Jos kuitenkin elää maailmassa erilaisien sääntöjen alaisena sekä mukautuen maailmaan muiden odotuksien mukaisesti?
Muutamia kristittyjä olen tavannut , he erottuvat monella tapaa tavallisesta "kansalaisesta" .
He eivät ole sidoksissa materialismiin , he elävät täysin hetkessä , heillä on kaikki hyvin (autuus) .
Miten uskova selventää itselleen olevansa vapaa?
40
370
Vastaukset
Eipä siinä kai tarvitse kuin vain määritellä se vapaus uudelleen normaalista poikkeavalla tavalla ja se on siinä.
Mutta vapaudestahan on kyse ulkopuolisten asioiden vaikutuspiiristä irti pääsemisestä sekä omista pinttyneistä ennakkoluuloista (tuomitsemisesta) .
Miksi ihminen joka kuvittelee itsensä vapaaksi kuitenkin elää noiden asioiden vaikutusvallan alla eikä tee toiminnallaan selväksi eroa maailmaan ?
Vai antaako maailma ihmiselle sitten hiukan "hyvää" ettei vaan pääsisi lipsahtamaan orjuudesta vapauteen ?Tässähänmie kirjoitti:
Mutta vapaudestahan on kyse ulkopuolisten asioiden vaikutuspiiristä irti pääsemisestä sekä omista pinttyneistä ennakkoluuloista (tuomitsemisesta) .
Miksi ihminen joka kuvittelee itsensä vapaaksi kuitenkin elää noiden asioiden vaikutusvallan alla eikä tee toiminnallaan selväksi eroa maailmaan ?
Vai antaako maailma ihmiselle sitten hiukan "hyvää" ettei vaan pääsisi lipsahtamaan orjuudesta vapauteen ?No jos hän määrittelee asian niin, että vapautta itseasiassa onkin olla jonkun "Herran" ylistäjä niin kuten sanoin, se on sitten siinä. Noilla se maailmankuva on muutenkin niin nurinkurinen, ettei tuommoinen ole mikään ihmetys enää.
- jooeisitäjeesustataas
Uskonto jos mikä on pinttynyttä ennakkoluuloa. Säännöt muuttuu koko ajan, vain ahdistus niistä on pysyvää. Taivas ja helvetti - ketä kiinostaa katteettomat lupaukset.
Maallisen lain alla kaikki ollaan, ei siihen tarvitse enää keksiä mielikuvitusolennon laatimia sääntöjä riesakseen.Eihän Jeesus mielestäni ollutkaan uskontoa perustamassa... Vaan tuomassa Totuutta julki ja aika selkeästi Hän sen raamatun mukaan on tehnytkin
Vapaus on vapautta Kristuksesta, evankeliumista, laista, uskonnoista ja kirkosta. Todellisuudessa. Näennäisesti kuitenkin eletään noiden kaikkien alaisuudessa teennäisesti ja pakanoiden edessä ulospäin uskolliselta näyttäen.
Ei todella vapaa ole edes Kristuksen orja, tai lain orja tai evankeliumin orja. Monet takertuvat kirjotuksiin tai Kristukseen ja kuvittelevat olevansa vapaita, mutta ovat itse asiassa Kristuksen orjia.
Ranskan vallankumous, Valistus ja rationalismi vapauttivat uskovat kirkosta ja Kristuksesta todellisuudessa vaikka näennäisesti jäätiin noihin instituutioihin kiinni.
Monet uskovaiset kuuluvat KESKILUOKKAAN, jonka Ranskan vallankumous ja jo sitä ennen vaikuttaneet Britit vapauttivat kuninkaiden vallasta ja kirkon vallasta. Karitsa lienee ollut tuon vapautuksen takana. Mutta työväenluokka vapautui eri tavoin Karitsan toimesta ja se ei jäänyt siinä määrin liehakoimaan pakanoita ja kirkkoa.
Nyt on vapautumisvuorossa papisto ja Islam. Karitsa vapauttaa heidät Kristuksesta ja kirkosta ja evankeliumista todellisesti, mutta näennäisesti he jäävät toki yhä noiden valtaan.
VAPAUS ON SEKÄ TODELLISTA ETTÄ NÄENNÄISTÄ. TODELLISESTI OLLAAN TÄYSIN VAPAAT JA VALMIIT VÄKIVALLOIN PUOLUSTAMAAN VAPAUTTA TAI JOPA KUOLEMAAN SEN VUOKSI. NÄENNÄISESTI LIEHAKOIDAAN MAAILMAA JA PAKANOITA JOTTA HEILTÄ SAADAAN TARVITTAVA APU.Vapaus tai vankeus on mielessä. Vanginvartija uskoo olevansa vapaa. Ainoastaan kalterit on välissä mutta molemmat tarvivat toisensa. Ei vartija voi jättää työtään, silloinhan vanki vapautuisi.
Kun vastaat tähän olet vartija omine ajatuksinesi vartioimassa omaa näkemystäsi. Sama täällä, olen vanki kunnes luovun sinun luomista kahleista. Luovun tarpeesta puhella itsekseni koneen ääressä aloittamastasi hyvästä aiheesta
Hyvää Pääsiäistä Päästetään vapaaksi onhan pääsiäinen. Henki vapautuu kehon kahleestaVapautta on myös sekin että voit antaa kaiken omaisuutesi köyhille ja jatkaa matkaa koska omistaminen ei oikeastaan vapaata koske .
- hiukan_syvällisemmin
Tässähänmie kirjoitti:
Vapautta on myös sekin että voit antaa kaiken omaisuutesi köyhille ja jatkaa matkaa koska omistaminen ei oikeastaan vapaata koske .
Vain sen omistaa mitä ei voi menettää. Sellaista antaessaan ainoastaan rikastuu.
Kannattaa pyrkiä rikastumaan, sillä rahalla saa kaiken, myös rakkautta, myös ystäviä, myös terveyttä, ja mikä tärkeintä: vapautta. Raha on vapautta. Muuta vapautta tässä yhteiskunnassa ei ole. Köyhä on aina rahan orja.
Raha vaihtotavarana ruokaan ja suojaan on ihan kohtuullista mutta monia asioita ihminen haluaa eikä niillä saa ostettua itselleen mielenrauhaa
- 12____13
"Jos kuitenkin elää maailmassa erilaisien sääntöjen alaisena sekä mukautuen maailmaan muiden odotuksien mukaisesti?"
Se, että toimii sääntöjen mukaan, ei tarkoita välttämättä, että on alainen, vaan että on aikuinen vapaa ihminen, joka vapaaehtoisesti tekee niin kuin hyvä on.Ihmisten luomien sääntöjen mukaan eli maailman mukaan ja haluat totella maailmaa vapaaehtoisesti?
. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.- 12____13
Tässähänmie kirjoitti:
Ihmisten luomien sääntöjen mukaan eli maailman mukaan ja haluat totella maailmaa vapaaehtoisesti?
. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut."Ihmisten luomien sääntöjen mukaan eli maailman mukaan ja haluat totella maailmaa vapaaehtoisesti?"
Ajattelin kyllä, että haluaa totella Jumalaa vapaaehtoisesti ja siis rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään (eli ei tehdä mitään pahaa muille, kuten varastaa, valehdella tai murhata). 12____13 kirjoitti:
"Ihmisten luomien sääntöjen mukaan eli maailman mukaan ja haluat totella maailmaa vapaaehtoisesti?"
Ajattelin kyllä, että haluaa totella Jumalaa vapaaehtoisesti ja siis rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään (eli ei tehdä mitään pahaa muille, kuten varastaa, valehdella tai murhata).Kuka on sinun lähimmäisesi?
- 12____13
Tässähänmie kirjoitti:
Kuka on sinun lähimmäisesi?
Kuka tahansa lähellä oleva ihminen.
12____13 kirjoitti:
Kuka tahansa lähellä oleva ihminen.
