Jumala vaatii nöyryyttä

Sumayyah

Profeetta (rauha hänelle) sanoi: "Se, jolla on sinapin siemenen verran ylpeyttä sydämessään, ei pääse Paratiisiin."
(Muslim, kirja 1, hadith 166)


Jumala vaatii nöyryyttä. Olemme vain Hänen luomia kuolevaisia olentoja, jotka olemme riippuvaisia Hänen armosta, minkä helposti unohdamme ja kuvittelemme pystyvämme omilla ansioillamme kaikkeen. Joskus tämäkin elämä päättyy ja sitä ei omalla työllä, taidoilla ja rahalla voi estää. Luulemmeko olevamme erinomaisen taitavia, ainutlaatuisen hurskaita uskovia? Parempia ja läheisemmässä suhteessa Jumalaan kuin naapuri, työkaveri, serkun kummin kaima? Sellaisia vertailuja ja itsensä asettamista muiden yläpuolelle ei pidä tehdä.

11

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelma on sama kuin kristinuskon epäjumalkolmiomaisuuden seuraajilla.

      Yhdestäkään jumalasta ei ole olemassa minkäänlaista tosistetta, vain kierojen ihmisten puheita ja kirjoituksia sekä selityksiä.

      Jumaluskoiset ovat siis epäjumalan palvelijoita, joiden vuoksi toivon ettei oikeaa jumalaa ole olemassa.

      • Logiikka....not found.

        Pyhässä koraanissa on asioita mitä mies arabiadda vuonna 600 joitain ei todellakaan voinut tietää. On koraanin jakeita missä kerrotaan siitä että ihminen on luotu suurin osa vedestä (meijän solut koostuu 80% vedestä look it up),taivaasta suojelevana kupuna( tiedemiehet on sanonu samaa sitten 1980 mut tää ei hirveesti kerro mitään i know),se että Auringolla ja kuulla on OMA kiertorata,Vuorista mitkä on kuvailtu (en osaa suomeksi sori) englanniski "as stakes" mikä on viitannu niiden syviin juuriin maan sisällä,jälle kerran tiedemiehet on älynny tän ei nii kauaa aikaa sitten, "Iron sent from above to humans usage" (ennen ku me löydettiin rautaa maasta niin ensiksi käytettiin sitä mitkä on tullu meteoriittien mukana,again look it up. Ja kelaa tää vielä,universumin laajenemistesta. Jjep. Stephen Hawkin oli se joka tän löys mutta kyllä koraanu siitä puhu 1400 vuotta sitten. Kato kaikki nää googlest jos et usko. Plus todella tarkka selitys siitä mitä naisen kohdussa tapahtuu silloin kun hän on raskaana. Todella tarkka. Se miten maan päällä on paikka missä makea ja suolanen vesi kohtaa mutta ei ikinä sekoitu...tai bermudan kolmio? Ok no tost komiost krekkailaisetki puhu. Kummiski...

        Kerroppa miten joku randomi arabialainen mies joka ei osannu lukea tai kirjottaa keksi tän KAIKEN päästään? Hm? On asioita mitä tiedemiehetku hämmästelee ja tää on yks niistä.


      • uberhaberkundevilde
        Wakarimashta kirjoitti:

        Logiikka....not found.

        Pyhässä koraanissa on asioita mitä mies arabiadda vuonna 600 joitain ei todellakaan voinut tietää. On koraanin jakeita missä kerrotaan siitä että ihminen on luotu suurin osa vedestä (meijän solut koostuu 80% vedestä look it up),taivaasta suojelevana kupuna( tiedemiehet on sanonu samaa sitten 1980 mut tää ei hirveesti kerro mitään i know),se että Auringolla ja kuulla on OMA kiertorata,Vuorista mitkä on kuvailtu (en osaa suomeksi sori) englanniski "as stakes" mikä on viitannu niiden syviin juuriin maan sisällä,jälle kerran tiedemiehet on älynny tän ei nii kauaa aikaa sitten, "Iron sent from above to humans usage" (ennen ku me löydettiin rautaa maasta niin ensiksi käytettiin sitä mitkä on tullu meteoriittien mukana,again look it up. Ja kelaa tää vielä,universumin laajenemistesta. Jjep. Stephen Hawkin oli se joka tän löys mutta kyllä koraanu siitä puhu 1400 vuotta sitten. Kato kaikki nää googlest jos et usko. Plus todella tarkka selitys siitä mitä naisen kohdussa tapahtuu silloin kun hän on raskaana. Todella tarkka. Se miten maan päällä on paikka missä makea ja suolanen vesi kohtaa mutta ei ikinä sekoitu...tai bermudan kolmio? Ok no tost komiost krekkailaisetki puhu. Kummiski...

