Hähhää mitä paskaa. Miten tälläiset viinit valmistetaan? Lanttaamalla eikä mitenkään muuten! Itse olen valmistunut kemistiksi yliopistosta. Sivuaineina minulla oli pitkän matematiikan ohella pitkä biokemia. Miten vuodesta toiseen myytävät viinit säilyttävät tietyn prosenttimäärän, vaikka rypäleiden sokeripitoisuus vaihtelee!!! Viinien prosenttimäärät vakioidaan lisätyn sokerin tai veden avulla, ei muuten! Vetäkää persereikä päähän vitun besserit.
5,5 prosenttiset viinit
TotuudenTietäjä
4
621
Vastaukset
- Mätikoski
En ole asiantuntija, mutta todennäköisesti hiivan lajilla/kannalla on merkitystä prosenttimäärän ja tuotettujen alkoholien kannalta. Hiivat kun tuottavat käymisessä muitakin yhdisteitä kuin etyylialkoholia, ja kaikki tuotokset vaikuttavat juoman makuun.
- Tsepu
Käsittääkseni osa alkoholista myös poistetaan jotenkin. Mitäköhän sen poiskiehuttaminmen tekee maulle?
- 54hgfdfs
Mulla tuli 6,3%.... onko tämä laitonta?
- bil
Joo hiiva kuolee omaan ulosteeseensa, joka on etanoli. Siitä tulee jopa superhiivan nimi. Eli kestää superhyvin alkoholia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854940- 402401
- 912370
- 1912330
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231788- 1781550
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161451Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3461243- 351146