Jossain ihmissuhdeoppaassa neuvottiin, että jos ei saa tunteilleen vastakaikua, ei pidä alkaa häpeilemään ja nolostumaan tunteistaan, vaan pitää ja saa ajatella, että ihminen joka ei kykene vastarakkauteen, ei ole ansainnut tätä rakastavaa ihmistä. Nyt otan neuvosta vaarin ja sallin itselleni vihan tunteet ja myös kyseisen ajatuksen. Oot varsinainen tampio kun et näe, mitä kaikkea nenäsi edessä oli!
Olen vieläkin ihan hajalla, mutta sinulle en sitä tule näyttämään. Ole vain siinä hölmössä luulossa, että kaikki on ookoo.
Et ansaitse mua!
6
453
Vastaukset
- Sullejust
Miltä vuosisadalta moinen ihmissuhdeopas on? Syytä olis päivittää enemmän tähän päivään sopivaksi? Maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana. Ennen asiat oli mustavalkoisempia, oli erilaisia haasteita, tasa-arvoakin vähemmän kuin tänä päivänä. En tätä pahalla tuo julki, mut mainitsemasi opas suosii pelureita enemmän kuin sydämellä ajattelevia. Ne tunteet?
- maksakootsittyönkivaik
Ehkä voisit selvästi ilmasta kiinnostukses, se että alat yks kaks vihaamaan ilman syytä niin eiköhän se toinenkin muutu hiljaseksi ja alkaa miettiin mitä olen tehny pahaa hänelle, niinku nyt taas viikonloppu pilalle ja sitä ennen ollut joka viikonloppu kun meittiny miksi nainen muuttu viimevuoden loppupuolella sellaseksi, ei ees ihmisten ilmoilla mun kans enää viiti käydä vaikka mun työ on auttaa ja tietää että autan mielelläni, no jos et maanantaina avaa suutasi niin minä avaan olin väärässä tai en niin asia selvitetään että voi edes mennä eteenpäin.
- Quuuuuuuu
Rakkauden ja vihan tunteet on hyvin lähellä toisiaan. Vihan tunteet pitää myös käydä läpi.
- Nenäniedessävierasmies
En tiedä kuka olet, ja millaisia asioita käyt läpi elämässäsi. /
Mutta tuo ihmissuhdeoppaasi, vaikuttaa olevan menneeltä muinaisajalta.
Ihmisiin tutustutaan, ihmisille puhutaan normaalissa elämässä.
Ja jos sä olet kiinnostunut toisesta ihmisestä oikeasti ja aidosti, niin sä näytät tunteesi ja kiinnostuksesi toiselle ihmiselle. Kellään ei ole oikeutta syyttää toista ihmistä, vastarakkaudettomuudesta ja tunteettomuudesta.
Jos sä itse puskista mukamas rakastat, puhumatta henkilölle yhtään mitään -
ja kuvittelet toisen ymmärtävän järkesi juoksua.
Vihan tunteet siis kyseenalaistan eikä ne tee hyvää sinulle itsellesikään! - Epäselväelefantti
Ootkos ihan varma, että vihasi kohde on samaa mieltä kanssasi? Toteat hänen olevan tampio, koska ei huomannu, mitä kaikkea edessä oli. Se, ettei huomaa, mitä kaikkea edessä on, ei välttämättä tarkoita samaa kuin ettei vastaisi tunteisiisi. Toteat myös, että annat kyseisen henkilön olla hölmössä luulossaan, että kaikki on ok. Etkö tuossa oikeastaan kaikessa totea, että tämä kyseinen henkilö ei oikeastaan edes tiedä, missä mennään. Ei huomaa ja sitten vielä hämäät häntä luulemaan jotain muuta. Ymmärtäisin, jos olisi selvä peli ja olisit täysin kirkkaasti ilmaissut asian niin, ettei asiasta voisi jäädä epäselvyyttä. Ymmärtäisin, jos olisit jossakin läheisessä suhteessa kohteeseesi ja siinä saisit koko ajan torjuntaa. Silti jäisi se epävarmuus, että voi olla myös aiheellisia syitä kyseiselle passiivisuudelle. Tästä ilmaisustasi jää kuitenkin se epäselvyys, miksi oikeastaan oletat, että toinen olisi varma pyrkimyksistäsi, vaikka itse viestit jotain muuta kuin selvyyttä asiassa.
Monet hemmot ovat rautaisen äitinsä hemmottelemia,niin että uskovat vielä ränsistyneinä viiskymppisinäkin että ovat jotain ihmeellistä yläluokkaa, vaikka ovat tavisperheestä eivätkä ole erikoisen koulutettujakaan.
Näille miehille sopiikin alaluokkainen, koulujakäymätön nainen jostain kehitysmaasta. Hiljainen passaaja, jolla ei ole vaatimuksia eikä oletuksia, tai ei ainakaan uskalla sellaisia ilmaista, vaikka ukon henki haisisi ja läheisyys rajoittuisi ruokailuun - jos mies nyt viitsii nousta sohvalta. Etua on myös se, että kun toinen ei osaa kieltä, ei tarvitse vaivautua neuvottelemaan mistään, eikä kovin syvälliseen sanaharkkaankaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464