Aktiivimallin työ/yrittäminen

Aktivoitunutinimine

Aktiivimallin toteutuminen vaatii työttömältä vähintään 18 tuntia tehtyjä työtunteja tai yritystoiminnassa tienattuja tuloja 241 euroa kolmen kuukauden aikana.Työttömyyskorvaus ei pienene jos jompikumpi ehto täytyy.
Ehdot ovat aika vaatimattomat mutta miten ne toteuttaisi käytännössä?
Tilapäistä työtä näkyy ainakin aamuisin olevan esimerkiksi ruokakaupoissa mutta mitään tavaran purkajan tai hyllyttäjän töitä ei näy työpaikkailmoituksissa. Varmasti paljon muutakin työtä on sellaista tilapäistä kiireapua.
Internetin kautta en ole löytänyt mitään tuntimäärältään vähäisiä töitä ja en halua mitään vuokratyöfirmaa välistävetäjäksi.
Miten löytää ne yrittäjät jotka tarvitsee tilapäistä työvoimaa?
Entä voisiko yritystoimintaan päästä jollain tavalla mukaan niin että tienaisi vähintään 241 euroa kolmen kuukauden aikana?

7

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghj

      Tiukassa on pätkätyöt. jos meinaa johonkin päästä pitää olla kaikenmaailman kortit ja passit esim: hygienia passi ,työturvakortti jne.jne... sekä vuorokauden perehdyttäminen kyseiseen työhön. eipä varmaan työnantajaa kiinnosta maksaa näistä että työtön saa 18h täyteen.

    • Mitä-osaat-tehdä

      Alkuperäiselle kysyjälle, että osaatkos esimerkiksi PHP koodausta ja olet sinut SQL-tietokantojen kanssa sen verran, että osaisit hiukan muunnella meidän Verkkokauppaohjelmistoa? Pari pientä lisätoiminnon kenttää tavittaisiin mukaan.

      Nuo ovat aika specifisiä asioita kaikille, mitä sen 1 viikoksi palkattavan pitäisi osata tehdä. Että se olisi työnantajallekin järkevää, eikä pelkkää yhden viikon hyväntekeväisyyttä, tai pelkkää osaamattoman kouluttamista koko viikko.

      Kai olet jonkun alan ammattilainen vanhoista töistäsi? Sitä kautta ehkä se tilapäishomma ja vaikak vakinaisempikin homma voisi kuitenkin avautua.

    • Qyykaa

      Se on niin pieni summa tuo vajaa 5 prossaa.

    • Aktivoitunutinimine

      Ei ole tietotekniikan suhteen mitään erityistä osaamista.Tässä mainittiin myös noista vaatimuksista mutta koskaan mulle ei ole käynyt niin että itse haetussa työharjoittelupaikassa tai työssä olisi vaadittu jotain korttia vaan työnantajat ottaa mielellään ilmaisen/palkkatuetun työntekijän.
      Myös kesätyöpaikoissa ei yleensä mitään pakollisia vaatimuksia ei ole.
      Pääkaupunkiseudulla olen saanut myös normaalia palkkaa mutta sinne ei ole nyt tarkoitus mennä.
      Kiirehän tässä ei ole mihinkään kuten Q...kirjoittaa että 4-5% takia ei kannata panikoida vaan selvittää nyt mahdollisuudet työllistymiseen kaikessa rauhassa.
      En myöskään pelkästään itseäni ajattele vaan tämähän koskettaa monia muitakin täälläpäin ja kaiken kaikkiaan vähintään 100 000 työtöntä joutuu aktivoitumaan tai tyytymään hieman pienempään työmarkkinatukeen.

      • Hyllyntäytöt

        >>Tässä mainittiin myös noista vaatimuksista mutta koskaan mulle ei ole käynyt niin että itse haetussa työharjoittelupaikassa tai työssä olisi vaadittu jotain korttia vaan työnantajat ottaa mielellään ilmaisen/palkkatuetun työntekijän.>>

        Siis suunnilleen minkä ikäinen ihminen olet? Ja eikö sinulla ole minkäänlaista koulutusta peruskoulun jälkee? Tai vaikka omien harrastusten tms. kautta syntynyttä osaamista vaikka nuorisovalmentajaksi ym.?

        Tulee vaan mieleen että jos olet kenties reilustikin alle kolmekymppinen, niin jonkinlainen koulutusjuttu tai vaikka oppisopimusjuttukin voisi olla poikaa.

        Kaltaistasi täysin kouluttamatonta, ja halpaa väkeä tuodaan Afrikasta ja Lähi-Idästä nyt sellaista vauhtia, että nuo kauppojen hyllyntäyttämistehtävät ym. loppuu kesken, ennen kuin oma eläkeikäsi koittaa.


      • Aktivoitunutinimine

        Koulut jäi kesken.Ikää mulla on jo yli 50v.Mitä olen katsonut mulle sopivia työpaikkoja niin niissä vaaditaan hyvää fyysistä kuntoa ja hyvää suomen kielen taitoa.
        Tuo suomen kielen taidon osaamisen vaatimus erityisesti huvittaa mua ja työnanatajien ÄO ilmoitusten perusteella ei ole kovin hyvä vaan surkea.
        Eihän ne hyvää työntekijää etsi vaan aivan jotain muuta.


      • Herkkiä-asioita

        Kaupassa asiakkaat vaivautuu, jos 50 ikäinen mies tai vaikka nainenkin täyttelee kaupan hyllyjä. Tulee asiakkaille sellainen vaivautunut, hyväksikäyttäjän fiilis. Että miksi tää kauppa tuotakin isoisää laittaa konttaamaan ja kumartelemaan tuonne alahyllyille.

        Joku nuori hymuilevä parikymppinen tyttö tai poika selalisiin hommiin paremmin imagollisesti sopii.

        Edes aikuisia mustaihoisiakaan ei voi laittaa aukioloaikoina mitään hanttihommalta näyttävää hyllytäyttöä telkemään, eikä kaupan siivoushommiinkaan. Sekin viittaa rasistiseen riistoon, että valkoisten asiakakiden omatunnnot kolkuttaa taas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3067
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2922
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2105
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1952
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1502
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe