maisemasta Flaming Brandenburgissa. Pohjoismaissa on perhe luultavasti peräisin 1300-Pommerissa, kuten kertoi vanhan suvun perinteitä. Käynnistin on levinneet, että baronial suvusta Fleming Lai (Erik) ja Fleming Liebelitz (Herman). Lisäksi kohonnut vuonna 1569 ja 1561 kaksi perheenjäsenten friherrligt asennossa (Lars ja Klas), mutta niiden ättgrenar kuolivat ennen ritarin talon perustamisesta. Lähde: Martin Gardberg tiedosto. Ritari, mainitaan Tanskassa 1366. Tuli Erik Pommerilaisen mukana Ruotsiin, eli vielä 1413. Haudattu Harmaaveljesten luostariin Riddarholmskyrkan:iin Tukholmassa. Släkten Flemings stamfader, dvs släktens äldsta nukända medlem. Han nämns mellan 1331-1354, såsom fogde i Barth i Pommern. Släkten Fleming är en av Sverige-Finlands mest beryktade överklass' släkter, på samma sätt som endel andra Fleming-släkter i medeltidens Danmark, Polen och Skottland. Släkten torde härstamma från Flandern eller möjligen från landskapet Fläming i Brandenburg. Till Norden har släkten troligen kommit från 1300-talets Pommern, såsom det berättas i gammal släkttradition. Ätten har utgrenat sig i de friherrliga ätterna Fleming af Lais (Erik ) och Fleming af Liebelitz (Herman). Dessutom upphöjdes 1569 och 1561 två släktmedlemmar i friherrligt stånd (Lars och Klas), men deras ättgrenar dog ut före riddarhusets instiftande. Lähde: Martin Gardberg tiedosto. Puoliso: - (40471), Taulusta 364,. Lapset: Peder Fleming, s. Tanska. Tauluun 364.TAULU 364; XXI: Peder Clausson Fleming (21358), Ritari, tiedot 1366-1406, s. Tanska, k. noin 1413 Tukholma, Ruotsi. FLEMING. Ritari, mainitaan Tanskassa 1366. Tuli Erik Pommerilaisen Alone Ruotsiin, Eli Vielä 1413. Haudattu Harmaaveljesten luostariin Riddarholmskyrkan Tukholmassa. (S.354 Carpelan, Ramsay p.116; DAA 1892 s 145) Uradel från Danmark, dit den enligt obestyrkt uppgift skulle inkornsnit från Italien, Namnet anger dock aft såväl denna nordiska släkt, som andra mod samma narnn leda sitt första ursprung från Flandern. I Pommern nämnes mellan 1331 och 1354 såsom fogde på Barth, Claus Fleming, som kan hafva varit fader till nedanstående Peder, och således farfader till lagmannen i Finland, Klas Fleming, om hvilken det i en gammal släktbok heter att han "var kommen a Pommern".Introducerad på svenska riddarhusct 1625 under n:r 4 bland adelsmän. Tvänne grenar erhöllo 1569 friherrlig värdighet, men utgingo hvardera redan under 1500-talet. Introducerade friherrliga ätten n:r 39, Fleming till Lais, utgick 1786. Afvenså äro bägge grefliga ätterna Fleming, n:r 26 och n:r 132, utdöda. Numera fortlefver endast, friherrliga ätten n:r I7, Fleming, bosatt i Sverige. En gren af denna friherrliga ätt blef 1818 immatrikulerad i Finland, men utgick på svärdssidan 1851. (Ramsay, s.116) Luultavasti Clas Flemingin (voutina Barthissa 1331-1354) poika. Ritari, mainitaan Tanskassa 1366. Tuli Erik Pommerilaisen mukana Ruotsiin, eli vielä 1413. Haudattu Harmaaveljesten luostariin (Riddarholmskyrkan) Tukholmassa.(Carpelan s.354, Ramsay s.116; DAA 1892 s 145 ). Vanhemmat taulusta 365 Claus Fleming, s. noin 1290 ja -. Puoliso: Kristina (21359), Taulusta 363, s. Tanska, k. 12.5.1424 Tukholma, Ruotsi. Lapset: Klaus Fleming. Tauluun 363. Jens Fleming, Ritari, k. 1395 Herman Fleming, Asemies, vouti kaundborgissa, s. Tukholma, Ruotsi Magnus Fleming, Ritari, k. 1414.
TAULU 363; XX: Klaus Pedersson Fleming (21344), Ritari, valtioneuvos, Suomen päätuomari, Suomen laamanni, Nynäsin herra, Suomen vaikutusvaltaisimpia miehiä, 1402-25, s. 1.1.1360 k. noin 1428. Valtaneuvos sinetöity sovinnosta kuningatar Margareta ja Erik Pomeranian S.A. Perussopimusten Nyköpingissä vuonna 1396, ja kuningas Erik kaupunki kiinnitys lupaa Queen Margaret tahtoa. Hän oli päätuomari Suomessa vuonna 1402 ja jopa 1427. Hän oli sekä palkkaluokkaan ja pohjan landägendom yksi Suomen vaikutusvaltaisimmista miehistä. Haudattu Tukholman Knight Holmin Gråmunkeklostret harmaamunkki-veljesten Ryddarholmenin kirkkoon. (GråmunkeklostretInnehade Bohus i pant av drottning Margareta men avstod denna pant 1386. Blev riddare 1395, riksråd 1427. Beseglade förlikning mellan drottning Margareta och Erik av Pommern s.å. fördragen i Nyköping 1396 och konung Eriks stadsfästelse av drottning Margaretas testamente. Han var lagman i Finland 1402 och ännu 1427. Han var både vad beträffar tjänsteställning och på basen av landägendom en av Finlands mest inflytelserika män. Begravd i Stockholms Riddarholms kyrka (Gråmunkeklostret). Lähde: Martin Gardberg´n tiedosto Klas Pederinpoika Fleming, Nynäsin herra, esiintyy asiakirjoissa ensimmäisen kerran 1386, jolloin tunnusti saaneensa takaisin osan kuningatar Margareetalle antamastaan lainasta, jonka panttina oli Bohus, asemies ja ritari 1395, ja sinetöi sovinnon kuningatar Margareetan ja Erik Pommerilaisen välillä samana vuonna, valtaneuvos, sinetöi Nyköpingin sopimuksen 1396 ja kuningas Erik Pommerilaisen vahvistuksen kuningatar Margaretan testamenttiin 1401 (? Jo 1400) 1402 Itämaiden so. Suomen laamanni ja vielä 1427, 1419 hänestä käytettiin nimitystä "Suomenmaan laamanni" (legifer terrae Finlandiaie), oli aikanaan Suomen vaikutusvaltaisimpia miehiä, haudattu Tukholman Ritariholman kirkkoon (Gråmunkeklostret) Lähde: Tiedosto Aimo Ranta. Vanhemmat taulusta 364 Peder Clausson Fleming, s. Tanska, k. noin 1413 Tukholma, Ruotsi ja Kristina, s. Tanska, k. 12.5.1424 Tukholma, Ruotsi. Puoliso: Cecilia Pedersdr. (21345), Taulusta 362,. Vanhemmat taulusta 366 Pedder Fleming, k. noin 1413 ja Kristina, k. noin 1424. Lapset: Magnus Fleming, Asemies 1450, s. 1400 Henrik Fleming, s. 1420. Tauluun 362. Peder Fleming, Pohjois- ja Etelä-Suomen laamanni, 1419-1434, k. 1434 Ingeborg Fleming Johan Fleming.TAULU 362; XIX: Henrik Klausson Fleming (21332), Kuninkaan Asemies, _Kasken, Gallemmelgårdin, Viurilan ja Kuitian kartanoiden herra. s. 1420, k. 1490. Henrik Klasson Fleming. Omisti 1. avioliittonsa myötä mm.Gammelgårdin Arvasalon saaressa Uudenkaupungin maaseurakunnassa, ja 2. avioliittonsa myötä Viurilan Halikossa, ja Paraisten Kuitian. Eli 1480 Gammelgårdissa. (Carpelan II:355). Vanhemmat Klaus Pietarinpoika Fleming, k. 1427 ja Cecilia N.N. Henrik Klasinpoika Fleming, asemies asui 1480 Uudenkirkon Arvasalon saaren Vanhassa kartanossa Gamlagård, (sittemmin Sundholm) omisti Mynämäen Kasken ja toisen avionsa kautta Halikon Viurilan, sekä Paraisten Kuitian. Oli Tor Carpelanin ( Finsk biografisk handbok, L-Ö, s. 606 ) mukaan elossa vielä 1490. Gammelgårdille Arvasalon saarelle (Sundholmissa) Kaskis Virmo Sn:ssä, ja hänen myöhemmän avioliitonsa kautta hänellä oli myös Virurila Halikossa sn koko Turun maakunnassa. Warriors 1430-45. Henry (poika Klaus, taulukko 3) Gammelgård on Arvasalo saari (= Sundholm), Kaskis vuonna Saris pitäjän ja kautta hänen myöhemmin naimisiin, Viurila Halikon kunta, kaikki Turussa County. Warriors 1430-45. Lahja 1: Vappu O Jönsdotter tytär Jöns Olofsson Tawast, Suomen kielen uradel ja Märta Klasdotter Diekn, Suomen kielen uradel. Vihitty 2: O Elseby Månsdotter, eli vielä 1518, tytär vuokralainen ammattitaitoisen Mansin Johansson Viurila. Vanhemmat taulusta 363 Klaus Pedersson Fleming, k. Noin 1427 kyllä Cecilia Pedersdr. 1. puoliso: Valborg Jönsdotter Tawast (21333), 360 Taulusta, Kuitian omistaja, s. 1427, K. 1477. Vanhankartanon Perijá. Vanhemmat taulusta 368, 369 Jöns Olofsson tawast, k. Noin 1439 ja Märta Klasdotter Djäkn, s. 1407, n. 1477 Lapset: Birgitta Fleming, s. 1445 Karin Fleming. Tauluun 360. Peder Fleming, s. 1451 Johan Fleming, Asemies, Tuomari, valtaneuvos, Laamanni, p. Noin 1465 Rada Ruotsi Joakim Fleming, Valtaneuvos, Tuomari Vehmaan kunnassa, Turun Linnan Vout, n. 1496. 2. puoliso: Elseby Månsdotter Viurila (33127), k. noin 1518. Vanhemmat Men Viurila kyllä -. Lapset: Valborg Fleming, c. 1555 Cicilia Fleming, c. 1549Till Gammelgård på Arvasalo ö (Sundholm) Kaskis i Virmo sn och genom sitt senare gifte hade han även Virurila i Halikko sn alla i Åbo län. Väpnare 1430-45. Henrik (son av Klaus, tab 3), till Gammelgård på Arvasalo ö (= Sundholm), Kaskis i Virmo socken, och genom sitt senare gifte, Viurila i Halikko socken, alla i Åbo län. Väpnare 1430-45. Gift 1:o med Valborg Jönsdotter, dotter av Jöns Olofsson Tawast, av finsk uradel, och Märta Klasdotter Diekn, av finsk uradel. Gift 2:o med Elseby Månsdotter, levde ännu 1518, dotter av frälsemannen Måns Johansson till Viurila. Vanhemmat taulusta 363 Klaus Pedersson Fleming, k. noin 1427 ja Cecilia Pedersdr. 1. puoliso: Valborg Jönsdotter Tawast (21333), Taulusta 360, Kuitian omistaja, s. 1427, k. 1477. Vanhankartanon perijä. Vanhemmat taulusta 368, 369 Jöns Olofsson Tawast, k. noin 1439 ja Märta Klasdotter Djäkn, s. 1407, k. 1477. Lapset: Birgitta Fleming, s. 1445, Karin Fleming. Tauluun 360. Peder Fleming, s. 1451 Johan Fleming, Asemies, tuomari, valtaneuvos, laamanni, s. noin 1465 Rada, Ruotsi Joakim Fleming, Valtaneuvos, tuomari Vehmaan kunnassa, Turun linnan vouti, k. 1496 2. puoliso: Elseby Månsdotter Viurila (33127), k. noin 1518. Vanhemmat Mäns till Viurila ja -. Lapset: Valborg Fleming, k. 1555 Cicilia Fleming, k. 1549 .
>>>> Minulla ei ole kenenkään tyttäriä, eikä kenenkään taloudesta ainuttakaan lanttia.
Sukupäälliköitä minulla ei ole koskaan ollut. Minun isä on haudattu ruumiina 10.01.1973, 1973.
Muita isiä ei ole ollut koskaan.
En ole kenenkään mielivallalle mieluisaksi ollut koskaan velvollinen, en sukujen enkä organisaatio johtajienkaan mielivallalle mieluiseksi velvollinen. Kaikessa toiveessa on pitänyt kääntyä minun puoleeni kaikessa ajassa todistettavasti, eli että vastaan jotakin eli olen ymmärtänyt toiveen, pyynnön, tai vaatimuksen.
Minua ei ole pyydetty noutamaan mitään maallista tai taivaallista hyvää koskaan.
Perikuntien omaisuuksille en ole pyrkinyt koskaan ja testamentteihin kirjataan omantunnon asiat, ja juridiset pesänjakajat olevat subjekteihin jotka sitten ovat menestyksen hurmioin hedelmistä nauttimassa, -on sitten juridinen pesänjakaja todistettavasti yhteydessä toimittamassa mammonaa.TAULU 345;XV: Sigfrid Brücher, Mynämäen ja Virmon kappalainen, Turun pappi, s. 1528, k. noin 1585. Suku oli tullut aikoinaan Saksasta, De Palude nimisenä. Suku oli 1500-luvun alussa Suomeen tullutta pommerilaista sukua. Ätten har under flere olika namn, allt ifrån reformationstiden, beklätt prästämbeten i Finland och skall enligt traditionen härstamma från en pommersk adlig ätt de Palude. Sigfrid Brücher, född omkr. 1528. Var präst vid någon av församl. i Åbo 1554, Pappina Turussa 1554. Sedan kapellan i Virmo socken i Finland. ,Mynämäen kappalainen, Död omkr. 1585. Puoliso: N.N. de Palude (37502), Taulusta 344, s. 1530. Lapset: Matthias Sigfridi Brücher, s. noin 1554 Turku. Tauluun 344.
TAULU 346 XV: Matthias Petri, Kalannin Uudenkirkon kirkkoherra, s. noin 1530, k. noin 1610. Matthaeus Petri (K 1609/10 ) Matts Petri, Matts Persson Tukholman Nikolain kirkon seurakunnan suomalainen saarnaaja 1573 huolimatta Tukholman suomalaisten ankarasta vastustuksesta (raastuvanoikeuden pöytäkirjassa 19.9.1573 kerrotaan seurakuntalaisten halunneen heittää herra Mattsin ulos ikkunasta, mikäli hänestä tulisi heidän pappinsa), kuittasi palkan Tukholman kaupungilta 26.9.1574, 5.6. ja 24.9.1575 sekä vuokra-avustuksen 1.5.1575; Tukholman suomalaisen seurakunnan saarnaaja 1577 (kuningas Juhana III määräsi 6.11.1577 Tukholman suomalaisia palvelemaan kaksi pappia, joista toinen oli Matts Petri). Kalannin (Uusikirkko T.l.) kirkkoherra mahdollisesti jo 1586 (Blomstedtin mukaan 1588). Allekirjoitti ("Matthias Petri"; Confessio Fidein vuoden 1693 painetussa suomennoksessa "Matthias Petri Udesa Kircosa") Uppsalan kokouksen päätöksen Turussa 19.6.1593, uskollisuudenvalan kuningas Sigismundille ("Matthias i Nykyrcke"; "Matthias Petri") Uppsalassa 23.2.1594 sekä neuvoston ja säätyjen yhteisen vastauksen Kaarle-herttualle Söderköpingin valtiopäivillä 10.10.1595. Matthaeus Petri sinetöi 10.1.1588 Kalannin pitäjän kymmenysrekisterin edelliseltä vuodelta. Hänet ("Her Madz i Nijkijrke") määrättiin 9.12.1589 maksamaan 8 taalaria raha-apuna sotaväen palkkaukseen. K 1609/10 (oli elossa vielä 1609). Vanhemmat taulusta 347 Petter ja -. Puoliso: - (174890), Taulusta 344,. Lapset: Kristina Mattiae, s. noin 1570. k. 2.5.1637 Rauma: Tauluun 344.TAULU 340 XI: Lars Forlundius e. Haraker (160480), Harjun ja Ylöjärven kappalainen, s. Ruotsi, Västmanland ?, k. 1677 Ylöjärvi. sl. 1644 Lars Haraker, myöhemmin (1649) Forlundius Laurentius Andreæ, Vestmannus 435. Kotoisin Västmanlandista, ilmeisesti Harakerin pitäjästä. Ylioppilas Turussa sl. 1644 Haraker Laur. Andr. Vestman _ 23. Respondentti 18.5.1649, pr. Eskil Petraeus U1. Stipendianomus 24.12.1649. Respondentti 5.10.1650, pr. Mikael Gyldenstolpe U8. Alimman luokan stipendiaatti sl. 1652 – sl. 1653. Respondentti 1653(?, Marklin), pr. Johan Gartzius 374. Respondentti 21.6.1653, pr. Eskil Petraeus U1. Keskimmäisen luokan stipendiaatti kl. 1654 – sl. 1655. — Harjun ja Ylöjärven kappalainen 1659. Valtiopäivämies 1664. Puhuja pappeinkokouksessa Turussa 1672. † 1677. Vanhemmat taulusta 341 Anders ja -. Puoliso: Margareta Jakobsdotter Birkman (168175), Taulusta 334. Margareta. Levde änka på prästgården 1678. - Gift med sedermera kapellanen i Harju Laurentius Andreæ Forlundius, f. i Sverige, d. 1677. Vanhemmat taulusta 342 Jakob Paulsson Raumannus, s. noin 1600 Rauma, k. 1678 Pirkkala ja Kristina Jöransdotter Speitz, s. noin 1610, k. 1703 Sääksmäki, Kärjenniemi. Lapset: Helena Forlundia, k. 1723 Vähäkyrö? Elisabet Forlundia, s. 22.6.1675 Ylöjärvi. Tauluun 334.
