Laskin paljonko tienaan

Uustaksari

45 kyytiä illassa keskimäärin 10€ Per kyyti

Se tekee 540€ per päivä, 24 työpäivää kuussa tekee 11520€. Tolla maksan mun auton pois ekassa kuussa ja loput pelkkää profittia. Dieseliä pitää toki tankata parilla saturaisella

22

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saippiuassa

      Riippuu toki paljonko ajoa on tarjolla, mutta siitä on hyvä lähteä Onnea paljon!

    • 1244edhkoyc

      Aina, kun kohtaan oikein tyhmän ihmisen, joko kasvotusten tai kirjoituksen muodossa, luulen että nyt on pohjakosketus saavutettu, tuosta ei voi enää tyhmempää olla, niin aina vaan jostain joku vielä tyhmempi esiin putkahtaa. Tälläkin kertaa lapsellisesti uskon aloittajan olevan kaikkein tyhmimmän tänne kirjoittavan. Pelkään kyllä erehtyväni.
      Mutta oikeesti, 45 keikkaa 8 tunnissa? Tää vetää kyllä vertoja jo tulevalle taksarille, joka piti ennätystä hallussaan tähän asti.

      • Uustaksari

        Mielestäni turha syyllistää jos on itse niin huono ja hinnoittelee väärin ettei pysty 45 keikkaan työvuorossa


    • OletNerojenNero

      Kyllähän sitä nyt 55 keikka 8 tunnisa kerkee ajaa. Tottakai ehdit pitää vielä tuohon 8 tuntiin sen tunnin ruokiksen ja pari pulen tunnin mittaista kahvitaukoa, jää vielä 6 tuntia, siinähän kerkee vaikka mitä. Joskus voi tulla vähän kiire, jos stadissa ajat ja satut saamaan ruuhka-aikaan kyydin katajanokan terminaalista rautatieasemalle, voi helposti tunti vierähtää. Eihän se mitään, jää vielä 5 tuntia aikaa, siinähän nyt helposti ajaa sen 50 keikkaa, eihän se tee kuin 10 keikkaa tunnissa, helppoahan tuo on. Sitä minä vähän ihmettelen sitä sinun laskutaitoasi. 45 kympin keikkaa tekee rahassa 450€ eikä 540€? Mutta eihän se mitään, tehän panette taksilain lisäksi matematiikan ihan uuteen muotoon, viisait kun olette. Mistä noin viisaita ja ahkeria miehiä löytyykin? En minä itse vaan osaisi olla tuollainen nero.

    • polpol

      Aika vähällä kulkee, jos 11 te:n kuukausikassaan riittää muutama saturainen polttoainekuluiksi.

    • polpol

      35 keikkaa 12 tunnissa voi onnistua, ehkä 20 päivänä vuodessa nykysysteemissä. Uudessa tilanteessa liikkeellä on muitakin samalla idealla, joten nähtäväksi jää, miten käy.

    • Supertaksi

      Otitko huomioon, että illalla voi veloittaa enemmän kuin 10 €, jopa 20 €. Silloin saat 900 € illassa. Onhan se 900 € paljon enemmän kuin 450 €. Onhan?

      • Piutu

        Eiks sun pitänyt olla juhlimassa kun susta tuli tänään ranskalainen?


    • Alanalasajo

      60 v alasta kokemusta...vittu mitä ääliöitä tänne kirjoittelee...täälä on muillakin jääny lääkitys puolitiehen kun runosmäen runkkarilla.

    • pässinä

      Keikkaa pukkaa!

    • koettuontuokin

      Henkilöautosi vakuutus ammattimaisessa liikenteessä on sekin 8000€ vuodessa. Laske se mukaan jossakin vaiheessa ja muista tehdä ennakkoveroilmoitus 135000€ vuositulon mukaan. Ja renkaita tulee noilla ajoilla menemään 3-4 varvia vuodessa. Jos jaksat vetää kuukautta kauemmin noin niin nostan hattua.

      • Taksoja.tiputtelemaan

        Vaikka taksin vakuutus on kallis, ei pelkkä liikennevakuutus ole halvimmillaan, kuin tonnin luokkaa, kasko ja keskeytys nostaa hintaa halvimmillaan n. 2500 eli vuosimaksu on n.3500€, joka sekin on huippukallis sekin on verrattuna yksityisvakuutuksiin. Eli vaikka täällä paljon paskaa jauhetaan, ei silti pidä liioitella. Renkaita kuluu normiajoilla (100000 km/v) vähintään pari rengaskertaa. Polttoainemaksut siinä 600-800€/kk, mikäli ajetaan pihillä dieselillä, auto/käyttövoimavero n.500€/v riippuen autosta ja sen päästöistä. Yrittäjän eläkevakuutus riippuen, mistä tulosta sen maksat, semmonen 10.000€/v ~ ennakkoverot minimissään semmonen 1000€/kk. Tässä nyt näitä isompia maksuja, sitten tietysti luottokorttiyhtiöiden ja pankkien provisiot ja muita pinempiä maksuja.

