Onko kokemuksia Olumiant reumalääkkeestä?
Uusi lääke reumaan
9
4997
Vastaukset
- VHH.-kannattaja
Lopeta viljatuotteet, niin reumasärytkin helpottaa. Ainakin parilla tuttavallani on tällaiset kokemukset. Kumpikin sanoo, että jos hiemankin syö esimerkiksi ruisleipää niin säryt palaavat. Kysymyksessä on sisäinen tulehdus, joka ei korjaannu lääkkeillä, mutta lievittää.
- Liftari
Kiinostaisi myös kokemukset ko lääkkeestä?
- ErosiivinenNivelreuma-65
Olumiant on sopinut minulle hyvin; olen nyt päivittäin käyttänyt sitä 6 kk ajan. Jo pahasti vaurioituneita niveliä se ei luonnollisesti pysty enää auttamaan, mutta useat nivelet voivat selvästi paremmin.
- RRRRR
Minulla aloitettiin Olumiant noin kuukausi sitten, eikä ole siitä pahaa sanottavaa. Reumani on alusta asti ollut ärhäkkää laatua ja lääkitystä on säädetty useaan kertaan. Suurella annoksella Trexania, Oxiklorinilla ja Humiralla niveltilanne oli ok, mutta pahoinvointi kamala! Nyt kuulemma saisin kokeilla Olumiantin ainoana lääkkeenä. Kuulostaa jo liian hyvältä ollakseen totta...
Mutta nyt ainakin tuntuu tehoavan, eikä mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt =) - eparoiva
Hei,
epäilyttääkö muitakin tästä lääkkeestä oleva vähäinen tieto? Mitä pitkäaikaisvaikutuksia jne..
Miten sujuu lääkkeen kanssa? - cashewpähkinä
Löysin englanninkielistä tietoa netistä, aivan kauhea sivuvaikutusten riskilista! Esim. vaarallisen voimakkaat infektiot.. laskee immuniteettia.
Olen kieltäytynyt reumalääkityksestä ja syön vain pientä annosta kortisonia, joka ainakin hiukan lievittää oireita. Koska en uskalla aloittaa mitään reumalääkitystä niiden sivuvaikutusten takia.
Olen käsittänyt että reumoissa on eri tyyppejä ja eri tapauksiin pitäisi katsoa tarkemmin sopiva lääke.- rituksi
Cashewpähkinä-nimimerkille, olen sairastanut nivelreumaa yli 50 vuotta ja olen käynyt läpi useita leikkauksia ja reumalääkkeitä ollut käytössä Oxiclorinista metotrexaanin kautta biologisiin. Nyt aloitettu tämä Olumiant. On aina perusteltua harkita eri lääkkeiden aloittamista, mutta jos kuvittelee että löytyy sivuvaikutukseton lääke, on ihan hakoteillä. Reuman kanssa on hyvä ymmärtää se tosiasia, että sairaus tekee tuhoa vaikka mitään hirveän massiivisia oireita ei koko ajan olisikaan. Hienoa jos pärjää pienellä kortisoniannoksella, vaikka siitäkin sivuvaikutuksia. Kaikki ei pärjää ja silloin on valittava kahdesta pahasta pienempi paha.
- Anonyymi
Itse olen aloittamassa kyseistä lääkettä ja kokemuksia kaipaan. Onko esim infektioherkkyyttä ilmennyt?
- Anonyymi
Liity Facebookin Reumataudit ryhmään. Saat paljon tietoa ja vertaistukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404422Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3502230Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32114Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481891- 1071820
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561787Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571479Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4881363Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441338