Hyvä
Mitä mieltä olet kapitalismin hengen kanssa sopusoinnussa elämisestä? Tuohan on mammonajärjestelmä ja Jumalaa siinä ei ole kuten raamattu sen ilmoittaa.- 12____13
Tässähänmie kirjoitti:
Hyvä
Mitä mieltä olet kapitalismin hengen kanssa sopusoinnussa elämisestä? Tuohan on mammonajärjestelmä ja Jumalaa siinä ei ole kuten raamattu sen ilmoittaa."Mitä mieltä olet kapitalismin hengen kanssa sopusoinnussa elämisestä? Tuohan on mammonajärjestelmä ja Jumalaa siinä ei ole kuten raamattu sen ilmoittaa. "
Riippuu mitä kapitalismin hengellä tarkoitetaan. Itse olen samaa mieltä Jeesuksen kanssa ja Jeesus sanoi, työmies on palkkansa ansainnut. Eli kannatan sitä, että henkilö joka tekee työtä, ansaitsee palkkionsa ja kuuluu pitää se. Mutta on kuitenkin hyvä, jos ihminen vapaaehtoisesti auttaa lähimmäisiä sen mukaan miten pystyy. Ja toisaalta, maallisten aarteiden kerääminen ei ole hyvä, vaan kannattaa ennemmin kerätä aarre taivaaseen. Mielestäni on kuitenkin rikollista viedä pakolla toisilta mitään. 12____13 kirjoitti:
"Mitä mieltä olet kapitalismin hengen kanssa sopusoinnussa elämisestä? Tuohan on mammonajärjestelmä ja Jumalaa siinä ei ole kuten raamattu sen ilmoittaa. "
Riippuu mitä kapitalismin hengellä tarkoitetaan. Itse olen samaa mieltä Jeesuksen kanssa ja Jeesus sanoi, työmies on palkkansa ansainnut. Eli kannatan sitä, että henkilö joka tekee työtä, ansaitsee palkkionsa ja kuuluu pitää se. Mutta on kuitenkin hyvä, jos ihminen vapaaehtoisesti auttaa lähimmäisiä sen mukaan miten pystyy. Ja toisaalta, maallisten aarteiden kerääminen ei ole hyvä, vaan kannattaa ennemmin kerätä aarre taivaaseen. Mielestäni on kuitenkin rikollista viedä pakolla toisilta mitään.Oikeasti liität tuon työmies vertauksen rahaan! :D
Kylläpä sitä ollaan itselleen perusteltu omaa olemistaan raamatulla vinkuraan :D
Jumala ja mammona
19 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. 20 Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. 21 Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.
22 "Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. 23 Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!
24 "Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.
Jumalan huolenpito
25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? 26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! 27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. 29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!
31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' 32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. 33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. 34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.
Auttaa lähimmäistään miten pystyy? :D No eikö pitäisi auttaa ilman sen kummallisempia pohdiskeluja ?
Satutko muuten tietämään mistä löytyisi Jeesuksen seuraajia?- 12____13
Tässähänmie kirjoitti:
Oikeasti liität tuon työmies vertauksen rahaan! :D
Kylläpä sitä ollaan itselleen perusteltu omaa olemistaan raamatulla vinkuraan :D
Jumala ja mammona
19 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. 20 Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. 21 Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.
22 "Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. 23 Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!
24 "Kukaan ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän toista pitää arvossa, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.
Jumalan huolenpito
25 "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? 26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut! 27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. 29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!
31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?' 32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. 33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. 34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet.
Auttaa lähimmäistään miten pystyy? :D No eikö pitäisi auttaa ilman sen kummallisempia pohdiskeluja ?
Satutko muuten tietämään mistä löytyisi Jeesuksen seuraajia?"Kylläpä sitä ollaan itselleen perusteltu omaa olemistaan raamatulla vinkuraan "
JA mitä väität minun olemiseni olevan? Olisi ihan kiva kuulla, kun en usko, että tunnemme toisia. :) 12____13 kirjoitti:
"Kylläpä sitä ollaan itselleen perusteltu omaa olemistaan raamatulla vinkuraan "
JA mitä väität minun olemiseni olevan? Olisi ihan kiva kuulla, kun en usko, että tunnemme toisia. :)Sitä mitä kirjoitit edelliseen , sitä oletan sen olevan ellet valehdellut?
- pitkäänuskossa
Pitkään ukossa olleena se vapaus on ollut sitä, että on se Jumalan yli ymmärryksen käyvä rauha sisimmässä vaikka on koetuksia, vaikeuksia ja ei tarvitse pelätä kuolemaa. Elämällä on tarkoitus. Ei ole sidoksissa tähän maailmaan, mammonaan ei edes uutisiin, jota media syöttää. Voi kuitenkin nauttia elämästä, ja harrastaa kivoja juttuja ja harrastuksia. Asioita, joita Raamattu ei hyväksy ei edes halua tehdä. Ja jos ei ole täydellinen ja niin sen korvaa Jeesuksen täydellinen lunastus. Minulle se vapaus on esim. tällaisia asioita. Sitä vain kokee että on vapaa ja levollinen. Jos tulee syntiä niin se pitää tunnustaa ja tehdä parannus.
Olet nähnyt joidenkin elämässä Jumalan vaikuttamaa vapautta.
Miksi siis kiinnittää huomita niihin, joista samaa vapautta ja elämäniloa ei näy?
Kehottaahan Paavalikin:
"Sitten vielä, veljet, kaikki mikä on totta, mikä kunnioitettavaa ja oikeaa, mikä puhdasta, rakastettavaa ja hyvältä kuulostavaa, jos on jokin hyve ja jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa. Mitä myös olette minulta oppineet ja saaneet, mitä minulta kuulleet ja minusta nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne." Fil 4:8-9Vastaus kysymykseesi on : Laupias Samarialainen
Paavali on Paavali mutta Jeesus on Jeesus .
Avaapa hieman tuota vastaustasi.
Paavali on Paavali ja Jeesus on Jeesus, toinen syntinen ja toinen synnitön, mutta silti apostolit kirjoittavat:
Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja. 1. Kor 11:1
Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. 1. Joh. 2:6
Näin he yhtyivät Herran sanoihin:
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Joh 15:4Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7 Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."
Ja tuossahan kirjoittamassasi tulee varsin hyvin se että Paavali opettaa itsensä seuraamista? Ja toiseksi Jeesusta ? Vai?Tässähänmie kirjoitti:
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7 Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet."
Ja tuossahan kirjoittamassasi tulee varsin hyvin se että Paavali opettaa itsensä seuraamista? Ja toiseksi Jeesusta ? Vai?Jeesus on tie, totuus ja elämä - Amen.
Aloituksesi koski kuitenkin kristittynä elämistä eli Kristus-tien kulkemista, hänen seuraamistaan. Jos Paavali, Pietari ja Johannes eivät sinun mielestäsi kulkeneet tätä tietä, siis seuranneet Jeesusta, niin ketkä sitten?EJKR kirjoitti:
Jeesus on tie, totuus ja elämä - Amen.
Aloituksesi koski kuitenkin kristittynä elämistä eli Kristus-tien kulkemista, hänen seuraamistaan. Jos Paavali, Pietari ja Johannes eivät sinun mielestäsi kulkeneet tätä tietä, siis seuranneet Jeesusta, niin ketkä sitten?En minä ole sitä väittänyt etteivätkö olisi kulkeneet vaan sitä että opetuslapsen palvonta menee mielestäni yli Opettajan seuraamisen.
Kristusta tulee seurata eikä viitata tekemisissään aina Paavaliin...Paavalia seuratessa tulee osaksi myös Paavalin kohtalo.
Moniko laittaa Jeesuksen ensimmäiseksi ennen kapitalismin sekä suomen lain henkeä?
Nuo kaksi viimeistä ovat maailman luomuksia...Tässähänmie kirjoitti:
En minä ole sitä väittänyt etteivätkö olisi kulkeneet vaan sitä että opetuslapsen palvonta menee mielestäni yli Opettajan seuraamisen.
Kristusta tulee seurata eikä viitata tekemisissään aina Paavaliin...Paavalia seuratessa tulee osaksi myös Paavalin kohtalo.
Moniko laittaa Jeesuksen ensimmäiseksi ennen kapitalismin sekä suomen lain henkeä?
Nuo kaksi viimeistä ovat maailman luomuksia...Olen samaa mieltä, että vääriä malleja löytyy tänä päivänä runsaasti. Jeesuksen seuraaminen ei ole kovin suosittua. Uskon sen johtuvan siitä, että ei oikein tiedetä, miten häntä seurataan.
Mikä sinun mielestäsi on ydinasia Jeesuksen seuraamisessa?EJKR kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että vääriä malleja löytyy tänä päivänä runsaasti. Jeesuksen seuraaminen ei ole kovin suosittua. Uskon sen johtuvan siitä, että ei oikein tiedetä, miten häntä seurataan.
Mikä sinun mielestäsi on ydinasia Jeesuksen seuraamisessa?Itse uskon sen johtuvan siitä että Jeesuksen seuraaminen on niin erilaista kuin tämä normaali eläminen täällä että siihen ei "uskalleta heittäytyä" eli antautua Jumalalle.
Rauha sisälläEJKR kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että vääriä malleja löytyy tänä päivänä runsaasti. Jeesuksen seuraaminen ei ole kovin suosittua. Uskon sen johtuvan siitä, että ei oikein tiedetä, miten häntä seurataan.
Mikä sinun mielestäsi on ydinasia Jeesuksen seuraamisessa?Ydinasia?
ValvominenTässähänmie kirjoitti:
Itse uskon sen johtuvan siitä että Jeesuksen seuraaminen on niin erilaista kuin tämä normaali eläminen täällä että siihen ei "uskalleta heittäytyä" eli antautua Jumalalle.
Rauha sisälläAika samoilla linjoilla ollaan. Valvominen ja rauhan säilyttäminen ovat minustakin Herrran seuraamisen peruselementtejä.
Itse nimeäsin aivan ydinasiaksi vanhurskaudessa elämisen. Sana käsitetään usein liian suppeasti pelkästään Jumalalle kelpaamiseksi. Tarkkaan ottaen vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä eli oikealla mielenlaadulla elämistä. Miten siis elää oikealla mielellä? Ainoa oikea mielenlaatu on Jumalaan luottava mieli. Muuta ei tarvita kuin luottaa vakaasti siihen, että Herra ohjaa elämäämme ja pitää meistä huolen.
Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa. Room 8:28
- Jeesuksen-veren-kautta
Room. 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan,
vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta,
tutkimalla,
mikä on Jumalan tahto,
mikä hyvää ja otollista
ja täydellistä.
1 Piet 1:13->" Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet
ja olkaa raittiit;
ja pankaa täysi toivonne siihen armoon,
joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
Niinkuin kuuliaisten lasten tulee,
älkää mukautuko niiden himojen mukaan,
joissa te ennen,
tietämättömyyden aikana,
elitte,
vaan sen Pyhän mukaan,
joka on teidät kutsunut,
tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
Sillä kirjoitettu on:
"Olkaa pyhät,
sillä minä olen pyhä."
Ja jos te Isänä huudatte avuksi häntä,
joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan,
niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
tietäen,
ettette ole millään katoavaisella,
ette hopealla ettekä kullalla,
lunastetut turhasta,
isiltä peritystä vaelluksesta,
vaan Kristuksen kalliilla verellä,
niinkuin virheettömän
ja tahrattoman karitsan,
hänen,
joka tosin oli edeltä tiedetty jo ennen maailman perustamista,
mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan,
joka herätti hänet kuolleista
ja antoi hänelle kirkkauden,
niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen
ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
te,
jotka olette uudestisyntyneet,
ette katoavasta,
vaan katoamattomasta siemenestä,
Jumalan elävän
ja pysyvän sanan kautta."
jotka olette uudestisyntyneet, = Rom 8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssa perillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. - Jeesuksen-nimi-ja-veri
Testaa oletko vapaa?
Ja sinä olet vapaa jos voit rukoilla "Isä meidän, joka olet taivaassa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon Sinun tahtosi maassa niin kuin taivaissa ja
anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi meitä vastaan rikkoneille ja anna meille jokapäiväinen leipämme. Äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta.
Jos sinä rukoilit tämän rukouksen ilman omaatunnon syytöksiä- niin olet autuasJeesus ei kaiketi sanonut että isä meidän rukouksella tullaan autuaaksi?
Seuraamalla Jeesusta tullaan autuaaksi ja rukoukseeni kuuluu kiitos ja ylistys.- Jeesuksen-veren-voima
En väittänytkään, eikä Raamattu niin väitä:
Rom 2: 15 ( ja tuo rukous testi)
"ja osoittavat,
että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä,
kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa
ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät
tai myös puolustavat heitä -
sinä päivänä, " Jeesuksen-veren-voima kirjoitti:
En väittänytkään, eikä Raamattu niin väitä:
Rom 2: 15 ( ja tuo rukous testi)
"ja osoittavat,
että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä,
kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa
ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät
tai myös puolustavat heitä -
sinä päivänä, "Niin että ei vieläkään tarvitse seurata Jeesusta?
Tässähänmie kirjoitti:
Niin että ei vieläkään tarvitse seurata Jeesusta?
Juuri niiin!
Kaikkea muuta "hengellistä" halutaan tehdä ja puhua, mutta harva oikeasti pyrkii seuraamaan Jeesusta.
"Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Luuk 9:23
- vaikeasanoa
En tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974832
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1714509Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?884244Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162688Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442207
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282097Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261880- 881769
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91757