Ihmisen ikävä toisen luo…
Synnyttääkö se onnellisia liittoja? Papin edessä avioparit lupaavat rakastaa toisiaan ja sanovat tahdon. Susiparit pelkäävät sitoutumista joten he karttavat julkisia lupauksia eivätkä suosi kristillistä avioliittoa.
Mutta kuinka monen suomalaisen miehen ja naisen avioliitossa kumppani on oikea? Siis se Jumalan antama oikea apu?Sanoihan Jumala luodessaan Eevan kumppaniksi yksinäiselle Adamille:"Ei ole ihmisen hyvä olla yksin ,minä teen hänelle avun,joka on hänelle sopiva".
Kuinka monessa avioliitossa on kysytty Jumalalta ennen vihkimistä :”Onko Herra ,rakkaani minulle valmistamasi oikea apu ,vaan pitääkö minun vielä etsiä sitä oikeaa? ”Jos kolmessa prosentissa suomalaisista avioliitoista on kysytty Herran tahtoa ,niin hyvä. .Sillä oma ohimenevä ihastuminen ,lihan himo, kumppanuus ja tavan vuoksi yhteenmeno kun erotakaan ei osata , rahanaiminen tai joissakin onnellisissa tapauksissa rakkaus saa ihmiset menemään naimisiin.
Rakkaus on oikea peruste avioliitolle . Sillä rakkaus on Jumalasta. Sellaisen liiton Herra siunaa.
”Pane minut sinetiksi sydämellesi ,sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki”.
Näin kiihkeästi ylistää rakkauden voimaa Raamatun Korkean Veisun morsian. Eikö siinä ole väkevän rakkauden hehkua ja eroottista latausta ?
Mikko Lahti
saarnaaja
http://www.pp.kpnet.fi/mila
Kun aviopuoliso on Jumalan mielen mukainen...
10
624
Vastaukset
- aahoohoo
Miksi naisen juuri tarvitsee olla se apu miehelle. Eikö aviopuolisoiden tulisi olla apuna ja turvana samalla tavoin toisilleen.
Tässä mies ja nainen asetetaan eriarvoiseen asemaan hieman Paavalin tavoin.- ...
Olen liian tyhmä vastatakseni tähän, mutta omasta mielestäni on oikein ja luonnollista, että molemmat ovat toistensa turva ja tuki, ja luonteeltaan sopivat toisilleen. On varmasti hyvä pyytää apua Jumalalta näin tärkeässä asiassa.
- Saija
Tässä raamatunpaikassa apu-sana on sama, jota käytetään myös Jumalasta ihmisen apuna. Niinkuin Jumala on apu kelle tahansa ihmiselle, niin nainen on apu miehelle. Ei mikään pikku apulainen siis!
- Mikko L
Luomisjärjestyksen mukaan mies luotiin ensiksi.
Varmasti Jumalan tarkoitus kuitenkin on että mies ja nainen ovat avuksi toisilleen. Mikko L kirjoitti:
Luomisjärjestyksen mukaan mies luotiin ensiksi.
Varmasti Jumalan tarkoitus kuitenkin on että mies ja nainen ovat avuksi toisilleen.Jumalan suurta viisautta
Mies luotiin ensin ja sitten nainen miehen kylkiluusta,
jotka sijaitsevat heti sydämen alapuolella
ja nyt - mies syntyy naisesta.
Sydämen suuri salaisuus onkin siinä
voiko kahdesta tulla yksi?
- Nassen
Tyypillistä uskishihhuilua. Odotahan Mikko kun itse jäät kiinni :D
- ..........
Johdattaako Jumala minutkin "sen oikean" luo, jos pyydän johdatusta?
- Mikko L
Tietysti Jumala johdattaa sinut sen oikean luokse.
Löydät onnen jos Hänen apuaan vilpittömästi kysyt ja etsit. Sekä noudatat saamaasi Herramme neuvoa.
Lupaahan Herra:"Jokainen anova saa,etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan." - .........
Mikko L kirjoitti:
Tietysti Jumala johdattaa sinut sen oikean luokse.
Löydät onnen jos Hänen apuaan vilpittömästi kysyt ja etsit. Sekä noudatat saamaasi Herramme neuvoa.
Lupaahan Herra:"Jokainen anova saa,etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."Sittenhän minulla ei ole mitään hätää. :)
Onko muuten kamalaa, jos aviopuoliso ei olekaan uskova? Olen kiinnostunut eräästä, mutta en saa vastarakkautta. :( Onkohan se Herran suunnitelma? Jos Herra haluaa, että löydän uskovan puolison... - Jarkyttynyt
......... kirjoitti:
Sittenhän minulla ei ole mitään hätää. :)
Onko muuten kamalaa, jos aviopuoliso ei olekaan uskova? Olen kiinnostunut eräästä, mutta en saa vastarakkautta. :( Onkohan se Herran suunnitelma? Jos Herra haluaa, että löydän uskovan puolison...Itsekkin kristillisia arvoja omaavana kohtasin internetin valityksella tallaisen ja kuvittelin, etta ko. ihmisella voisi olla inhimillisia arvoja ja olisi ns. kiva ihmisluonne. Taytyy sanoa, etta olen aika pettynyt kokemuksen jalkeen ja jarkyttynytkin. Kivuus ei ulottunut sydameen, hallitsemisen ja kontrollin halu tuli lapi, puhumattakaan itsekeskeisyydesta. En taida enaan netista etsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231