ei tartu piirustuspaperiin ei tavallisiin papereihin, pitääkö olla kangasta?
Ostin ölypastellivärit mutt mihin niillä maalataan
13
328
Vastaukset
Kasvata Muratti ja piirrä siihen Muraali.
H.- Ihmeellinenmaailma
Mielenkiintoista, että ostat värit, mutta et tiedä miten niitä käytetään. Kuin entisen pojan viulu eli poika halusi kiihkeästi viulun, hänelle ostettiin se, mutta poika sanoi: " Kun osaisi vielä soittaa".
Kai siinä pakkauksessa on myös käyttöohjet. Suomessa ostetussa pakkauksessa näin pitää olla, olemmehan sääntö-Suomessa. Lue siis, osaathan sen?- Soittoaopettelemaan
Tuo juttu pojasta ja viulusta ei ole niin hauska kuin oletat. Nimittäin jos sitä viulua ei pojalla ole, miten hän koskaan oppisi sitä soittamaankaan?
- sotsie
Tällä kun googletat 'Pastellivärit? - Kuvataide - Suomi24 Keskustelut', pitäisi löytyä keskustelua aiheesta, oma haku ei löydä, mutta on siis Kuvataide-osiossa nim. Pastellivärit? pvm:llä 22.5.2005 15:43.
- ö-Öö
Oisko vanhat ja kuivat?
Mun muistin mukaan öljypastellit lähinnä sotkee kaiken. Kokeile liukeneeko tärpätissä.
=DW= - Tieto.hyvä.vanhallekin
Tällaista tietoa löysin, eka kappale toisesta ja toka kappale toisesta paikasta. Eli onko Öljypastellivärit ja Pastellivärit sama asia? Ei koskaan tiedä vaikka tällaista tietoa joskus tarvitsee, lastenlapsissani on toiselta puolelta taiteilijan verta. Ihan hyvä aloitus.
Näillä öljypastelliväreillä värität helposti isotkin alueet! Pehmeän jäljen jättävät värit tarttuvat kaikille tasaisille pinnoille ja myös pahville tai puulle. Vedenkestävät.
Sopii yli 3-vuotiaille.
Pastellimaalauksen alustana käytetään yleensä paperia, pahvia tai kangasta. Pastellimaalauspohjan tulisi olla karhea, jotta väri tarttuisi pohjaan. Pastelliväri ei tartu eikä pysy liian sileällä pinnalla. Liian karhea pinta kuitenkin kuluttaa pastelliväriä enemmän. Pastelliväreillä työskenneltäessä on kiinnitettävä huomiota maalauspohjan paikoillaan pysymiseen, sillä kuten aikaisemmin jo manittiin, ovat pastellivärit huonon kiinnittymisensä vuoksi arkoja maalauspohjan heilahteluille.
Pastellimaalauspohjan voi valmistaa itse. Taidetarvikeliikkeistä on myös saatavilla edulliseen hintaan valmiita pastelliväreille soveltuvia papereita.- sinikkalt
"Pastellimaalauspohjan voi valmistaa itse. "
Miten sen voi itse tehdä, kiitos? - Tieto.hyvä.vanhallekin
sinikkalt kirjoitti:
"Pastellimaalauspohjan voi valmistaa itse. "
Miten sen voi itse tehdä, kiitos?Älä vaan multa kysy, kopion suoraan google -hausta tuon tekstin.
- Glad-sommare
Jos ostat ne värit 3 - 7-vuotiaalle, muista että ne värit tarttuu helposti myös tapettiin!
Onhan siinä mummollekin hommaa kun pesee niitä tapetteja. Yhdessätekeminen lähentää toiki ihmisiä😁. - ÖlyVäriäSeiniin
Ne on varmaan tehty vaan huutamaan, kun ölyvärejä ovat.
Onko pastellisävyt hiljaisempia?- Bengalitikku
Pariisinpaperia kannattaa ostaa arkeitrain. Niissä on kauniita sävyjä.
Kirjakaupoissa on oppaita. Netistäkin löytyy.
Minulla on kokemusta vain pastelliliiduilla maalaamisesta (kuvis 10), nuo öljypastellivärit kokeilematta. Pstelliliiduilla maalattiin ihan tavalliselle, hieman huokoiselle, piirustuspaperille, samoin kuin akvarelleja.
Mutta, ei kysyvä tieltä eksy, ja oppia ikä parempi, onneksi on wikipedia:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pastellimaalaus- Bengalitikku
Muistatko Sakurat? Mä olen niillä "maalannut" ja käytin Pariisinpaperia.
Seepiaväri pohjana on kaunis.
Mulla on myös sellaiset jauhemaiset liidut. Käsittääkseni niitä voi käyttää veden kanssa. Rembrantit?
Pastellityöt ovat jotenkin herkkiä.
Kannattaa sprayta kiinnittimellä, fixatiivilla.
Ja nälkä voi kasvaa syödessä, kannattaa suunnata taiteilijatarvikekaupoille.
Edgar Degas -> mm. balleriinat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi2005753Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1055631Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1904643Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa514063Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät613960Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali313586En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.201474Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1301400- 191072
Jotenkin tämä
tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭33970