Tällainen sivusto ilmestyi nettiin:
https://tampereenratikka.fi/
Ratikka Tampereelle
57
715
Vastaukset
- Drome
Kovin on ylistävä ja yksipuolinen sivusto. Ongelmia ei nähdä missään. Yhtä auringonpaistetta ja linnunlaulua, riemua ja yhteishyvää, aivan kuin Neuvostoliiton syntyessä.
- pro.ja.kanda
Goebbelskin olisi vihreänä kateudesta jos näkisi nuo sivut.
- suosikki.Rassu
Nyt tarvitaan Tampereen ratikalle lempinimi: suosikki on Rassu !
- RassuRassukka
Tämä rassukka se vain jaksaa spämmätä tällä palstalla!
- suosikki.Rassu
Onko tyylikästä, että ratikan nimi on Ratikka?
- Onni-G-Ideoi
Tamperekin on sairastunut mammuttitautiin.
Hajanainen, suomalaisittain pinta-alaltaan isohko kaupunki, ottaa mallia maailman oikeasti isoista metropoleista joukkoliikenteen raiteistamisella. Poliittinen viherpesu meni heittämällä läpi.
Tosiasiassa ympäristöystävällisyydellä markkinoitu raideliikenne joustamattomana lisää tarvetta henkilöautoilulle bussilinjojen karsiutumisen myötä - joka luonnollisesti on kaupungissa tiedostettu ja siksi henkilöautoilua alettu hankaloittamalla rajoittamaan mm. mielivaltaisin pysäköintirajoituksin.
Tuloksena jätti-investoinnista veronmaksajille aiheutuvien kustannusten lisäksi kaupanpäälle myös hankalampi liikkuminen ratikkalinjan välittömän läheisyyden ulkopuolisille. Ja hankaloittamisyrityksistä huolimatta ehkä myös henkilöautoilun lisääntyminen.
Esim. Espoossahan metrolinjan ulottumattomissa olevien asuinalueiden syöttöbussiliikenne metrolle hidasti matka-aikoja jopa kolminkertaisiksi aiempiin suoriin bussimatkoihin verraten.
Samaa on tiedossa Tampereelle.
Liian väljä raideliikenne ei toimi hajanaisella kaupunkirakenteella, vaatisi paljon linjoja.- nyyyhks
Mullakin on tosi paha mieli ratikan takia. Ja tunnelin.
- tajua.jo
nyyyhks kirjoitti:
Mullakin on tosi paha mieli ratikan takia. Ja tunnelin.
Älä sitä täällä valita. Kerro se ääliöille poliitikoille.
- Ertsu
Samaa mieltä tunnelista, mutta ratikasta eri mieltä. Ratikka on yleishyödyllinen. Kannatan ratikkaa, mutta kokoomusvetoinen tunneli oli mun mielestä turha. Noita kokoomusvetoisia ökyhankkeita on pakko hyväksyä, jotta saadaan Kokoomus ihmisiä palvelevan ratikan tukijoiksi.
- Onni-G-Ideoi
Ertsu kirjoitti:
Samaa mieltä tunnelista, mutta ratikasta eri mieltä. Ratikka on yleishyödyllinen. Kannatan ratikkaa, mutta kokoomusvetoinen tunneli oli mun mielestä turha. Noita kokoomusvetoisia ökyhankkeita on pakko hyväksyä, jotta saadaan Kokoomus ihmisiä palvelevan ratikan tukijoiksi.
Ratikkalinjasta sivussa asuvat ovat yleishyödyllisyydestä todennäköisesti eri mieltä, sehän nimenomaan ei ole yleishyödyllinen palvellessaan vain niitä alueita joille kiskot tehdään - muut jäävät palvelusta paitsi.
Yleishyödyllistä on liikenne joka kulkee kaikkialle katuverkon alueella, ts. bussiliikenne. Vanha sanonta "älä korjaa sitä mikä ei ole rikki" olisi pitänyt muistaa.
Mutta Tampereella haluttiin vihertää imagoa ns. ekologisella joukkoliikenteellä, vaikka kattavan ja useampia asukkaita tasapuolisesti palvelevan bussiliikenteen päästötkin on nykyaikana helposti minimoitavissa ja vieläpä kotimaisilla polttoaineilla. Kotimainen kaasu tai biodiesel työllistäisi suomalaisia ja olisi erittäin ekologista.
Kotimaisuudesta puheenollen ratikkalinjan operaattoriksi halukkuutensa on jo ilmoittanut ruotsalainen toimija... Deja-vu Caruna.
Mielenkiinnolla jäämme odottamaan (viisaita?) ratkaisuja tämän suhteen.
PS. Se tunnelihanke vapautti keskusta-alueella erittäin rajallista rakennusmaata ja poisti maantasalta liikennettä - kummatkin erittäin kannatettavia asioita. - llkl
Onni-G-Ideoi kirjoitti:
Ratikkalinjasta sivussa asuvat ovat yleishyödyllisyydestä todennäköisesti eri mieltä, sehän nimenomaan ei ole yleishyödyllinen palvellessaan vain niitä alueita joille kiskot tehdään - muut jäävät palvelusta paitsi.
Yleishyödyllistä on liikenne joka kulkee kaikkialle katuverkon alueella, ts. bussiliikenne. Vanha sanonta "älä korjaa sitä mikä ei ole rikki" olisi pitänyt muistaa.
Mutta Tampereella haluttiin vihertää imagoa ns. ekologisella joukkoliikenteellä, vaikka kattavan ja useampia asukkaita tasapuolisesti palvelevan bussiliikenteen päästötkin on nykyaikana helposti minimoitavissa ja vieläpä kotimaisilla polttoaineilla. Kotimainen kaasu tai biodiesel työllistäisi suomalaisia ja olisi erittäin ekologista.
Kotimaisuudesta puheenollen ratikkalinjan operaattoriksi halukkuutensa on jo ilmoittanut ruotsalainen toimija... Deja-vu Caruna.
Mielenkiinnolla jäämme odottamaan (viisaita?) ratkaisuja tämän suhteen.
PS. Se tunnelihanke vapautti keskusta-alueella erittäin rajallista rakennusmaata ja poisti maantasalta liikennettä - kummatkin erittäin kannatettavia asioita.Miten runkoliikenteen kapasiteetin nosto hyödyntää vain osaa?
- Ertsu
Onni-G-Ideoi kirjoitti:
Ratikkalinjasta sivussa asuvat ovat yleishyödyllisyydestä todennäköisesti eri mieltä, sehän nimenomaan ei ole yleishyödyllinen palvellessaan vain niitä alueita joille kiskot tehdään - muut jäävät palvelusta paitsi.
Yleishyödyllistä on liikenne joka kulkee kaikkialle katuverkon alueella, ts. bussiliikenne. Vanha sanonta "älä korjaa sitä mikä ei ole rikki" olisi pitänyt muistaa.
Mutta Tampereella haluttiin vihertää imagoa ns. ekologisella joukkoliikenteellä, vaikka kattavan ja useampia asukkaita tasapuolisesti palvelevan bussiliikenteen päästötkin on nykyaikana helposti minimoitavissa ja vieläpä kotimaisilla polttoaineilla. Kotimainen kaasu tai biodiesel työllistäisi suomalaisia ja olisi erittäin ekologista.
Kotimaisuudesta puheenollen ratikkalinjan operaattoriksi halukkuutensa on jo ilmoittanut ruotsalainen toimija... Deja-vu Caruna.
Mielenkiinnolla jäämme odottamaan (viisaita?) ratkaisuja tämän suhteen.
PS. Se tunnelihanke vapautti keskusta-alueella erittäin rajallista rakennusmaata ja poisti maantasalta liikennettä - kummatkin erittäin kannatettavia asioita.Ratikka ei voi palvella kaikkia ihmisiä tässä ykkösvaiheessa, joka sekin pitäisi olla yleisessä tiedossa. Liityntäbusseilla autetaan osa tamperelaisista ratikan kyytiin, mutta ei silläkään kaikkia tamperelaisia. Onneksi ratikan reittejä laajennetaan tulevaisuudessa uusille alueille, jolloin yhä suurempi osa tamperelaisia pääsee ratikan palvelun piiriin.
- Onni-G-Ideoi
Ertsu kirjoitti:
Ratikka ei voi palvella kaikkia ihmisiä tässä ykkösvaiheessa, joka sekin pitäisi olla yleisessä tiedossa. Liityntäbusseilla autetaan osa tamperelaisista ratikan kyytiin, mutta ei silläkään kaikkia tamperelaisia. Onneksi ratikan reittejä laajennetaan tulevaisuudessa uusille alueille, jolloin yhä suurempi osa tamperelaisia pääsee ratikan palvelun piiriin.
Kuten jo tuossa aiemmin todettu, esim. Espoossahan metrolinjan ulottumattomissa olevien asuinalueiden syöttöbussiliikenne metrolle hidasti matka-aikoja jopa kolminkertaisiksi aiempiin suoriin bussimatkoihin verraten.
Koska syöttöliikenne on syöttöliikennettä ihan paikkakunnasta riippumatta, ihan samaa on täysin varmasti tiedossa Tampereellekin.
Ja asia näkyy jo nyt Espoossa em. alueilla asuntotarjonnassa ja -hinnoissa, vaikka metro on ollut käytössä vasta muutaman kuukauden.
Eli jättivelan ottanut asunnonostaja kiittää huomattuaan kuinka luukun arvonkehitys heilahtikin kertalaakista odotuksista poikkeavaan suuntaan.
Ja ekologinen city-elämäntapa muuttui samalla käytännön sanelemana pakkona henkilöautoiluksi. - S-bahn
No siihenhän sitä raideliikennettä käytetään esim. Saksassa paljon, hyvät ja sujuvat junayhteydet (kun eivät lakkoile) ympärysaluelle, kun siellä on tälläisiä kaupunkiryppäitä.
Joten vastaavasti pitäisi tehdä paikallisjunayhteydet Akaa/Lempäälä (15 min välein), Pirkkalaan, Kangasalaan ja Ylöjärvelle.
- öky.turhake
mikään asia sivustossa ei pidä paikkaansa kriittisesti katsoen, kaikki sen väitteet voi kumota vaikka Esson baarin asiantuntemuksellakin
- anna.palaa
No siitä sitten vaan kumoamaan.
- Ratikkauskovaiset
anna.palaa kirjoitti:
No siitä sitten vaan kumoamaan.
Kumottu!
- Tippatulilinssiin
Tää kaupungin raiskaaminen on jatkunut jo menneiltäajoilta eikä loppua näy.R.I.P vanha aito Tampere sinut on tuhottu ja raiskattu.
https://www.elavamuisti.fi/aikajana/katoavaa-tamperetta- Ertsu
Olipas siinä hienosti tehty historiikki Tampereesta. Kaupunki on näköjään uudistunut ennenkin ja uudistuu edelleen.
- Jeahjeah
Ratikka on tärkeä, pääsevät mamut sujuvasti keskustaan kauppakeskukseen pyörimään.
- RatikassaOnTunnelmaa
Juu pääsee matut shoppaileen ostelemaan muotivaatteita kotoutustuilla.
- nopeanäppi
Hienoa, että ostavat eivätkä tietenkään varasta.
- kulttyyriheebo
Olen Tampereen 70-luvun lapsia. Aikana jolloin kesät oli yhtä aurinkoa ja Sorsapuistossa oli uima-altaat, liikennepuistot ja eläintarha. Corona jengi päristeli usein Itsenäisyyden katua talomme ohi kotibaariinsa. Tampereella oli oma henki.
Enää en tunnista tamperetta kotikaupungiksi. Kadut on täynnä mamuja ja Tappara voittaa joka vuosi jääkiekko mestaruuden.
Kävin juuri Kuopiossa. Elämänrytmi oli kuin vanhaa Tamperetta. Pystyin taas hengittään.
Joskus pienimpi on vain enemmän.- Eihyvääseuraa
Näin on. Miksi kasvattaa kaupunkia väkisin..tietää vain harmia.
- ei.mitenkään
Eihyvääseuraa kirjoitti:
Näin on. Miksi kasvattaa kaupunkia väkisin..tietää vain harmia.
Miten muuten gryndereille saadaan kunnolla rahaa?
- dftgfcvgh
Hyvä, että Tampere kasvaa ja ulkonäkö muuttuu. Niin kasvavat kaikki muutkin vastaavassa asemassa olevat kaupungit muissa maissa. Ei ole koskaan ollut tarkoitus museoida Tamperetta tai muutakaan kaupunkia lopettamalla kaikki rakentaminen. Sehän on täysin luonnoton kehitys, että lopetettaisiin rakentaminen, ja todettaisiin, että jätetään tälläiseksi.
- Trrrmmmpf
Tiritompaa, 😁
- Ertsu
"Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena." Minkä sääntöjen vastaisena? Mitä sääntöjen vastaista viesti sisälsi? Ja minkä sääntöjen?
- Ertsu
Teillä on näköjään samanlainen sääntöviidakko, mikä on facebookissa. Jos oot moden kanssa eri mieltä, niin joudut jäähylle. Mää jouduin facebookista 7 päivän jäähylle. Naisia ei saa arvostella. Valkoihoista heteromiestä saa lyödä kuin vierasta sikaa, mutta naisia ei saa kritisoida.
- Eihännnn
Eihän tässä ole syntymässä mitään keinotekoista bussi - ratikka - bussi - jne... vaihtorumbaa vaan pääsen sillä bussilla mihin nousen perille keskustaan?
- ei.onnaa
Et muuten pääse jos satut asumaan väärällä alueella.
- VoeVoe
ei.onnaa kirjoitti:
Et muuten pääse jos satut asumaan väärällä alueella.
Tästä voi tulla mielenkiintoinen "kokeilu". Samalla reitti voi tehdä aikamoisen siksakin.
- kuka.tietää
ei.onnaa kirjoitti:
Et muuten pääse jos satut asumaan väärällä alueella.
Kaupungin taholta on kerrottu, että yksikään nysse ei tule ratikan jälkeen kulkemaan Sammonkatua pitkin. Kalevan Prismalle tulee vaihtopysäkki ja siihen matkanteko nysseillä päättyy. Siitä sitten pitää joko kävellä, mennä taksilla tai raitsikalla, jos keskustaan haluaa mennä.
Miten käy Teiskontien nysseliikenteen? Entä länsipuolella? Tyssääkö kaikki nysset Pyynikintorille?
- Vihreä-ratikka
Olisin halunnut nähdä sivustolla monikulttuurisia ihmisiä kuvissa, onhan Tampere monikulttuurinen kaupunki.
- kisko.pelastaa
Nyt on ensimmäinen Linjasto2021 karttakuva netissä. Sieltä näkyy, millaista bussiliikennettä ehdotetaan Hervantaan, kun kiskot ovat käytössä. Aika lailla on busseja.
Ennen kaikkea ihan kelvollinen softa ja hyvä toteutus! Siitä vaan kommentoimaan.- Stmpyt
Onko kuvaa liityntäpysäkin liikennejärjestelyistä?
- lapset.asialla
No, eihän siellä ollut mitään! Alakoulun lapset olis vasta pistetty suunnittelemaan. Tältähän tämä koko ratikkasuunnittelu onkin tuntunut. Pistä lapsia asialle ja.....
Tässä suora lainaus sieltä:
"Linjastosuunnittelu on nyt käynnistynyt mm. lähtötietojen keräämisellä. Kevään aikana kaupunkilaisia osallistetaan mukaan suunnitteluun. Aivan alkuvaiheessa aineistoa esiteltiin 3-4-luokkalaisille, jotka saivat tehdä oman bussilinjastosuunnitelmansa vuodelle 2021 eli tilanteeseen, jossa ratikkakin jo liikennöi. Alakoululaisten ideointi tuotti monipuolisia suunnitelmia ja nyt muut haastetaan mukaan yhtä avoimin mielin!" - hyvin.suunniteltu
Nytkö tätä aletaan vasta miettimään?
- lot-of-laughs
lapset.asialla kirjoitti:
No, eihän siellä ollut mitään! Alakoulun lapset olis vasta pistetty suunnittelemaan. Tältähän tämä koko ratikkasuunnittelu onkin tuntunut. Pistä lapsia asialle ja.....
Tässä suora lainaus sieltä:
"Linjastosuunnittelu on nyt käynnistynyt mm. lähtötietojen keräämisellä. Kevään aikana kaupunkilaisia osallistetaan mukaan suunnitteluun. Aivan alkuvaiheessa aineistoa esiteltiin 3-4-luokkalaisille, jotka saivat tehdä oman bussilinjastosuunnitelmansa vuodelle 2021 eli tilanteeseen, jossa ratikkakin jo liikennöi. Alakoululaisten ideointi tuotti monipuolisia suunnitelmia ja nyt muut haastetaan mukaan yhtä avoimin mielin!"Edelliseen täydellisesti sopien täytyy sanoa: LOL.
Täydellisesti lasten ehdoilla toimiminenhan on ollut tällä vuosituhannella nouseva trendi ihan kaikessa. Uusavuttomuudessaan omastakin elämästään vastuunottamiseen kykenemättömät hipsterivanhemmat ulkoistavat siis jopa oman kasvatusvastuunsakin niille kasvatettavilleen.
Ja hyvä tulee. Raitiovaunutkin siis alakoululaisten suunnittelemina. - yttrtty
lot-of-laughs kirjoitti:
Edelliseen täydellisesti sopien täytyy sanoa: LOL.
Täydellisesti lasten ehdoilla toimiminenhan on ollut tällä vuosituhannella nouseva trendi ihan kaikessa. Uusavuttomuudessaan omastakin elämästään vastuunottamiseen kykenemättömät hipsterivanhemmat ulkoistavat siis jopa oman kasvatusvastuunsakin niille kasvatettavilleen.
Ja hyvä tulee. Raitiovaunutkin siis alakoululaisten suunnittelemina.Tarvitaan vahva yhdistelmä tahallista väärinymmärtämistä ja älyllistä epärehellisyyttä, että saavuttaa noin viiltävän virheellisen tulkinnan.
Ja niitä molempia näköjään löytyy roppakaupalla. - pahaksi-on-päässyt
yttrtty kirjoitti:
Tarvitaan vahva yhdistelmä tahallista väärinymmärtämistä ja älyllistä epärehellisyyttä, että saavuttaa noin viiltävän virheellisen tulkinnan.
Ja niitä molempia näköjään löytyy roppakaupalla.This is Pahan olon -hipsterimediaa uhriutumisineen ja riidanhaluisuuksineen.
Epäonnistumisen tunne ja pelko sekoittautuneina ulkoisiin paineisiin kaikilla mahdollisilla elämänalueilla aiheuttaa epämääräistä selittämätöntä ahdistusta, joka sitten täytyy purkaa esimerkiksi keskustelupalstoilla.
Jotkut tekevät sitä omalla nimellään ja kasvoillaankin.
Mutta tämmöistähän se nykyään on.
Toista oli silloin kun minä olin nuori, kaikki oli paremmin. - hyvinsanottu
pahaksi-on-päässyt kirjoitti:
This is Pahan olon -hipsterimediaa uhriutumisineen ja riidanhaluisuuksineen.
Epäonnistumisen tunne ja pelko sekoittautuneina ulkoisiin paineisiin kaikilla mahdollisilla elämänalueilla aiheuttaa epämääräistä selittämätöntä ahdistusta, joka sitten täytyy purkaa esimerkiksi keskustelupalstoilla.
Jotkut tekevät sitä omalla nimellään ja kasvoillaankin.
Mutta tämmöistähän se nykyään on.
Toista oli silloin kun minä olin nuori, kaikki oli paremmin.Tuo varmasti selittää ison osan siitä moskasta, jota tännekin kirjoitetaan kun vastustetaan milloin mitäkin.
- RatikanPuolesta
lapset.asialla kirjoitti:
No, eihän siellä ollut mitään! Alakoulun lapset olis vasta pistetty suunnittelemaan. Tältähän tämä koko ratikkasuunnittelu onkin tuntunut. Pistä lapsia asialle ja.....
Tässä suora lainaus sieltä:
"Linjastosuunnittelu on nyt käynnistynyt mm. lähtötietojen keräämisellä. Kevään aikana kaupunkilaisia osallistetaan mukaan suunnitteluun. Aivan alkuvaiheessa aineistoa esiteltiin 3-4-luokkalaisille, jotka saivat tehdä oman bussilinjastosuunnitelmansa vuodelle 2021 eli tilanteeseen, jossa ratikkakin jo liikennöi. Alakoululaisten ideointi tuotti monipuolisia suunnitelmia ja nyt muut haastetaan mukaan yhtä avoimin mielin!"Hervannasta on tehty jo linjastoluonnos vuodelle 2021 ja se on julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla. Eikä se todellakaan ole lasten suunnittelema, kuten väität.
- RatikanPuolesta
RatikanPuolesta kirjoitti:
Hervannasta on tehty jo linjastoluonnos vuodelle 2021 ja se on julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla. Eikä se todellakaan ole lasten suunnittelema, kuten väität.
Korjaus: Ei olekaan julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla, vaan Tampereen joukkoliikenteen sivuilla osiossa Linjasto2021. Linkki sinne: http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/ratikka-tulee-mika-muuttuu/linjasto2021.html
- hyisinua
RatikanPuolesta kirjoitti:
Korjaus: Ei olekaan julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla, vaan Tampereen joukkoliikenteen sivuilla osiossa Linjasto2021. Linkki sinne: http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/ratikka-tulee-mika-muuttuu/linjasto2021.html
Ei tänne saa linkittää tosiasioita pilaamaan toisten valehteluja!
- Äijänaapurikunnasta
Tampere on kuin rytökärpän pesä,ei paljoa kiinnosta siellä enään käydä tuhlaamassa rahaa.Siinähän sitten ajelette ratikallanne ja olette onnessanne .Onneksi ei tarvi siellä asua ja maksaa valta
eliitin luomuksia veronmaksajan ominaisuudessa. Joskus se kupla puhkeaa ja me nauretaan Tamperelaiselle suuruudenhulluudelle. - RatikanPuolesta
Hervannasta on tehty jo linjastoluonnos vuodelle 2021 ja se on julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla. Eikä se todellakaan ole lasten suunnittelema.
- RatikanPuolesta
Korjaus: Ei olekaan julkaistu Tampereen Ratikan sivuilla, vaan Tampereen joukkoliikenteen sivuilla osiossa Linjasto2021. Linkki siihen: http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/ratikka-tulee-mika-muuttuu/linjasto2021.html
- lasten.ratikka
Tässä linkki linjasto 2021 sivuille:
http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/ratikka-tulee-mika-muuttuu/linjasto2021/joukkoliikenteen-linjastosuunnittelu-vuodelle-2021-kaynnistynyt.html
Sieltä löytyy kartta jonka alla lukee: "Aleksanterin koulun oppilaan tekemä linjastoluonnos v. 2021 Kissanmaa-Takahuhti-Pappila -alueelle."
Kyllä tuossa ihan selvästi lukee, että se on lapsen tekemä.
Muita karttoja sieltä ei löydy.- viher.pesukone
Aivopesu pitää aloittaa lapsista. Kaikki diktaattorit sen ovat tienneet. Tätä käytetään myös Tampereella ratikan suhteen.
- RatikanPuolesta
Mutta tälle Linjasto2021-sivulle on tullut jo toinen julkaisu, joka on julkaistu 28.3.2018. Otsikoitu: "Linjastoluonnos: Hervanta".
Linkki: http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/ratikka-tulee-mika-muuttuu/linjasto2021/linjastoluonnos-hervanta.html
Muistin väärin kylläkin sen että se olisi ollut Tampereen Ratikan sivuilla, kun se olikin Tampereen joukkoliikenteen sivuilla osiossa Linjasto2021. - kisko.pelastaa
Pitää vähän klikata ja ehkä googlettaa. Linjastoluonnos: Hervanta löytyy kyllä.
- vaihtoja.vaihtoja
kisko.pelastaa kirjoitti:
Pitää vähän klikata ja ehkä googlettaa. Linjastoluonnos: Hervanta löytyy kyllä.
Näyttää pitävän kutinsa se mitä on toitotettu, että enää kaksi nysselinjaa menee keskustaan asti.
- Anonyymi
On se vaan kyllä komea peli sittenkin: https://www.youtube.com/watch?v=bxmIgTJL7pI&feature=youtu.be
- Anonyymi
Just kuin jostain entisestä Neuvosvallasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just kuin jostain entisestä Neuvosvallasta.
Se on joidenkin mielestä komeeta ja kehitystä.
- Anonyymi
Sivustolta:
"Sujuva liikenne on yhteispeliä ja liikenteen sujuvuus syntyy sekä toisten huomioon ottamisesta että sääntöjen noudattamisesta. Ratikan tulo antaa hyvän syyn yhteispelin petraamiseen."
"Sujuva" liikenne taitaa idealistien mielestä olla henkilöautoilun kieltäminen.
Näin Pyhä Ratikka saa rauhassa palmunlehvien päällä lipua Hämeenkatua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2592860Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit212101- 1261725
TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.191618Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun981444Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71270Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e231040Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91033Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21003- 61988