AULU 390 XV: Bartholomeus Johannus (106004, Pälkäneen kirkkoherra 1552, k. 1577. Pälkäneen kirkkoherra Bartholomeus Johannis (1550-luvulta 1570-luvulle), joka oli mm. maanhankintojensa takia pitäjän rikkain mies, ja koko Hämeen rikkaimpia pappeja.
Bartholomaeus Johannis (K 1574). Bartollus Johannis, Bertel / Bertil Jonsson. Pälkäneen kirkkoherra ainakin jo 1553; Sääksmäen ja Hattulan kihlakuntien rovastikunnan maarovasti ainakin 1553–1556. Bartholomaeus Johannis hankki 1561 rälssimaata Hattulan Katinalasta. Hänet ("her Berttel i Pelckene") mainitaan tinan pakko-ostajana veroluettelossa 1567, ja hän ("Bertill Jonson sochnn presth i för:ne Pälkäne sochnn") sinetöi Pälkäneen pitäjän hopeaveroluettelon 1571. Mainitun veroluettelon mukaan hän maksoi hopeaveroa 61 markkaa 3 äyriä ja oli sen perusteella Pälkäneen pitäjän varakkain mies ja koko Hämeen rikkaimpia pappeja. Hänellä oli omaisuutta 6,5 leiviskää kuparia, 2 leiviskää tinaa, 3 (ori)hevosta, 4 tammaa, 26 lehmää, 11 vuohta, 9 sikaa ja nuorta karjaa 27 eläintä. Sinetöi 23.10.1568 Pälkäneen pitäjänmiesten uskollisuudenvakuutuksen kuningas Juhana III:lle. K Pälkäne 1574.Vanhemmat taulusta 391 Johan ja -. Puoliso: - (106005), Taulusta 389,- kyrpänseppä
Hmh.... Jari mikä on motiivisi?
kyrpänseppä kirjoitti:
Hmh.... Jari mikä on motiivisi?
Kuka Sinulle on opettanut noin hienoja sanoja?
"Motiivi, hmmmm...." ? -- Kerropa mihin tarvitsisit minun "motiiviani?"
Sinulla on joku unelma johtajuudesta eikö vain?
Olen tehnyt sen asian selväksi.
Pitää muodostaa minuun vuorovakutus, ensin, ja sitten vasta unelmoida...
Kuitenkin esmieheksi minulle pääsee vain solmimalla kanssani työsopimus.
Tuomariksi minulle pääsee vain maan perustuslaillisen tuomioistuimen VT- puheenjohtaja.
- Ei ole muuta tietä.... olemassa ....
mm.
TAULU 596 XIV: Jaakko Pentinpoika Ilkka (2234), Isäntä 1585-1597, Nuijasotapäällikkö, rälssimies ratsutilallinen, maakauppias, Ilmajoen nimismies s. noin 1545 prob Ilmajoki, k. 27.1.1597 Isokyrö. k. 1597 tammikuun lopulla hänet ehdittiin mestata ennen kuin Klaus Flemingin 29.1.1597 kirjoittama kirje saapui Etelä-Pohjanmaalle. TAULU 1, Ilkan suku-kirjassa 1567 Mikko-pojan isäksi hyvin nuorella iällä jonkun naapurin flikan kanssa??? 1585 Ilkkalan isännäksi, 1586 laivurina voudin puolesta viemässä Pohjanmaan veroja Tallinaan, 1586-1588 Ilmajoen nimismiehenä - enonsa Matti Pentinpoika Peltoniemen jälkeen, 1587-1590. Jaakko Ilkka keskittyi kokonaan maakauppiaan edulliseen toimeen, oli yhteydessä rikkaimpiin maakauppiaisiin, joista useimmat asuivat Pohjanmaan rannikolla, 1591 Klaus Fleming saa Pohjanmaan tuomarin viran, nimetään armeijan ylipäälliköksi, 1591 Pohjalaisten maakauppiaiden myyntituotteiden, silakan, lohen, voin ja vuotien hintakehitys muodostui pohjalaisille epäedulliseksi verrattuna ostotavaroiden, viljan ja suolan hintoihin, 1591-1592 Jaakko Ilkka varusti kaksi ratsukkoa, ratsasti itse toisella, osallistui ratsumiehenä kolmelle Venäjän retkelle, kävi mm marski Klaus Flemingin johdolla Novgorodin porteilla,....
AULU 622 XIII: Matti Laurinpoika Stuteus e. Stutaeus (360), Ilmajoen nuijasodan aikainen Kirkkoherra 1571-1597, maakauppias, kirkkoherra, s. ennen 1543 Lounais-Suomi, k. 24.1.1597 Ilmajoki. Lahden talon isäntä 1580-97, maakauppias.Vuoden 1571 hopeaveroluettelossa Matin omaisuudeksi luetellaan 10 markkaa rahaa, 2 lehmää, 5 lammasta ja yksi tamma. Matti oli kotoisin Lounais-Suomesta. Huovit tappoivat hänet
nuijasodan aikana, heti Santavuoren taistelun jälkeen helmikuun lopulla 1597. (Köykän suku, Eteläpohjalaisia elämänkertoja) Omisti vuodesta 1580 Ilmajoen Lahden kylässä Lahden talon. 1597 Ilmajoki. Ilmajoen toinen kirkkoherra oli kevä kesällä 1574 Tukholmassa kuningas Juhanna 3:n luona valittamassa, ettei hän tullut toimeen hänelle myönnetyillä palkkaeduilla, sillä hänen seurakuntansa oli vähäinen ja sen talonpojilta saatavat antimet pienet. Kuningas myonsi kirkkoherralle puolen lästiä jyviä lisäksi siihen yhteen lästiin, mikä hänelle oli Ilmajoelta kannettavista kymmenyksistä annettu. Kirkkoherra näyttää muutenkin pyrkineen valvomaan niinhyvin seurakunnan kuin seurakuntalaisten etuja. Arvatenkin hänen toimesta kävi syksyllä 1578 lähetystyö Tukholmassa valittamassa kirkon viini- vaha- ja öylättikassaan saadun avun riittämättömyyttä. Kuningas myönsi 2 tynnyriä jyviä niiden 6 tynnyrin lisäksi, mitkä seurakunnalle siihen asti oli mainittuun tarkoitukseen annettu kymmenysjyvistä. Nimismiehen ja kuude "siivon miehen" kanssa hän v 1575 todistaa 28 Ilmajoen verotalollisen niin köyhtyneen ja heikontuneen, etteivät kyenneet maksamaan vaadittua ylimääräistä ruokaveroa, eivä........- TohtorilleAsiaa
Apua....valkotakkiset paikalle.
Adventistitohtoreista tuskin on apua.
- Heikki.Ristus
Onneksi on lääkkeet.
http://www.terve.fi/laakeopas/laakehaku/haku/kayttotarkoitus:ripuli- Tri-A.Virtanen
Nuo ripulilääkkeet eivät auta mielisairauteen, jonka aiheuttajana on adventismi.
Ainoa mikä auttaa on se, että henkilö viedään saunan taakse ja hänet lopetetaan.
Minä en ole ns. homoksi, tai nk. hintiksi ryhtynyt, homoilu on aina luonnotonta.
Mutta en pidä liikalihavien naistenkaan nussimista luonnollisena asiana välttämättä.
Jumala tuskin on tarkoittanut ihmisiä syömään roskaruokaa ja napostelemaan jatkuvasti.
On ihmisiä, joilla ei ole ymmärrystä kuitenkaan oikeasta ravitsemuksesta, ja ovat siksi avuttomia ja nälissään kinkkuvoileipiensä ja suklaansa kanssa kuitenkin jatkuvasti jatkuvasta ahmimisesta huolimatta.
Roskaruoka sekoittaa nälkärefleksin, ja liikkumattomuus on toinen asia-. Liikunnan ei tarvitse olla kaloreja polttavaa kuitenkaan.
Että en usko väittämään että "uskovaisille miehille" pitäisi pakosta kelvata lihava akka.
Itse olen yksin ellei ole rakkaudesta kyse. Seikkailuja oli nuoruudessa tarpeeksi.
Jokaisen akka on saanut kantaa kilonsa kuitenkin itse, en arvostele kenenkään akkaa koskaan edes mielessäni.Sitten tuota så där että -- Olen sitä mieltä että jokainen nai ja nussii yksityisesti.
Kaikki taloyhtiöt joissa olen asunut en ole ainuttakaan sanaa ehdotellut kummallekaan sukupuolelle mitään seksuaalista tai parisuhdetta. Olen valmis vaikka tuomioistuimeen lähtemään tässä kunnian loukkaus asiassa. Yhtäkään kaksijalkaista sukupuolesta riippumatta en ole sanallakaan esittänyt mitään aloitetta että olisin jollakin tavalla halunnut jotakin seksuaalista tai parisuhdetta taloyhtiön asukkaiden kanssa kymmenien vuosien aikana.
- Ei ole niin kiinnostavia ihmisiä ollut koskaan samassa taloyhtiössä että olisin haarojen väleistä ollut vähääkään kiinnostunut, taikka parisuhteesta kiinnostunut.
Minun syyksi ei siis pidä lukea kenenkään homojuttuja.
En ole puhunut minnekään kenenkään yksityis- intiimi- perheasioita.
Lähiöiden palveluissa ei ole minulla ollut koskaan parisuhde asioita, ja ovat ventovieraita jokainen.
En ole ainuttakaan sanaa puhunut lähiöissä tai naapurilähiöissä kenenkään yksityis, intiimi- perheasioita.-
Juoruakkoja nais- ja miespuolisia pitää etsiä aina muualta kuin minusta.
Taloyhtiöiden ja asukkaiden yhteiset asiat ovat;
1. Vastikkeiden korotukset
2. Yhteisien tilojen käyttöä koskevat asiat
3. Järjestys-sääntöjen yhdessä kirjoittaminen
4. Asukasdemokratia
5. Osakkailla yhtiöjärjestyksen asiatMinusta ei ole laillista puuhaa rakentaa ns. homoa sukujeni seuduille, en ole ainuttakaan sanaa puhunut mitään seksuaalista aloitetta koskaan seudulla. Naisystäviä on ollut pari sukujeni Etelä-Pohjanmaan seudulla.
Minä en ole lausunut mitään seksuaalista aloitetta miehille.
- Että annatte poikamiesten olla ja homoillakin rauhassa jos homoilevat.
Poikamiehillä -sinkkumiehillä seisoo kyllä naistenkin kanssa, jos/kun oikein hyvin kutkuttaa.
Minä en ole yhdenkään akan -kenenkään vaimon kanssa ollut sängyssä, jolla olisi olut sormukset sormessa, että olisin siis ollut tietoinen parisuhteestaan -en millään vuosikymmenellä-.
Minulla ei ole sanankaan tekemistä setämiesten juttujen kanssa.
Ei tekemistä yhdenkään akankaan juttujen kanssa.Olen perseestä neitsyt, ja en siitä huolimatta halua miestä puolisoksi.
En ole ainokaisessakaan homo-rakkaus-suhteessa elänyt elämäni aikana.
Jos minua on joku mies halunnut joskus äärettömän komeana miehenä, niin en ole niin raukka että olisin asiasta sanaakaan koskaan missään puhunut.
Ns. homot ovat usein naisiakin pahempia juoruakkoja.
Minun komeus ja kauneus on jo jäänyt menneisiin vuosiin.
Minua ei pidä äärettömästä komeudestani syyttää, sillä en ole itse ollut äärettömästä komeudestani tietoinen.Raamattu aiheiset kirjoitukseni kirjoitan luonnollisena henkilönä luonnollisille henkilöille. En ole julkinen henkilö. Vietän eläkepäiviäni. En ole kirkkojen tai uskonnollisten järjestöjen jäsen. Organisaatioille tai kirkoille en ole koskaan kirjoittanut. Minkäänlaisen "piiri-esi-kunnan" tai seurakunnan alainen en ole. Blogini on 100% yksityinen kotisivutila. Maan lakisäädökset olen useiden vuosikymmenien ajan noudattanut. Lakisäädöksiä kummempia velvollisuuksia en pidä eläkepäivilläni. En noudata minkäänlaisen uskonnollisen yhdistystoiminnan tai järjestön sääntöjä. Alaisena en ole kenellekään. En ryhdy kenenkään alaiseksi eläkepäivilläni. Ollaksensa esimiesasemassa minuun, pitää olla minulla työsopimus, josta näen alaistaito-vaatimukseni. Ollaksensa tuomari, pitää olla maan perustuslain mukaisen tuomioistuimen VT-puheenjohtaja. Minä en ole uskon mallikappale, enkä mittatikku. Uskon asioissa katsotaan Jeesusta kohti ihmisen omaa omaatuntoa vasten, -ei toista ihmistä koskaan.Tutkin Raamatun asioita harrastuspohjalla. En väitä itseäni Jumalan palvelijaksi. Harrastus-pohjalla kirjoittamani Raamattu-aiheiset kirjoitukseni ovat luonnollisten henkilöiden itse arvosteltavissa. Kirjoituspajani kirjoitukset elävät ja ovat osittain viimeistelemättäkin. Kirjoituksiani ei saa sekoittaa uskonnollisten organisaatioiden -seurakunta-yhdistystoimintojen kirjoituksiksi. Kirjoitukseni eivät ole täydellisiä. Teologi tai opettaja en ole. En opeta yhdenkään kirkon, uskonnollisen organisaation, tai seurakunnan teologiaa. -Minua ei saa ryhtyä katsomaan kirjoituksieni vuoksi. Kirjoituksiani saa katsoa. Kirjoitustyöni on kesken vielä noin kolmen vuosikymmenen ajan. En ole pyytänyt, enkä tule koskaan pyytämään minkään tahon luottamusta yksityiseen kirjoittamaani. -Käytän maan perustuslain 12§ säädettyä oikeutta ilmaista mielipidettä ja olla uskontokunnissa oman vapaaehtoisuuden periaatteessa myös riippumaton organisaatioiden toiminnasta.
- Adventisminuhri
Onko ylhäiseen aatelissukuun kuuluva Jari ryypännyt vai lahjoittanut Kartanonsa Adventtikirkolle?
Totuus: Jari on aateloitu adventismiin ja on adventismin uhri.
- pastoreiden ja esimiesten toimesta - Hoidon-tarpeessa
Joku adventistivosu/-neitsyt voisi mennä Jarin luokse yökylään?
Puute voi pitkittyessään johtaa vakavaan mielisairauteen ja sukukalleuksien surkastumiseen.Onko Sinunkin akka nussittu vai mistä kiikastaa?
Älä minua vaan syytä, yhdelläkään akalla ei ole ollut sormuksia sormessa kun minä olen akkaa nussinut, eli en ole ollut tietoinen yhdenkään akan mahdollisesta parisuhteesta.
Jatka vaan omiin asioihisi ja toivu 40- vuoden takaisista akan nussimisista.
Ei kukaan ole syyllinen kovin montaa vuotta mihinkään.
Kyllä minä jatkan tätä leikkiä vuodesta toiseen, että kirjoittelen tällaista kymmeniä viestejä heti, kun lainaat minun kirjoitusta ja kohdistat sen minuun suoraan.
Laitan entistä "rivompia" sanoja joka kerta lisää, kunnes lopetat, ja ryhdyt keskittymään omiin asioihisi eikä minun kirjoituksista rahvaanomaisia sanoja etsien kuluta kaikkea ajankäyttöäsi.
Sinun täytyy nyt uskoa että minä en ryhdy yhdenkään alaiseksi eläkepäivilläni, ja olen eronnut yli 10- vuotta sitten seurakunta-yhdistyksen toiminnasta.- Mistäkiikastaa
Jari otti tosissaan ja antaumuksella vapaaehtoistyön.
Jari kertoo valepappina kohtaamista adventistinaisista ja sapatin eduista:
"Onko Sinunkin akka nussittu vai mistä kiikastaa?
Älä minua vaan syytä, yhdelläkään akalla ei ole ollut sormuksia sormessa kun minä olen akkaa nussinut."
Ei varmaan ole pikkuhousujakaan ollut jalassa?
- Jari.ei.kirjattuna
"Älä minua vaan syytä, yhdelläkään akalla ei ole ollut sormuksia sormessa kun minä olen akkaa nussinut, eli en ole ollut tietoinen yhdenkään akan mahdollisesta parisuhteesta."
Kaikki se oli vain märkää unta. En minä todellisuudessa ole koskaan ketään nainut. Itteäni olen nyppylähanskoilla vedellyt. - Kyrsii-se
Ei Jari ole koskaan ollut mikään maallikkosaarnaaja. Hän on ollut vain Vaasan adventtiseurakunnassa kaikenlaisten pilipalitehtävien suorittaja, talkootyöläinen. Se Jaria vituttaakin, ettei hän saanut aikanaan mitään arvostusta seurakunnassaan.
Olen ollut 100% Jumalalle ja seurakunnan palveluun pyhittynyt.
Siinä ei ole oman kunnian asiat olleet sekuntiakaan mielessä koskaan.
Selkeät tavoitteet minulla on ollut. Ne ovat liittyneet ko. palveluun, ei omaan kunniaan.
En ole niin turhamainen.
Tiedän hyvin että seurakunta-yhdistyksien kaikki tehtävät hoidetaan talkoovoimin, kirkkorakennuksetkin. Palkattujakin työtekijöitä on.
Ei tuo ole tuon vaikeampi asia.Ihmiset jotka ovat jostakin syystä seurakunnista poissa eivät ole välttämättä Jumalasta ja uskosta luopuneet.
Onhan ihmisiä maantieteellisistä syistä seurakunnista aina erossa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531651
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt5431412Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"
Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l1581314Sinkut-palstan suurin valhe
Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va247856Miesten suusta kuultua
Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "172852- 58796
- 56708
- 54706
Haluaisin mies tietää pari juttua
Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt26690- 52599