        Kerroppa miten joku randomi arabialainen mies joka ei osannu lukea tai kirjottaa keksi tän KAIKEN päästään? Hm? On asioita mitä tiedemiehetku hämmästelee ja tää on yks niistä.

        all righty right, vaude wille kun vähän skeidaa spämmää, miksi et menisi takaisin sinne really greittiin paikkaan, jonnekki bleissiin, jossa saat spiikata vähän you know hey.

        Jep, jep, jetsulleen, silleesti vähän grande word stailiin, jees poks pallinaama


      • Xenofon
        Wakarimashta kirjoitti:

        Logiikka....not found.

        Pyhässä koraanissa on asioita mitä mies arabiadda vuonna 600 joitain ei todellakaan voinut tietää. On koraanin jakeita missä kerrotaan siitä että ihminen on luotu suurin osa vedestä (meijän solut koostuu 80% vedestä look it up),taivaasta suojelevana kupuna( tiedemiehet on sanonu samaa sitten 1980 mut tää ei hirveesti kerro mitään i know),se että Auringolla ja kuulla on OMA kiertorata,Vuorista mitkä on kuvailtu (en osaa suomeksi sori) englanniski "as stakes" mikä on viitannu niiden syviin juuriin maan sisällä,jälle kerran tiedemiehet on älynny tän ei nii kauaa aikaa sitten, "Iron sent from above to humans usage" (ennen ku me löydettiin rautaa maasta niin ensiksi käytettiin sitä mitkä on tullu meteoriittien mukana,again look it up. Ja kelaa tää vielä,universumin laajenemistesta. Jjep. Stephen Hawkin oli se joka tän löys mutta kyllä koraanu siitä puhu 1400 vuotta sitten. Kato kaikki nää googlest jos et usko. Plus todella tarkka selitys siitä mitä naisen kohdussa tapahtuu silloin kun hän on raskaana. Todella tarkka. Se miten maan päällä on paikka missä makea ja suolanen vesi kohtaa mutta ei ikinä sekoitu...tai bermudan kolmio? Ok no tost komiost krekkailaisetki puhu. Kummiski...

        Kerroppa miten joku randomi arabialainen mies joka ei osannu lukea tai kirjottaa keksi tän KAIKEN päästään? Hm? On asioita mitä tiedemiehetku hämmästelee ja tää on yks niistä.

        Voi olla niin - ja todennäköisesti onkin - että "joku randomi arabialainen mies" ei tätä kyseistä opusta itse sepittänytkään, vaan itse Saatana.


      • ibnbirbarbullah
        Xenofon kirjoitti:

        Voi olla niin - ja todennäköisesti onkin - että "joku randomi arabialainen mies" ei tätä kyseistä opusta itse sepittänytkään, vaan itse Saatana.

        näin on aivan ehdottomasti, ja sen kaiken voi näyttää toteen raamatulla.
        Kyseisen yhden miehen opuksen päähenkilö nimittäin on itse raamatun sarvipää.
        Näitä kohtia ei kuitenkaan voi laittaa tänne, koska ne poistetaan.
        On tuolla jossain ketju, jossa tätä asiaa on ihan otsikon mukaan käsitelty.
        Valitettavaa, että näitä asioita ei voi laittaa kaikkien luettavaksi, että ihmisten silmät aukeaisivat.


      • Xenofon kirjoitti:

        Voi olla niin - ja todennäköisesti onkin - että "joku randomi arabialainen mies" ei tätä kyseistä opusta itse sepittänytkään, vaan itse Saatana.

        Vai et saatana sepitti tiedettä ihmisille vai XD Elikkä kaikki mitä me tiedetään on saatanan puhumaa paskaa vai?


      • uberhaberkundevilde kirjoitti:

        all righty right, vaude wille kun vähän skeidaa spämmää, miksi et menisi takaisin sinne really greittiin paikkaan, jonnekki bleissiin, jossa saat spiikata vähän you know hey.

        Jep, jep, jetsulleen, silleesti vähän grande word stailiin, jees poks pallinaama

        Sen sijaan et meet chekkaa tätä juttuu mikä vahvistaisi mun argumentin niin rupeet sepittää paksaa missä ei oo mitään järkee... mmhhm...


      • Wakarimashta kirjoitti:

        Logiikka....not found.

        Pyhässä koraanissa on asioita mitä mies arabiadda vuonna 600 joitain ei todellakaan voinut tietää. On koraanin jakeita missä kerrotaan siitä että ihminen on luotu suurin osa vedestä (meijän solut koostuu 80% vedestä look it up),taivaasta suojelevana kupuna( tiedemiehet on sanonu samaa sitten 1980 mut tää ei hirveesti kerro mitään i know),se että Auringolla ja kuulla on OMA kiertorata,Vuorista mitkä on kuvailtu (en osaa suomeksi sori) englanniski "as stakes" mikä on viitannu niiden syviin juuriin maan sisällä,jälle kerran tiedemiehet on älynny tän ei nii kauaa aikaa sitten, "Iron sent from above to humans usage" (ennen ku me löydettiin rautaa maasta niin ensiksi käytettiin sitä mitkä on tullu meteoriittien mukana,again look it up. Ja kelaa tää vielä,universumin laajenemistesta. Jjep. Stephen Hawkin oli se joka tän löys mutta kyllä koraanu siitä puhu 1400 vuotta sitten. Kato kaikki nää googlest jos et usko. Plus todella tarkka selitys siitä mitä naisen kohdussa tapahtuu silloin kun hän on raskaana. Todella tarkka. Se miten maan päällä on paikka missä makea ja suolanen vesi kohtaa mutta ei ikinä sekoitu...tai bermudan kolmio? Ok no tost komiost krekkailaisetki puhu. Kummiski...

        Kerroppa miten joku randomi arabialainen mies joka ei osannu lukea tai kirjottaa keksi tän KAIKEN päästään? Hm? On asioita mitä tiedemiehetku hämmästelee ja tää on yks niistä.

        Valitettavasti en voi kommentoida, koska ylläpito näkee kommenttini loukkaavina.

        Mutta olisiko mahdollista ehdottaa muhammadille (lhsll) jälkikäteen Nobelin palkintoa?


      • he-ma kirjoitti:

        Valitettavasti en voi kommentoida, koska ylläpito näkee kommenttini loukkaavina.

        Mutta olisiko mahdollista ehdottaa muhammadille (lhsll) jälkikäteen Nobelin palkintoa?

        En kommentoi. Kelasin tässä että voitais käydä ihan järkevä keskustelu mut sulla eii oo ees argumentteja nii se siitä.


    • Crus-

      Jeesus karkottaa pojasta pahan hengen

      14 Kun he palasivat väkijoukon luo, Jeesuksen eteen tuli mies, joka polvistui [Mark. 9:14-29;Luuk. 9:37-43a]
      15 ja sanoi: "Herra, armahda poikaani! Hän on kuunvaihetautinen, ja hänen tilansa on kovin huono. Hän kaatuu usein, milloin tuleen, milloin veteen.
      16 Minä toin hänet opetuslastesi luo, mutta he eivät pystyneet parantamaan häntä."
      17 Silloin Jeesus sanoi: "Voi tätä epäuskoista ja kieroutunutta sukupolvea! Kuinka kauan minun vielä on oltava teidän keskuudessanne? Kuinka kauan minun pitää kestää teitä? Tuokaa poika tänne." [5. Moos. 32:5; Matt. 12:39]
      18 Jeesus käski ankarin sanoin pahan hengen poistua, ja se lähti pojasta. Siitä hetkestä poika oli terve.
      19 Kun he olivat taas keskenään, opetuslapset kysyivät Jeesukselta: "Miksi me emme kyenneet ajamaan sitä henkeä pojasta?"
      20 "Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta.

      Tässä alkuperäinen sinapinsiemenjuttu.

    • Napsniksnaks

      Unohti mainita esivallalle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe