Epätarkimmat nopeusmittarit BMW

Peltipoliisi

20

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiikkuvaKotiPoliisi

      Eihän puolivalmisteissa mikään voi oikein toimiakaan.

    • Siis BMW sijalla 5, Audi sijalla 7 ja MB ei mahtunut edes top-10 listalle. Peltipoliisi välähtää eniten: Dodge, Jeep, Chevrolet. Jännästi jenkkimerkkejä, joskin chevy voi olla korealainen tietysti...

      Alkeellinen virhe tilastoida ilman että huomioidaan ajokilometrejä. Ehkä vielä mielummin olisi pitänyt huomioida peltipoliisin ohitukset, mutta se on jo hieman hankalammin tehtävää analyysiä...

      • EiköAuennut

        Listoissahan vertailtiin tilastoja kilometrimääriin suhteutettuna.


      • EiköAuennut kirjoitti:

        Listoissahan vertailtiin tilastoja kilometrimääriin suhteutettuna.

        Jälkimmäisessä. Ekassa verrattiin osuuteen populaatiosta ja saatiin aloittajan mukaisia tuloksia.


      • olet.hieman.väärässä

        Ylinopeus suhteessa autojen kokonaismäärään kuvastaa merkin omistajien keskinäistä osaamista. Kärjen osalta osaamattomuutta.


      • olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        Ylinopeus suhteessa autojen kokonaismäärään kuvastaa merkin omistajien keskinäistä osaamista. Kärjen osalta osaamattomuutta.

        Ei kuvasta.

        Esimerkki:
        Autoa A, 1 000 kpl, keskimäärin 1 000 km/a, 10 sakkoa
        Auto B, 1 000 kpl, keskimäärin 2 000 km/a, 15 sakkoa

        Autolla A sakko napsahtaa keskimäärin 100 000 kilsan välein. Autolla B 133 333 kilsan välein. Auton B kuskit ovat siis keskimäärin vähemmän sakkoherkkiä kuin auton A kuskit.

        Toki jos vaikka autolla B ajetaan lapissa ja autolla A pk-seudulla, muuttuu tilanne täysin. Ei taida lapista kovin montaa peltotötsää löytyä tiekilometriä kohden...


      • olet.hieman.väärässä
        TheRat kirjoitti:

        Ei kuvasta.

        Esimerkki:
        Autoa A, 1 000 kpl, keskimäärin 1 000 km/a, 10 sakkoa
        Auto B, 1 000 kpl, keskimäärin 2 000 km/a, 15 sakkoa

        Autolla A sakko napsahtaa keskimäärin 100 000 kilsan välein. Autolla B 133 333 kilsan välein. Auton B kuskit ovat siis keskimäärin vähemmän sakkoherkkiä kuin auton A kuskit.

        Toki jos vaikka autolla B ajetaan lapissa ja autolla A pk-seudulla, muuttuu tilanne täysin. Ei taida lapista kovin montaa peltotötsää löytyä tiekilometriä kohden...

        Kyllä kuvastaa. Se kertoo, miten iso osuus tietyllä merkillä ajavista on huonoja kuskeja.


      • olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        Kyllä kuvastaa. Se kertoo, miten iso osuus tietyllä merkillä ajavista on huonoja kuskeja.

        Eihän se kerro. Se kertoo, kuinka monta kertaa vuodessa saavat sakot.

        Kaikki kuskit tekevät virheitä. Hyvältäkin kuskilta voi jäädä peltipoliisi huomaamatta tai jopa rajoituksen tippumisesta kertova merkki näkemättä. Kun kilometrejä kertyy enemmän, todennäköisyys siihen että tällaisia sattuu kasvaa. Jos kaksi yhtä hyvää kuskia ajaa autolla, se joka ajaa enemmän, saa todennäköisemmin sakon.

        Olen minäkin saanut peltipoliisista sakon, vaikka aika hyvänä kuskina itseäni pidän. Uusi auto alla ja nopeus piti arvioida mittarin perusteella. Ei se sitten valehdellutkaan...


      • olet.hieman.väärässä
        TheRat kirjoitti:

        Eihän se kerro. Se kertoo, kuinka monta kertaa vuodessa saavat sakot.

        Kaikki kuskit tekevät virheitä. Hyvältäkin kuskilta voi jäädä peltipoliisi huomaamatta tai jopa rajoituksen tippumisesta kertova merkki näkemättä. Kun kilometrejä kertyy enemmän, todennäköisyys siihen että tällaisia sattuu kasvaa. Jos kaksi yhtä hyvää kuskia ajaa autolla, se joka ajaa enemmän, saa todennäköisemmin sakon.

        Olen minäkin saanut peltipoliisista sakon, vaikka aika hyvänä kuskina itseäni pidän. Uusi auto alla ja nopeus piti arvioida mittarin perusteella. Ei se sitten valehdellutkaan...

        Hyvät kuskit eivät saa sakkoja. Huonot kuskit näyttävät suosivan tiettyjä merkkejä.


      • olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        Hyvät kuskit eivät saa sakkoja. Huonot kuskit näyttävät suosivan tiettyjä merkkejä.

        Kaikki paljon ajavat kuskit saavat sakkoja. Enemmän ajavat saavat enemmän.

        Voitaisiin sanoa, että vain huonot kuskit eivät saa sakkoja.


      • olet.hieman.väärässä
        TheRat kirjoitti:

        Kaikki paljon ajavat kuskit saavat sakkoja. Enemmän ajavat saavat enemmän.

        Voitaisiin sanoa, että vain huonot kuskit eivät saa sakkoja.

        Vähän niinkuin hyvät laskettelijat ovat koko ajan nurin, ja huonot taas laskevat päivästä toiseen kaatumatta.

        Aivan ihana ajattelutapa.


      • olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        Vähän niinkuin hyvät laskettelijat ovat koko ajan nurin, ja huonot taas laskevat päivästä toiseen kaatumatta.

        Aivan ihana ajattelutapa.

        Juuri näin.

        Minä en ole kaatunut laskettelurinteessä varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen. Olenkin erittäin huono laskettelija. Maailman huiput taas tuntuvat kaatuvan lähes päivittäin.

        Mitenkäs sattuikin sokea kana löytämään juuri oikean vertauksen.


      • olet.hieman.väärässä
        TheRat kirjoitti:

        Juuri näin.

        Minä en ole kaatunut laskettelurinteessä varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen. Olenkin erittäin huono laskettelija. Maailman huiput taas tuntuvat kaatuvan lähes päivittäin.

        Mitenkäs sattuikin sokea kana löytämään juuri oikean vertauksen.

        Uskon sinun olevan suunnilleen yhtä hyvä laskettelussa kuin ajamisessa ja loogisessa ajattelussakin. Tosin ajamisessa ja laskettelussa täytyy vain luottaa sanaasi.

        Onnittelut löytämisestä!


    • tehottomuusVaivaaToyotaa

      Toyota kuskin pelastaa valehteleva mittari, surkeat ajo-ominaisuudet ja vähäinen ajomäärä.
      Jokainenhan tuon on havainnut päivittäisessä liikenteessä, Toyota aina jonon kärjessä ja aina reilusti alle suurimman sallitun. Toyotan omistajalle on aina ja kaikessa tärkeintä säästää tavalla tai toisella ja hän toivoo myös, että käärinliinoissa olisi salataskut ja saisi jotain mukaansa viimeiselle matkalle.

      • JaMilläMerkilläSinäAjat

        Jos Toyota olisi kovasti huono auto miksi se olisi mailman eniten myyty automerkki? Miksi Toyotat ovat vuodesta toiseen katsastusasemien vähävikaisimpien automerkkien joukossa? Lisäksi jokaisen auton jossa on vakiokokoinen rengastus nopeusmittari valehtelee.
        Ja ei, minulla ei ole Toyotaa.


      • Kohti_Hybridiä

        No täällä Toyota, jolla ajetaan aina vakkari päällä 5kmh yli sallitun mittarinopeutta. Ei mitään tekemistä polttoainetalouden kanssa, silkkaa laiskuutta ja mukavuuden halua. Tulisi jo robottiautot niin loppuisi tuo nopeudella leikkiminen.


      • JaMilläMerkilläSinäAjat kirjoitti:

        Jos Toyota olisi kovasti huono auto miksi se olisi mailman eniten myyty automerkki? Miksi Toyotat ovat vuodesta toiseen katsastusasemien vähävikaisimpien automerkkien joukossa? Lisäksi jokaisen auton jossa on vakiokokoinen rengastus nopeusmittari valehtelee.
        Ja ei, minulla ei ole Toyotaa.

        Tojota on hyvä auto omistaa ja huono ajaa. Siksipä niitä päätyykin pääasiassa ihmisille, jotka eivät kovin paljoa aja, mutta auto on oltava. Vähävikaisuus on vain yksi hyvän auton tunnusmerkki.

        Ja eikös se volkkarikin ollut myydyin auto maailmassa muutama vuosi sitten? Parempi ajaa kuin tojo kyllä...


    • mikkihiiretvolvoissa

      Suurimmat kusipäät ajavat Volvon XC60 mallisilla autoilla.
      Mitättömän kokoisia hiirulaisia ja miehen irvikuvia jotka luulevat itsestään liikoja ajamalla isompaa autoa.

    • Toi koko tilasto on ihan helvetin moista paskaa ! Kai nyt jumalauta hyvillä autoilla voi ajaa nopeanmin kun jollain vanhalla Nissan Pissanilla ja vielä turvallisesti mutta nopeus kamerat on pelkkää rahastusta perkele !

    • jollu

      Luultavammin kuitenkin tarkemmat kuin japsi-korea kinnereissä vaimon työsuhde avensiksenkin mittari valehtee aika paljon melkein 10 km/h kun kaikki ajaa ohikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe