SOTE- HIMMELI saapuu, laskeutuu kansalaisten niskaan, OLETKO VALMIS ----ottamaan sen elämän ohjenuoraksi. Syksyllä 2018 lokakuussa ovat maakunta vaalit. Koko maakuntarakennetta ollaan uudistamassa, tulee kuulema 18 maakuntaa jotka huolehtivat maakunnissa sosiaali- ja terveyspalvelujen lisäksi monista muista tehtävisä maakunnissa. Mitä kaikkea........enpä tiedä-------"olen ulkona kuten lumiukko", sanoi muuan Maija K "kaukana metsämökissään kaiken sivistyksen
ulottumattomissa!" "Riittää kun saan ansalangat jäniksille viritettyä pyhäpaistia odotellessa!"
Tilaisuuksissa joissa olen käynyt, vaahto suupielissä uudistuksen nimeen vannotaan käsi sydämellä, vain kaksi sormea Raamatulla puuttuu, kehutaan sen olevan kansalaisten HYVÄN edun mukainen, varsinkin kun suuret ikäuokat, sodan jälkeen sntyneet, tulevat muodostamaan laaja-alaista painetta valtikan heiluttajille. Miten, millätavalla, kuinka huolehtia ja minkälaatuisilla palveluila heidän eläkeväen hyvinvointa?
Jotakin loppausta rivien välistä voi tarkkakorvainen kuulija - lukija havaita. Vastuullinen kansalainen on Sote-himmelin pukenut muotoon:"Loppaus on laillista valehtelua!" Onko himmelin sisältö sitten tätä vai aitoa edistyksellisyytä?
Ohjeistakaa meitä monia "metsän siimeksessä asuvia ja eläviä eläkeläisiä!"
SOTE saapuu - oletko valmis
3
94
Vastaukset
"Ohjeistakaa meitä monia "metsän siimeksessä asuvia ja eläviä eläkeläisiä!""
Kyllähän sinun pitäisi tietää ja tuntea palstalaisia sen verran hyvin, että täältähän se "apu ja tietämys" löytyy varppina!D
Itse ajattelin odotella, mitä tuleman pitää, koska en voi muuttaa asioiden etenemistä, kuten en hidastustakaan, joten miksi minä sillä päätäni vaivaisin.
Tosin olen joitain juttuja lukenut täältä, kuten lehdistäkin ja meiltähän meni jo sairaalan leikkaus osasto, mutta muu toiminta ilmeisesti jatkaa. En ole aikonut joutua leikkaukseen, saati sairaalaan!D
Jotenkin olen sellaisen käsityksen saanut niin täältä, kuin lehdistäkin tuon yksityisen terveyshuollon palveluista, että moni luottaa siihen, kuin "pukki uusiin sarviin" ja kaikki haluaa juuri sinne. Jäähän sitten enemmän aikoja kunnalliselle tarjonnalle.
Eikös nämä kaikki ratkaisut tule voimaan, ainakin osittain, joskun v-2020, kunhan on saatu ensin nuo maakunnat toimimaan, siis niihin edustajatkin. Eihän sitä tiedä, kenen huoku silloin enää tarvitsee muuta kuin uurnalehdon, joten en edes halua miettiä suuremmin moista asiaa.- Jumalavaimammona
Kopuuttaa paljaana puita sitten, jos näkee kumpa herroista on kuollut.
- Katl.eija
Uskon tuon ison sote-järjestelmän meille saatavan vielä. Onhan siellä asiantuntijat, työryhmät, lakimiehet sun muut. Sen ymmärrän että isosta kokonaisuudesta on kysymys,,,systeemit on pantava ajan tasalle, tavoiteena on saada nykyistä parempi kokonaisuus. Eihän tuota valtavaa henkilökuntamäärää mihinkään heitetä, käytössähän se on uudistustenkin jälkeen.
Vanha järjestelmä kaipaa ajan tasalle panoa. On jo monia vuosia yritetty joten toivotaan valmista jo tulevan.
Omalta kohdaltani toivon että tuo tuttu terveyskeskus pysyy käytössä ja omalääkärini, jonka luona kerran vuodessa käyn. Tiedä häntä jospa vaikka nimen vaan muuttaisivat. Jos ei niin on varmasti paikka, josta voin kysyä neuvoa.
Saahan sitä määräajaksi hoitopaikkansa valita, jos haluaa. Minun tapauksessani entinen paikka kelpaa. Toivon että ambulanssikin tulee kuten ennenkin ja tietävät mihin tarvittaessa vievät.
Tuleehan sieltä aikanaan infoa, siihen luotan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514