        Saa siinä ajaa keikan jos toisenkin, ennenkuin rahat noihin on ajettu sekä kai pitäis jäädä vähän tuloja itsellekkin? Siitä sitten vaan taksoja tiputtelemaan samalla katsoen, mihin on varaa.


      • koettuontuokin

        No tarkoitukseni oli antaa realiteettien suuntaista kommenttia aloittajalle joka selkeästi on täysin kokematon tässä asiassa. Kyllä ne Volvon vakuutukset ja yrittäjän vastuuvakuutus ei ne paljoa jääneet alle 8000€ / v. Sellainen vakuutus jonka kanssa ei jää loppuelämäkseen velkavankeuteen jos kyyditettävälle jotakin sattuu. Oli siinä vakuutuspaketissa mukana joku siviiliräppänä pikkuritsa Opel Astra. Vastaavasti lasket mielestäni itse kulut liian alakanttiin.

        Kun itse muistan hyvänä päivänä joskus ajaneeni lähes 30 kyytiä niin kyllä on työ kerätä 45 nytkyä vuorossa. Ja jatkossa kun mukana kyytikakkua jakamassa ovat sadat lisäautot pääkaupunkiseudulla niin positiivisella asenteella saa etsiä 45 lähtöä päivässä. Siinä ukko jo väsyy vaikka rikkoisi työaikasäännöksiä kuinka.

        Saas nähdä valvooko viranomaiset enää lainkaan työaikoja tai vakuutuksia. Milläs valvot kun taksia saa jatkossa ajaa ilman kupuja ja mittareita. Kyllä valtio häviää verotuloissa eniten ja harmaa talous voittaa ainoana tulevassa taksijärjestelmässä.

        Voi sitä asiakasta joka vammautuu iäkseen kolarissa jonkun matun harmaataksissa.


      • johannes22
        koettuontuokin kirjoitti:

        No tarkoitukseni oli antaa realiteettien suuntaista kommenttia aloittajalle joka selkeästi on täysin kokematon tässä asiassa. Kyllä ne Volvon vakuutukset ja yrittäjän vastuuvakuutus ei ne paljoa jääneet alle 8000€ / v. Sellainen vakuutus jonka kanssa ei jää loppuelämäkseen velkavankeuteen jos kyyditettävälle jotakin sattuu. Oli siinä vakuutuspaketissa mukana joku siviiliräppänä pikkuritsa Opel Astra. Vastaavasti lasket mielestäni itse kulut liian alakanttiin.

        Kun itse muistan hyvänä päivänä joskus ajaneeni lähes 30 kyytiä niin kyllä on työ kerätä 45 nytkyä vuorossa. Ja jatkossa kun mukana kyytikakkua jakamassa ovat sadat lisäautot pääkaupunkiseudulla niin positiivisella asenteella saa etsiä 45 lähtöä päivässä. Siinä ukko jo väsyy vaikka rikkoisi työaikasäännöksiä kuinka.

        Saas nähdä valvooko viranomaiset enää lainkaan työaikoja tai vakuutuksia. Milläs valvot kun taksia saa jatkossa ajaa ilman kupuja ja mittareita. Kyllä valtio häviää verotuloissa eniten ja harmaa talous voittaa ainoana tulevassa taksijärjestelmässä.

        Voi sitä asiakasta joka vammautuu iäkseen kolarissa jonkun matun harmaataksissa.

        Pakko kyllä todeta, että minun mielestäni kulujen liioitteleminen ainakin kaksinkertaista todellista suurenmaksi ei ole realiteettien suuntaisen kuvan antamista.

        Onko niitä työaikoja tähänkään asti kukaan valvonut. Työaikalain rikkominenhan on aivan normaali käytäntö alalla. Ei se tietenkään hyväksyttävää ole.
        Kannattaa tietysti ottaa huomioon, että työaikalain työaikaa rajoittavat säännökset koskevat palkattua työvoimaa, eivät yrittäjää itseään.

        Kyllähän siellä taksissa edelleen jonkinlainen kassakone pitää olla. Yrittäjällä on kuitenkin edelleen velvollisuus tarjota kuittia.

        Meinaatko, että ilman yrittäjän vastuuvakuutusta jäisit onnettomuuden sattuessa velkavankeuteen
        En ole mikään vakuutusasiantuntija, mutta eikö normaalit liikennevakuutukset kata vahingot.
        Nähdäkseni myös huolesi harmaan taksin onnettomuuteen joutuvasta asiakkaasta on turha. Vaikka vakuutusyhtiö kieltäytyisi maksamasta, niin on kai olemassa jokin vakuutusyhtiöiden muodostama poolirahasto, josta korvataan henkilövahinkoja mm. vakuuttamattomien ajoneuvojen aiheuttamissa vahingoissa.
        Toki tässä tapauksessa varmaan se kuljettaja jäisi velkavankeuteen, sillä pooli varmastikin perisi häneltä mitä pystyisi.


      • Taksoja.tiputtelemaan
        koettuontuokin kirjoitti:

        No tarkoitukseni oli antaa realiteettien suuntaista kommenttia aloittajalle joka selkeästi on täysin kokematon tässä asiassa. Kyllä ne Volvon vakuutukset ja yrittäjän vastuuvakuutus ei ne paljoa jääneet alle 8000€ / v. Sellainen vakuutus jonka kanssa ei jää loppuelämäkseen velkavankeuteen jos kyyditettävälle jotakin sattuu. Oli siinä vakuutuspaketissa mukana joku siviiliräppänä pikkuritsa Opel Astra. Vastaavasti lasket mielestäni itse kulut liian alakanttiin.

        Kun itse muistan hyvänä päivänä joskus ajaneeni lähes 30 kyytiä niin kyllä on työ kerätä 45 nytkyä vuorossa. Ja jatkossa kun mukana kyytikakkua jakamassa ovat sadat lisäautot pääkaupunkiseudulla niin positiivisella asenteella saa etsiä 45 lähtöä päivässä. Siinä ukko jo väsyy vaikka rikkoisi työaikasäännöksiä kuinka.

        Saas nähdä valvooko viranomaiset enää lainkaan työaikoja tai vakuutuksia. Milläs valvot kun taksia saa jatkossa ajaa ilman kupuja ja mittareita. Kyllä valtio häviää verotuloissa eniten ja harmaa talous voittaa ainoana tulevassa taksijärjestelmässä.

        Voi sitä asiakasta joka vammautuu iäkseen kolarissa jonkun matun harmaataksissa.

        ” Kyllä ne Volvon vakuutukset ja yrittäjän vastuuvakuutus ei ne paljoa jääneet alle 8000€ / v. ”
        Olet maksanut liikaa. Volvialla pelkkä bonukseton liikennevakuutus tonnin ja siihen kasko keskeytys 2500€. Kannattaa kilpailuttaa vakuutuksia, teet hyvän tilin. Jos vaan aina pidät saman yhtiön, hinnat nousee tasaiseen tahtiin vuosi vuodelta. Noita hintoja, mitä laittelin, kyllä ne on ihan kohtuulliset ja paikkansapitävät. Tottakai jotain henkilökohtaisia ja yrityskohtaisia eroja on, YEL:kin riippuu, mistä summasta eläkettäsi maksat.
        Kallista on taksinpito, liioitella ei silti pidä.


    • LaskeUusiksi

      Heti alussa menee jo pieleen "45 kyytiä illassa keskimäärin 10€ Per kyyti - Se tekee 540€ per päivä" ei oikein täsmää laskelmasi, no jokatapauksessa toiveajattelua, hyvä jos saat 25 kyytiä päivässä tai et sitäkään.

      • jhjhjgggggg

        Tällä matikkalla nää uudet yrittäjät tulevat allalle. Ei alkeellisintakaan laskutaitoa.


      • Biahahaha

        Taisit tyhmä mennä vaan retkuun


      • PoikaOletNoloNolla
        Biahahaha kirjoitti:

        Taisit tyhmä mennä vaan retkuun

        Nauratko tyhmyydellesi trolli?


    • väärätulos

      45 kertaa 10 on kylläkin 450 eikä 540. Jos ei edes peruslaskento toimi, älä ryhdy yrittäjäksi ollenkaan.

    • Justjoo69

      Trolli mikä trolli, mutta vaikka ajaisit ilmaiseksi kellon ympäri, et ehtisi 45 keikkaan, ei ole hinnasta kiinni. Ja kuka idiootti ajaisi kympillä, jos asiakkaita olisi noin paljon.

    • Tonnih

      Mä en ymmärrä miksi ette aja kahta 500 e voi tehdä lopun päivää mielekkäämpiä juttuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe