Lypsylehmä

rahastusmielessä

>>>>Perseelleen menneitä adventtikirkon bisneksiä Suomessa:

-Finn Nutana-
Toivonlinnaan rakennettiin Nutana-tuotteiden maahantuonnin ja jakelun toimipiste. Päämäärä oli selkeä. Käytetään Toivonlinnan koulun oppilaita ilmaistyössä pakkaamossa ja postituksessa sekä kaikessa muussa pikku touhussa ja kääritään suuret voitot ilmaistyön kustannuksella.

Perseelleen meni ja yksi firman johtajista teki itsemurhan ja muut haistattivat paskat adventtikirkolle ja ottivat pikaisesti ritolat koko puljusta.

-Hopeaniemen parantola-
Adventtikirkon pitkään hallinnoima kylpylä Nummelassa, joka lopulta vietiin navetan taakse ja lahdattiin kannattamattomana. Hopeaniemen parantolaan syydettiin rahaa ja lahkon jäseniltä ruinattiin joka vuosi sievoisia summia kaikin keinoin elvyttämään surkuhupaisaa ja vanhentunutta kylpyläbisnestä. Kirkon eliitti ja pastorikunta sai käydä ilmaiseksi huuhtelemassa muniaan ja valelemassa itsensä savella jäsenistön kustannuksella. <<<<<

60

921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehmänkauppoja

      ### Oskar Salosen säätiön johtoon soluttautuivat/solutettiin tarkoituksella adventisteja. Hallituksen päätökset tehtiin siis adventistivetoisen hallituksen toimesta. Tiedän nimittäin jokaisen silloisen Oskar Salosen säätiön hallituksessa istuneen nimet ja mihin kirkkokuntaan kukin kuului.

      Se, että adventistit tekivät Oskar Salosen kuppauksen aikaan huonoja liiketoimia ja ryhdyttiin jopa rahoittamaan aseteollisuutta suurien voittojen toivossa ja siinä ns. persekarvat kärähtivät, ei poista sitä tosiasiaa, että rahaa säätiön kassasta pumpattiin miljoonia surutta ylläpitämään adventistien toimintaa Suomessa.

      Aika moni kirkkorakennus ja kirkon saneeraus olisi jäänyt tekemättä ilman säätiöstä kavallettuja varoja. Säätiön hallituksessa istuneet adventistit luonnollisesti pistivät rahaa omaankin taskuun ja toimintaan, niin paljon kuin vain suinkin oli mahdollista.
      Mottona oli vain: "Herra pyhittää keinot."

      Oskar Salosen säätiön rahoilla rahoitettiin äärimmäisen salaista ja hämäräperäistä operaatiota, jolla pyrittiin hankkimaan Venäjän pimeiltä asemarkkinoilta unkarilaisen asekauppiaan välityksellä varaosia Suomen puolustusvoimien kenttätykkeihin. Tykkikauppaa on selostettu tarkemmin MOT-ohjelmassa tammikuussa 1999.###

      • Kannattaakohan olla noin kateellinen ja katkera?


      • lystiäriittiaikansa

        Oskar Salosen säätiö ei aikaisemmin olut mitenkään kytköksissä adventtikirkkoon. Se oli täysin yleishyödyllinen säätiö.

        Vasta, kun Säätiön hallituksen puheenjohtajaksi kiemurteli ns. "hyvänä kaverina" ahnas adventistiveli, niin sen jälkeen tämä hallitukseen tullut mätämuna alkoi petaamaan hallitukseen paikkoja toisille adventisteille, että koko Oskar Salosen säätiö voitaisiin varoineen kaapata ajamaan adventtikirkon toimintaa ja rahoittamaan adventtikirkon hankkeita.

        Adventtikirkko ja sen hallitus sekä säätiön hallitus, jossa kaikki hallituksen jäsenet olivat myös adventtikirkon jäseniä, oli täysin tietoinen säätiön suunnitelmista ja adventistit säätiön hallinnossa tekivät sopimuksia täysissä sielun ja ruumiin voimissa, elleivät adventistijäsenet olleet sitten nauttineet alkoholipitoisia juomia kokouksissaan.


    • veronkiertoa

      Suuret lahjoittajat saivat oikein kehystetyn kunniakirjan Hopeaniemeen, jossa plakaatissa oli lahjoitettu summa ja lahjoittajan nimi sekä jokin loru. Jos sitten oikein innostui isoja summia lahjoittamaan , niin sai vielä viikon ilmaisen kylpyläpaketin kahdella hengelle, luonnollisesti parantolan muuten hiljaisena aikana. Pastorit tietysti saiavat ilmaiseksi uittaa muniaan Hopeaniemessä luontaisetuna.

      Rahaa kerättiin siis Hopeaniemen toimintaa varten ja sitten sitä vain siirrettiin toisesta taskusta toiseen, eli tässä tapauksessa kituliaasti toimivaan Toivonlinnan kouluun, joka oli kuin pohjaton tasku.
      Oskar Salosen säätiön rahoja pumpattiin mm. Hopeaniemeen, Toivonlinnaan ja Toivonlinnan alueelle rakennettuun Finn-Nutanan uuteen varasto- ja pakkaamorakennukseen.

      Nykyään kannattavimmat SDA-organisaation bisnekset tehdään maailmanlaajuisesti ja Suomen Adventtikirkko on jäänyt tästä paitsi. Ei Suomeen kannata sijoittaa kirkollisia bisneksiä.
      Arasolakin opetti siankasvatusta Thaimaassa.

    • SPA-Suomi

      Kaikenlainen bisnestoiminta on adventtikirkolle se kaikkein tärkein toiminta. Ainoa ongelma Suomessa on ollut se, että kukaan järkevä ihminen ei ole ollut halukas lähtemään adventtikirkon bisneksiin mukaan ja siksi adventtikirkko
      Suomessa on ollut pakotettu turvautumaan ammattitaidottomaan henkilöstöön ja se tietysti johtaa siihen, että bisnekset eivät pyöri hyvin tai polkevat vain paikallaan kunnes konkurssi tai rahoituksen taantuminen tekee kaikesta lopun.

      Suunnaton valtataistelu adventtikirkon piirissä on myös se, joka vie hyvältäkin bisnesidealta pohjan pois, koska kirkon palkattu henkilöstö luulee kukin olevansa pätevämpi kaikessa kuin se kollega samassa puljussa.

      Adventtikirkon piirissä voi myös selvästi huomata sen, kuinka esim. pastoreilla on kova kilpailu rivijäsenten suosiosta ja sitä kautta pastorin omantunnon arvo nousee ja myös tilipussiin on helpompi mennä pyytämään lisää tuohta, eikä tarvitse pelätä sitä, että kun YT-neuvottelut tulevat ajankohtaiseksi, että olisi ensimmäisten joukossa marssimassa ulos bisneksestä.

    • SPA-porsaat

      "Arasolakin opetti siankasvatusta Thaimaassa."

      Sikalaumana ne adventtikirkon pastorit pitävät jäseniäänkin, vaikka eivät sitä heille kerrokaan. Jos jäsenestä ei ole mitään taloudellista hyötyä lahkon bisneksille, niin jäsen on aivan tyhjänpäiväinen ja turha rasite.

    • Voikysyä

      Aloittajalta kysyisin haluiaisitko tietää jotain Hopeaniemestä mitä sinä et tiedä olet vain kuulut.
      Itse olin sielä töissä loppuun saakka.

      • olikomaukasta

        Millainen oli Hopeaniemen viikon adventistinen ruokalista ja millainen ammattitaito "kokeilla"?


      • kysynpävaa
        olikomaukasta kirjoitti:

        Millainen oli Hopeaniemen viikon adventistinen ruokalista ja millainen ammattitaito "kokeilla"?

        Minun aikana kokkina olivat, Roland Sjöberg Sirpa Inkerö. Johanna Tiihonen. ja pari muuta.
        Vegaani ruoka ei vielä silloin ollut niin muodissa kuin nykyään. Tänä päivänä joka paikassa mainostetaan vegaani ruokaa. Nuoriso on ottanut sen hyvin vastaan.


    • pyhpyh293874982347

      Aloittajan valheviestit eivät hetkauta yhtään. Ne hän kohtaa itse tuomiopäivänä, kun ne otetaan esiin häntä vastaan.

    • Essipessi2

      Itse olin kouluikäisenä töissä Finn-nutanalla ja sain siellä hyvää palkkaa. Moni kavereistani oli siellä töissä ja kaikki niistä, jotka tunsin ja jotka siellä työskentelivät, saivat sieltä palkkaa. Eläkekertymäpapereissani on myös mainittuna kyseiset tulot.

      Haluaisin kysyä aloittajalta, että haluaisitko tietää Finn-nutanasta jotakin sellaista mitä et tiedä vaan olet vain kuullut?

    • Lepsylyhmä

      Aloittaja puhuu vain kuulopuheiden perusteella ja mönkään menee. Jos hän oikeasti tietäisi jotain totuuden mukaista niin hänellä olisi jotain fiksua sanottavaa. Kateellisten panettelua vain...

      • olenkopösilökateellinen

        Saa olla aika pösilö joka on adventisteille kateellinen?
        Kateeliset löytyvät kyllä sisäpiiristä.


    • Näin-Topilassa

      Itse olin FinnNutanalla töissä, enkä saanut mitään palkkaa. Työ kuului Toivonlinnan koulun työtunteihin, joita tuli tehdä joka viikko.
      Kukaan muukaan oppilaista ei saanut palkkaa, ellei ollut pastorin lapsi tai muuten adventtikirkon johtoon kuuluvan henkilön lapsi.
      Heille maksettiin kyllä palkkaa, koska Toivonlinnan koulu tuli nimenomaan tunnetuksi siitä, että kaikki toimi siellä pärstäkertoimen perusteella.
      Toivonlinnaa 8 vuotta käynyt.

      Mitä hopeaniemeen tulee, niin sinne on uponnut monen papan ja mummon omaisuus, eikä sekään ole riittänyt, koska Hopeaniemen kuntoparantolassa ei kehitetty mitään, vaan kaikki jäi ns. 'herran haltuun'. Adventtikirkolla kun oli vain yksi päämäärä, joka oli se, että niistä kuntoutukseen tulevista voitaisiin mahdollisesti saada lisää maksavia asiakkaita adventtikirkon piiriin.

      • lahkolaisuudesta

        Sehän on kunnon lahkolaismeininkiä sapatin varjolla.


      • Salmine

        Ensinnäkin koulu ei teettänyt mitään töitä kenelläkään. Olin siellä ulko-oppilaana 10 vuotta eikä kertaakaan tarvinnut tehdä koululle hommia. Ei ilmaiseksi eikä muutenkaan. Jos olit sisäoppilas, olit itse sitoutunut asuntolan töihin kun olit lupautunut asumaan asuntolassa. Hajoo siihen!

        Olin kyllä kesätöissä kylpylässä ja siellä minulle maksettiin ihan kunnon palkkaa. Samoin olin Finnnutanalla töissä ja sielläkin minulle maksettiin hyvää palkaa. En ole pastorin lapsi eikä suvussani ole adventisteja.

        Että kaikenlaisia juttuja sitä sitten täällä kirjoitellaan huomionkipeydessä.


      • Adventismi-on-tätä
        Salmine kirjoitti:

        Ensinnäkin koulu ei teettänyt mitään töitä kenelläkään. Olin siellä ulko-oppilaana 10 vuotta eikä kertaakaan tarvinnut tehdä koululle hommia. Ei ilmaiseksi eikä muutenkaan. Jos olit sisäoppilas, olit itse sitoutunut asuntolan töihin kun olit lupautunut asumaan asuntolassa. Hajoo siihen!

        Olin kyllä kesätöissä kylpylässä ja siellä minulle maksettiin ihan kunnon palkkaa. Samoin olin Finnnutanalla töissä ja sielläkin minulle maksettiin hyvää palkaa. En ole pastorin lapsi eikä suvussani ole adventisteja.

        Että kaikenlaisia juttuja sitä sitten täällä kirjoitellaan huomionkipeydessä.

        No ei kai sen ulko-oppilaan tarvinnutkaan tehdä töitä Topilassa, kun ei asunut siellä. Ulko-oppilas kun kävi vain koulussa koulutunneilla ja häipyi kotiinsa koulun päätyttyä.
        Olihan sekin kummaa, että kun koulumaksut olivat useita tuhansia lukukaudessa, niin vielä senkin maksun jälkeen piti tehdä ilmaista talkootyötä?

        Adventtikirkko on tietysti aina ollut kusettava lahko, joten ei se mikään ihme ole, että adventtikirkko teettää ilmaistyötä samalla, kun pastorit ja muu henkilökunta nostaa muhkeata palkkaa jäsenistönsä kustannuksella nauraen samalla pölvästeille, jotka maksavat koko bisneksen pyörittämisen.

        Se on täysin verrattavissa siihen, että menisit palkkatyöhön ja pomo sanoisi sinulle, että palkkaa et tule saamaan euroakaan, mutta 10 % muista tuloistasi sinun pitää maksaa firmalle, että saat olla työpaikalla talkootyössä ja tietysti kaikkien muiden kulut joudut vielä maksamaan kolehtien ja muiden eteen tulevien raharuinausten muodossa?

        Olisitko sinä sellaisen firman työntekijä?
        Adventtikirkon jäsen joutuu niin tekemään?


      • Salmine
        Adventismi-on-tätä kirjoitti:

        No ei kai sen ulko-oppilaan tarvinnutkaan tehdä töitä Topilassa, kun ei asunut siellä. Ulko-oppilas kun kävi vain koulussa koulutunneilla ja häipyi kotiinsa koulun päätyttyä.
        Olihan sekin kummaa, että kun koulumaksut olivat useita tuhansia lukukaudessa, niin vielä senkin maksun jälkeen piti tehdä ilmaista talkootyötä?

        Adventtikirkko on tietysti aina ollut kusettava lahko, joten ei se mikään ihme ole, että adventtikirkko teettää ilmaistyötä samalla, kun pastorit ja muu henkilökunta nostaa muhkeata palkkaa jäsenistönsä kustannuksella nauraen samalla pölvästeille, jotka maksavat koko bisneksen pyörittämisen.

        Se on täysin verrattavissa siihen, että menisit palkkatyöhön ja pomo sanoisi sinulle, että palkkaa et tule saamaan euroakaan, mutta 10 % muista tuloistasi sinun pitää maksaa firmalle, että saat olla työpaikalla talkootyössä ja tietysti kaikkien muiden kulut joudut vielä maksamaan kolehtien ja muiden eteen tulevien raharuinausten muodossa?

        Olisitko sinä sellaisen firman työntekijä?
        Adventtikirkon jäsen joutuu niin tekemään?

        Edelleenkään niihin KOULUmaksuihin ei kuulunut työntekoa. Jos sitä johonkin kuului, niin asuntolamaksuihin.

        Oletko sitä mieltä, että kun me muut (ulko)oppilaat jouduimme maksamaan sinun asuntolamaksujasi korkeampaa vuokraa asuessamme Piikkiön keskustassa, jonka vastineeksi talonmies teki lumityöt ja leikkasi nurmikon ja siivooja siivosi talon ja itse jouduimme siistimään oman asuntomme, pyykkäämään ja tiskaamaan tiskit, että sinun olisi pitänyt päästä asuntolassa jotekin helpommalla? Luuletko, että kyseessä oli jokin ilmainen vapaahoitola vai? Vain kotona, jossa iskä ja äiskä tekee sinun työsi, voi päästä helpommalla.

        Ilmeisesti olet tottunut helppoon elämään. Kyllä me muut jouduimme tekemään siellä kotona ihan oikeita kotitöitä vaikka sinä niitä näköjään vieroksutkin. Todentotta olit itse päättänyt ottaa työt vastaan ja sitoutunut niihin valitsemalla asuntolan asunnoksesi ja asumalla siellä. Lopeta jo se uikutus ja kestä tilanne kuin mies!


      • voi-että-
        Adventismi-on-tätä kirjoitti:

        No ei kai sen ulko-oppilaan tarvinnutkaan tehdä töitä Topilassa, kun ei asunut siellä. Ulko-oppilas kun kävi vain koulussa koulutunneilla ja häipyi kotiinsa koulun päätyttyä.
        Olihan sekin kummaa, että kun koulumaksut olivat useita tuhansia lukukaudessa, niin vielä senkin maksun jälkeen piti tehdä ilmaista talkootyötä?

        Adventtikirkko on tietysti aina ollut kusettava lahko, joten ei se mikään ihme ole, että adventtikirkko teettää ilmaistyötä samalla, kun pastorit ja muu henkilökunta nostaa muhkeata palkkaa jäsenistönsä kustannuksella nauraen samalla pölvästeille, jotka maksavat koko bisneksen pyörittämisen.

        Se on täysin verrattavissa siihen, että menisit palkkatyöhön ja pomo sanoisi sinulle, että palkkaa et tule saamaan euroakaan, mutta 10 % muista tuloistasi sinun pitää maksaa firmalle, että saat olla työpaikalla talkootyössä ja tietysti kaikkien muiden kulut joudut vielä maksamaan kolehtien ja muiden eteen tulevien raharuinausten muodossa?

        Olisitko sinä sellaisen firman työntekijä?
        Adventtikirkon jäsen joutuu niin tekemään?

        Vai, että huoneesi siistiminen olisi kuulunut jollekin muulle, kun sinulle?
        En tiedä muuta paikkaa, kun hotelli, jos huoneet siistitään asukkaan puolesta ja nykyään on halpahoteleitä, joissa joutuu itse siistämään.
        Oisko ollut mahdollista, että olisit palkannut jonkun oppilaan siivoaamaan käppäsi puolestasi?


      • Salmine
        voi-että- kirjoitti:

        Vai, että huoneesi siistiminen olisi kuulunut jollekin muulle, kun sinulle?
        En tiedä muuta paikkaa, kun hotelli, jos huoneet siistitään asukkaan puolesta ja nykyään on halpahoteleitä, joissa joutuu itse siistämään.
        Oisko ollut mahdollista, että olisit palkannut jonkun oppilaan siivoaamaan käppäsi puolestasi?

        Sorry, kun joillakin ihan oikeesti käy oma siivooja. Siivoskelee vuokratalon rappukäytäviä ja saunoja. Toisaalta nykyään meidän perheessämme käy tosiaan oma siivooja. Kannattaako omaa vapaa-aikaa käyttää siivoamiseen...paitsi jos tykkää siivoamisesta niin siitä sitten vain.


    • ja.sitten.seuraavaa

      Helpottiko porukkaa???? Ja entä sitten, mitä seuraavaksi?
      Osaatteko muutes kirjoittaa uskosta ja Jeesuksesta jotain?
      Sitten henkilökohtainen usko, vai menikö se hassiksen poltoksi?
      Meinaan, nämä on niin montakertaa palstalle kirjoitettu, että teillä taitaa aiheet olla vähissä.

    • säätiöitätuleejamenee

      Oskar Salosen säätiö teki paljon hyvää, mutta satamiljoonaa eivät loputtomiin riittäneet. Oskarin jälkeen on onneksi siunaantunut muita säätiöitä, joiden tilit vielä pullistelevat pitkään. Katteesko käypi?

      • Pastori.Helsingistä

        Onneksi on löytynyt pölvästejä, jotka maksavat liiketoimintaamme, eli meidän ei tarvitse omia rahojamme laittaa senttiäkään mihinkään, vaan pölvästit maksavat meidän makoisan elämämme ja tekevät talkootyötä, ettei meidän tarvitse keskittyä muuhun kuin rahan tuhlaamiseen ja sen me kyllä osaamme.
        Lauantai on meille tilipäivä ja silloin me käymme vain keräämässä rahat pois pölvästeiltämme.
        On se niin hauskaa katsoa, kun jäsenistömme raataa meidän eteen ja hoitaa hommat ilmaiseksi ja ovat vielä valmiit maksamaan siitä lystistä?
        Heh!


    • Hep-


      Yleensä yksityiset yrittäjät vastaavat tuollaisista liiketoiminnoista tietysti.

      Kirkolla voi olla varastotiloja edullisesti vuokralle tarjota.

      Ei kirkon palkkahenkilöstö ota niin raskaasti että itsemurhan tekevät, kyllä niissä on ollut yksityistä liiketoimintaa tietysti.

      Adventtikirkko omistaa maailmalla ihmisten hyvinvointiin liittyviä yksiköitä; sairaaloita, yliopistoja ja kouluja, vanhusten hoito- ja ihmisten hoitamiseen -hyvinvointiin liityviä yksiköitä tukun. Kirjanpitoyksiköille on perustettu omistaja yhtiö.

      Kirkolla on ainainen rahapula, sillä ko. yksiköiden omistus tai osa-omistukseen liittyvää voittoa ei niistä jää, sillä yksiköt vaativat koko ajan mittavia investointeja. Rakennuksien, koneiden ja kaluston ylläpito on kallista.
      Ko. yksiköt ovat ihmisten hyvinvoinnin edistämisen vuoksi kirkon perinteitä jo 1800 luvun parantoloiden perustamisen perinteitä. Ennen lääketieteen aikaa ihmisiä hoideltiin luontaishoidoilla parantoloissa. Lääketiede on alkanut hissunkissun 1900.
      Elävällä ravinnolla ihmisen kehon omat parantaja mekanismit käynnistyvät, ja ihmisä tervehtyy.

      Näin kerran 80- ikäisen mummon, ja ihmettelin mummon kirkasta ihoa, -kuin rippikoulutyttö.
      Kyselin hänen pojalta mummon nuorekkuuden salaisuutta, ja poika vastasi minulle, että äitinsä sairastui 50 ikäisenä kolmeen tautiin, joihin olisi kuollut.
      Hän paransi tautinsa elävällä ravinnolla, ja joka talon ikkunalla kasvoikin heiniä syötäväksi.
      Oli saman kylän ihmisiä.

      Minun isoäiti esim. mm. on kuollut angiinaan 1940 vain 50- ikäisenä.
      Suomessa antibiootit olivat kansalla niin että sotien aikaan 1940 luvun puolessa välissä antibiootit olivat koekäytössä. Sotilaat olivat koekaniineina antibioottien testaamisessa.

      Kenenkään ei kannata olla huolissaan Adventtikirkon rahoista, sillä rahapula on aina todellinen asia. Varojen siirto sisäisessä- kirjanpidossa on hyvin kompleksinen (monipiippuinen) asia, jossa ainaiseen pulaan yritetään jakaa kiirellisyysjärjestyksessä, ja toiminnan sääntöjen mukaan.
      Huomoida kannatata ettei Adventtikirkko suorita mitään liiketaloudellisen voiton maksimoimisen toiminta-ajatuksella, vaan kulujen kattaminen on se missio missä sellaista rahaa pyörii, mitä jokainen sosialismi tarvitsee. Minkään sortin sosialismi ei pyöri ilman varoja.

    • advarinuori

      "Kirkolla on ainainen rahapula, sillä ko. yksiköiden omistus tai osa-omistukseen liittyvää voittoa ei niistä jää, sillä yksiköt vaativat koko ajan mittavia investointeja. Rakennuksien, koneiden ja kaluston ylläpito on kallista."

      Täyttä puppua kirjoittelet Jari Laurila, mutta ei se ole mitään uutta.

      Adventtikirkko ei omistaisi mitään, ellei se ensin olisi kusettanut liiketoiminnalleen sen ylläpitäjiä, eli lahkon jäseniä.

      Toisekseen adventtikirkko teettää huiman määrän talkoo-/maallikkotyötä, josta ei makseta senttiäkään palkkaa.

      Adventtikirkon toiminta on puhtaasti liiketoimintaan tähtäävää bisnestä. Se bisnes tuottaa hyvin, koska viime vuonnakin adventtikirkon liiketoiminta USA:ssa tuotti yli 3 miljardia dollaria puhdasta voittoa, joten Jari Laurila ei tiedä adventistien toimista enempää kuin sika tuulimyllyjen toiminnasta.
      Unohtakaa siis burnoutista ja mielenterveysongelmista kärsivän Laurilan kirjalliset tuotokset.

      • pyhpyh2356788567

        Eihän edes adventistit halua koskea tikullakaan Jariin etu ja takapuolelta saati sitten keskustella Laurilan kanssa.
        Jarin harastuksiin kuuluvat adventismi ja "anatomisen satulan" tuottama mielihyvä perseelle.


    • Anonyymi

      Adventtikirkon toiminta on puhtaasti liiketoimintaan tähtäävää bisnestä. Se bisnes tuottaa hyvin, koska viime vuonnakin adventtikirkon liiketoiminta USA:ssa tuotti yli 3 miljardia dollaria puhdasta voittoa.

      • Anonyymi

        Kyllä olet typerä ja tahallasi valehtelet.


    • Anonyymi

      Kun luin tätä läpi, mieleeni nousi näistä turpakäräjistä se, että Jumala armahtaa, mutta minä en.
      Siitähän tässä on kyse.

      • Anonyymi

        Aivan. Katkeria ihmisiä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Katkeria ihmisiä ovat.

        Jumala on totuuden puolella.
        Sapatin Herra haluaa että totuus adventismista paljastuu.
        Adventistit vihaavat totuutta ja Pyhää Henkeä.
        Totuuden paljastuminen aiheuttaa käärmeissä suuttumusta ja sähinä alkaa.

        Ole ylpeä adventisti ja älä tee parannusta.
        Elä ja kuole harhaoppisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on totuuden puolella.
        Sapatin Herra haluaa että totuus adventismista paljastuu.
        Adventistit vihaavat totuutta ja Pyhää Henkeä.
        Totuuden paljastuminen aiheuttaa käärmeissä suuttumusta ja sähinä alkaa.

        Ole ylpeä adventisti ja älä tee parannusta.
        Elä ja kuole harhaoppisena.

        Noo kylläpä sinä nyt advareita tukistat et kai sinä itsekään synitön ole ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noo kylläpä sinä nyt advareita tukistat et kai sinä itsekään synitön ole ?

        Vie terveiset pastorille että hän tunnustaisi syntinsä ja tekisi parannuksen.

        Et kai sinä itsekään synitön ole ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vie terveiset pastorille että hän tunnustaisi syntinsä ja tekisi parannuksen.

        Et kai sinä itsekään synitön ole ?

        Milloin itse teet parannuksen?


    • Anonyymi

      Säätiöitä tulee ja säätiöitä menee, mutta se on vain maallista, mitä niitä murehtimaan.
      "Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!" Filp.4:4

    • Anonyymi

      Eikös ne Nutanalla sentään maksaneet palkkaa pakkaajille? Sellaista kuulin jälkeenpäin, itse kun valmistuin Toivonlinnasta jo ennen Nutanaa. Eikä ne pastorit vallan kehnoja olleet. Yhdenkin tytär viihdytti minua asuntolavuosina ja oli kaikin tavoin kiihkeä pakkaus. Mukavia olivat vuodet Toivonlinnassa ja kirkon piiristä ystäviä löytyy vieläkin.

      • Anonyymi

        Yksikin adventistineitokainen väitti kiven kovaa olevansa neitsyt ja pihtasi tavaraansa korostaakseen sanomaansa.
        Paljastui kuitenkin, että kyseessä ei ollutkaan neitsyt vaan lähinnä hän muistutti kiertopalkintoa, jota olivat höylänneet niin pastoreiden silmäterät kuin taviksetkin. Suhteita oli ollut useita.
        Mistäkö tiedän, ettei tyttö ollut neitsyt, vaikka niin väitti olvansa, ennen kuin sitten antautui mukamas pitkällisen "lämmittämisen" jälkeen?
        Käyttäkää hieman järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikin adventistineitokainen väitti kiven kovaa olevansa neitsyt ja pihtasi tavaraansa korostaakseen sanomaansa.
        Paljastui kuitenkin, että kyseessä ei ollutkaan neitsyt vaan lähinnä hän muistutti kiertopalkintoa, jota olivat höylänneet niin pastoreiden silmäterät kuin taviksetkin. Suhteita oli ollut useita.
        Mistäkö tiedän, ettei tyttö ollut neitsyt, vaikka niin väitti olvansa, ennen kuin sitten antautui mukamas pitkällisen "lämmittämisen" jälkeen?
        Käyttäkää hieman järkeä.

        Tuollaiset räkäviestit eivät tänne kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaiset räkäviestit eivät tänne kuulu.

        Käsitteleehän tämä palsta räkäadventismia, jota Suomen adventtikirkko edustaa.
        Adventismi on pelkkä kupla, jota yritetään väkisin pitää kuplana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikin adventistineitokainen väitti kiven kovaa olevansa neitsyt ja pihtasi tavaraansa korostaakseen sanomaansa.
        Paljastui kuitenkin, että kyseessä ei ollutkaan neitsyt vaan lähinnä hän muistutti kiertopalkintoa, jota olivat höylänneet niin pastoreiden silmäterät kuin taviksetkin. Suhteita oli ollut useita.
        Mistäkö tiedän, ettei tyttö ollut neitsyt, vaikka niin väitti olvansa, ennen kuin sitten antautui mukamas pitkällisen "lämmittämisen" jälkeen?
        Käyttäkää hieman järkeä.

        No mitähän tämäkin nyt mihinkään liittyy? Ihmisiä ja nuoria Toivonlinnassakin on. Suuri osa heistä on vieläpä mukavia. Pihtareiden haukkujat eivät olleet mukavaa silloin eivätkä nyt. Eikä tytöt pihtaa kuin sellaisilta, jotka saavat kaksi kertaa: Saavat pyytää ja saavat olla ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitähän tämäkin nyt mihinkään liittyy? Ihmisiä ja nuoria Toivonlinnassakin on. Suuri osa heistä on vieläpä mukavia. Pihtareiden haukkujat eivät olleet mukavaa silloin eivätkä nyt. Eikä tytöt pihtaa kuin sellaisilta, jotka saavat kaksi kertaa: Saavat pyytää ja saavat olla ilman.

        Moni lapsen isä ja äiti ei päästäisi lastaan Toivonlinnan sisäoppilaitokseen, jos tietäisi, mitä heidän 'suloiset' lapsensa siellä puuhastelevat.
        Toivonlinnan koulu on hyvä ponnahduslauta kaksinaamaiseen elämään, joka luonteenlaatu on myös adventtikirkon 'armolahjoista' sijalla 1.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni lapsen isä ja äiti ei päästäisi lastaan Toivonlinnan sisäoppilaitokseen, jos tietäisi, mitä heidän 'suloiset' lapsensa siellä puuhastelevat.
        Toivonlinnan koulu on hyvä ponnahduslauta kaksinaamaiseen elämään, joka luonteenlaatu on myös adventtikirkon 'armolahjoista' sijalla 1.

        Tuo on paskapuhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsitteleehän tämä palsta räkäadventismia, jota Suomen adventtikirkko edustaa.
        Adventismi on pelkkä kupla, jota yritetään väkisin pitää kuplana.

        Paskapuheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Tuota Salosen säätiön tuhoamista pitäisi selvittää enemmän... Miten se kaikki oli mahdollista ja varakkaan säätiön varat hukattiin todella nopeasti... Mihin rahat menivät...

      "Follow the money", sanotaan ja löydät syylliset...

      • Anonyymi

        Rahat menivät epärehellisten ja huijareiden taskuun.
        Eiköhän ne olleet adventistipastoreita ja heidän lähipiiriään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahat menivät epärehellisten ja huijareiden taskuun.
        Eiköhän ne olleet adventistipastoreita ja heidän lähipiiriään.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi

        Säätiö hukkasi rahansa omiin huonoihin talouspäätöksiinsä. Se nyt vaan on fakta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Raimo Lehtinen 10000 mk: Seurakunnan musiikkitoiminnan kansainvälinen malli."
        Adventistihan tuokin ryvettynyt mies on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raimo Lehtinen 10000 mk: Seurakunnan musiikkitoiminnan kansainvälinen malli."
        Adventistihan tuokin ryvettynyt mies on?

        Ei ryvettynyt vaan teki tasokasta musiikkia ja on tohtorismies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ryvettynyt vaan teki tasokasta musiikkia ja on tohtorismies.

        Kuuluisa musiikkimies tämä Lehtinen, on säveltänyt ja sovittanut paljon. Missähän vaikuttaa nykyään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ryvettynyt vaan teki tasokasta musiikkia ja on tohtorismies.

        Erään Puolaan kuoromatkan satona taisi olla hieman 'kähmintää'?
        No kähmintä olisi ollut adventistin toimesta ihan ok. mutta kähmintä ei kohdistunut toiseen sukupuoleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erään Puolaan kuoromatkan satona taisi olla hieman 'kähmintää'?
        No kähmintä olisi ollut adventistin toimesta ihan ok. mutta kähmintä ei kohdistunut toiseen sukupuoleen.

        Ellen väärin muista, Lehtinen on naimisissa oleva mies joten en usko tuota. Mitähän hänelle kuuluu nykyään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuluisa musiikkimies tämä Lehtinen, on säveltänyt ja sovittanut paljon. Missähän vaikuttaa nykyään?

        Tekikö oikeasti iskelmiäkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellen väärin muista, Lehtinen on naimisissa oleva mies joten en usko tuota. Mitähän hänelle kuuluu nykyään?

        Uskonlahkoihin pesiytyneet homot ovatkin joko ikisinkkuja tai piiloavioliitossa, ettei kukaan epäilisi. Homous kun adventtikirkossa luokitellaan ihmisen kieroutuneeksi sukupuolikäyttäytymiseksi, joka käyttäytyminen on syntiä.
        Pakkohan sellaisessa ahdasmielisyydessä on olla piilohomona kaapissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekikö oikeasti iskelmiäkin?

        Kyllä. Mm. kansainvälisesti palkittu "On hetki" on näköjään hänen biisinsä.


    • Anonyymi

      Voi, voi kun aloittaja on dementiassaan jäänyt vanhoja kaivelemaan. Vanhassa leilissä ei ole elämää, eikä uutta viiniä tuollaiseen voi laittaakaan. Eli pakahtuuhan se raukka silloin elämäänsä, kun ei voi perinnepanetteluvirsiään laulaa.
      Voi raukkaa, kun aikoinaan ei ole osannut uudistua. Hellanletta sentään.

      • Anonyymi

        "... jäänyt vanhoja kaivelemaan."
        Vanhat rötökset ja kusetukset seuraavat kolmanteen ja neljänteen sukupolveen saakka.
        Tapaukset ovat siinä valossa helvetin nuoria ja ajankohtaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "... jäänyt vanhoja kaivelemaan."
        Vanhat rötökset ja kusetukset seuraavat kolmanteen ja neljänteen sukupolveen saakka.
        Tapaukset ovat siinä valossa helvetin nuoria ja ajankohtaisia.

        Adventismissa opetetaan että 1000 vuotta on yksi päivä.
        Adventismiin kuuluu olennaisesti vanhojen kaivelu esim. ikivanhat paavit ja tietysti rakas Ellen White joka kuoli yli 100 vuotta sitten.
        Oikeita muinaisjäännöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventismissa opetetaan että 1000 vuotta on yksi päivä.
        Adventismiin kuuluu olennaisesti vanhojen kaivelu esim. ikivanhat paavit ja tietysti rakas Ellen White joka kuoli yli 100 vuotta sitten.
        Oikeita muinaisjäännöksiä.

        Mistä olet saanut tuollaista päähäsi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1974
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1677
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      247
      1592
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1544
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1408
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      20
      1281
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1187
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      38
      1015
    Aihe