Kysymys friisiläisistä?!

friisua_harkitseva

Hei,

itselleni on mahd. tulossa ylläpidoon friisiläinen ori (11v), mikäli on hyvä mulle. Hyvässä kunnossa ja kevyt kylmäverinen, ei raskasrakenteinen. Säkä n. 165cm.

Paljonkohan ori hyppäisi ratana/yksittäisenä arviolta? Olen itse enempi esteratsastaja (mutta kouluakin menen) ja tarkoitus olisi kisata myöhemmin orilla esteissä sekä koulussa.
En viitsisi ottaa yp, jos ei hyppää 50cm enempää :'D

Kiitos etukäteen vastaneille! :)

2

<50

Vastaukset

• Meillä 16v friisitamma, suvussa ravureita. Säkä 158cm. Hyppää 80cm ratana. Rataeste-ennätys 95cm ja ye 110cm. Ok kunto.

• Friisiläinen on vaunujen vetoon ja kouluratsastukseen (näytösratsastus) sopiva hevonen, ei mikään estetykki.
    Jos sitä elukkaa välttämättä täytyy hyppyyttää, niin hanki kasvatuslinjaltaan siihen tehty otus... friisiläiset ei yleisesti ottaen kuulu niihin rotuihin jotka nauttivat ylimääräisistä hyppelyistä.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nikolle syyte Sofian pahoinpitelystä

Oikea unelmavävy.
    47
    1097
  2. Ota vielä kerran yhteyttä

Ole kiltti. Koko ajan mietin miten voisin sanoa sulle että rakastan sua ja haluan sut ja meidät. Kun saisin siihen selvän merkin sulta niin en epäröi.
    Ikävä
    89
    848
  3. Samu Huberille myös syyte huumerikoksesta

Pääseekö Samu samaan selliin Sohvi-bimbon kanssa?
    20
    413
  4. Vieläkin on taikaa...

Juuri sinussa. Hyvä mieli tulee kun saan sinua aina nähdä. En tiedä miksi? Sinussa vain on jotain maagista. Mietin tässä tarkistettuani yhden jutun,
    Ikävä
    63
    407