Perheeseen ostettiin reilusti ajeltu 2005 Mazda 5, 1,8 bensa.
Auton mukana ei tullut käytännössä mitään huoltohistoriaa.
Sähköinen huoltokirja on vitsi. Siellä on muutamat ekat merkkihuollon merkinnät, mutta ei kerrassaan mitään 5-7 ikävuoden päälle.
Osaisiko joku sanoa onko noissa ketju vai jakoremmi? Entä oli kumpi tahansa, niin mikä on vaihtoväli?
Entä onko jotain muuta mitä erityisesti tuossa mallissa kannattaa huomioida huoltojen suhteen?
Mazda 5 - Vanhan mazdan ostajalle
3
234
Vastaukset
- Automaattimazda
Mazdan 1.8 koneessa on ketju. Ei ole vaihtoväliä. Löytyykö kuitit tehdyistä huolloista jos ei ole sähköisen huoltokirjan kopioita. Sähköisen huoltokirjan kopion saa merkkihuollosta.
- Mazdatuusiatuttavuuksia
Kiitos.
En tosiaan löytänyt mistään selkeästi tietoa että onko ketju vai remmi. Itse en osannut sen ainoan näkyvän hihnan perusteella lähteä sanomaan.
Vielä kun keksisi mikä sen vaihtoväli on, kun mittarissa on kuitenkin tosiaan jo vajaa 300 000km.
Toi sähköinen huoltokirja tosiaan piti sisällään muutamien ekojen vuosien huollot, eikä mitään kuitteja muista toimista tullut auton mukana. Ihan hölömöläisten homma tommonen sähköinen huoltokirja, kun pikkupajojen pitäisi ostella kaiken maailman lisenssejä, että sinne menisi mitään merkintöjä. Ei kuitenkaan vanhoillinen autohuoltobisnes toimi sillälailla. Eikä kaiken muutenkaan kuulu olla intternetissä. - Asiantuntijat
Mazdan pakoputken paukkulaakeri kannattaa vaihdattaa vanhoista (yli 2-v) mazidista sekä valmistusvikaisista kardaanin venttiilin kuljettimet ja kuljettajan istuimen turvtyynyn laukaisin komponentti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k744016- 1013545
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823368Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia382769- 1251673
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191154Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221134Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141061