Että tällaista nyt

NäitäKommentoiden

Luulisi, että on jo opittu jotain, mutta eipä vaan ole, aina joku kokeilee.
Tavallaan ymmärrän tuon huolestumisen, koska onhan se pelottavaa (joillekin) jos Suomen koululaiset oppivat kansainvälisyyttä ja hyväksymään erilaisuutta.
Tuollaisella Facebuukkailulla voi olla negatiivinen vaikutus liikevaihtoon. Toisaalta onhan siinä jotain positiivistakin, koska eihän siinä silloin tule niin paljon sitäkään arvonlisäveroa maksettavaksi.
Tapaus säilyy netissä kauan ja ponnahtaa ajoittain pintaan.
Sillä voi olla yrittäjään ahistusta aiheuttava vaikutus jopa kellonympäri.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/176842-perussuomalaisten-piirijohtaja-tulistui-facebookissa-turvapaikanhakijoiden-kouluvierailusta-kesalahdella-en-varmaan-julkaisisi-toista-kertaa

22

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älytön.idea

      vai että ihan vierailulle. oliko kaikki yli ikäisiä parta lapsukaisia. eipä ole ennen viety ukkolaumaa lasten pariin. onneksi mulla ei ole muksuja tuollasessa koulussa. kaikilla lasten parissa olevilla oltava rikos otteet, eikö laki koske kuin suomen kansaa.

      • Naapurista_iltaa

        Ne on vaan niin nopeasti kehittyneitä että vaikuttavat jo lapsukaisia 30 vuotiaita. On siinä meillä ihmettelemistä.


      • Korjaan
        Naapurista_iltaa kirjoitti:

        Ne on vaan niin nopeasti kehittyneitä että vaikuttavat jo lapsukaisia 30 vuotiaita. On siinä meillä ihmettelemistä.

        Pitää olla: "vaikuttavat jo lapsukaisina"


    • aivopesua

      uskomatonta lasten aivopesua. osataan olla kansainvälisiä. tiettyä kansanryhmää ei pidä lapsille tyrkyttää. ei voi kuin ihmetellä. onkos jokaisen nimet ja taustat tiedossa, ikä, oikea nimi, jne.

    • väärintoimittu

      meillä on käyty lasten kanssa monissa maissa. on tutustuttu eri kulttuureihin. kyllä vanhempien on tiedettävä, keitä koulussa vierailee. onko näiden vierailijoiden oikeat nimet ja taustat ollut tiedossa. onneksi mulla ei ole muksuja kesälahden koulussa. rehtori ottanu itselleen valtuudet aivopestä viattomia lapsia. miehetkö siellä keskenään tanssi. oliko pikkutytöt mukana.....

      • TarttuukoTyhmyys

        Juma et sää oot uskomaton. Tuskin sää oot missään lasten kaa käynny. Kenen lasten olisit? Omiahan sulla ei oo kun et oo naimisissa, etkä oo ees naista koskaan saanu.


      • kasvoitkotynnyrissä

        hehhhee etkö muuta keksi, kuin komentoijan trollaaminen. on mulla kaksi lasta ihan itse synnyttänyt. jokainen saa esittää oman mielipiteensä.

        sullahan on selvää vihapuhetta, kommentoijaa kohtaan. kumma kun sensori suvaitsee vihapuheen omaa kansaa kohtaan, kun sanoo totuuden.

        mitä nää ukot tekee suomessa kertovatko lapsille passi tippui englannin kanaaliin, vaikkei edes sielä kautta saapuneet suomeen. monellako väärällä nimellä ja kansallisuudella ovat esiintyneet. monilla ikäkin hakusessa. suvaitsevaa leikkivät, eivät suvaitse muiden mielipiteitä.


      • TarttuuSe
        kasvoitkotynnyrissä kirjoitti:

        hehhhee etkö muuta keksi, kuin komentoijan trollaaminen. on mulla kaksi lasta ihan itse synnyttänyt. jokainen saa esittää oman mielipiteensä.

        sullahan on selvää vihapuhetta, kommentoijaa kohtaan. kumma kun sensori suvaitsee vihapuheen omaa kansaa kohtaan, kun sanoo totuuden.

        mitä nää ukot tekee suomessa kertovatko lapsille passi tippui englannin kanaaliin, vaikkei edes sielä kautta saapuneet suomeen. monellako väärällä nimellä ja kansallisuudella ovat esiintyneet. monilla ikäkin hakusessa. suvaitsevaa leikkivät, eivät suvaitse muiden mielipiteitä.

        Vastaan kysymällä; missä itse kasvoit? Oliko teillä koulussa minkäänlaista kieliopin tai kirjoituksen opetusta?
        Pystytkö tajuamaan sellaista asiaa, että kirjallinen ilmaisu, ja tottakai myös suullinen, kertoo hyvin paljon henkilön persoonasta ja henkisistä kyvyistä?

        Jos haluat olla oikeasti uskottava, sinun on harjoiteltava vielä paljon ainakin kirjallista ilmaisua. Suullisesta ilmaisustasi en tiedä kun emme ole tavanneet - tietääkseni.
        Kirjoita rauhallisesti, vaikka sana kerrallaan ja mieti mitä olet kirjoittanut. Ajattele miten lukija kokee sen sanomasi sisällön. Jos sanomassa on sekavuutta, se vihjaa myös kirjoittajan sekavuuteen.
        Toki siinä voi olla letkautuksia, sarkasmia, ironiaa ja muuta sellaista joka huvittaa tai herättää kenties kiukkuakin.
        Nimimerkin takaa kirjoittelevaa voi kohdella hiukan tylymmin kuin omalla nimellään esiintyvää. Toki hyvä maku tulisi silloinkin säilyttää, eikä esimerkiksi ulkosynnyttimen kansanomaista nimitystä, sitä v-alkuista sanaa, kannata kommenteissaan käyttää.

        Tulitko muuten ajatelleeksi tuota manintaani, ettet ole saanut naista koskaan? Olin oikeassa - vai olinko?

        Toivotan rattoisia hetkiä kirjoitusopintojen parissa.


      • Joen_suusta
        TarttuuSe kirjoitti:

        Vastaan kysymällä; missä itse kasvoit? Oliko teillä koulussa minkäänlaista kieliopin tai kirjoituksen opetusta?
        Pystytkö tajuamaan sellaista asiaa, että kirjallinen ilmaisu, ja tottakai myös suullinen, kertoo hyvin paljon henkilön persoonasta ja henkisistä kyvyistä?

        Jos haluat olla oikeasti uskottava, sinun on harjoiteltava vielä paljon ainakin kirjallista ilmaisua. Suullisesta ilmaisustasi en tiedä kun emme ole tavanneet - tietääkseni.
        Kirjoita rauhallisesti, vaikka sana kerrallaan ja mieti mitä olet kirjoittanut. Ajattele miten lukija kokee sen sanomasi sisällön. Jos sanomassa on sekavuutta, se vihjaa myös kirjoittajan sekavuuteen.
        Toki siinä voi olla letkautuksia, sarkasmia, ironiaa ja muuta sellaista joka huvittaa tai herättää kenties kiukkuakin.
        Nimimerkin takaa kirjoittelevaa voi kohdella hiukan tylymmin kuin omalla nimellään esiintyvää. Toki hyvä maku tulisi silloinkin säilyttää, eikä esimerkiksi ulkosynnyttimen kansanomaista nimitystä, sitä v-alkuista sanaa, kannata kommenteissaan käyttää.

        Tulitko muuten ajatelleeksi tuota manintaani, ettet ole saanut naista koskaan? Olin oikeassa - vai olinko?

        Toivotan rattoisia hetkiä kirjoitusopintojen parissa.

        Hehee! Pientä piruilua. Mikä lie hänen koulutus.


      • ota.lääkkeet

        jos kehottaa toisia kirjoittamaan omalla nimellä, miksi tämä henkilö ei itse esiinny omalla nimellään. taitaa vaan ottaa koteloon, suvaitsevaa leikkivällä muiden mielipiteet. sen kirjoitin minkä kirjoitin enkä muuta voi. ps. nyt ei olla eskarin äikäntunnilla.


      • EiTartu-SeTiivistyy
        ota.lääkkeet kirjoitti:

        jos kehottaa toisia kirjoittamaan omalla nimellä, miksi tämä henkilö ei itse esiinny omalla nimellään. taitaa vaan ottaa koteloon, suvaitsevaa leikkivällä muiden mielipiteet. sen kirjoitin minkä kirjoitin enkä muuta voi. ps. nyt ei olla eskarin äikäntunnilla.

        Minua ei ota koteloon, mutta voisi kyllä ottaa jos olisin keskustelemassa jonkun vertaiseni kanssa ja esittäisin väittämän jota en kykenisi perustelemaan riittävästi.
        ________

        Kehoitinkos minä jossakin lauseessa käyttämään omaa nimeä?
        No enpä kehoittanut.
        Kirjoitin näin; "Nimimerkin takaa kirjoittelevaa voi kohdella hiukan tylymmin kuin omalla nimellään esiintyvää."
        Tämän sinä ilmeisesti käsitit kehoitukseksi käyttää omaa nimeä.
        Em. lauseessa ei millään tavoin vaadita, kehoiteta tai pyydetä käyttämään omaa nimeä. Jos ymmärsit toisin niin sinulla on aiemmin todettujen puutteiden lisäksi vaikeuksia myös luetun ymmärtämisessä (pahus - tämä menee kohta tautologian puolelle).

        Joen-suulle vastaan, jos tarkoitit minun koulutustani, etten ole kovinkaan korkeasti koulutettu. Mielipiteitäni luetaan myös lehtien sivuilta, mutta ei varmaankaan Kiteellä. En kirjoittele yleisönosastoihin, enkä ole toimittaja.
        Tuossa aamulla kirjoittamassani kommentissa ei piruilu ole juuri tavallista kolumnin tyyliä kummempaa. Taidan kyllä verbaaliakrobatian ja osaan sanoa todella pistävästi.

        Annan teille viimeisen sanan eli poistun nyt keskustelusta.
        Niin muuten, edellisessä kommentissani on pari virhettä. Miettikää mitkä ne voisivat olla.


    • änänäsäkäämä

      totuus tekee kipeää. miksi pitää määkiä asian kuulumattomia. taitaa joku ope olla määkimässä. pilkunnussijaa potuttaa.

      • Kylläsuttuntee

        Antti, Antti... eikö kansakoulussa opetettu äidinkielen alkeitakaan sinulle vai nukuitko tunneilla?


    • Maassamaantavalla

      Tämähän on samaa kuin mitä aikanaan harrastettiin homojen, transvestiittien ym. seksuaalivähemmistöjen osalta. Eli pyrittiin heistä tekemään normaaleja ja sitä oppia syötettiin ja syötetään edelleen lapsille. Nyt on vuorossa maahanmuuttajat; tehdään asiasta normaalia että vahvasti velkaiseen Suomeen tulee porukkaa elämään vastikkeettomasti hotellielämää.

      • SinulleNauretaan

        No tuo nyt oli sinun kapea näkemyksesi. Sillä pyyhitään... !
        Suomessakin on monenlaista maan tapaa - myös pyyhkimiseen.
        Te olette vain pieni vähemmistö.


    • SloganVaihtoon

      Mies joka seisoo sanojensa takana,ei korjaile sanomisiaan,vaan pysyy kannassaan myös kritiikin edessä.

      • SloganOnKohdallaan

        Samalla miehellä on myös sanojensa mukaan mielipiteitä. Niitä on niin paljon että joka päivälle riittää oma ja samasta asiasta monta erilaista.


      • SloganVaihtoon
        SloganOnKohdallaan kirjoitti:

        Samalla miehellä on myös sanojensa mukaan mielipiteitä. Niitä on niin paljon että joka päivälle riittää oma ja samasta asiasta monta erilaista.

        Hieno piirre "miehessä".
        Arvostan mielipiteissä pysymistä enemmän,kuin niiden erilaisuutta tai määrää.
        Slogan voisi ehken olla"mies joka seisoo vaihtuvien sanojensa takana",antaa paremin tilaa käännellä kolttua kulloisenkin tarpeen mukaan.


    • onko.pilkut.oikein

      ottiko nämä ilmais turistit kuvia lapsista.

    • Rajojentarkastusta

      Eikös tämä monikulttuurisuus pitänyt olla se rikkaus?

    • Anonyymi

      On se ihmettä ihan,kun ei näillä näytöllä päässyt eduskuntaan.

    • Anonyymi

      ranskassa paljastu alaikäseks itteesä väittäny 47v

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe