Onko joku yrittänyt?

mitenkävi

Miten on? Onko joku joskus yrittänyt päästä eroon huumeista?

Miten kävi, mitä kokemuksia, oliko vaikeeta?
Saitteko jotain apua ja miten olisitte halunneet että olisi ollut?

9

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvaaelamaaa

      14-24 v, pilvellä ja kaljalla alotin, viimeset 4 v menikin sit kaikkea viikonloppusin, paitsi heroiinia ja koksua ja tutkareita en oo ikinä.

      En tiedä onko kokemukseni niin raffi, kun vois olla, koska en mä mihinkään ns. kunnon koukussa koskaan ollutkaan. Ehkä enmmänkin tunnepohjaisesti. Tyyliin välillä 2 vk tramalputkia, 2,5 v pilveä päivittäin ja sellasta. Aikamoista kuosaamista sit viikonloppusin lähinnä.

      Mutta, nyt 1,5 vuotta siitä, kun lopetin noi kaikista kovimmat. Vuos sitten kerran söin sieniä ja vihoviimiset savut poltin viime elokuun alussa. Sen jälkeen on välillä mennyt vähän alkoholia ja röökiä, mutta nyt on jyrkkä ei alkoholillekin.

      Mut tosiaan, oon ravannut A-klinikalla pahimmassa vaiheessa, kun tuntu, etten pysty olemaan selvinpäin. Siellä kävin puol vuotta juttelemassa, mutta käyttö ei loppunut. Sit lopulta viiimesen mämmi piri naksu viina viikonlopun jälkeen päätin, että nyt saa loppua tää elämä.

      Sen jälkeen alko ihan hillitön ahdistus ja masennus puskea päälle, siis ihan tolkuton. Vakiduuni ja reissu tyttöystävän luo ulkomaille piti mut järjissään ja sit aloin käymään juttelemassa yhden päihdetyöntekijän kanssa muutaman kuukauden ajan. N. 3,5 kk kuluttua aloin jo saamaan ilosta kiinni elämässä ja koin mielenrauhaa ja mielihyvää, ennennäkemätöntä sellaista aina töiden jälkeen.
      Kunnes sitten yks tylsä lauantai päätin, että haluan sieniä, tai pilveä ja kaljaa. Ja BÄNG, seuraavana aamuna oli taas sit ihan samat paskakelat päässä, kun aiemmin. Työ tuhottu.
      Siitä sit n. kuukauden ajan yritin pitää pilvenpolttoa hanskassa, mut se vei mun tunne-elämän ihan taas vituiksi ja lopetin. Tästä nouseminen oli entistä raskaampaa.

      Saman virheen toistin vielä viime elokuussa, mutta sen jälkeen en oo enää polttanut tai ottanut mitään. On ollut välillä tosi tosi ahdistavaa ja masentavaa, mutta silti menee paremmin kun koskaan ja tällä tiellä pysyn.
      Nyt vasta huomaan tuon maailman ja elämäntyylin tuhoisuuden ja valheellisuuden. Kuinka olinkaa hukannut tärkeät vuodet elämästäni tuollaiseen.

      Onneksi mulla on ihana tyttöystävä ja kaks kaveria, työpaikka. Talousasiatkin hoidossa, terveys hyvällä mallilla. Henkisestihän tää nyt on suht stressaavaa ja raskasta, mut sitä se on ihan normi tavan tallaajellekin!

      Olen alkanut saamaan ihan uudenlaista ja normaalia kontaktia työkavereihinikin ja tuntuu hyvältä olla ja tehdä töitä heidän kanssaan, lisäksi olen motivoitunut ja hyvä työntekijä.
      Et ei menny koko elämä vessanpöntöstä alas. Monella muulla se on mennyt...Yks tyyppi kuoli tällä viikolla.

      Olen kohta 26 v ja niin onnellinen, että lopetin tuon kaiken. En usko, että psyyke ois enää ollu kovin hyvässä jamassa jos ois jatkunut yli 30 vuotiaana. Ei varmaan enää ois pystynyt elämään täysin selvinpäin, ilman lääkkeitä. Olen tyytyväinen!! Kaikesta paskasta huolimatta.
      Ei nää sekoilut enää niin varmaan haittaa tyyliin 50 vuotiaana, tai 40 vuotiaana. :)

      Vois sanoa, että pahimmasta on nyt päästy yli. Mutta ihan vitullinen ahdistus ja masennus kyllä olikin.

    • hienohomma

      Hieno homma!
      Kiitos että kerroit ja onnea sinulle, tyttöystävällesi ja kavereillesi!

    • nnnnnnnnnnnnnm

      ei kukaan ole. kaikki jotka on kokeillut huumeita on jäänyt niihin kiinni. älä kokeile huumeita

    • superrr

      Moi,

      Mulla tuli just 90 päivää. Vaikeaa on mutta vaikeimmillaankin parempaa kuin käyttäminen. Yritin vuosia omin voimin erilaisin keinoin muttei onnistunut. Nyt NA:n avulla.

      Lopettaminen sinällään on helppoa. Tukea ja apua tarvitsee elämään itsessään ilman huumeita. Ei tapahdu hetkessä.

    • hienohomma

      Eli tällä hetkellä palstalla olevista on 50 % onnistunut lopettamaan!

      Sehän on ihan loistava tulos tähän mennessä!

      Onnentoivotus myös superrr :lle

    • TohtoriTietäjä

      Vain viisaat saavat vetää huumeita, koska osaavat asian. Tyhmät ja heikkomieliset pysyköön erossa päihteistä!

    • mikämomentti

      Mikä siinä on vaikeinta kun yrittää lopettaa?

      • Läheisenkamppailua

        Vierestä seurannut, ei omaa kokemusta. Mutta selvästi se itsensä kanssa selvänä olo ja ongelmien kanssa itse pärjääminen näytti olevan vaikeeta kun itselle läheisen elämää seuras. Joka kerta ajautu samoihin kuvioihin takas ja tunne-elämän hallinta oli persiillään.
        Ees kuoleman porteilla käynti ei auttanut, pisti suhteen ja kaikki meneen että pääsis eroon käytöstä(piriä, useita tramalkoukkuja, samoin panacodia, consertaa, subua, you name it.... Metadonin kaa meinas käydä hullusti) mutta nyt reilut puolivuotta myöhemmin tiedän että homma jatkuu samanlaisena uudella paikkakunnalla uuden parisuhteen kanssa....


    • Notanymore

      Vajaa 9 vuotta ilman douppia. Vahva opiaattiriippuvuus sekä amfetamiinin käyttöä oli mutta kun on tarpeeks selkärankaa ja OMAA TAHTOA päästä kuiville se onnistuu.Kaikki mahdollinen tuki kannattaa ottaa vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe