Ratikka Tampereelle

Ertsu

57

715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Drome

      Kovin on ylistävä ja yksipuolinen sivusto. Ongelmia ei nähdä missään. Yhtä auringonpaistetta ja linnunlaulua, riemua ja yhteishyvää, aivan kuin Neuvostoliiton syntyessä.

    • pro.ja.kanda

      Goebbelskin olisi vihreänä kateudesta jos näkisi nuo sivut.

    • suosikki.Rassu

      Nyt tarvitaan Tampereen ratikalle lempinimi: suosikki on Rassu !

      • RassuRassukka

        Tämä rassukka se vain jaksaa spämmätä tällä palstalla!


      • suosikki.Rassu

        Onko tyylikästä, että ratikan nimi on Ratikka?


    • Onni-G-Ideoi

      Tamperekin on sairastunut mammuttitautiin.

      Hajanainen, suomalaisittain pinta-alaltaan isohko kaupunki, ottaa mallia maailman oikeasti isoista metropoleista joukkoliikenteen raiteistamisella. Poliittinen viherpesu meni heittämällä läpi.

      Tosiasiassa ympäristöystävällisyydellä markkinoitu raideliikenne joustamattomana lisää tarvetta henkilöautoilulle bussilinjojen karsiutumisen myötä - joka luonnollisesti on kaupungissa tiedostettu ja siksi henkilöautoilua alettu hankaloittamalla rajoittamaan mm. mielivaltaisin pysäköintirajoituksin.

      Tuloksena jätti-investoinnista veronmaksajille aiheutuvien kustannusten lisäksi kaupanpäälle myös hankalampi liikkuminen ratikkalinjan välittömän läheisyyden ulkopuolisille. Ja hankaloittamisyrityksistä huolimatta ehkä myös henkilöautoilun lisääntyminen.

      Esim. Espoossahan metrolinjan ulottumattomissa olevien asuinalueiden syöttöbussiliikenne metrolle hidasti matka-aikoja jopa kolminkertaisiksi aiempiin suoriin bussimatkoihin verraten.

      Samaa on tiedossa Tampereelle.
      Liian väljä raideliikenne ei toimi hajanaisella kaupunkirakenteella, vaatisi paljon linjoja.

      • nyyyhks

        Mullakin on tosi paha mieli ratikan takia. Ja tunnelin.


      • tajua.jo
        nyyyhks kirjoitti:

        Mullakin on tosi paha mieli ratikan takia. Ja tunnelin.

        Älä sitä täällä valita. Kerro se ääliöille poliitikoille.


      • Ertsu

        Samaa mieltä tunnelista, mutta ratikasta eri mieltä. Ratikka on yleishyödyllinen. Kannatan ratikkaa, mutta kokoomusvetoinen tunneli oli mun mielestä turha. Noita kokoomusvetoisia ökyhankkeita on pakko hyväksyä, jotta saadaan Kokoomus ihmisiä palvelevan ratikan tukijoiksi.


      • Onni-G-Ideoi
        Ertsu kirjoitti:

        Samaa mieltä tunnelista, mutta ratikasta eri mieltä. Ratikka on yleishyödyllinen. Kannatan ratikkaa, mutta kokoomusvetoinen tunneli oli mun mielestä turha. Noita kokoomusvetoisia ökyhankkeita on pakko hyväksyä, jotta saadaan Kokoomus ihmisiä palvelevan ratikan tukijoiksi.

        Ratikkalinjasta sivussa asuvat ovat yleishyödyllisyydestä todennäköisesti eri mieltä, sehän nimenomaan ei ole yleishyödyllinen palvellessaan vain niitä alueita joille kiskot tehdään - muut jäävät palvelusta paitsi.

        Yleishyödyllistä on liikenne joka kulkee kaikkialle katuverkon alueella, ts. bussiliikenne. Vanha sanonta "älä korjaa sitä mikä ei ole rikki" olisi pitänyt muistaa.

        Mutta Tampereella haluttiin vihertää imagoa ns. ekologisella joukkoliikenteellä, vaikka kattavan ja useampia asukkaita tasapuolisesti palvelevan bussiliikenteen päästötkin on nykyaikana helposti minimoitavissa ja vieläpä kotimaisilla polttoaineilla. Kotimainen kaasu tai biodiesel työllistäisi suomalaisia ja olisi erittäin ekologista.

        Kotimaisuudesta puheenollen ratikkalinjan operaattoriksi halukkuutensa on jo ilmoittanut ruotsalainen toimija... Deja-vu Caruna.
        Mielenkiinnolla jäämme odottamaan (viisaita?) ratkaisuja tämän suhteen.

        PS. Se tunnelihanke vapautti keskusta-alueella erittäin rajallista rakennusmaata ja poisti maantasalta liikennettä - kummatkin erittäin kannatettavia asioita.


      • llkl
        Onni-G-Ideoi kirjoitti:

        Ratikkalinjasta sivussa asuvat ovat yleishyödyllisyydestä todennäköisesti eri mieltä, sehän nimenomaan ei ole yleishyödyllinen palvellessaan vain niitä alueita joille kiskot tehdään - muut jäävät palvelusta paitsi.

        Yleishyödyllistä on liikenne joka kulkee kaikkialle katuverkon alueella, ts. bussiliikenne. Vanha sanonta "älä korjaa sitä mikä ei ole rikki" olisi pitänyt muistaa.

        Mutta Tampereella haluttiin vihertää imagoa ns. ekologisella joukkoliikenteellä, vaikka kattavan ja useampia asukkaita tasapuolisesti palvelevan bussiliikenteen päästötkin on nykyaikana helposti minimoitavissa ja vieläpä kotimaisilla polttoaineilla. Kotimainen kaasu tai biodiesel työllistäisi suomalaisia ja olisi erittäin ekologista.

        Kotimaisuudesta puheenollen ratikkalinjan operaattoriksi halukkuutensa on jo ilmoittanut ruotsalainen toimija... Deja-vu Caruna.
        Mielenkiinnolla jäämme odottamaan (viisaita?) ratkaisuja tämän suhteen.

        PS. Se tunnelihanke vapautti keskusta-alueella erittäin rajallista rakennusmaata ja poisti maantasalta liikennettä - kummatkin erittäin kannatettavia asioita.

        Miten runkoliikenteen kapasiteetin nosto hyödyntää vain osaa?


      • Ertsu
        Onni-G-Ideoi kirjoitti:

        Ratikkalinjasta sivussa asuvat ovat yleishyödyllisyydestä todennäköisesti eri mieltä, sehän nimenomaan ei ole yleishyödyllinen palvellessaan vain niitä alueita joille kiskot tehdään - muut jäävät palvelusta paitsi.

        Yleishyödyllistä on liikenne joka kulkee kaikkialle katuverkon alueella, ts. bussiliikenne. Vanha sanonta "älä korjaa sitä mikä ei ole rikki" olisi pitänyt muistaa.

        Mutta Tampereella haluttiin vihertää imagoa ns. ekologisella joukkoliikenteellä, vaikka kattavan ja useampia asukkaita tasapuolisesti palvelevan bussiliikenteen päästötkin on nykyaikana helposti minimoitavissa ja vieläpä kotimaisilla polttoaineilla. Kotimainen kaasu tai biodiesel työllistäisi suomalaisia ja olisi erittäin ekologista.

        Kotimaisuudesta puheenollen ratikkalinjan operaattoriksi halukkuutensa on jo ilmoittanut ruotsalainen toimija... Deja-vu Caruna.
        Mielenkiinnolla jäämme odottamaan (viisaita?) ratkaisuja tämän suhteen.

        PS. Se tunnelihanke vapautti keskusta-alueella erittäin rajallista rakennusmaata ja poisti maantasalta liikennettä - kummatkin erittäin kannatettavia asioita.

        Ratikka ei voi palvella kaikkia ihmisiä tässä ykkösvaiheessa, joka sekin pitäisi olla yleisessä tiedossa. Liityntäbusseilla autetaan osa tamperelaisista ratikan kyytiin, mutta ei silläkään kaikkia tamperelaisia. Onneksi ratikan reittejä laajennetaan tulevaisuudessa uusille alueille, jolloin yhä suurempi osa tamperelaisia pääsee ratikan palvelun piiriin.


      • Onni-G-Ideoi
        Ertsu kirjoitti:

        Ratikka ei voi palvella kaikkia ihmisiä tässä ykkösvaiheessa, joka sekin pitäisi olla yleisessä tiedossa. Liityntäbusseilla autetaan osa tamperelaisista ratikan kyytiin, mutta ei silläkään kaikkia tamperelaisia. Onneksi ratikan reittejä laajennetaan tulevaisuudessa uusille alueille, jolloin yhä suurempi osa tamperelaisia pääsee ratikan palvelun piiriin.

        Kuten jo tuossa aiemmin todettu, esim. Espoossahan metrolinjan ulottumattomissa olevien asuinalueiden syöttöbussiliikenne metrolle hidasti matka-aikoja jopa kolminkertaisiksi aiempiin suoriin bussimatkoihin verraten.

        Koska syöttöliikenne on syöttöliikennettä ihan paikkakunnasta riippumatta, ihan samaa on täysin varmasti tiedossa Tampereellekin.

        Ja asia näkyy jo nyt Espoossa em. alueilla asuntotarjonnassa ja -hinnoissa, vaikka metro on ollut käytössä vasta muutaman kuukauden.
        Eli jättivelan ottanut asunnonostaja kiittää huomattuaan kuinka luukun arvonkehitys heilahtikin kertalaakista odotuksista poikkeavaan suuntaan.
        Ja ekologinen city-elämäntapa muuttui samalla käytännön sanelemana pakkona henkilöautoiluksi.


      • S-bahn

        No siihenhän sitä raideliikennettä käytetään esim. Saksassa paljon, hyvät ja sujuvat junayhteydet (kun eivät lakkoile) ympärysaluelle, kun siellä on tälläisiä kaupunkiryppäitä.
        Joten vastaavasti pitäisi tehdä paikallisjunayhteydet Akaa/Lempäälä (15 min välein), Pirkkalaan, Kangasalaan ja Ylöjärvelle.


    • öky.turhake

      mikään asia sivustossa ei pidä paikkaansa kriittisesti katsoen, kaikki sen väitteet voi kumota vaikka Esson baarin asiantuntemuksellakin

      • anna.palaa

        No siitä sitten vaan kumoamaan.


      • Ratikkauskovaiset
        anna.palaa kirjoitti:

        No siitä sitten vaan kumoamaan.

        Kumottu!


    • Tippatulilinssiin
      • Ertsu

        Olipas siinä hienosti tehty historiikki Tampereesta. Kaupunki on näköjään uudistunut ennenkin ja uudistuu edelleen.


    • Jeahjeah

      Ratikka on tärkeä, pääsevät mamut sujuvasti keskustaan kauppakeskukseen pyörimään.

    • RatikassaOnTunnelmaa

      Juu pääsee matut shoppaileen ostelemaan muotivaatteita kotoutustuilla.

      • nopeanäppi

        Hienoa, että ostavat eivätkä tietenkään varasta.


    • kulttyyriheebo

      Olen Tampereen 70-luvun lapsia. Aikana jolloin kesät oli yhtä aurinkoa ja Sorsapuistossa oli uima-altaat, liikennepuistot ja eläintarha. Corona jengi päristeli usein Itsenäisyyden katua talomme ohi kotibaariinsa. Tampereella oli oma henki.
      Enää en tunnista tamperetta kotikaupungiksi. Kadut on täynnä mamuja ja Tappara voittaa joka vuosi jääkiekko mestaruuden.
      Kävin juuri Kuopiossa. Elämänrytmi oli kuin vanhaa Tamperetta. Pystyin taas hengittään.
      Joskus pienimpi on vain enemmän.

      • Eihyvääseuraa

        Näin on. Miksi kasvattaa kaupunkia väkisin..tietää vain harmia.


      • ei.mitenkään
        Eihyvääseuraa kirjoitti:

        Näin on. Miksi kasvattaa kaupunkia väkisin..tietää vain harmia.

        Miten muuten gryndereille saadaan kunnolla rahaa?


    • dftgfcvgh

      Hyvä, että Tampere kasvaa ja ulkonäkö muuttuu. Niin kasvavat kaikki muutkin vastaavassa asemassa olevat kaupungit muissa maissa. Ei ole koskaan ollut tarkoitus museoida Tamperetta tai muutakaan kaupunkia lopettamalla kaikki rakentaminen. Sehän on täysin luonnoton kehitys, että lopetettaisiin rakentaminen, ja todettaisiin, että jätetään tälläiseksi.

      • Trrrmmmpf

        Tiritompaa, 😁


    • Ertsu

      "Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena." Minkä sääntöjen vastaisena? Mitä sääntöjen vastaista viesti sisälsi? Ja minkä sääntöjen?

      • Ertsu

        Teillä on näköjään samanlainen sääntöviidakko, mikä on facebookissa. Jos oot moden kanssa eri mieltä, niin joudut jäähylle. Mää jouduin facebookista 7 päivän jäähylle. Naisia ei saa arvostella. Valkoihoista heteromiestä saa lyödä kuin vierasta sikaa, mutta naisia ei saa kritisoida.


    • Eihännnn

      Eihän tässä ole syntymässä mitään keinotekoista bussi - ratikka - bussi - jne... vaihtorumbaa vaan pääsen sillä bussilla mihin nousen perille keskustaan?

      • ei.onnaa

        Et muuten pääse jos satut asumaan väärällä alueella.


      • VoeVoe
        ei.onnaa kirjoitti:

        Et muuten pääse jos satut asumaan väärällä alueella.

        Tästä voi tulla mielenkiintoinen "kokeilu". Samalla reitti voi tehdä aikamoisen siksakin.


      • kuka.tietää
        ei.onnaa kirjoitti:

        Et muuten pääse jos satut asumaan väärällä alueella.

        Kaupungin taholta on kerrottu, että yksikään nysse ei tule ratikan jälkeen kulkemaan Sammonkatua pitkin. Kalevan Prismalle tulee vaihtopysäkki ja siihen matkanteko nysseillä päättyy. Siitä sitten pitää joko kävellä, mennä taksilla tai raitsikalla, jos keskustaan haluaa mennä.

        Miten käy Teiskontien nysseliikenteen? Entä länsipuolella? Tyssääkö kaikki nysset Pyynikintorille?


    • Vihreä-ratikka

      Olisin halunnut nähdä sivustolla monikulttuurisia ihmisiä kuvissa, onhan Tampere monikulttuurinen kaupunki.

    • kisko.pelastaa

      Nyt on ensimmäinen Linjasto2021 karttakuva netissä. Sieltä näkyy, millaista bussiliikennettä ehdotetaan Hervantaan, kun kiskot ovat käytössä. Aika lailla on busseja.

      Ennen kaikkea ihan kelvollinen softa ja hyvä toteutus! Siitä vaan kommentoimaan.

      • Stmpyt

        Onko kuvaa liityntäpysäkin liikennejärjestelyistä?


      • lapset.asialla

        No, eihän siellä ollut mitään! Alakoulun lapset olis vasta pistetty suunnittelemaan. Tältähän tämä koko ratikkasuunnittelu onkin tuntunut. Pistä lapsia asialle ja.....

        Tässä suora lainaus sieltä:

        "Linjastosuunnittelu on nyt käynnistynyt mm. lähtötietojen keräämisellä. Kevään aikana kaupunkilaisia osallistetaan mukaan suunnitteluun. Aivan alkuvaiheessa aineistoa esiteltiin 3-4-luokkalaisille, jotka saivat tehdä oman bussilinjastosuunnitelmansa vuodelle 2021 eli tilanteeseen, jossa ratikkakin jo liikennöi. Alakoululaisten ideointi tuotti monipuolisia suunnitelmia ja nyt muut haastetaan mukaan yhtä avoimin mielin!"


      • hyvin.suunniteltu

        Nytkö tätä aletaan vasta miettimään?


      • lot-of-laughs
        lapset.asialla kirjoitti:

        No, eihän siellä ollut mitään! Alakoulun lapset olis vasta pistetty suunnittelemaan. Tältähän tämä koko ratikkasuunnittelu onkin tuntunut. Pistä lapsia asialle ja.....

        Tässä suora lainaus sieltä:

        "Linjastosuunnittelu on nyt käynnistynyt mm. lähtötietojen keräämisellä. Kevään aikana kaupunkilaisia osallistetaan mukaan suunnitteluun. Aivan alkuvaiheessa aineistoa esiteltiin 3-4-luokkalaisille, jotka saivat tehdä oman bussilinjastosuunnitelmansa vuodelle 2021 eli tilanteeseen, jossa ratikkakin jo liikennöi. Alakoululaisten ideointi tuotti monipuolisia suunnitelmia ja nyt muut haastetaan mukaan yhtä avoimin mielin!"

        Edelliseen täydellisesti sopien täytyy sanoa: LOL.

        Täydellisesti lasten ehdoilla toimiminenhan on ollut tällä vuosituhannella nouseva trendi ihan kaikessa. Uusavuttomuudessaan omastakin elämästään vastuunottamiseen kykenemättömät hipsterivanhemmat ulkoistavat siis jopa oman kasvatusvastuunsakin niille kasvatettavilleen.

        Ja hyvä tulee. Raitiovaunutkin siis alakoululaisten suunnittelemina.


      • yttrtty
        lot-of-laughs kirjoitti:

        Edelliseen täydellisesti sopien täytyy sanoa: LOL.

        Täydellisesti lasten ehdoilla toimiminenhan on ollut tällä vuosituhannella nouseva trendi ihan kaikessa. Uusavuttomuudessaan omastakin elämästään vastuunottamiseen kykenemättömät hipsterivanhemmat ulkoistavat siis jopa oman kasvatusvastuunsakin niille kasvatettavilleen.

        Ja hyvä tulee. Raitiovaunutkin siis alakoululaisten suunnittelemina.

        Tarvitaan vahva yhdistelmä tahallista väärinymmärtämistä ja älyllistä epärehellisyyttä, että saavuttaa noin viiltävän virheellisen tulkinnan.

        Ja niitä molempia näköjään löytyy roppakaupalla.


      • pahaksi-on-päässyt
        yttrtty kirjoitti:

        Tarvitaan vahva yhdistelmä tahallista väärinymmärtämistä ja älyllistä epärehellisyyttä, että saavuttaa noin viiltävän virheellisen tulkinnan.

        Ja niitä molempia näköjään löytyy roppakaupalla.

        This is Pahan olon -hipsterimediaa uhriutumisineen ja riidanhaluisuuksineen.
        Epäonnistumisen tunne ja pelko sekoittautuneina ulkoisiin paineisiin kaikilla mahdollisilla elämänalueilla aiheuttaa epämääräistä selittämätöntä ahdistusta, joka sitten täytyy purkaa esimerkiksi keskustelupalstoilla.
        Jotkut tekevät sitä omalla nimellään ja kasvoillaankin.

        Mutta tämmöistähän se nykyään on.
        Toista oli silloin kun minä olin nuori, kaikki oli paremmin.


      • hyvinsanottu
        pahaksi-on-päässyt kirjoitti:

        This is Pahan olon -hipsterimediaa uhriutumisineen ja riidanhaluisuuksineen.
        Epäonnistumisen tunne ja pelko sekoittautuneina ulkoisiin paineisiin kaikilla mahdollisilla elämänalueilla aiheuttaa epämääräistä selittämätöntä ahdistusta, joka sitten täytyy purkaa esimerkiksi keskustelupalstoilla.
        Jotkut tekevät sitä omalla nimellään ja kasvoillaankin.

        Mutta tämmöistähän se nykyään on.
        Toista oli silloin kun minä olin nuori, kaikki oli paremmin.

        Tuo varmasti selittää ison osan siitä moskasta, jota tännekin kirjoitetaan kun vastustetaan milloin mitäkin.


      • RatikanPuolesta
        lapset.asialla kirjoitti:

        No, eihän siellä ollut mitään! Alakoulun lapset olis vasta pistetty suunnittelemaan. Tältähän tämä koko ratikkasuunnittelu onkin tuntunut. Pistä lapsia asialle ja.....

        Tässä suora lainaus sieltä:

        "Linjastosuunnittelu on nyt käynnistynyt mm. lähtötietojen keräämisellä. Kevään aikana kaupunkilaisia osallistetaan mukaan suunnitteluun. Aivan alkuvaiheessa aineistoa esiteltiin 3-4-luokkalaisille, jotka saivat tehdä oman bussilinjastosuunnitelmansa vuodelle 2021 eli tilanteeseen, jossa ratikkakin jo liikennöi. Alakoululaisten ideointi tuotti monipuolisia suunnitelmia ja nyt muut haastetaan mukaan yhtä avoimin mielin!"

        Hervannasta on tehty jo linjastoluonnos vuodelle 2021 ja se on julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla. Eikä se todellakaan ole lasten suunnittelema, kuten väität.


      • RatikanPuolesta

      • hyisinua

    • Äijänaapurikunnasta

      Tampere on kuin rytökärpän pesä,ei paljoa kiinnosta siellä enään käydä tuhlaamassa rahaa.Siinähän sitten ajelette ratikallanne ja olette onnessanne .Onneksi ei tarvi siellä asua ja maksaa valta
      eliitin luomuksia veronmaksajan ominaisuudessa. Joskus se kupla puhkeaa ja me nauretaan Tamperelaiselle suuruudenhulluudelle.

    • RatikanPuolesta

      Hervannasta on tehty jo linjastoluonnos vuodelle 2021 ja se on julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla. Eikä se todellakaan ole lasten suunnittelema.

      • RatikanPuolesta

    • lasten.ratikka
      • viher.pesukone

        Aivopesu pitää aloittaa lapsista. Kaikki diktaattorit sen ovat tienneet. Tätä käytetään myös Tampereella ratikan suhteen.


      • RatikanPuolesta

      • kisko.pelastaa

        Pitää vähän klikata ja ehkä googlettaa. Linjastoluonnos: Hervanta löytyy kyllä.


      • vaihtoja.vaihtoja
        kisko.pelastaa kirjoitti:

        Pitää vähän klikata ja ehkä googlettaa. Linjastoluonnos: Hervanta löytyy kyllä.

        Näyttää pitävän kutinsa se mitä on toitotettu, että enää kaksi nysselinjaa menee keskustaan asti.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Just kuin jostain entisestä Neuvosvallasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just kuin jostain entisestä Neuvosvallasta.

        Se on joidenkin mielestä komeeta ja kehitystä.


    • Anonyymi

      Sivustolta:

      "Sujuva liikenne on yhteispeliä ja liikenteen sujuvuus syntyy sekä toisten huomioon ottamisesta että sääntöjen noudattamisesta. Ratikan tulo antaa hyvän syyn yhteispelin petraamiseen."

      "Sujuva" liikenne taitaa idealistien mielestä olla henkilöautoilun kieltäminen.
      Näin Pyhä Ratikka saa rauhassa palmunlehvien päällä lipua Hämeenkatua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      259
      2860
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      21
      2101
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      126
      1725
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      19
      1618
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1444
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1270
    7. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      23
      1040
    8. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1033
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1003
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      988
    Aihe