Onko kokemuksia Olumiant reumalääkkeestä?
Uusi lääke reumaan
9
5340
Vastaukset
- VHH.-kannattaja
Lopeta viljatuotteet, niin reumasärytkin helpottaa. Ainakin parilla tuttavallani on tällaiset kokemukset. Kumpikin sanoo, että jos hiemankin syö esimerkiksi ruisleipää niin säryt palaavat. Kysymyksessä on sisäinen tulehdus, joka ei korjaannu lääkkeillä, mutta lievittää.
- Liftari
Kiinostaisi myös kokemukset ko lääkkeestä?
- ErosiivinenNivelreuma-65
Olumiant on sopinut minulle hyvin; olen nyt päivittäin käyttänyt sitä 6 kk ajan. Jo pahasti vaurioituneita niveliä se ei luonnollisesti pysty enää auttamaan, mutta useat nivelet voivat selvästi paremmin.
- RRRRR
Minulla aloitettiin Olumiant noin kuukausi sitten, eikä ole siitä pahaa sanottavaa. Reumani on alusta asti ollut ärhäkkää laatua ja lääkitystä on säädetty useaan kertaan. Suurella annoksella Trexania, Oxiklorinilla ja Humiralla niveltilanne oli ok, mutta pahoinvointi kamala! Nyt kuulemma saisin kokeilla Olumiantin ainoana lääkkeenä. Kuulostaa jo liian hyvältä ollakseen totta...
Mutta nyt ainakin tuntuu tehoavan, eikä mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt =) - eparoiva
Hei,
epäilyttääkö muitakin tästä lääkkeestä oleva vähäinen tieto? Mitä pitkäaikaisvaikutuksia jne..
Miten sujuu lääkkeen kanssa? - cashewpähkinä
Löysin englanninkielistä tietoa netistä, aivan kauhea sivuvaikutusten riskilista! Esim. vaarallisen voimakkaat infektiot.. laskee immuniteettia.
Olen kieltäytynyt reumalääkityksestä ja syön vain pientä annosta kortisonia, joka ainakin hiukan lievittää oireita. Koska en uskalla aloittaa mitään reumalääkitystä niiden sivuvaikutusten takia.
Olen käsittänyt että reumoissa on eri tyyppejä ja eri tapauksiin pitäisi katsoa tarkemmin sopiva lääke.- rituksi
Cashewpähkinä-nimimerkille, olen sairastanut nivelreumaa yli 50 vuotta ja olen käynyt läpi useita leikkauksia ja reumalääkkeitä ollut käytössä Oxiclorinista metotrexaanin kautta biologisiin. Nyt aloitettu tämä Olumiant. On aina perusteltua harkita eri lääkkeiden aloittamista, mutta jos kuvittelee että löytyy sivuvaikutukseton lääke, on ihan hakoteillä. Reuman kanssa on hyvä ymmärtää se tosiasia, että sairaus tekee tuhoa vaikka mitään hirveän massiivisia oireita ei koko ajan olisikaan. Hienoa jos pärjää pienellä kortisoniannoksella, vaikka siitäkin sivuvaikutuksia. Kaikki ei pärjää ja silloin on valittava kahdesta pahasta pienempi paha.
- Anonyymi
Itse olen aloittamassa kyseistä lääkettä ja kokemuksia kaipaan. Onko esim infektioherkkyyttä ilmennyt?
- Anonyymi
Liity Facebookin Reumataudit ryhmään. Saat paljon tietoa ja vertaistukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575489- 934337
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752584Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721111Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61853
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826- 28823
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779