Haluaisin aloittaa osake sijoittamisen

Kdkdnfn

Mitö osakkeita suosittelisitte ostamaan

18

2065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä_kaksi

      Nokia
      Nordea

    • Outokumpare

      Myös Outokumpu alkaa olla osto hinnoissa vaikka onkin ns. peli paperi

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Outokumpu on pelikortti, joten sen selässä pitää kestää ja kiinnittää vain turvavyöt

      Nokia Nordea, miksei
      Tiistaina USA:n pörssi laski 550, se putosi vain 350 mutta oli ylhäällä ennen kuin romahti
      joten honkonkki ja korea menevät perässä ja nokia nordea perässä joten keskiviikkona saa
      halvaemmalla kuin tiistaina

    • rahojenalustaperusta

      Paras vanhin ja varmin sijoituskohde on uhkapelifirmat tai pankit :)

      Tuo on mielenkiintoinen firma tuo Kyösti Kakkosen Tokmanni, siellä on monestikin tarjouksessa hyviä tuotteita mitä tekisi mieli käydä ostamassa, jää vain laiskuuteen sitten että ei jaksa käydä sitten kaupassa ostamassa niitä.

      Mutta aika töykeitä myyjiä oli kun viimeksi kävin, tuollainen haittaa todella paljon myyntiä jos asiakasta joka tuo rahaa kohdellaan huonosti. Gigantti on taas sitten täysin päinvastainen tuossa asiakaspalvelussa.

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Samat huomiot. Hämmästelen että Tokmanni on pörssissä. Teoriani myyjistä: Pinna kireänä kun niitä on liian vähän ja niille on sälytetty kaiken karvaista ja vähemmän karvaista työtä ja ne ei ehdi ja ne ei saa sisältä tietoa vaan joutuu samasta myyntiesitteestä lukemaan tarjoukset sun muut kuin asiakas

      Haluaisitteko Nokian hallitukseen, voisin esittää, edut:

      hallituksen puheenjohtajalle maksetaan 440 000 euroa, hallituksen
      varapuheenjohtajalle 185 000 euroa ja muille hallituksen jäsenille kullekin
      160 000 euroa

    • Aasiantuntia

      Jos haluat kokeilla sijoittamista, tärkein asia siinä on se, että teet itse päätöksesi. Jos et halua tehdä, parempi sijoittaa esim. indeksirahastoihin. Suorissa osakesijoituksissa idea on nimenomaan se, että on itsellä näkemystä. Ja vaikka aluksi menisikin vähän huti, niin tekemällä itse ne virheet, saa sitä näkemystä.

      Eli älä kysy tuollaista täällä, tai missään muualla. Etsi itse ostokohteesi.

      • u666

        Indeksirahastot ovat tällä hetkellä yksi suurimpia olohuoneen elefantteja. Kupla, joka odotuttaa puhkeamistaan.


      • loposenjeejee
        u666 kirjoitti:

        Indeksirahastot ovat tällä hetkellä yksi suurimpia olohuoneen elefantteja. Kupla, joka odotuttaa puhkeamistaan.

        ja pikkasen perusteluja kiitos


    • amerikanmarkkinat

      Osaako joku viisaampi neuvoa pystyykö esim. pankin osakesalkun kautta ostamaan ulkomaalaisia osakkeita, kuten vaikka Rockstar Games firman osakkeita? ja tuleeko siitä paljon lisäkustannuksia kun amerikassa tuo yhtiö sijaitsee. Sekä onko vinkkiä sillä olen seurannut tuon firman osakkeiden hinnan kehitystä joka on ollut 5 v aikana suhkot tasaista ylöspäin, ja heiltä on tulossa lähitulevaisuudessa uusi GTA 6 peli jonka uskon varmasti tuottavan vähintään yhtäpaljon kuin aikasemmat pelisarjat yhteensä. Tuntuisi vain niin varmalta tulevaisuuden sijoitukselta, mutten tiedä miten edetä. Kiitos jo etukäteen jos joku osaa neuvoa parhaansa mukaan!

      • joppajoo

        Esimerkiksi Nordnetin kautta pystyy ostamaan Take-Twon osaketta, joka omistaa Rockstar Games yhtiön.

        Lisäkustannuksia tullee ainakin valuutanvaihdosta.

        Tuntematta alaa / yritystä laisinkaan, itse en noilla tuntemuksilla lähtisi rahojani tuonne laittamaan. Lisäksi jos tarkoituksesi on ostaa vain yhden yrityksen osaketta, tuntemuksen perusteella, sanoisin että riskiä on ilmassa paljon.

        Jokainen tekee toki omat valintansa.


    • eivaikeeta

      Osta osakkeita jotka tulevat nostamaan eniten arvoaan tulevaisuudessa.

      Ei sen vaikeampaa.

    • jhghjj

      Ksikki nokiaan

    • Satunnainen_seikkailija

      Aloita yhdellä yhtiöllä. Seuraavassa kuussa taas yksi yhtiö lisää. Ja sitä seuraavassa taas yksi lisää. Etene ainakin alussa esim. kolmella yhtiöllä, niin kursseja on helpompi seurata. Osta sakkeita eri aloilta, niin jos toinen ala painuu miinukselle, niin toinen voi ehkä tasapainottaa salkkusi arvon plussalle. Itse olen tehnyt niin, mielestäni ihan hyvällä menestyksellä. Salkku on reilut 4 % plussan puolella, ja menossa on kolmas kuukausi sijoittajana. Itse aloitin Nokialla.

    • Anonyymi

      8 kuukautta vanha aloitus ja siihen tuli suosituksia:

      -nordea
      -nokia
      -outokumpu

      EI jäänyt kuin stockmann ja wärtsilä uupumaan suurimpien pudottajien kisasta.

      Palstalla on todellista osaamista, mutta se pitää vaan tulkita just toisinpäin kuin kerrotaan.

      • Anonyymi

        Ostin tänään melkein 50.000 € Nokiaa hintaan 3.12 muutenkin suureen salkkuun. En usko häviäväni tätä peliä.


    • Anonyymi

      Hulluja neuvoja. Mikset hajauta viiteensataan eli SRX8

      • Anonyymi

        Helvetin kallis. Kehittyvät markkinat saattaisivat olla kova sana jatkossa. Brasilia, Intia, Venäjä jne.


    • Anonyymi

      Apple

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe