Puoliso ei poista ihastusta Facebookista

Analogi

Puoliso ihastui toiseen ja näyttää olevan Facebookissa ihastuksensa kaveri. Tykkäävät toistensa kuvista ja välillä kommentoivat, pääosin neutraalisti kylläkin. Olen pyytänyt poistamaan tämän kontaktin kun asioiden laita selvisi. Ei suostu poistamaan kun kuulemma se olisi noloa, paljon yhteisiä tuttuja jne. Eihän se poisto kenellekään näkyisi. Mutta kuulemma ei halua poistaa. Pääsevät siis stalkkailemaan toistensa arkea vaikka joka hetki. Kumpikin on aika aktiivisia somessa julkaisujen kanssa.
Olen pyytänyt poistamaan kontaktin, koska minua loukkaa tuo. Mikäpä siinä jos olisivat vain kavereita. Kuitenkin syvempää ihastumista on, joten tuntuu pahalta nähdä kujertelua uutisvirrassa. Olen kysynyt, että kumpi on pahempaa: oman kumppanin mielipaha vai ihastuksen mielen pahoittaminen. Ei suostu vastaamaan. Tätä on jatkunut jo kuukausia. Kasvotusten eivät ole hetkeen tiettävästi nähneet, mutta kesällä viimeistään. Karsea katsoa kun 15vuoden avion jälkeen toinen liukuu käsistä ja vieläpä somessa ystäväpiirin nähden. Muutama onkin jo kysynyt, että mitä teille tapahtuu? Puoliso vähättelee asiaa ja syyttää minua asian vääristelystä. Minua kohtaan välinpitämätön ja hymytön, puhelimella hymyä piisaa.
Tekisi itselläkin mieli lyödä hanskat tiskiin, mutta ei anna luonne periksi tehdä somen tähden sitä. Millä ihmeellä tästä eteenpäin kun puhe ei auta?

6

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merentakainen

      Ihastuminen pistää pään sekaisin, ihan ymmärrettävää ihastujan kannalta, se nyt vaan on ihan kahelia. Ja sitten erittäin ymmärrettävää nuo sinun tunteesi. Hyvin kuvattu tuo, että näkee toisen liukuvan pois. Niin. Ja vielä erinomaisempi on tuo sinun pohdinta siitä, että mitä voi tehdä. Ihastujan päässä kun ei paljon järki pakota, ihastuminen on kuin huume.
      Tuossa tilanteessa eihän se Facesta poistaminen sitä ihastumista poista eli ei ratkaise asiaa. Tuossa tilanteessa itse varmistaisin, että olen sanonut toiselle mitä epäilen ja miltä asia minulle näyttää, ja sanoisin, että olen asiasta huolestunut ja loukkaantunut. Sanoisin suoraan pahimman pelkoni ja sitten antaisin asian olla. Antaisin ajan kulua. En ruokkisi omaa levottomuutta kiinnittämällä asiaan huomiota, vaan keinolla millä hyvänsä suuntaisin huomioni muualle, että kumppani sais tilaa. Ei mitään mielenosoitusta, vaan käsittelisin omat kyseisestä tilanteesta heräävät tunteet vaikkapa ystävän kanssa niin, että en olisi itse parisuhteessa mitenkään katkera, kireä tai huolissaan, vaan tekisin sitten jotain mukavia omia juttuja. Haasteellista on säilyttää oma elinvoimaisuutensa tuossa tilanteessa ja kohdata se ymmärtäen, mutta se on oikeastaan ainoa lääke ja mahdollisuus siihen, että se vetovoima kääntyy niin päin, että se ihastus unohtuu. Laantuu. Ja jos se ei ole unohtuakseen, niin siinä ei oikeastaan mitkään temput auta. Aika näyttää. Kiduttavaa ja raastavaa se on, se täytyy myöntää.

    • Analogi

      Kiitos hienosta vastauksesta. Tuli jotenkin rauhallisempi olo, vaikka sisällä edelleen myllertää. Olen tosiaan sanonut suoraan tunteeni ja pelkoni aiheesta, ihan asiallisissa merkeissä. Ei sillä tunnu vaan olevan mitään merkitystä. Toinen vaan jatkaa vähättelyä ja jopa syyttää minua, että ruokin tätä tilannetta. Varmaan osin tottakin, mutta tunteettomanako tuota pitäisi seurata. Ja jos en tuntisi mitään niin silloinhan tämä suhde olisi sitten ohi, ainakin minun puolelta. Kuitenkin vaisto sanoo, että jotain on meneillään ja valitettavasti myös ulkopuolinen on sanonut samaa.

      Itse kyllä mielelläni eläisin tässä omaakin elämää mutta puoliso yrittää kontrolloida sitä. Kuulemma pelkää, että löydän toisen ( eli samaa kuin hän juuri tekee...). En tiedä, olo on kuin leikkikalulla. Mutta eipä tässä auta kuin ajan kulua. Pahoin pelkään, että ison särön tämä jättää vaikka ihastus toisella menisi ohi.

      • vainkerranaviossa

        Tuo on totta, kun toista rakastaa, niin ei vain tunteettomana pysty seuraamaan. Täällä aivan vastaava tilanne ja ei ne toiset siellä facessa niin tyhmiä ole, etteivät tajua tilannetta, että sikälikin tuntuu pahalta, että oikein hopea tarjottimella osoittaa hölmöytensä. Meillä ei arjessa liuta mitenkään, mutta vain juuri somessa näyttää olevan kiva harrastus puuhata toisen selän takana jotakin iljettävää. Ja se on harmi, että myös se tykkäilyn kohde ei sitä tajua, koska näkee tai katselee ihmistä vain someluupin kautta, eikä ole mitään käsitystä, millaista se arki oikeasti on. Että en pidä somea mitenkään terveenä paikkana kenellekään, vaikka siellä on melkein pakko nykyisin olla.
        Tuo on ikävä piirre puolisossa, että pelkää, että löytää toisen, pelkää menettämistä ja itse kuitenkin toimii toisen selän takana juuri sillä tavoin. Kertoo minusta todella heikosta itsetunnosta, että on jo varalle pitänyt katsoa liuta naisia, joita tietenkin lohduttajiksi riittää, kun ilmankaan ei osaa olla. Keskusteltukin tuosta aiheesta on vakavasti, jolloin olen tuonut esiin sen seikan, että jos eroaisin, niin koskaan en enää ketään päästäisi yhtä lähelle rikkomaan sisintäni toista kertaa. Tämän näytti ymmärtävän siinä hetkessä.


    • Vyyukhi

      Minä en suvaitsisi tuota. Tosiasiahan on , että olette kasvaneet suhteessanne erilleen. Tekisin sinuna ratkaisun ja lähtisin omille teille. Miehesi pitää sinua itsestään selvyytenä ja pitää itsellään oikeutena pelehtiä muiden kanssa. Tuskinpa tuo ihastuminen on pelkkää somettamista, kyllä aikuiset tekee muutakin. Kertovat sen sinulle sitten, kun aika on kypsä. Älä pilaa omaa elämääsi vaan ala suunnitella tulevaa. Suhteesi mieheesi vetelee viimeisiä.

    • mestarikiusaajaoli

      Enemmänhän se kertoo siittä toisesta. Halu kiusata? halu pönkittää jollain nettiviestittelyllä mitätöntä egoaan? seikkailunhalu? halu että joudut anomaan asiaa? eipä arvosta sun mielipidettä ja tunteita yhtään. Oma napa, paras napa. Parisuhteessa on molemmilla sitten samat säännöt.
      Kurja tilanne. Koettu on. Lempattu on sanomisesta.

    • kerrokerro

      Kuulostaa siltä että hänellä on huono itsetunto, kun sinua haluaa kontrolloida mutta samalla pelailee muualla ja pönkittää egoaan. Tuttu juttu.

      Tämä voi kuulostaa ilkeältä neuvolta, mutta ei siinä oikeasti ole muuta kuin totuuden verho nostamista:
      Sinä kun miehesi tunnet niin tiedät mikä häntä ärsyttää. Nosta noita nurjia puolia tuosta nettitutusta esiin hänelle. Mies on markkinoinut naisen itselleen niin että on jotenkin hienoa saada huomiota tältä ja hänen huomionsa itseä kohtaan olisi jotenkin korottavaa. Riko se ihastus viattomasti näyttämällä että sinussa ei noita puolia ole. Älä tee tikusta asiaa, älä tee sitä vihassa, hienovarainen vihjailu riittää ja se että Sinulla on Itsetuntoa. KOkemuksesta tiedän että kun verho miehen silmien edestä nousee, niin häntä se aiempi flirttailu suorastaan hävettää.

      Esim. minä tiesin että kyseinen ihastus on iltatissuttelija, ja mies on itse absolutisti. Ei tämä nainen tietenkään sitä puoltaan miehelle koskaan näyttänyt ja aivan uutena tuli tieto. Samoin ne asiat, mitä tuo nainen puhui aviomiehestään ja heidän väleistään. Toivon vain että olisin kertonut nuo asiat miehelle jo aiemmin, silloin kun heidän välisensä tilanne ei ollut vielä edennyt. En tiedä oliko minulla ollut pokkaa. Mutta toivon, että olisin. Koska nyt minun täytyy kantaa se pettymys minkä mies ehti tuottaa suutelemalla tuon naisen kanssa, ja miehen täytyy kantaa se häpeä, ja koko suhteen täytyy kestää se että jo aiemmin olemassa ollut luottamuspula muuttui täydelliseksi luottamuksen menettämiseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe