Uusi lääke reumaan

Qwe

Onko kokemuksia Olumiant reumalääkkeestä?

9

4359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VHH.-kannattaja

      Lopeta viljatuotteet, niin reumasärytkin helpottaa. Ainakin parilla tuttavallani on tällaiset kokemukset. Kumpikin sanoo, että jos hiemankin syö esimerkiksi ruisleipää niin säryt palaavat. Kysymyksessä on sisäinen tulehdus, joka ei korjaannu lääkkeillä, mutta lievittää.

    • Liftari

      Kiinostaisi myös kokemukset ko lääkkeestä?

    • ErosiivinenNivelreuma-65

      Olumiant on sopinut minulle hyvin; olen nyt päivittäin käyttänyt sitä 6 kk ajan. Jo pahasti vaurioituneita niveliä se ei luonnollisesti pysty enää auttamaan, mutta useat nivelet voivat selvästi paremmin.

    • RRRRR

      Minulla aloitettiin Olumiant noin kuukausi sitten, eikä ole siitä pahaa sanottavaa. Reumani on alusta asti ollut ärhäkkää laatua ja lääkitystä on säädetty useaan kertaan. Suurella annoksella Trexania, Oxiklorinilla ja Humiralla niveltilanne oli ok, mutta pahoinvointi kamala! Nyt kuulemma saisin kokeilla Olumiantin ainoana lääkkeenä. Kuulostaa jo liian hyvältä ollakseen totta...
      Mutta nyt ainakin tuntuu tehoavan, eikä mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt =)

    • eparoiva

      Hei,

      epäilyttääkö muitakin tästä lääkkeestä oleva vähäinen tieto? Mitä pitkäaikaisvaikutuksia jne..
      Miten sujuu lääkkeen kanssa?

    • cashewpähkinä

      Löysin englanninkielistä tietoa netistä, aivan kauhea sivuvaikutusten riskilista! Esim. vaarallisen voimakkaat infektiot.. laskee immuniteettia.
      Olen kieltäytynyt reumalääkityksestä ja syön vain pientä annosta kortisonia, joka ainakin hiukan lievittää oireita. Koska en uskalla aloittaa mitään reumalääkitystä niiden sivuvaikutusten takia.
      Olen käsittänyt että reumoissa on eri tyyppejä ja eri tapauksiin pitäisi katsoa tarkemmin sopiva lääke.

      • rituksi

        Cashewpähkinä-nimimerkille, olen sairastanut nivelreumaa yli 50 vuotta ja olen käynyt läpi useita leikkauksia ja reumalääkkeitä ollut käytössä Oxiclorinista metotrexaanin kautta biologisiin. Nyt aloitettu tämä Olumiant. On aina perusteltua harkita eri lääkkeiden aloittamista, mutta jos kuvittelee että löytyy sivuvaikutukseton lääke, on ihan hakoteillä. Reuman kanssa on hyvä ymmärtää se tosiasia, että sairaus tekee tuhoa vaikka mitään hirveän massiivisia oireita ei koko ajan olisikaan. Hienoa jos pärjää pienellä kortisoniannoksella, vaikka siitäkin sivuvaikutuksia. Kaikki ei pärjää ja silloin on valittava kahdesta pahasta pienempi paha.


    • Anonyymi

      Itse olen aloittamassa kyseistä lääkettä ja kokemuksia kaipaan. Onko esim infektioherkkyyttä ilmennyt?

      • Anonyymi

        Liity Facebookin Reumataudit ryhmään. Saat paljon tietoa ja vertaistukea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1864
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1441
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1409
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1362
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1277
    7. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      93
      1277
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1202
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1087
    Aihe